مهمان
شنبه 10 دي 1384 - 10:24 |
|
|
سلام دوستان
کسانی که تازه کار را با 3DGS آغاز کرده اند ، با نحوه طراحی و آماده سازی آسمانها مشکل دارند . در اینجا قصد ندارم تا چگونگی ساخت یک آسمان استاندارد را در 3DGS بیان کنم ، بلکه میخواهم به روشی بپردازم که کمتر به ذهن ما خطور میکند ، اما دست کمی از روش های استاندارد ندارد و خیلی خیلی هم ساده تر است .
در این روش ، از یک مدل MDL که بصورت یک نیم دایره است استفاده میکنیم . در قسمت داخلی این نیم دایره ، تصویر یک آسمان (یک عکس واقعی) قرار داده شده .
همانطور که میدانید ، میتوانیم در محیط Level Editor ، مدل های MDL را تا مقدار قابل توجهی بزرگ کنیم . ما این مدل را در Level Editor وارد میکنم ، آنرا به مرکز طراحی جهان خود میبریم و آنرا تا جایی که تمام محیط ما را تحت پوشش قرار دهد بزرگ میکنیم . به این ترتیب ، تمام اطراف ما را شکل آسمان یا همان Skin که در Model Editor در زیر مدل نیم دایره آسمان قرار دادیم ، میپوشاند . هر چند میتوان توسط روش های ساده برنامه نویسی ، حتی این نوع آسمان را هم حرکت داد ، اما این روش مطلقا برای آسمانهای ثابت مناسب است و اصلا توصیه نمیکنم با کمک اکشن و پارامتر roll آنرا به زور بچرخانید .
برای داشتن یک نمونه از چنین آسمانهای زیبایی ، مدل نمونه را از لینک مستقیم زیر دانلود کنید :
http://www.geocities.com/pacificsys_2005_beta/sky_model.zip
کار ساده است و می توانید با این روش ، آسمانهای دلخواه خود را داشته باشید و حتی به سادگی در زمان Runtime نوع آسمان خود را عوض کنید .
اگر به توضیح بیشتری نیاز داشتید در خدمت هستم .
ممنون : ستاره |
|
|