Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> استخوان بندی(Bones) کاراکتر ها در Model Editor
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

استخوان بندی(Bones) کاراکتر ها در Mod
نويسنده
پيغام
مهمان







شنبه 10 دي 1384 - 23:19
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان عزیز

باز هم میخوام به یکی دیگه از جنبه های مخفی اما بسیار مهم و پر استفاده از نرم افزار 3DGS و بخصوص برنامه مدلینگ آن یعنی Model Editor یا همان Med اشاره کنم .

آنهایی که فکر میکنند که تنها راه انیمیشن سازی در Med ، فقط حرکت نقاط یا Polygon هاست ، کاملا در اشتباهند ! برای اثبات این حرف ، کافیست تصویری را که در لینک مستقیم زیر قرار دادم را باز و مشاهده فرمائید :

http://www.geocities.com/pacificsys_2005_beta/bones.zip

بله ! Bones یا استخوان بندی کاراکتر ها ، یکی از عوامل مهم در متحرک سازی است . اگر فکر میکنید که این قابلیت مهم فقط در سلاطینی مثل MAX یا Maya یا امثال آنها وجود دارد ، سخت در اشتباهید .

هر چند قابلیت استخوان بندی (Bones) در Med چندان قدرتمند نیست ، اما به هر حال وجود دارد و دانستن کاربرد آن برای هر 3DGS کاری الزامیست .

این نکته را در مسابقه انیمیشن سازی شخصیت مکس پین که اکنون در www.pacificsys.net بر پاست را به خاطر بسپارید که کمک بسیار بزرگی میکند .
برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر در مورد نحوه ساخت Bones و اتصال آن به مدل ، بزودی مقاله جدیدی می نویسم . اما تا آن موقع میتوانید با کمک راهنمای خود نرم افزار ، تا حدود زیادی نسبت به استخوان بندی کاراکتر ها در Med آگاهی پیدا کنید .

اگر سوالی در این زمینه برایتان پیش آمد ، حتما مطرح کنید .

ممنون : ستاره Arrow
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


3 شنبه 13 دي 1384 - 15:39
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي جالبه ولي من Biped مكس رو ترجيح مي دم . ولي متاسفانه پلاگيني كه واسه مكس نوشته شده براي تغيير به فورمت MDL خيلي بد عمل مي كنه و تو خيلي از قسمتها باهاش مشكل برخوردم . در كل فورمتي مثل 3ds و x هنوز صدها متر ازش جلوترن . مرسي و موفق باشيد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهمان







3 شنبه 13 دي 1384 - 22:34
پاسخ بصورت نقل قول
سلام سیروس جان

قبول دارم که فرمت MDL هرگز به پای شاهکارهای ریاضیاتی مثل فرمت x یا 3ds نمیرسد و لی اینرا هم فراموش نکن که نرم افزار 3DGS خیلی خیلی ضعیفتر از Max است و همه اینرا میدانند و قبول دارند. بنابراین به نظر من درست نیست که این دو را با هم مقایسه کنیم .
در واقع من قابلیت Bones در Model Editor را معرفی کردم تا کاربران را از بودن چنین قابلیتی در این برنامه آگاه کنم و هدفم به هیچ عنوان مقایسه ایندو با هم نبوده و نیست .

در مورد اون پلاگین هم هنوز خودم امتحانش نکردم ولی وقتی شما میگویی ایراد دارد خب حتما ایراد داره دیگه ! من حرف شما را چشم بسته قبول دارم .

ممنونم که توجه کردی . تو هم موفق باشی دوست عزیز .

قربانت : ستاره
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


4 شنبه 14 دي 1384 - 01:17
پاسخ بصورت نقل قول
بله در اينكه 3dgs ضعيفتره شكي نيست . البته دليلي بر ضعيف بودش هم نيست و گرنه مطمپنم خود شما تا حالا گذاشته بودينش كنار .

روش استفاده bone در mdl بايد بگم از ساده ترين نوع اسخوانبندي بهره ميبره و با خطاي زيادي كارها انجام ميشه ولي اگه وقت زيادي سرش بزاريد ميتونيد يك كارهايي انجام بدين . help خود نرم افزار بد نيست ولي اولش يكم سرگيجه مياره .

ما منتظر آموزش شما هم هستيم تا ببينيم شما كار پر دردسري مثل اين كار رو چطور توضيح ميديد . باز هم متشكر .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Sirus-v
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 325


4 شنبه 14 دي 1384 - 07:47
پاسخ بصورت نقل قول
خوب اين اصلا" عجيب نيست كه از x و 3ds عقبه كمپاني ساخت هر كدوم با هم فرق مي كنند . از نظر فني و كيفي بگير تا محدوديت هاي مالي . قصد من هم مقايسه نبود چون مقايسه اين دو نه درسته نه اصولي . با تشكر از زحماتي كه مي كشيد منتظر مقاله خوبتون هم هستم Mr. Green با تشكر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهمان







4 شنبه 14 دي 1384 - 08:22
پاسخ بصورت نقل قول
سلام mory عزیز

نقل قول:

روش استفاده bone در mdl بايد بگم از ساده ترين نوع اسخوانبندي بهره ميبره و با خطاي زيادي كارها انجام ميشه ولي اگه وقت زيادي سرش بزاريد ميتونيد يك كارهايي انجام بدين . help خود نرم افزار بد نيست ولي اولش يكم سرگيجه مياره .


صد در صد با نظر شما موافقم .Help نرم افزار حتی برای نمونه یک تصویر از Bones هم در آن قرار نداده .من تعجب میکنم که چرا قابلیت مهمی مثل این را اینقدر ضعیف توضیح داده اند ؟!

نقل قول:

ما منتظر آموزش شما هم هستيم تا ببينيم شما كار پر دردسري مثل اين كار رو چطور توضيح ميديد

راستش من لینک مستقیم مقاله را برای آقای کسایی ارسال کردم تا ایشان پس از مطالعه آن را برای دانلود همه روی Persian Designers قرار بدهند که فکر میکنم زیاد طول نکشه . ظاهرا سر ایشان هم بسیار شلوغ است . مقاله هم کوتاه است و به نحوه ساخت و پیکر بندی Bone و همچنین انیمیشن سازی کاراکتر بصورت تصویری اشاره میکنه . کلا برای کسانی که اولین بار است از Bone در Model Editor استفاده میکنند زیاد بد نیست .

سیروس عزیز هم مقایسه فرمت های MDL با X یا 3DS را درست ندونسته و ایشان هم نوشته :
نقل قول:

منتظر مقاله خوبتون هم هستم

راستش وقتی فکر میکنم دوستان باهوشی مثل شما قرار است مقالات ضعیف من را بخوانند حساب کار دستم میاد ! چون منتقدان بسیار خوبی هستید .البته از نقد نمیترسم و خوشحال میشم که اشکالاتم را به من بگوئید .

پیشنهاد میکنم شما هم اگر وقت کردید دست به نوشتن یک همچین مقالاتی بزنید . از این راه کمک بزرگی به آن قشر از دوستان میکنید که فقط برای بدست آوردن مطالب فارسی در مورد نرم افزار مورد علاقه شان ، به سایت هایی مثل Persian Designers روی می آورند . به نظر من نباید این گروه را دست خالی باز گردانیم . این بلایی است که به عنوان مثال سر من آمده . منظور فقط 3DGS نیست . میتوان در هر مورد که تخصص بیشتری دارید ، مقالاتی بنویسید .

ممنونم که توجه میکنید . موفق باشید : ستاره Cool
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


5 شنبه 15 دي 1384 - 02:33
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

پیشنهاد میکنم شما هم اگر وقت کردید دست به نوشتن یک همچین مقالاتی بزنید . از این راه کمک بزرگی به آن قشر از دوستان میکنید که فقط برای بدست آوردن مطالب فارسی در مورد نرم افزار مورد علاقه شان ، به سایت هایی مثل Persian Designers روی می آورند . به نظر من نباید این گروه را دست خالی باز گردانیم . این بلایی است که به عنوان مثال سر من آمده . منظور فقط 3DGS نیست . میتوان در هر مورد که تخصص بیشتری دارید ، مقالاتی بنویسید .


من به شخصه حالا حالا ها به اين سايت بدهكارم . اميدوارم اين دوره زماني پر فشار رو تموم كنم تا بشين م و هرچي از بازي سازي ياد گرفتم به همه ياد بدم . چون معتقدم آدم از هر دستي بده با همون دست هم ميگيره .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهمان







شنبه 17 دي 1384 - 12:59
پاسخ بصورت نقل قول
دوستانی توسط پیغام خصوصی ، اصول کار Bones را خواسته بودند .

همانطور که قبلا گفتم ، Bones از مدتها قبل ، شاید از زمانی که اولین نرم افزار متحرک سازی نوشته شد ، ابداع شده است . در برنامه های قدرتمندی مثل Max ، قابلیت Bones کاملا جا افتاده .

اصول کار Bones به این صورت است که مجموعه ای از نقاط تشکیل دهنده از قسمت خواصی از مدل را به قسمتی از یک گروه به نام کلی Bones اضافه میکند . به این ترتیب ، با حرکت آن قسمت خواص از Bone ، نقاطی که به گروه آن اضافه شده اند ، همراه با آن حرکت میکنند . به این ترتیب دیگر نیازی به حرکت تمام آن نقاط نیست و کافی است تا آن قسمت خواص از Bone را انیمیت کنیم . در انیمیشن های پیچیده ای مثل راه رفتن ، دویدن یا انجام حرکات نرم در یک کاراکتر ، Bones حرف اول را میزند و گاهی تنها راه حل است .

پس اصول کار Bones متکی بر خواصیت ( گروه سازی ) است .
توضیحات دقیقتر را میتوانید از برنامه نویسانی که در ساخت موتور های گرافیکی تسلط بیشتری دارند بخواهید .

ممنون : ستاره Razz Razz Razz Embarassed
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
dj darush
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 28 بهمن 1388
تعداد ارسالها: 256
محل سكونت: خمين


1 شنبه 13 تير 1389 - 23:16
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام به همه ي شما دوستان عزيز!

خبر مهم: سي و پنج مدل جديد به منبع مدل براي گيم استوديو اضافه شد! Laughing
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=5217&postdays=0&postorder=asc&start=20&sid=b526fdd833d7102e89dd9b7d619de7d5

در ضمن مپ يا نقشه براي گيم استوديو نيز تشكيل شد! PDT_002
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?p=58746#58746

حتما يه سري بزنيد! Mr. Green

_________________
ايميل:
ayynjafari@gmail.com

بزرگترین منبع آموزش ساخت گیم در ایران:
http://www.game-makers.blogfa.com

درحال ساخت بازی جنگ پادشاهان برای دیدن تریلر و اسکرین شات ها و همینطور اخبار روزانه به فیس بوک ما مراجعه نمایید.
https://www.facebook.com/pages/Persian-Gamers/324713547674808
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AMIR REZAs
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 11 اسفند 1388
تعداد ارسالها: 335
محل سكونت: تهران


شنبه 26 تير 1389 - 12:55
پاسخ بصورت نقل قول
عزیز فهمیدیم چند تا پست میدی.................... Exclamation
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |