Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> بي تاثير بودن نور در اتاق ؟؟؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

بي تاثير بودن نور در اتاق ؟؟؟
نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


شنبه 1 بهمن 1384 - 12:32
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان :
مشکلی من درباره نور هستش. در واقع وقتی که یهCube می کشم و بعد اون رو تبدیل به hollow block میکنم ، تا وقتی که سایز اتاق (larg ) هستش تاثیر نور دیده میشه ولی وقتی که ساز اتاق رو به (20و20و20) تغییر می دهم دیگه تاثیر نور رو نمی بینم ، حتی وقتی که نور رو به یک گوشه اتاق خیلی نزدیک می کنم و یا rang اون رو زیاد می کنم !! (عمل کامپایل هم انجام میشه) ؟

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهمان







1 شنبه 2 بهمن 1384 - 11:42
پاسخ بصورت نقل قول
babak1 نوشته:
سلام دوستان :
مشکلی من درباره نور هستش. در واقع وقتی که یهCube می کشم و بعد اون رو تبدیل به hollow block میکنم ، تا وقتی که سایز اتاق (larg ) هستش تاثیر نور دیده میشه ولی وقتی که ساز اتاق رو به (20و20و20) تغییر می دهم دیگه تاثیر نور رو نمی بینم ، حتی وقتی که نور رو به یک گوشه اتاق خیلی نزدیک می کنم و یا rang اون رو زیاد می کنم !! (عمل کامپایل هم انجام میشه) ؟
سلام دوست عزیز

مشکلی که شما مطرح کردید را تست کردم . Confused احتمال بسیار زیاد میدم که اشکال در سایز اتاق شما باشد ( 20و20و20) چون همانطور که میدانید نمیتوانید حجم شئی نور را کم کنید . شما زمانی میتوانید این عمل را مشکل بنامید که اتاق کوچک شما در تاریکی مطلق باشد . اگر اتاق کوچک شما تاریک نیست و تمام زاویه های آن دیده میشود و هدف شما هم این است که فقط زاویه ای که شئی Light در آن است نورانی شود ، باید بگم که کار بیهوده ای میکنید و نتیجه ای نمیگرید . PDT_002
حتی با تغییر پارامتر Range ( زاویه پخش نور) هم تغییری حاصل نمیشود . Wink
درواقع حدی برای نور دهی شئی Light در موتور گرافیکی تعیین شده که شما اتاق را از این حد استاندارد تعریف شده کوچکتر ساخته اید .

به هر حال اگر در این کار اصرار دارید ، میتوانید توسط نرم افزار Photoshop و کمی حوصله ، تکسچر های مربوط به چهار طرف دیوار را دوباره سازی و نور پردازی مجازی کنید و سپس آنها را به هر تکه از دیوار اتاق خود اختصاص دهید . Laughing

موفق باشی : ستاره Surprised Surprised Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


2 شنبه 3 بهمن 1384 - 11:37
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
احتمال بسیار زیاد میدم که اشکال در سایز اتاق شما باشد ( 20و20و20) چون همانطور که میدانید نمیتوانید حجم شئی نور را کم کنید .


منظور از حجم چيست ؟

نقل قول:
شما زمانی میتوانید این عمل را مشکل بنامید که اتاق کوچک شما در تاریکی مطلق باشد . اگر اتاق کوچک شما تاریک نیست و تمام زاویه های آن دیده میشود و هدف شما هم این است که فقط زاویه ای که شئی Light در آن است نورانی شود ، باید بگم که کار بیهوده ای میکنید و نتیجه ای نمیگرید .


دوست عزيز من حتي زماني كه نور را قرار نميدم هم اتاق نوراني است ؟ پس تفاوت داشتن نور و نداشتن اون كجاست ؟


نقل قول:

حتی با تغییر پارامتر Range ( زاویه پخش نور) هم تغییری حاصل نمیشود .
درواقع حدی برای نور دهی شئی Light در موتور گرافیکی تعیین شده که شما اتاق را از این حد استاندارد تعریف شده کوچکتر ساخته اید .


range زاويه است يا محدوده ؟
اتاق من در سايز( 20و20و20) كوچك است ؟

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهمان







3 شنبه 4 بهمن 1384 - 08:17
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

منظور از حجم چيست ؟


منظورم این است که شما نمیتوانید با شئی Light مانند یک Cube رفتار کنید و اندازه آنرا با کمک ابزار تغییر حجم ، کم و زیاد کنید تا جای کمتری بگیرد . متوجه شدید ؟

نقل قول:

دوست عزيز من حتي زماني كه نور را قرار نميدم هم اتاق نوراني است ؟ پس تفاوت داشتن نور و نداشتن اون كجاست ؟


اگر متن را به دقت مطالعه کنید و کمتر دنبال گرفتن ایرادات ادبی باشید ، متوجه منظورم خواهید شد .

نقل قول:

range زاويه است يا محدوده ؟


در زبان انگلیسی ، حق با شماست . اما در اینجا آنرا زاویه مینامیم چون در تعاریف کلی ، استفاده از این کلمه غیر قابل اجتناب است . مثل :
نور در محدوده زاویه 180 است .
نور در محدوده زاویه 360 درجه است و ...

نقل قول:

اتاق من در سايز( 20و20و20) كوچك است ؟


مقیاس شما برای اندازه (20و20و20) دقیقا" چیست ؟

درضمن قصد ما کمک به شماست . ولی ظاهرا شما خیلی دلتان میخواهد که سوتی بگیرید . متوجه باشید که در انجمن ساخت بازی هستید . پس بهتر است به دنبال راه حل مشکلاتتان باشید تا زیر سوال بردن کسانی که قصد کمک به شما رادارند .

موفق باشید : ستاره Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


3 شنبه 4 بهمن 1384 - 16:14
پاسخ بصورت نقل قول
اين واقعا يه سوء تفاهم بزرگه. به هيچ وجه من قصد چنين كاري رو ندارم. مگه ديونه ام ؟
من زماني كه واقعا به بن بست بر مي خورم اولين جايي كه مي يام اينجاست. چون فقط توي سايتهاي ايراني بازي سازي اينجا رو قبول دارم Evil or Very Mad
اصلا من با ديدن اين سايت وارد دنياي بازي سازي شدم وچشمم به اين دنيا باز شد.

من مي يام اينجا كه ياد بگيرم ................................. نه اينكه از شما ايراد بگيرم

بابك - شاعر معاصر
بازم بگم .... Confused

راسش رو بخواهين با بحث هايي كه كرديم و امتحانهايي كه كردم مشكلم حل شد فقط يه سوال دارم در مورد گزينه Hires كه كارش چيه ؟

با تشكر فراوان. Surprised

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهمان







4 شنبه 5 بهمن 1384 - 08:28
پاسخ بصورت نقل قول
ایرادی نداره دوست عزیز

شما هنوز به اخلاق من عادت نکرده ای ! دوستان قدیمی تر کاملا خلق و خوی تند من را میشناسند !

مطمئن هستم در این سایت و در کنار هم به نتایج خوب و درخشانی برسیم .

خوشحالم که دوست کنجکاو و خوبی مثل شما به جمع ما اضافه شده .

موفق باشی : ستاره Surprised
ارسال  بازگشت به بالا
 

نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


4 شنبه 5 بهمن 1384 - 17:23
پاسخ بصورت نقل قول
Mr. Green Mr. Green

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 7 بهمن 1384 - 15:13
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

دوست عزيز من حتي زماني كه نور را قرار نميدم هم اتاق نوراني است ؟ پس تفاوت داشتن نور و نداشتن اون كجاست ؟

نقل قول:

اگر متن را به دقت مطالعه کنید و کمتر دنبال گرفتن ایرادات ادبی باشید ، متوجه منظورم خواهید شد .


سوء تفاهم پیش اومده... در جواب شما باید عرض کنم که بله... اگه شما نور بزارید و نذارید در هر دو حالت اتاق نورانیه... ولی در حالتی که شما نور نمیزارید و این کار رو به خود نرم افزار واگذار میکنید ، یک نور یکنواخت در تمامی فضای محیط شما اعمال میشه... در واقع یه نوع global illumination. ولی وقتی شما نور پردازی میکنید و منابع نوری رو در مکان های مختلفی در صحنه قرار میدید ، این یکنواختی رو از بین می برید و برای مکان های خاص ، شدت نور مختلف تعیین میکنید.. در نهایت بر اساس سیستم موتور داخلی نرم افزار 3d Game Studio این نور پردازی های شما پیش پردازش میشن و بصورت تکسچرهایی بر روی محیط شما اعمال میشن... این دلیل این جمله بعضا" شک برانگیز راهنمای نرم افزاره که میگه تا دلتون میخواد از منابع نوری استفاده کنید. این تعدد منابع نوری هیچ سرعتی روی اجرای بازی نداره...


ولی در حالت کلی این شیوه نور پردازی قدیمی شده... یعنی شما نمیتونید از نورهای دینامیک ، سایه های دینامیک و نورهای حجمی استفاده کنید...




علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
babak1
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 11 شهريور 1384
تعداد ارسالها: 60
محل سكونت: پشت كامپيوتر!!


2 شنبه 10 بهمن 1384 - 21:08
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
این دلیل این جمله بعضا" شک برانگیز راهنمای نرم افزاره که میگه تا دلتون میخواد از منابع نوری استفاده کنید. این تعدد منابع نوری هیچ سرعتی روی اجرای بازی نداره...




به نظر شما در سرعت تاثير گذارند يا نه ؟



نقل قول:
ولی در حالت کلی این شیوه نور پردازی قدیمی شده... یعنی شما نمیتونید از نورهای دینامیک ، سایه های دینامیک و نورهای حجمی استفاده کنید...



ميشه بيشتر توضيح بديد... چرا قديمي شدند؟

با تشكر.

_________________
انسانهاي بزرگ دردهاي بزرگ دارند و دردهاي بزرگ انسانهاي بزرگ مي سازند.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 11 بهمن 1384 - 12:32
پاسخ بصورت نقل قول
در سرعت تاثيري ندارن. چون پيش پردازش ميشن... هنگام اجراي بازي هيچ پردازش بلادرنگي روشون صورت نميگيره و فقط بصورت بافت هايي روي صحنه اعمال ميشن...


نقل قول:

ميشه بيشتر توضيح بديد... چرا قديمي شدند؟


نقل قول:

چون شما نمیتونید از نورهای دینامیک ، سایه های دینامیک و نورهای حجمی استفاده کنید...





علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |