Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> توضیح در مورد PeekMessage
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

توضیح در مورد PeekMessage
نويسنده
پيغام
LoveGameDesign110
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 25 آبان 1384
تعداد ارسالها: 36


1 شنبه 9 بهمن 1384 - 01:37
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
توضیحی در مورد PeekMessage مورداستفاده در ++VC و پارامترهای آن بدهید
با تشکر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


1 شنبه 9 بهمن 1384 - 18:26
پاسخ بصورت نقل قول
توي MSDN Library دنبالش بگرد.

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
LoveGameDesign110
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 25 آبان 1384
تعداد ارسالها: 36


2 شنبه 10 بهمن 1384 - 00:50
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
البته ولي MSDN انگلیسیه و ترجمه اش ...
مرصی

_________________
کشنده ترین درد، تنهایی!
يه سري به اينجا بزنيد : www.madreseha.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
matrix
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 1 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 232
محل سكونت: The Mega City


2 شنبه 10 بهمن 1384 - 13:42
پاسخ بصورت نقل قول
Shocked يعني شما انتظار داريد همه چيز رو به فارسي پيدا كنيد؟ Shocked

_________________

وبلاگ من درباره ماتريكس
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


3 شنبه 11 بهمن 1384 - 23:49
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز سلام
می بینم که بازم به مشکل بر خوردی
Smile
نگران نباش چیزی که شما می خوای (peekmessage ) چیز خاصی نیست .
فقط پیامهای فرستاده شده رو مدیریت می کنه
در هر بار که وارد حلقه می شیم با کمک این تابع چک می کنیم که آیا پیامی فرستاده شده است ، اگر موجود بود آن را پردازش می کنیم در غیر این صورت هیچ عملی انجام نمی شود .
صرفا این تابع عمل بازیابی پیام فرستاده شده و مدیریت پیامها را به عهده می گیرد به مثال زیر توجه کنید :

كد:
while(TRUE)
   {
   
   if (PeekMessage(&msg,NULL,0,0,PM_REMOVE))
      {
    
       if (msg.message == WM_QUIT)
           break;


البته به خاطر فارسی بودن فروم بعضی کد ها بد تایپ شدند .
خوب این یک نمونه مثال خوب برای سوال شما می باشد .
در اینجا ما با کمک تابع ذکر شده پیام WM_QUIT را چک می کنیم اگر فرستاده شده باشد که عمل دلخواه را انجام می دهیم در غیر این صورت از حلقه خارج می شویم .

امیدوارم مشکلتان حل شده باشد .
موفق باشید
-------------
hassan mehdi asl

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 12 بهمن 1384 - 08:30
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

البته به خاطر فارسی بودن فروم بعضی کد ها بد تایپ شدند .



مهدي جان مشكل برطرف شد. ممنون از اين كه يادآوري كردين...





علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


4 شنبه 12 بهمن 1384 - 21:26
پاسخ بصورت نقل قول
Rolling Eyes
علی جان ببخشید . من باید از قسمت کد استفاده می کردم . ولی چون عجله داشتم گفتم کپی پیست کنم .
اشکال از من بود . به حر حال ممنون که پست منو اصلاح کردین .
در ضمن هیچ اشکالی در فروم وجود نداره Very Happy
:
LoveGameDesign110
دوست عزیز اگه اطلاعات بیشتری خواستی بگو تا خود تابع رو به طور کامل برات شرح بدم ( با تمام متغیرهای تابع )
موفق باشید .
---------------
hassan mehdi asl

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
LoveGameDesign110
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 25 آبان 1384
تعداد ارسالها: 36


5 شنبه 13 بهمن 1384 - 01:49
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
همانطور كهه تو پست اول گفتم پارامترها ي اونا هم اگه توضيح بديد ممنون ميشم
البته پارامتر اخر خيلي گيج كننده بود
ممنون

_________________
کشنده ترین درد، تنهایی!
يه سري به اينجا بزنيد : www.madreseha.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


جمعه 14 بهمن 1384 - 15:37
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوست عزیز
من الگوی عمومی این تابع رو براتون می نویسیم :

كد:

BOOl PeekMessage(
LPMSG  lpMsg ,
HWND  hwnd ,
UINT  wMsgFilterMin ,
UINT wMsgFilterMax  ,
UINT wRemoveMsg);


خوب حالا تک تک پارامترها رو توضیح می دم :
lpmsg
پارامتر اول همان محل ذخیره سازی برای ویندوز است تا پیام بعدی را در آنجا قرار دهد
hwnd
پارامتر بعدی دستگیره به پنجره مربوطه است
wMsgFilterMin
پارامتر بعد اولین پیام است
wMsgFilterMax

پارامتر بعد آخرین پیام است
wRemoveMsg

و پارامتر آخر هم که می تواند یکی از مقدارهای زیر را در بر بگیرد نحوه مدیریت پیام ها را که آیا از صف حذف شوند یا نه را پیگیری می کند
PM_NOREMOVE
PM_REMOVE

اولی : پیامها پس از پایان پردازش توسط peekmessage از صف حذف نمی شوند .
دومی : پیامها پس از پایان پردازش توسط peekmessage از صف حذف می شوند .
این بود کل ماجرا ولی ما فقط به خود پیام و نحوه مدیریت آن ( پارامتر اول و آخر ) کار داریم باقی پارامتر ها با 0 , NULL پر می شوند
امیدوارم که جوابتون رو گرفته باشید
موفق و پیروز باشید
------------------------
hassan mehdiasl

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
LoveGameDesign110
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 25 آبان 1384
تعداد ارسالها: 36


1 شنبه 16 بهمن 1384 - 01:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
تشكر از جوابتون
راستش من تو برنامه نويسي خيلي گيرم و مي خام جزيي تر ياد بگيرم
بازهم ممنون

_________________
کشنده ترین درد، تنهایی!
يه سري به اينجا بزنيد : www.madreseha.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |