Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> MOD سازی -> Unreal Engine 2 Tutorial
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  بعدي

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


1 شنبه 28 اسفند 1384 - 10:58
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

سلام سیلوستر . چطوری عزیز ؟ خوبی ؟

ممنون. ببخشيد كه دير شد چند وقتي بود كه به طرز وحشتناكي در گير مشكلاتي بودم.

wow پسر عجب مپي ساختي. چون كوچيك بود هي گشتم به يه جاييش گير بدم ولي چيزي پيدا نكردم. فكر كنم يه دونه مثلث اضافه هم توش نباشه!

نقل قول:

1 – اولا چطور میتونم یک Static Mesh رو بزرگ و یا کوچیک کنم . من روی مدلی که وارد محیط UED کردم RightClick میکنم و از قسمت Transform -> Scale مقادیر رو کم میکنم ولی هیچ اتفاقی توی ویوپورتها نمی افته !؟

درسته من هم الان امتحان كردم نشد ولي دو روش ديگه براي تغيير اندازه بهت ميگم اولي دقيق تره و دومي سريعتر :
الف) Static mesh را انتخاب كن و F4 رو بزن يا روي Static mesh راست كليك كن و گزينه StaticMeshActor properties رو انتخاب كن تو فرم ظاهر شده در رول اوت Display بوسيله پارامترهاي DrawScale و DrawScale3D ميتوني ابعاد StaticMesh رو تغيير بدي.
ب)StaticMesh رو انتخاب كن در سمت چپ پنجره UED ابزار Actor Scaling رو انتخاب كن. كليد CTRL رو همراه با كليد چپ يا راست يا هردو كليد ماوس(هر كدام براي يك محور) پايين نگه دار و ماوس رو به اطراف حركت بده.

نقل قول:

2- چطور باید توی پنجره های دید دوربین رو بالا و پایین ببرم ؟ هر کاری میکنم دوربین فقط در یک ارتفاع مشخص به اطراف حرکت میکنه ولی بالا و پایین نمیره !

در نماي سه بعدي كليد چپ و راست ماوس رو پايين نگه دار و ماوس رو به بالا و پايين حركت بده. همين كار در نماي دوبعدي باعث تغيير زوم نماها ميشه.

نقل قول:

3 - من مطابق اون چیزی که توی مقاله ات گفته بودی رفتم (شاید جایی رو اشتباه میرم نمیدونم ) ولی موقعی که بازی شروع میشه ، نه تکسچرها اون چیزی میشه که من تعیین کرده بودم ( همون تکسچر سبز رنگ روی در و دیوار ها میمونه ) و نه Static Mesh هایی که وارد بازی کرده بودم دیده میشن !

هر بار كه تغييراتي توي بازي ميدي قبل از اجراي بازي روي دكمه Build All كليك كن. توضيح راجع به روشهاي Build كردن مفصله فعلا همين كارتو راه ميندازه.

نقل قول:

4- به نظرم ساده ترین بازیها برای طراحی کردن نوع Death Match باشه ( اگه اشتباه میگم تصحیح کن ) . برای طراحی کردن یک مپ DM خیلی ساده مثل مپ Gael چند مرحله کاری رو باید انجام داد .
منظورم اینه که یک همچین مپ ای از چه چیزهایی تشکیل شده ؟

مراحل زيادي نداره يا حداقل الان به ذهنم نميرسه. اگه زمين مپت ناهمواره بايد اول يك terrain بسازي بعد هم در و ديوار و اينطور چيزا رو با 3dmax بسازي و به عنوان StaticMesh وارد UnrelED كني. اگه هم نياز باشه بايد از Volumeها براي مشخص كردن هر ناحيه استفاده كني.

نقل قول:

5- این سوال برام خیلی مهمه : میشه حفره های BSP رو با یه نرم افزار دیگه کار کرد ( مثلا مکس ) و سپس اونها رو وارد EUD کرد و به عنوان حفره BSP تعریف کرد ؟

آره ميشه. با مكس طراحي كن بعد به عنوان StaticMesh وارد UnrealED كن بعدشم روي Static mesh راست كليك و Convert->Brush رو انتخاب كان به به BSP تبديل بشه.

نقل قول:

6 - آخرین سوال : توی این پنجره تقریبا مفاهیم Texture/ Animation / Static Mesh / Sound / Music رو فهمیدم . ولی هنوز درباره کاربرد بقیه قسمتها یعنی

Actor Classes
Meshes
Prefabs
Groups

Actor Classes : ميشه با اسكريپت نويسي يك شيء جديد با حالات و رفتارهاي جديد تعريف كرد كه به همچين شيئي ميگن ActorClass
Mesh : اشياء Geometry كه vertexهاي آنها متحرك است مانند كاراكترهاي انسان.
Prefab : يك پكيج حاوي همه نوع شيء(StaticMesh/texture/mesh/sound/...). يك مثال از كاربرد اين نوع پكيجها ميزنم : شما ميخواي يك اتاق با تمام اجزاي داخلش رو در دو مرحله از بازي قرار بدي بهترين كار اينه كه اتاق رو با تمام اجزاش در يك پكيج Prefab ذخيره كني و اين پكيجو در هر دو مرحله باز كني.
Group : بوسيله Group browser ميشه چند شيء را با هم در يك گروه قرار دهيد. بعد از اينكه اشياء را با هم گروه كرديم به راحتي ميتونيم اونا را پيدا كنيم،انتخابشون كنيم،از حالت انتخاب خارج كنبم، مخفي كنيم و دوباره نمايششون بديم.

بازم بخاطر دير جواب دادنم عزر خواهي ميكنم.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


3 شنبه 1 فروردين 1385 - 07:38
پاسخ بصورت نقل قول
سیلوستر ممنون که جواب سوالهامو دادی .
Laughing

همین الان قسمت مقاله جدیدت رو گرفتم . خیلی خیلی عالیه .
فکر کنم با خوندنش کلی از مشکلاتم حل بشه .

بازم میام اینجا . فعلا ....
Arrow

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


3 شنبه 1 فروردين 1385 - 07:45
پاسخ بصورت نقل قول
راستي gordon جان ايده خيلي خوبي دادي. هر فكر ميكنم ميبينم يه death mach هيچي نداره فقط كار وقت گيرش مدلسازيه كه اونم ميتونيم از مدلهاي آماده استفاده كنيم البته براي توكه ساختن يك مدل از دانلود كردنش راحتتره!

دوستان بخاطر اينهمه تاخير واقعا شرمندم
فصل دوم هم آماده شد.

http://www.persian-designers.com/index.php?ind=downloads&op=section_view&idev=7

ضمنا سال نو رو به همه بچه مسلموناي عزيز تبريك ميگم!

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
sepul2
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 10 آبان 1384
تعداد ارسالها: 105


3 شنبه 1 فروردين 1385 - 10:21
پاسخ بصورت نقل قول
تاپيک خيلی خوبيه سيلوستر.
من خودم کلی چيز از همين ساختار unreal ياد گرفتم
لطفا ادامه بده و يک مقداری توضيحات بيشتر در مورد مثلا چگونگی ساختن collision object ها و پارامتر های فيزيکی در اين موتور بده.
در ضمن ActorClass ها چجورين ؟ مثلا يک سری script برای رفتار يک actor می نويسيم، و اون رو به هر object ای که خواستيم نسبت می ديم ؟ ActorClass ها می تونه در Prefabs ذخيره بشه ؟
البته اين مقاله آخر رو تازه گرفتم بايد بخونمش شايد اونجا نوشتی همه رو

Gordon Freeman : مپ ای که طراحی کردی بسيار جالبه ، می خواستم اگه حالشو داشتی به من يک mail بزن تا شايد بتونيم با هم همکاری کنيم ، اين هم سايتم هست http://www.sepul.net

ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


4 شنبه 2 فروردين 1385 - 07:52
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

لطفا ادامه بده و يک مقداری توضيحات بيشتر در مورد مثلا چگونگی ساختن collision object ها و پارامتر های فيزيکی در اين موتور بده.

براي شبيه سازي Collision ميشه از Volumeها استفاده كرد. البته BSPها و Static Mesh ها خودشون Solid هستند و نميشه ازشون عبور كرد اما اگه برخورد با اونا رو بوسيله Volume شبيه سازي كنيم بهينه تره.
براي ساخت Volume ،در سمت چپ پنجره UnrealED روي دكمه Volume كن يك ليست ظاهر ميشه كه بايد يك Volume رو انتخاب كرد گزينه اول(Blocking Volume) بيشتر براي شبيه سازي برخورد استفاده ميشه و يك Volume غير قابل عبور ميسازه. ضمنا دو تا چيز : 1- Volumeها نامرئي هستند و فقط در editor با خطوط صورتي مشخص ميشوند. 2-ضمنا غالب و شكل Volume بوسيله Builder brush(همون brush قرمز رنگ) مشخص ميشه و بعد از اينكه Volume رو ساختي بايد Builder rush رو حركت بدي تا Volume ديده بشه.

نقل قول:

در ضمن ActorClass ها چجورين ؟ مثلا يک سری script برای رفتار يک actor می نويسيم، و اون رو به هر object ای که خواستيم نسبت می ديم ؟ ActorClass ها می تونه در Prefabs ذخيره بشه ؟


تا اونجايي كه من ميدونم نميشه script رو به هر شيئي كه بخوايم نسبت بديم بلكه اون object و خصوصياتش تو خود ActorClass مشخص ميشه.
ActorClass رو هم توي Prefab ميشه ذخيره كرد. ActorClass رو انتخاب ميكني بعد در Prefab browser روي دكمه Create Prefab from selected Actor كليك ميكني.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


1 شنبه 13 فروردين 1385 - 07:29
پاسخ بصورت نقل قول
فصل سوم هم آماده شد.
اين فصل درباره كليدهاي ميانبر unealED هست. براي بالا بردن سرعت کار خيلي مفيده.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


1 شنبه 13 فروردين 1385 - 08:40
پاسخ بصورت نقل قول
سلام علی .

نقل قول:
فصل سوم هم آماده شد.
اين فصل درباره كليدهاي ميانبر unealED هست. براي بالا بردن سرعت کار خيلي مفيده.


دستت درد نکنه . Laughing . البته هنوز مطالعه اش نکردم ولی حتما مثل 2 تای قبلی شاهکاره .
من 1 کاری دارم که تا 1-2 هفته دیگه تموم میشه و بعداز اون میخواهم که دیگه کاملا روی UED کار کنم . البته با کمک و راهنمایی تو .
پس منتظر سوال هام باش . Embarassed
فعلا ....

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Gordon Freeman
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 20 مهر 1383
تعداد ارسالها: 1044
محل سكونت: City 17


1 شنبه 13 فروردين 1385 - 08:41
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
Gordon Freeman : مپ ای که طراحی کردی بسيار جالبه ، می خواستم اگه حالشو داشتی به من يک mail بزن تا شايد بتونيم با هم همکاری کنيم ، اين هم سايتم هست http://www.sepul.net


تشکر . Arrow

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


5 شنبه 7 ارديبهشت 1385 - 09:00
پاسخ بصورت نقل قول
فصل چهارم هم آمادست : لغت نامه Unreal engine
مقاله مفيديه. اصطلاحاتي که در Unreal engine استفاده ميشن رو توضيح ميده.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mostafa_cpp
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 24 دي 1384
تعداد ارسالها: 488
محل سكونت: تهران


5 شنبه 7 ارديبهشت 1385 - 23:06
پاسخ بصورت نقل قول
علي تو يدونه اييييي Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 14 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |