Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> آموزش پيشرفته 3DGS
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

آموزش پيشرفته 3DGS
نويسنده
پيغام
آرش هنرور
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 13 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 28


شنبه 20 اسفند 1384 - 19:20
پاسخ بصورت نقل قول
آموزش پيشرفته 3DGS
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
آرش هنرور
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 13 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 28


شنبه 20 اسفند 1384 - 19:30
پاسخ بصورت نقل قول
طريقه fade كردن تصاوير و splash screen با 3dgs رو در زير مي بينيد كد هاي زير را در فايل اسكريپت اصلي درج كنيد نياز به توضيح خاصي نداره . همين جوري نبايد داخل فايل درج کنيد ببينيد هر کدوم از قطعه کد ها مربوط به کدام قسمت هست بعد در آنجا درج کنيد




در اين قطعه کد ما يک پانل سياه رنگ رو تعريف مي کنيم تا با افتادن روي لايه ديگر و کم رنگ و پر رنگ شدن عمل fade را انجام دهد
/////////////////////////////////////////
bmap black_pcx = <black.pcx>;
PANEL black_panel
{
layer = 1;
bmap = black_pcx;
pos_x = 0;
pos_y = 0;
flags = refresh,transparent;
}




يه تغييرات كوچكي بايد با توجه به قطعه كد زير در پانل splash خود بدهيد
/////////////////////////////////////////////////////////////////
// define a splash screen with the required A4/A5 logo
bmap splashmap = <logodark.pcx>; // the default logo in templates
panel splashscreen {
layer = 2;
bmap = splashmap;
flags = refresh,transparent,d3d;//
}




اينم كه كل تابع main
function main()
{
// set some common flags and variables
// warn_level = 2; // announce bad texture sizes and bad wdl code
tex_share = on; // map entities share their textures

// center the splash screen for non-640x480 resolutions, and display it

black_panel.visible = ON;

splashscreen.pos_x = (screen_size.x - bmap_width(splashmap))/2;
splashscreen.pos_y = (screen_size.y - bmap_height(splashmap))/2;
splashscreen.alpha = 0;
splashscreen.visible = on;

while(splashscreen.alpha < 100)
{
splashscreen.alpha += fade_time * TIME;
wait(1);
}

while(splashscreen.alpha > 0)
{
splashscreen.alpha -= fade_time * TIME;
wait(1);
}
splashscreen.visible = OFF;
bmap_purge(splashmap); // remove splashscreen from video memory


fade_out_black();
wait(5);

level_load(level_str);


// load some global variables, like sound volume

load_status();

// display the initial message
msg_show(mission_str,10);

// initialize lens flares when edition supports flares
ifdef CAPS_FLARE;
lensflare_start();
endif;


// use the new 3rd person camera
move_view_cap = 1;

// un-freeze the game
freeze_mode = 0;

// client_move(); // for a possible multiplayer game
// call further functions here...
}




حالا خارج از تابع main اين تابع رو تعريف كنيد
FUNCTION fade_out_black()
{
black_panel.Alpha = 100;

while(black_panel.alpha >= 0)
{
black_panel.alpha -= fade_time * TIME;
wait(1);
}

black_panel.visible = OFF;

}


بقيه قسمت هاي فايل رو هم دست نخورده باقي بگذاريد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
آرش هنرور
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 13 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 28


شنبه 20 اسفند 1384 - 19:35
پاسخ بصورت نقل قول
هر مشكلي داشتيد بپرسيد با كمال ميل پاسخ خواهم داد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
flatron
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 15 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 28


1 شنبه 21 اسفند 1384 - 01:36
پاسخ بصورت نقل قول
آرش هنرور نوشته:
هر مشكلي داشتيد بپرسيد با كمال ميل پاسخ خواهم داد


چرا یه exe برنامه 3dgs که روی یه کامپیوتر کار میکنه بعضی جاها کار نمیکنه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
آرش هنرور
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 13 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 28


1 شنبه 21 اسفند 1384 - 09:47
پاسخ بصورت نقل قول
اين سوال شما بار ها و بارها توسط اعضا سايت پرسيده شده اگر دنبالش بگيرديد جوابش توي همين سايت پيدا ميشه . به قسمت راه حل يك مشكل بزرگ بريد احتمال زياد همون جا است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
آرش هنرور
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 3 شنبه 13 ارديبهشت 1384
تعداد ارسالها: 28


1 شنبه 21 اسفند 1384 - 09:55
پاسخ بصورت نقل قول
در صورتي كه از امكانات ويژوال خود WEDبراي ايجاد يك صدا در background استفاده كنيم اولين نكته در مورد آن اين است كه با دور و نزديك شدن دوربين به شي صدا ولوم صدا كم و زياد خواهد شد و اين براي يك صداي backgroundصحيح نيست دومين نكته اينه كه تاثير زيادي روي عملكرد يا performance موتور گرافيكي امان داره پس بهتر است كه از اسكريپت نويسي استفاده كنيم

(50,نل,"نام فايل صوتي ")Media_loop

ببخشيد فارسي نوشتم مي خواستم به هم نريزه . نل كه نوشتم همون NULL خودمونه نام فايل هم بايد با فرمت ذكر بشه و فايل در دايركتوري كاري امان باشه (L1BMusic.wav)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 23 اسفند 1384 - 13:55
پاسخ بصورت نقل قول
@ آرش هنرور,

پیشنهاد میکنم برای پست کد در لابلای مطالبتون از تگ Code استفاده کنین. اینطوری دیگه کدها راست چین نمیشه و خیلی راحت تر خونده میشه...


در ضمن از آموزش شما هم ممنون... میتونین این آموزش ها رو بصورت مقاله و در فرمت pdf طراحی کنین ؟

علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ادوین
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 19 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 1


4 شنبه 9 فروردين 1385 - 20:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام . من کد کامل یک دشمن رو میخاستم.......که وابسته به تمپلیت نباشه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
kiavash2k
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 02:44
پاسخ بصورت نقل قول
كد:

Hi,

in code baraye ine ke dota aslahe to dastaton bashe :)

aval ye file be esme dualgun.wdl besazid va include konid
include <dualgun.wdl>;

mohtaviate file:


var duel[3];string duel1 = <gun.mdl>; //put you gun mdl here
string duel3 = <gun.mdl>;// put you gun mdl here
action handleft
{
shotgun(); //gun prefab
while(1)
{
my.x = duel.x;
my.y = duel.y;
my.z = duel.z;
vec_for_vertex(duel, player, 12); //adjust the 12 to whatever your vertex hand is
wait(1);
}
}
action handright
{
Shotgun(); // gun prefab
while(1)
{
my.x = duel.x;
my.y = duel.y;
my.z = duel.z;
vec_for_vertex(duel, player, 687); // adjust these on the right hand verts
wait(1);
}
}
function duel2()
{
wait(1);
duel.x = player.x;
duel.y = player.y;
duel.z = player.z;
ent_create(duel1, duel, handleft); // creates gun
duel.x = player.x;
duel.y = player.y;
duel.z = player.z;
ent_create(duel3, duel, handright); //creates gun 2}
action duel_welding
{
my.enable_click = on;
my.event = duel2;

_________________
Age betoonam komak konam khosh hal misham. Smile HF
Kiavash2k@hotmail.com


اين نامه توسط kiavash2k در 4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 02:53 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kiavash2k
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 3 بهمن 1384
تعداد ارسالها: 17


4 شنبه 6 ارديبهشت 1385 - 02:51
پاسخ بصورت نقل قول
كد:

 Age doost darid ye game mesle Mortal Combat besazid man behetoon rahe sakhtane dorbinesho yad midam

code:

// Remember to call update_views in a loop after you call init_cameras once.
// Mess with the values in update_views to have different effects...
// Assign the two fighters in the game the two actions given below.

view fight_cam
{
layer = 1;
pos_x = 0;
pos_y = 0;
}

var xcam;
var ycam;

entity* player1;
entity* player2;

function init_cameras()
{
camera.visible = off;
fight_cam.size_x = screen_size.x;
fight_cam.size_y = screen_size.y;
fight_cam.visible = on;
}

function update_views()
{
xcam = fight_cam.x;
fight_cam.x += ((player1.x + player2.x)/2 - xcam)/15;
ycam = fight_cam.y;
fight_cam.y += ((-abs((1.5 * ((player1.x - player2.x)/2))) - 150) - ycam)/15;
fight_cam.z = (player1.z + player2.z)/2 + 70;
fight_cam.tilt = 185;
fight_cam.pan = 270;
fight_cam.roll = 180;
}

action fighter1
{
   player1 = me;
   // Other code for fighter here
}

action fighter2
{
   player2 = me;
   // Other code for fighter here
}

be hamin asooni mitonid camera besazid
ya deton nare hamon tori ke to comment goftam hatman bayad be 2 ta charatereton Action ro elsagh konid



_________________
Age betoonam komak konam khosh hal misham. Smile HF
Kiavash2k@hotmail.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |