Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 245, 246, 247  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 6 فروردين 1385 - 16:40
پاسخ بصورت نقل قول
خير بابك جان. من كه برخورد نكرده ام.
در ضمن اين تاپيك مربوط به مشكلات 3DGS است.
شما مي توانيد اين مشكل را در قسمتهاي مربوطه پيگيري كنيد.
ممنون.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


2 شنبه 7 فروردين 1385 - 01:02
پاسخ بصورت نقل قول
از جواب شما ممنونم
اگر لطف كنيد بگيد كه چه جوري ميشه صفحه رو به 2 يا 4 قسمت تقسيم كرد تا بازي هاي
چند نفره مانند پلي استيشن ساخت(يعني از چند دوربين همزمان استفاده كرد)
ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


2 شنبه 7 فروردين 1385 - 23:13
پاسخ بصورت نقل قول
از پاسخ دقيق و كاملتون ممنونم.اين مشكلم حل شد.
ولي گاهي اوقات در هنگام حركت انيميشن بازيكن كار نميكند و در يك فريم باقي
مي ماند.
اگر لطف كنيد در اين مورد هم منو راهنمايي كنيد.

در آخر هم ببخشيد كه اينقدر سوال مي كنم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


2 شنبه 7 فروردين 1385 - 23:17
پاسخ بصورت نقل قول
البته منظورم از حل شدن اين مشكل نرفتن تو ديوار بود!
مشكل تقسيم صفحه هنوز پا برجاست.
اگر زحمتي نيست در مورد ايجاد جاذبه و شرط هاي مربوط به ارتفاع هم كمي توضيح دهيد
ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 8 فروردين 1385 - 17:32
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش می کنم دوست عزیز.
من برای همین این تاپیک را گذاشته ام.

در مورد تقسیم صفحه مشغول بررسی هستم .

ولی در مورد جاذبه :

من ابتدا کد آنرا می نویسم و بعد از روی آن توضیح می دهم :

كد:
Temp.z = My.z;
Tmpe.z -= 200;
Temp.z = Trace ( My , Temp.z );

Move_Mode = GLIDE;
Ent_Move ( Temp , Nullvector);


خب ؛ در خط اول شما مقدار محور z کراکتر را در محور z متغیر Temp قرار می دهید.
در خط دوم به مقدار 200 (که البته این مقدار بستگی به کار شما دارد) از محور z متغیر Temp کم می کنید.
این خط یعنی از ارتفاع کراکتر تا 200 تا پایین تر از آن را بررسی کن.
در خط سوم شما چک می کنید که آیا در این فاصله مانعی وجود دارد که بعنوان محلی برای کراکتر استفاده شود . اگر مانعی بود مقدار محور z متغیر Temp برابر می شود با فاصله کراکتر از آن سطح.
در خط چهارم هم حالت حرکت را برای کراکتر مشخص می کنیم.
در خط پنجم که در واقع مربوط به حرکت کراکتر یا همان جاذبه است ما مشخص می کنیم که کراکتر تا آن فاصله که از سطح دارد به سمت پایین حرکت کند. با این روش کراکتر می تواند بر روی سطوح ناهموار نیز حرکت کند.


در مورد سوال قبلی شما که گفته بودید انیمیشن کراکتر بعضی وقتها کار نمی کند من فکر می کنم که مشکل از متغیر مربوط به کنترل سرعت انیمیشن شماست که شاید در جای دیگری مقدار دیگری به آن داده می شود.
همیشه سعی کنید برای شناسایی بعتر و اشتباه نشدن با کلمات کلیدی کلمه Speed را بعنوان نام این متغیر انتخاب کنید. اگر مشکلتان برطرف نشد حتما آن را با جزئیات کد آن قسمت در تاپیک قرار دهید تا بررسی شود.

امیدوارم همیشه موفق باشید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


4 شنبه 9 فروردين 1385 - 08:13
پاسخ بصورت نقل قول
سلام!
شهروز جان خیلی ممنونم که این تاپیک را باز کردی و خیلی ممنونم که اینقدر خوب جواب می دهی و الان چندتا از مشکلات من هم رفع شد.

و اما سوال من :
چرا در بازی های من وقتی تعداد Object ها زیاد می شه تصویر تیک تیکی میشه.
آیا مشکل از کامپوتر هست(رم : 256) یا اینکه مشکل از چیز دیگه ای هست ؟
راستی من در بازی حدود 11 تا کلاس دارم که هر کلاس 24 صندلی و 1 کمد و یک میز و یک قاب عکس و یک تختخ سیاه دارد.
البته در زمانی که Player به فقط یک کلاس نگاه می کند مشکلی ندارد ولی در زمانی که در پشت کلاس یک کلاس دیگر باشد با اینکه Player کلاس پشتی را نمیبیند تصویر تیک تیکی می شود و اصلا نمی شود تصویر را کنترل کرد.
من از کدهای زیر استفاده کردم ولی هیچ فایده ای نداشت.
time_factor
time_smooth
fps_min
fps_max
امیدوارم راه حل مشکلم ا بدونی.

ممنونم : مهدی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 9 فروردين 1385 - 11:19
پاسخ بصورت نقل قول
سلام مهدي جان.

من فكر مي كنم كه مشكل از رم يا كارت گرافيك شماست.
اگر ممكن است مدل و مارك كارت گرافيك خود را بنويسيد چون به احتمال زياد رم شما براي آن تعداد شي كم است.

در ضمن اگر برايتان مقدور است پوشه بازي خود را آپلود كنيد تا من آنرا در كامپيوتر خودم تست كنم.
اگر هنوز مشكلي بود اطمينان داشته باشيد كه مشكل از كامپيوتر شما نيست.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 9 فروردين 1385 - 11:21
پاسخ بصورت نقل قول
چون در manual خود برنامه نوشته شده كه براي رم هاي 128 و 256 محدوديت وجود دارد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
akarous
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 5 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 89
محل سكونت: تهران


5 شنبه 10 فروردين 1385 - 14:52
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
خدمت شما دوست عزيز عرض كنم كه كدهاي جاذبه اي كه داده بوديد تا بازيكن حركت نكند جاذبه هم اثر نمي كند
آن را حتي در حلقه هم قرار دادم ولي يك حركت دايمي به سمت جلو بوجود مي آورد.
لطفا خودتون كدهارو آزمايش كنيد تا مشكلات ديگر رو هم ببينيد.
در ضمن چگونه مي شود تير اندازي كرد(مثلا در gamemaker با ايجاد يك آبجكت كه به محض ساخته شدن در جهت دايركشن حركت مي كند مي توان تير ساخت)
آيا در اين برنامه هم ميتوان چنين كاري كرد؟
ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 10 فروردين 1385 - 15:25
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزيز من كدها را از يك قسمت از بازي خودم برداشته ام .
كدها كاملا درست هستند و حركت آن هم به سمت محور z است.
در ضمن بايد كدها را در حلقه اي قرار دهيد كه مربوط به حركت كراكتر است نه در دستوراتي در حلقه كه به حركت به جلو يا عقب كراكتر وابسته است.
شما بعد از while مستقيم اين كد ها را بنويسيد.

در ضمن خیال شما راحت باشد من کدهای تست نشده و نادرست را در تاپیک قرار نمی دهم.

من به شما اطمينان مي دهم كه اين كد ها 100 ٪ تست شده اند و هيچ مشكلي ندارند.



در مورد سوال شما در مورد تيراندازي بايد بگويم كه مي شود اين كار را انجام داد.
فقط كافيست از دستور ent_create(string filename, vector Position, function); استفاده کنید.
برای حرکت آن هم بجای function نام تابعی را قرار دهید که شی شما ره حرکت دهد.

موفق باشید.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 247 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 245, 246, 247  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |