Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> c# & c++ & c
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

c# & c++ & c
نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


شنبه 28 شهريور 1383 - 12:28
پاسخ بصورت نقل قول
حضرات من از برنامه نويسي با اينا هيچي نمي دونم يكي به من فرق اينا بگه ممنون مي شم و بگين دانش c# بر بقيشون آيا برتري داره؟و دونستن اون كفاف بقيه رو مي كنه؟

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


شنبه 28 شهريور 1383 - 20:52
پاسخ بصورت نقل قول
اسحاق جان ، سوال خيلي خوبي پرسيديد. چون مطمن هستم كه خيلي از دوستان ديگر نيز سوال مشابهي را دارند.

زبان C يك زبان برنامه نويسي قديمي ميباشد كه بيشتر در دانشگاهها و بمنظور آشنا ساختن دانشجويان با اصول برنامه نويسي از آن استفاده ميشود. معمولا برنامه نويسان حرفه اي براي ساختن برنامه هاي خود از نسل جديد اين زبان يعني C++ استفاده ميكنند. چرا كه توابع شي گراي بسيار بيشتري نسبت به c دارد.

اما زبان C Builder زباني است كه صرفا براي ايجاد برنامه هاي فوق العاده شي گرا ايجاد شده است. دستورات شي گراي اين زبان از هر زبان ديگري بيشتر است و تمامي نياز هاي ممكن براي ساخت يك برنامه را رفع ميكند...

براي يادگيري هم پيشنهاد ميكنم از C شروع كنيد و هنگامي كه توانسيد اصول را فرا بگيريد ،‌ به زبان هاي ديگر هم نگاهي بياندازيد. در ضمن چنانچه در زبان داخلي GM تسلط داريد در واقع به زبان هاي c و pascal نيز تسلط داريد... Surprised


موفق باشيد
علي Wink

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


شنبه 28 شهريور 1383 - 21:57
پاسخ بصورت نقل قول
از توضيحات ممنونم فقط از c# چيزي نگفتي يا نكنه c# همون C builder ؟

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


5 شنبه 23 مهر 1383 - 10:13
پاسخ بصورت نقل قول
زبان C یک زبان ساختیافته است و در سیستم عاملهای مختلفی مثل DOS و Win16 و Unix و Linux برای نوشتن برنامه ها قابل استفاده است. (Win32 رو نگفتم چون C نمی تونه برنامه های Win32 ایجاد کنه، برای ساخت برنامه های Win16 هم باید Header File مربوط به اون رو اضافه می کردید). کمپایلرهایی که برای C ارائه شد زیادند ولی معروفترین اونا برای سیستم عامل ویندوز Microsoft Quick C و Borland Turbo C و Watcom C که کدی که Watcome C تولید می کرد از بقیه بهینه تر بود. کمپایلری هم که برای سیستم عاملهای Unix و Linux از اون استفاده میشه GCC است.

بعد از پیدایش متدولوژی شی گرا (Object Oriented) یه زبان OO بر پایه C ساخته شد به نام C++ که از برنامه های C هم پشتیبانی کامل می کرد. این پشتیبانی باعث شد تا نتونن تمام مفاهیم OO رو در زبان C++ پیاده کنن. کمپایلرهای مختلفی نیز برای این زبان ارائه شد.این زبانها هر کدام تکنولوژی خاص خودشان را دارند. Borland TC++ و Watcom C++ از اولین کمپایلر هایی بودن که مورد استفاده وسیع قرار گرفتند.

زبانهای OOP رو به دو قسمت تقسیم می کنند 1- زبانهای OOP که در عین حال میشه توشون بصورت ساختیافته هم کدنویسی کرد (در حقیقت یک پوسته OO دور از چشم برنامه نویس به دور برنامه های ساختیافته کشیده میشد). برای مثال Borland Turbo C++ از این نوع زبانها بود. اما اوج شاهکار OO را در زبانهاب شی گرای کامل(Pure OOP) میشه دید. پس از ظهور زبانهای POOP دو کمپایلر رایج شد یکی Microsoft Visual C++ و دومی Borland C++ Builder که هر کدام از تکنولوژی ها و کتابخانه های کلاس مخصوص به خودشان استفاده می کنند. VC++ از کتابخانه کلاس MFC و BC++ Builder از VCL استفاده می کنند. ضمن اینکه در هر دوی آنها میشه با Win32 SDK هم برنامه نویسی کرد. تفاوتها زیاده و در این بحث نمی گنجه فقط اینو بگم که در صنعت نرم افزار در حال حاضر C++ و بخصوص VC++ داره حکومت می کنه. تا قبل از ظهور .NET تقریبا همه بازیها رو با VC++ می ساختن. نسخه VC++ 6 واقعا یه کمپایلر عالیه که همیشه در خاطر برنامه نویسا می مونه.

زبان C# (بخونید سی شارپ) یه زبان کاملا جدیده که Synatx اون بسیار شبیه به C++ است. در حقیقت C# رو از روی C++ ساختن با این تفاوت که اولا از زبانهای قبل از خودش پشتیبانی نمی کنه و دوما همین باعث شده تا خیلی از محدودیتهای سازندگانش در ساخت این زبان برداشته بشه. برنامه نویسی در این زبان بر اساس .NET Framework است. (در مورد .NET Framework که حتما چیزای زیادی شنیدید). این زبان برای کاربردهای Web Application و WinForm App بسیار خوب طراحی شده. ضمن اینکه به تازگی به عنوان یکی از کاندیداهای جایگزین برای VC++ در صنعت بازی و همینطور در ساخت نرم افزارهای سیستمی مطرح شده است.

اما زبان فوق العاده قوی ولی گوشه گیر VC++.NET که واقعا بی نظیره. به دلیل ظهور C# و رو آوردن برنامه نویسای ویندوز به اون کمتر از این زبان اسم برده میشه ولی فقط بدونید که علاوه بر .NET Framework از MFC که حالا بهینه هم شده پشتیبانی می کنه. در حال حاضر کاندیدای اصلی برای جایگزینی VC++ 6 در صنعت بازی زبان VC++.NET است و حتی بعضی از شرکتها این ارتقا رو انجام دادن.

آقا علی درست میگه Syntax زبان GML خیلی شبیه به C است ولی بهتره برای یادگیری از C++ شروع کنید.

*** از آقا علی هم خواهش می کنم که این تاپیک رو به قسمت برنامه نویسی منتقل کنه. ممنون ***

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


5 شنبه 23 مهر 1383 - 13:21
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

اطلاعاتتان فوق العاده بود...

در ضمن تاپيك هم منتقل شد...

با تشكر
علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ياس
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 15 دي 1383
تعداد ارسالها: 2


3 شنبه 15 دي 1383 - 12:02
پاسخ بصورت نقل قول
زبان #c یک زبان با قابلیت های زیادی می باشد من که تا کنون با زبانهای بسیاری از جمله c,++c,و vbوپاسکال و .. برنامه نوشته ام به نظرم این زبان از تمام آنها بهتر و کارامد تر می باشد پس چقدر خوب است که دوستانی که دراین زمینه تجربیاتی دارند تجربیات خود را در اختیار دیگران هم قرار دهند این کار باعث رشد و ترقی آنها می شود و هم دیگران هم استفاده می برند
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
NivaN
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 7 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 14


3 شنبه 13 بهمن 1383 - 13:54
پاسخ بصورت نقل قول
ياس نوشته:
زبان #c یک زبان با قابلیت های زیادی می باشد من که تا کنون با زبانهای بسیاری از جمله c,++c,و vbوپاسکال و .. برنامه نوشته ام به نظرم این زبان از تمام آنها بهتر و کارامد تر می باشد پس چقدر خوب است که دوستانی که دراین زمینه تجربیاتی دارند تجربیات خود را در اختیار دیگران هم قرار دهند این کار باعث رشد و ترقی آنها می شود و هم دیگران هم استفاده می برند


حالا ممكنه بگيد كه آيا تو خود محيد دات نت 2003 ميشه بازي ساخت يا نه ( مثل GM)؟

_________________
از هر دست اطلاعات بدي از همون دست هم مي‌گيري... ميگي نه امتحان كن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


3 شنبه 13 بهمن 1383 - 23:11
پاسخ بصورت نقل قول
NivaN عزیز شما باید انواع روشهایی را که با آنها بازی میسازن و ابزارهای خاص هر روش را بشناسید. محیط VS.NET یک محیط برنامه نویسیه نه بازی سازی ولی شما با استفاده از 3D API ها در زبان برنامه نویسی مورد علاقتون می تونید انواع نرم افزارهای 3D که بازیها رو هم شامل میشن بسازید. حتی می تونید GM بسازید!

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

Game Engin
نويسنده
پيغام
NivaN
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 7 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 14


4 شنبه 14 بهمن 1383 - 15:59
پاسخ بصورت نقل قول
voldemort نوشته:
NivaN عزیز شما باید انواع روشهایی را که با آنها بازی میسازن و ابزارهای خاص هر روش را بشناسید. محیط VS.NET یک محیط برنامه نویسیه نه بازی سازی ولی شما با استفاده از 3D API ها در زبان برنامه نویسی مورد علاقتون می تونید انواع نرم افزارهای 3D که بازیها رو هم شامل میشن بسازید. حتی می تونید GM بسازید!


voldemort عزيز من يكسري سووالات بنيادي در دارم Confused .... ما اگه بخواهيم خودمون يه Game API (اگه اشتباه نگفته باشم) مثل GM و 3D گيم استوديو و ... درست كنيم چه بايد بكنيم؟
1- هسته اصلي اين بازي ساز ها چيست؟ همون DX وOpen GL هستن؟
2- DX و Open GL رو با چي نوشتن آيا فقط اين 2 تا مورد استفاده هستند؟ اگر نه منبعي كه بشه مابقي اونارو پيدا كرد و اطلاعات گرفت كجاست؟
3-اگر من فرضاً تو محيط VS.NE بتونم يه 3D API بنويسم آيا بدون انجين هاي موجود ممكنه؟ يعني تو خود VS.NE يا زبان‌هاي ديگه اي ميشه يه انجين منحصر به فرد نوشت؟
4-دسته بندي 3D API ها و 3D انجين ها بر چه اساس هستند؟
5- ايا دسته بندي 3D API ها بر اساس انجين استفاده شده ي توشونه؟ از كجا ميشه يه ايست طبقه بندي شده براي اين دو پيدا كرد؟
من يه فايل PDF دارم كه توش اومده به صورت مصور يك Game Engin v رو توضيح داده من برات ميل ميكنم اگه مرجه مصور و كتگوري خوبي براشون داري به من بگو... Wink

سووالاتم زياد شدن اما يك بار براي هميشه است..... Question

_________________
از هر دست اطلاعات بدي از همون دست هم مي‌گيري... ميگي نه امتحان كن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


5 شنبه 15 بهمن 1383 - 01:16
پاسخ بصورت نقل قول
NivaN عزیز لطفا PDF رو به آدرس زیر بنویسید چون Gmail اجازه Attach فایلهای باینری رو نمی ده.
Mam_programmer@yahoo.co.uk

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |