شهروز مدیر انجمن
تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383 تعداد ارسالها: 3279 محل سكونت: Germany
3 شنبه 29 فروردين 1385 - 13:37 |
|
|
برای تنظیم سنگيني اشیاء از تابع زیر استفاده می کنیم :
كد: |
Phent_SetMass ( Entity , Var Mass , Var HullType ); |
Mass ، سنگيني شیء شماست و بجای آن هر عددی می توانید وارد کنید.
عدد 0 به معنی بدون وزن است.
قسمت HullType نیز مربوط به نوع محدوده شیء است :
كد: |
PH_SPHERE
PH_BOX
PH_POLY |
گزینه PH_SPHERE برای این است که ما می خواهیم محدوده شیء ما بعنوان کره شناخته شود.
گزینه PH_BOX برای این است که ما می خواهیم محدوده شیء ما بعنوان مکعب شناخته شود.
گزینه PH_POLY برای مواقعی است که شیء ما ، شکل خاصی مانند کره و مکعب ندارد و به طور مثال یک مجسمه است. این گزینه باعث می شود که محدوده شیء ، از روی سطوح آن شناخته شود.
برای شناساندن یک شیء به عنوان یک شیء فیزیکی ، از دستور زیر استفاده می کنیم :
كد: |
Phent_SetType ( Entity , Var Type , Var Hull ); |
در قسمت Type ، برای یک جسم سخت باید از کلمه Ph_Rigid استفاده می کنیم.
نوع Hull نیز بسته به شیء ما می توانید یکی از انواع زیر باشد :
كد: |
PH_BOX
PH_SPHERE
PH_CYLINDER
PH_POLY |
برای ایجاد وزن برای اشیاء ، از تابع Ph_SetGravity استفاده می کنیم :
كد: |
Ph_SetGravity ( VecGravity ); |
داخل تابع ، باید برداری با x,y صفر و z منفی داشته باشیم.
میزان جاذبه بستگی به z دارد.
موفق باشید. |
_________________
استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info |
|