Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> يك سوال اساسي؟؟؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

يك سوال اساسي؟؟؟
نويسنده
پيغام
panjereh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 21 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 63


1 شنبه 5 مهر 1383 - 00:47
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام.
ممنون مي شم اگه كسي راه حل اين مشكل رو بلده لطف كنه و جواب ما رو بده
در برنامه نويسي ويژوال و يا دلفي ما يك سري رويداد براي موس داريم مثل كليك و press و يا release كه اينها رو داخل كدهاي آماده GM هم داريم. اما سوال من اين هست كه آيا توابع خاصي هم در GML براي كدنويسي مستقيم براي اين رويدادها داريم.(بجز توابع mouse_check_botton و mouse_botton كه فقط كليد فشرده شده را مشخص مي كنند و رويدادهاي press و release را نمي توان از آنها بدست آورد) و آيا در صورت نبود اينگونه توابع آيا راه حلي مي شناسيد.
به عبارتي مشكل من در رسم مستطيل به گونه اي است كه با فشار دادن كليد چپ موس يك گوشه آن و با رها كردن آن گوشه ديگر مستطيل مشخص مي شود.
با تشكر
پنجره
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


1 شنبه 5 مهر 1383 - 11:55
پاسخ بصورت نقل قول
بازي نقاشي مي خواييد بسازيد Shocked

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


1 شنبه 5 مهر 1383 - 20:33
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

مشكل شما اينجاست كه كد هاي Release و Press صرفا براي خود Sprite تعريف شده اند. با اين حال چنانچه دموي World war 3 را بازي كرده باشيد ميبينيد كه من اين مشكل را حل كرده ام و براحتي قادريد تا براي انتخاب تانك ها از مستطيل انتخاب استفاده كنيد...

و اما راه حل من :

از دستورات mouse_check_botton و mouse_botton استفاده كنيد. در هنگام فشرده شدن يك شي ثابت ايجاد كنيد و مكان انرا x1 و y1 مستطيل قرار دهيد و x2 و y2 را هم مختصات مكاني موس قرار بدهيد...

اين دستورات هم در برنامه نقاشي و هم در بازي هاي RTS بكار ميروند...

موفق باشيد
علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
بازيگر
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 20 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 94


1 شنبه 5 مهر 1383 - 22:18
پاسخ بصورت نقل قول
سلام من هم مشكل مشابهي دارم
گويا همه آنچه كه در محيط gui در gm وجود داره براش دستور gml وجود نداره.
شما هم تاييد مي كنيد يا من به اندازه كافي نگشتم؟

_________________
خوشا به حال گياهان كه عاشق نور اند
و دست منبسط نور روي شانه آنهاست
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
panjereh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 21 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 63


1 شنبه 5 مهر 1383 - 23:54
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به دوستان عزيز
علي آقا از اينكه وقت گذاشتيد و راهنمايي كرديد ممنون. اما راستش رو بخواهيد من متوجه نكته اي كه اشاره كرديد نشدم. اگه ممكنه يك مقدار بيشتر توضيح بدين. باز هم از لطف شما ممنون هستم.
يا علي
پنجره
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 6 مهر 1383 - 09:25
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
گويا همه آنچه كه در محيط gui در gm وجود داره براش دستور gml وجود نداره.


هم بله و هم نه... منظورم اينه كه اگر يك مورد خاص وجود نداشته باشه ، بهرحال ميشه با تركيب Event و كد اونرو بوجود آورد...

نقل قول:
علي آقا از اينكه وقت گذاشتيد و راهنمايي كرديد ممنون. اما راستش رو بخواهيد من متوجه نكته اي كه اشاره كرديد نشدم. اگه ممكنه يك مقدار بيشتر توضيح بدين. باز هم از لطف شما ممنون هستم.


خواهش ميكنم... راستش يك كمي بد توضيح دادم

شما لطف كن و بگو پروژه ات نقاشيه يا يك بازي RTS ... چون كدهاي اين دو حالت يك كم با هم فرق ميكنن...

ولي در حالت كلي ابتدا با كليك موس يك شي ثابت در مكان كليك ايجاد ميكنيد و مختصات آنرا مختصات نقاط ابتدايي مستطيل قرار ميدهيد... سپس مختصات نقاط انتهايي را همان مختصات فعلي موس قرار ميدهيد و مستطيل تان براحتي رسم ميشود...

موفق باشيد
علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
panjereh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 21 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 63


2 شنبه 6 مهر 1383 - 23:25
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
نقل قول:
شما لطف كن و بگو پروژه ات نقاشيه يا يك بازي

راستش پروژه كه نمي شه ايمش رو گذاشت چون بيشتر جنبه تمريني داره . يه چيزي تو مايه هاي جنگ سوم جهاني (البته فقط حركتهش و نه هوش مصنوعي اون)

نقل قول:
ابتدا با كليك موس يك شي ثابت در مكان كليك ايجاد ميكنيد و مختصات آنرا مختصات نقاط ابتدايي مستطيل قرار ميدهيد


راستش اسنطور كه من فهميدم و كارايي كه كردم مشكل من بيشتر تو اينه كه ظاهرا تا وقتي كه من كليد چپ موس رو گرفتم تابع mouse_check_botton هميشه true مي ده و چون داخل يك step بكارش بردم عمليات رو هميشه تكرار مي كنه و خوب با اين روش شما هم ممكنه همينجور شيء بشازه كه x و y اونها با حركت موس تغيير مي كنه. با اين حال مطمپنم كه با كمك شما مي تونم به نتيجه برسم. پس منتظر راهنمايي بيشتر هستم

يا علي

پنجره
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 7 مهر 1383 - 01:05
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
يك step بكارش بردم عمليات رو هميشه تكرار مي كنه


سلام

كاملا حق با شماست. با استفاده از دستور If Not (Instance_exists(your instance)) others تعداد اون شي ثابت رو كنترل كنيد...

موفق باشي
علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
panjereh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 21 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 63


4 شنبه 8 مهر 1383 - 00:05
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
علي آقا ممنون كه براي ما وقت مي ذارين.
راستش رو بخواهين مشكل رو يجور ديگه حل كردم.
بوليني كه براي مشخص كردن حالت درگ تعريف كردم هميشه نادرست هست مگه وقتي كليد موس رو فشار ميدي. خوب براي مقدار دهي اوليه نقطه ابتداي مستطيل شرط درگ رو چك ميكنم و با اين كار فقط لحظه فشار دادن كليد اين نقطه مقدار مي گيره و وقتي كليد رو نگه داشته باشي مجددا مقدار دهي نمي شه. فكر مي كنم با اين كار ديگه فضاي بي استفاده از حافظه براي شيء ثابت هدر نمي ره.

بازم ممنون

يا علي
پنجره

_________________
انتظار دعوت به «نپذيرفتن» است، نه «پذيرفتن»، نپذيرفتن باطل، نپذيرفتن ستم، نپذيرفتن بردگي و ذلت.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 8 مهر 1383 - 13:55
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
براي مقدار دهي اوليه نقطه ابتداي مستطيل شرط درگ رو چك ميكنم و با اين كار فقط لحظه فشار دادن كليد اين نقطه مقدار مي گيره و وقتي كليد رو نگه داشته باشي مجددا مقدار دهي نمي شه


سلام دوست عزيز

من تقريبا مشابه اين روش را قبلا استفاده كرده بودم... بزودي با مشكلي مواجه ميشويد كه استفاده از اين روش را كنار خواهيد گذاشت... يكي از دلايل كار با استفاده از Object ثابت ، رفع همين مشكل است...

بهرحال اميدوارم موفق باشيد
علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |