Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> >> سوال و جواب <<
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  بعدي

نويسنده
پيغام
ninja01
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 22


جمعه 5 بهمن 1386 - 12:13
پاسخ بصورت نقل قول
سلام . من كه گيج شدم . من برنامه نويسيم خوبه سي رو ياد دارم .
مدتي ميشه رفتم تو خط بازي سازي ولي ...
فقط فهميدم كه براي ساخت بازي از ابتدا بايد با directx ya opengl كار كرد
ولي كدوم بهتره ؟ quest3d چيه موتوره ؟ اگه موتوره پس jet3d و امثال اون چين؟؟؟
يكي كمكم كنه . لطفا بدادم برسيد ... Confused Neutral
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 5 بهمن 1386 - 13:28
پاسخ بصورت نقل قول
خوش آمدي
در مورد اينكه كدوم يكي بهتره به خودت و هدفت بستگي داره .
نگران زيادي اين ها هم نباش ! با توجه به اينكه مي گي c بلدي پيشنهادم اينه كه باهاشون كار كن ! تا متوجه بشي كدوم به هدفت نزديكتره ...
براي directX مي توني اين كتاب رو ببيني كه تقريبا پايه ترين هست مراجعه كني :
Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0
تو گوگل سرچ كن ويرايش پنجمش رو راحت مي شه پيدا كرد ...
يه توضيح كلي هم مي دم :

api :
ogl و dx رابط بين سخت افزار و كاربر هستند يعني شما مستقيما مي توني با سخت افزار ارتباط برقرار كني پس مي شه گفت پايه ترين و سخت ترين روش به حساب مياد .

انجين :
انجين رابط بين api و كاربر هستش ! شايد بد تعريف كردم ولي بيشتر توضيح مي دم :
شما در api ها مي توني از توابع گرافيكي استفاده كني ولي به طور مثال ساخت حلقه اصلي - كنترل منابع - تنظيم fps - ساخت level - ساخت كلاس هاي مورد نياز ( تو 2d sprite , animesprite , ... و تو 3d آبجكت 3 بعدي دوربين 3 بعدي نور و ... و به صورت مشترك كلاس هاي font gui و ... ) رو بايد توسط برنامه نويسي با زبان هاي برنامه نويسي انجام داد كه ++C بيشترين استفاده رو در بازي داره ...
انجين هاي مختلفي وجود داره و اينكه من بالا توضيح دادم انجين گرافيك بود انجين هاي ديگه انجين فيزيك - هوش مصنوعي - شبكه و ... هستند كه بعضي وقتها با هم ارايه مي شند مثل ايرليچ ...
توجه كنيد كه براي كار با انجين بايد مستقيما از يك زبان برنامه نويسي استفاد كرد...

اديتور :
حالا شما مي تونيد براي انجين خود اديتور بسازيد و كار با انجين رو راحت تر كنيد .

نرم افزار :
و در مرحله آخر مي تونيد ارتباط مستقيم با انجين رو به طور كامل از بين برد و با استفاده از اديتور و يك زبان اسكريپت و ارتباط با dll هاي انجين سختي كار رو كمتر كنيد . مثل tgb , tge
---------------------------------------------------------------------------------------------------
اين دو دسته بندي جديد كه مي خوام بكنم در واقع همون نرم افزار هستند ولي چون كمي اختلاف شون زياده من دسته بندي جديد مي كنم !

نرم افزار بدون استفاد از زبان اسكريپت :
تو اين جور نرم افزار ها حتي از زبان اسكريپت هم استفاده نمي شه ( اصطلاح انگليسيش يادم رفته ولي معني و مفهوم آن ! اين مي شه كه هر چيزي كه مي بين مان كار رو مي كنه ! در واقع به زبان انسان نزديكتره ... ) به طور مثال در ويرتولز يك سري مستطيل وجود داره و شما مثلا اگه بخواهيد به يك توپ فيزيك انتصاب بدهيد كافيه باكس مربوط به فيزيك رو به توپ وصل كنيد ! نرم افزار quest3d هم در همين دسته بندي قرار مي گيره ( البته براي حرفه اي ها زبان اسكريپتي در نظر گرفته شده كه مي شه باكس هاي مورد نظر رو ساخت ... ) . يه توضيح هم بدم كه دو نرم افزار ويرتولز و quest3d به صورت اختصاصي براي كارهاي شبيه سازي به كار مي روند و استفاده از اونها در بازي هاي بزرگ پيشنهاد نمي شه ...

fpsc!: Very Happy
يك عضو بيشتر نداره كه همون نرم افزار fpsc هستش !
اين هم نرم افزاري هستش كه مثلا مي گه دشمن ها كجا باشند ديوارها كجا باشند خودت كجا باشي ! و ... بعد دكمه كامپايل رو مي زني و بازي به صورت فرت ! براي شما آماده مي شه . ( نكته خيلي مهم : مسيوليت بردن نام fpsc در مقابل من با خودتونه و من هيچ گونه مسيوليتي در مورد عواقب آن قبول نمي كنم ! ( شوخي ))

mod سازي :
اين رو هم يادم رفت بگم دقيقا نمي دونم كجاي دسته بندي هاي بالا قرار مي گيره .
كمي شبيه fpsc هستش ! ولي از نظر جايگاه اصلا قابل مقايسه با اون نيست . مي شه unrealeditor رو نام برد كه شما در اون آبجكت هاي خودتون رو وارد مي كنيد level خود رو مي سازيد و از unreal براي اجراي اون استفاده مي كنيد . mod سازي يكي از روش هاي معروف و با اعتبار در بين بازي سازان با گروه هاي كوچك مي باشد ...

من تا اونجا كه تونستم و مي دونستم توضيح دادم . ولي احتمال اشتباه هم هست ...
تو مقالا سايت هم منابع خوبي مي توني گير بياري ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ninja01
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 22


شنبه 6 بهمن 1386 - 06:37
پاسخ بصورت نقل قول
آقا خیلی ممنون . پس با این حساب اگه بخوام انجین بنویسم و از ابتدا شروع کنکم باید با
directx یا opengl کار کنم. انجین هم یه سری توابع کتاخانه ای هست که باید توی برنامه نویسی ازش استفاده کرد .
و نرم افزارایی مثل quest3d - 3d game studi - game maker همشون یه انجین داخلی دارن که با یه محیط گرافیکی و برای درگیر نشدن کاربر با کدها و .... طراحی شده ؟
درست فهمیدم ؟؟؟؟؟؟؟
اگه درست فهمیده باشم میتونم راهمو انتخاب کنم با directx و opengl کار میکنم یعنی یه موتور آماده گیر میارم و از کداش استفاده میکنم در کنارشم با نرم افزار WME کار میکنم . درست انتخاب کردم ؟؟؟؟؟؟
راستی object های 3dmax و maya رو میشه تو اون موتورا به کار برد؟ Razz
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ninja01
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 22


شنبه 6 بهمن 1386 - 07:05
پاسخ بصورت نقل قول
تصمیمو گرفتم با نرم افزار WME که نرم افزار ساده ای هست کار میکنم و یکی از موتورهای اپن سورس رو که هم با directx و هم با opengl کار شده باشه رو انتخاب میکنم. یه کتاب directx و opengl میگیرم و با استفاده از اون موتور اپن سورس شروع به یادگرفتن این دو میکنم.
خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Fly3d - Reality Factory - The Nebula Device 2 - Zero Fps - (X-Vp) - syBR engine -
Irrlicht
اینا موتورایی هستن که از توی مقاله همین سایت انتخاب کردم به نظر شما کدوم بهتره و کاملتره یعنی تموم انجینا رو داره فیزیکی - هوش مصنوعی - گرافیکی ...
من خیلی سوال میکنم باید ببخشید Question
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 6 بهمن 1386 - 09:01
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

آقا خیلی ممنون . پس با این حساب اگه بخوام انجین بنویسم و از ابتدا شروع کنکم باید با
directx یا opengl کار کنم. انجین هم یه سری توابع کتاخانه ای هست که باید توی برنامه نویسی ازش استفاده کرد .
و نرم افزارایی مثل quest3d - 3d game studi - game maker همشون یه انجین داخلی دارن که با یه محیط گرافیکی و برای درگیر نشدن کاربر با کدها و .... طراحی شده ؟
درست فهمیدم ؟؟؟؟؟؟؟


خواهش مي كنم . بله به همين صورت هستش ...

نقل قول:

راستی object های 3dmax و maya رو میشه تو اون موتورا به کار برد؟


توي dx فرمت X. رو مي شناسه كه با نصب پلاگين روي مكس و مايا مي شه مدل هامون رو اكسپورت كنيم . در مورد انجين ها زياد اطلاع ندارم ولي به طور مثال ايرليچ هم X. رو ساپورت مي كنه و البته تو همه اين انجين ها از جمله ايرليچ به احتمال زياد امكان لود فرمت هاي ديگه مثل 3ds هم هست حتي اگه نباشه مي تونيد با استفاده از كتابخونه هاي رايگان يا پولي شركت هاي ديگه اين كار رو انجام بديد ولي X. هم بد نيست ! من هميشه از همين فرمت استفاده مي كنم ...

نقل قول:

Fly3d - Reality Factory - The Nebula Device 2 - Zero Fps - (X-Vp) - syBR engine -
Irrlicht


راستش من با اينها كار نكردم . انتخاب اين ها هم مي تونه با يه پيش زمينه كه از روي شات ها و قابليات هاي اونها هست باشه ولي باز هم نمي شه اعتماد كرد و احتمال اينكه وسط كار از يه انجين بيشتر خوشتون بياد زياده !

خوب مي رسيم به مسيرتون ! :
wme فقط براي ساخت ادونچر ساخته شده و هيچ كدوم از توابع مهم مثل كاليژن و يا حتي حركت رو هم نداره ! پس به نظرم زياد ارزش وقت گذاشتن نداره ...
ولي خوب اگه مي خواهيد يك نرم افزار در كنار مطالعه dx و انجين هاي اوپن سورس انتخاب كنيد پيشناد من TGB هستش . كه يك اديتور واقعا عالي داره و كدهاتون رو با اسكريپت مي نويسيد و C-like هم هستش ...
تو معرفي نرم افزار هاي ساخت بازي بگردي مي توني آموزش هاش و خود نرم افزار رو پيدا كني ...

در مورد انجين هاي اوپن سورس كه گفتم زياد اطلاعات ندارم . ولي در مورد dx مي تونم بگم همون كتابي كه معرفي كردم مرجع تمام افرادي هست كه مي خواهند شروع كنند و منبع خوب ديگه همون داكيومنت هاي dx هستش و سري مقالاتي كه تو همين سايت هستش ... در مورد dx هم يه نكته رو بايد بگم اينه كه اين فكر كه هر كي dx مي خونه مي خواد انجين بسازه اشتباهه ! شما با مطالعه dx مي تونيد اطلاعات پايه اي خود رو قوي كنيد و در كار با انجين ها چون روش اونها رو مي دونيد از روش هاي بهينه تري استفاده كنيد ...

و يه نكته ديگه اينكه تو اين مسير هر چي بخونيد ضرر نداره ! پس اگه مطالعات گسترده اي هم داشته باشيد مي تونه مفيد باشه ولي تمركز روي يك انجين / نرم افزار ضروري هستش ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ninja01
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 22


شنبه 6 بهمن 1386 - 11:50
پاسخ بصورت نقل قول
آقا ممنون .
پس با همين TGB كار ميكنم
directx و opengll رو با همون موتو ايرليچ ادامه ميدم
خيلي لطف كردين Razz
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ninja01
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 22


شنبه 6 بهمن 1386 - 18:32
پاسخ بصورت نقل قول
دوباره سلام
خیلی گشتم TGB رو گیر نیاوردم (کرک شدشو)
نسخه کرک شدش هست؟
فوشگاه این سایتم که خرابه . سرعت اینترنتمم کمه
از کجا میتونم سیدیشو بخرم که هم directx sdk رو داشته باشه هم بیشتر موتورا از جمله ایرلیچ و همچنین TGB رو داشته باشه
اینو جواب بدین دیگه مزاحم نمیشم Embarassed Question
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ninja01
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 22


2 شنبه 8 بهمن 1386 - 06:06
پاسخ بصورت نقل قول
directx sdk رو گیر آوردم ولی بقیه رو نه .
cd سایتو از کجا میتونم بخرم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ninja01
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 بهمن 1386
تعداد ارسالها: 22


2 شنبه 8 بهمن 1386 - 18:48
پاسخ بصورت نقل قول
Crying or Very sad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 14 بهمن 1386 - 08:53
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من رفته بودم براي امتحانات !
tgb رو تو فروشگاه سايت هم نمي توني پيدا كني . حجمش 40 مگ هست . من سري اول با dial up گرفتم . اگه برات مشكله بده كافي نت ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 13 از 17 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |