Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> تفاوتها ؟
 

ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد. ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدي

تفاوتها ؟
نويسنده
پيغام
Bitmap
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 19


3 شنبه 2 خرداد 1385 - 19:41
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشيد
من در فهم مفاهيم اوليه مشكل دارم
engine واقعا چیست؟
فرق directX , 3d game studio,game maker,Quack چیست؟
Crying or Very sad
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


4 شنبه 3 خرداد 1385 - 00:42
پاسخ بصورت نقل قول
ببینید, engine به معنی موتور هست. انواع مختلفی از engine ها وجود داره که به رشته های مهندسی, نرم افزار, گرافیک و... تقسیم میشه.به این engine ها میشه به طور ساده گفت نرم افزار هایی هستند که انجام کار و ساخت چیزی رو آسون تر می کنند. یعنی اگه کسی بخواد راحت تر بازی بسازه و از بازنویسی و ساخت برخی کدها جلوگیری کنه یه engine می نویسه که به وسیله اون بازی بسازه.(game engine)

Quack یه بازی هست که بر اساس موتور Quack ساخته شده.
Game Maker یه موتور ساخت بازی هست Game engine
3d game studio هم یه موتور ساخت بازی هست game engine
DirectX هم یک سری از توابع و کتابخانه های برنامه نویسی گرافیکی و مهندسی هست, که ساخت نرم افزار های 3بعدی رو راحت تر می کنه.

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Bitmap
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 19


5 شنبه 11 خرداد 1385 - 19:51
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون
پس فرق کتنابخانه ها با موتور ها در اين است که در موتورها کد کمتري مينويسي؟
راستي موتورها هم مثل کتابخانه ها مجموعه اي از توابع هستند.محيط گرافيکي هم دارند؟
يک کم توضيح مي دهيد و لطفا موتوري براي من که تازه کارم معرفي کنيد؟(دارم opengl ياد مي گيرم)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


5 شنبه 11 خرداد 1385 - 21:54
پاسخ بصورت نقل قول
فرق کتابخانه و موتور رو اشتباه گرفتی! کتابخانه ها کارهای اختصاصی انجام می دن, محاسبات اصلی برای ارتباط با سخت افزار از طریق کتابخانه ها صورت می گیره. اما موتور قطعات سرهم شده چندین کتابخانه برای انجام کاری مشخص(مثل ساخت بازی) هست.
دلیل اینکه با موتور بازی می سازند اینه که موتور چندین کتابخانه رو مرتبط و سر هم کرده, اما یه کتابخانه خالی مثل OpenGL رو به تنهایی نمیشه برای ساخت بازی مورد استفاده قرار داد
مثلا شیمی(کتابخانه) علم شناخت مواد هست و ساخت ماشین(موتور) استفاده از چندین علم شیمی, فیزیک و... هست.

2- نمی دونم تا حالا ندیدم کتابخانه ای محیط گرافیکی داشته باشه.

3- موتور هایی مثل Blender و Game Maker و 3d Game Studio برای شروع خوب هستند چون مستندات و قابلیت های کافی دارند. برای اطلاعات بیشتر به مقالات موتور های گرافیکی سر بزنید بخش دانلود

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Bitmap
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 19


جمعه 12 خرداد 1385 - 07:41
پاسخ بصورت نقل قول
يعني نميشه به تنهايي با directX يا OpenGL بازي ساخت؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Bitmap
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 19


جمعه 12 خرداد 1385 - 07:44
پاسخ بصورت نقل قول
راستي محيط موتورها چگونه است ؟
همه ي آنها مثل 3dgs و GM رابط visual دارن يا انواع ديگر هم دارد ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


جمعه 12 خرداد 1385 - 09:07
پاسخ بصورت نقل قول
نه نمی تونی به تنهایی با OpenGL یا DirectX بازی بسازی! چون باید بجز به گرافیک به چیزهایی مثل صداها, هوش مصنوعی, موتور فیزیکی و... فکر کنی. البته OpenGL و DirectX می تونند تمام نیازهای گرافیکی و صوتی ات رو رفع کنند اما هنوز به هوش مصنوعی و موتور فیزیکی نیاز داری.


موتورهای این چند ساله(از 2000 تا الان) کاملا با محیط GUI همراه هستند(همراه هستند نه کاملا) و مثل همون GM و 3dgs هستند.

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Bitmap
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 19


جمعه 12 خرداد 1385 - 19:41
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي خيلي ممنون
فقط ...
... يعني ياد گرفتن opengl و directX بجز براي ساخت موتور به درد ديگه اي نمي خوره ( البته در زمينه ي بازي ها)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Bitmap
کاربر اخراج شده


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 19


جمعه 12 خرداد 1385 - 19:44
پاسخ بصورت نقل قول
راستي من چند موتوري را که ديدم در بخش دانلود از آنها با عنوان sdk نام برده شده بود
يعني آنها کتابخانه هسنتد؟يي مثلا مي گن موتور براي .net يعني کتابخانه اي براي زبانهاي .net است؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ncodes
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 23 اسفند 1384
تعداد ارسالها: 103


جمعه 12 خرداد 1385 - 22:12
پاسخ بصورت نقل قول
یاد گرفتن OpenGL و DirectX می تونه برای خیلی چیزها لازم بشه, ساخت بازی, نرم افزار های مهندسی 3بعدی, شبیه سازی های 3بعدی, موتور های گرافیکی و... .

sdk مخفف Software Development Kit هست و در انحصار مایکروسافت نیست که برای .net باشه Very Happy تقریبا میشه گفت game sdk ها کتابخانه های مخصوص ساخت بازی هستند, این کتابخانه ها معمولا از ترکیب چندین کتابخانه دیگه ساخته شده اند!
sdk ها بسته به ساختارشون ممکنه برای C یا C++ یا هر زبان دیگه ای باشند.
مثلا از OpenGL و OpenAL و... برای ساخت MyGame SDK استفاده شده!

_________________
www.sysdap.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   اين انجمن قفل شده است شما نمي توانيد نامه جديدي ارسالي كنيد يا به نامه اي پاسخ دهيد و يا اينكه آنها را ويرايش كنيد.    صفحه 1 از 5 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |