Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> دوتا سوال سخت
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

دوتا سوال سخت
نويسنده
پيغام
zaghaghi
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 6 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 120


1 شنبه 21 خرداد 1385 - 10:39
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام به همه دوستان من دوتا سوال داشتم كه به نظر خودم سخته من ميپرسم هركي بلده لطف كنه به من بگه...

1. چه جوري ميشه براي بازي كه ساختم چندتا روم رو در قالب يك فايل بذارم كه بعدا هر وقت اين فايل كپي شد توي فولدر بازي روم ها اجرا بشه (مثلا مراحل اضافي رو از يه سايتي دانلود كنند)

-------------
2. يك حالت نسخه تريال به بازي بديم كه مثلا وقتي به مرحله 5 رسيد از اون مرحله به بعد بايد رجيستر كد رو وارد كنه اگه درست بود بره مرحله بعد اگه درست نبود پيغام خطا بده

------------
از همه دوستاني كه ميخوان به من جواب بدن ممنون

_________________
becoming number one is easier than remaining number one
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


1 شنبه 21 خرداد 1385 - 22:25
پاسخ بصورت نقل قول
برای سوال اول شما روش روتینی در گیم میکر وجود نداره. برای ایجاد چنین کاری باید اول تمامی روم ها رو توی بازی طراحی کنین ولی نحوه چینش آبجکت های مختلف رو در قالب یک فایل ذخیره کنین و در هنگام نیاز اونها رو بارگذاری کنین. امکانات save/Load گیم میکر چنین امکانی رو در اختیارتون قرار میده...

سوال دوم شما هم خیلی ساده با ایجاد یک message box حل میشه. کافیه که از کاربر کلمه عبور صحیح رو درخواست کنین و در صورت صحیح بودن مرحله بعدی رو فراخوانی کنین...


علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
zaghaghi
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 6 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 120


2 شنبه 22 خرداد 1385 - 09:41
پاسخ بصورت نقل قول
در روش دوم چه جوري چك كنم كه كلمه عبور صحيح است يا نه
در ضمن از جوابتون هم ممنون

_________________
becoming number one is easier than remaining number one
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


جمعه 9 تير 1385 - 04:00
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

برای سوال اول شما روش روتینی در گیم میکر وجود نداره. برای ایجاد چنین کاری باید اول تمامی روم ها رو توی بازی طراحی کنین ولی نحوه چینش آبجکت های مختلف رو در قالب یک فایل ذخیره کنین و در هنگام نیاز اونها رو بارگذاری کنین. امکانات save/Load گیم میکر چنین امکانی رو در اختیارتون قرار میده...


اين درست كه امكان لود و سيو در گيم ميكر امكان اين كار رو به شما ميده ولي اين به اين معني نيست كه مي تونيد از لود و سيو واسه طراحي چينش آبجكت ها در روم استفاده كنيد .
مثلا شما يك بار همه چيز رو طراحي ميكنيد و سيو ميكنيد و بعد همه چيز رو از روم برميداريد . حالا وقتي لود ميكنيد همه چيز بر ميگرده درسته . اما يه مشكل هست .

ديگه نميتونيد هيچ آبجكت اي رو اديت كنيد و يا آبجكتي و كم كنيد و اضافه كنيد چون ديگه اون فايل سيو به درد نميخوره و خرابه . يعني واسه اينكار بايد يك پروژه رو به 100 برسونيد و برگرديد همه چيز رو پاك كنيد و فقط ازش سيو داشته باشيد . كار ناجوريه .

اما در مورد دوم كه كار بسيار بهتريه و من ازش توي يك برنامه كه واسه طراحي جدول ليگ برتر بود و با gml نوشتم استفاده کردم . وقت شد برنامه رو میزارم . به درد وبلاگ نویسای ورزشی و کلا روزنامه نگاری میخوره . نتیجه ها رو میدید و اون جدول رو درست میکنه . و تازه هوش هم داره و نتیجه های نا معقول رو قبول نمیکنه .( مثلا اجازه نمیده یک تیم 2 پیروزی داشته باشه و 1 گل زده Shocked )

كد:
ff=get_string('Enter Password' ,0)
if string(ff)<>'n'{ game_end()}
if real(current_year)>2006 {show_message('limited virsion.please contact to morteza_best@yahoo.ca') game_end()}



توضیح :
خط اول درخواست یک پاسورد میکنه و میزاره توی ff.
خط دوم بررسی میکنه که کد درست هست یا نه و اگه نبود برنامه رو میبنده . اینجا رمز = n
اما خط سوم :
مربوط به محدودیت زمانیه .
با این کد برنامه رو محدود به یک زمان خاص میکنید .مثلا کد اینجا نتیجش اینه که برنامه برای سال 2007 و بیشتر کار نمی کنه و پیغام اتمام محدودیت زمانی میده .
اما واسه محدودیت زمانی بهتره که برنامه خودش سال و تاریخ و بگیره و در یک فایل متنی ذخیره کنه و دفعه بعد اون رو چک کنه که دیگه کسی نتونه با تغییر تایم کامپیوتر از برنامه استفاده کنه .
توضیح بیشتر میخواین ؟

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |