Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> بازي سازي در ايران
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي

در ((ايران)) كدام نوع موفق تر خواهد بود
بازي دو بعدي
25%
 25%  [ 9 ]
بازي سه بعدي
74%
 74%  [ 26 ]
مجموع آراء : 35

اگه اجازه بدين منم نظرمو بگم .
نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


جمعه 11 شهريور 1384 - 03:56
پاسخ بصورت نقل قول
بچه ها من به اين دلايل فكر ميكنم حداقل در اين ضمينه صاحب نظر باشم :

1- 3دي مكس رو بيش از 5 ساله كه كار مي كنم . نميگم فاينال فانتزي . ولي در سطح انيميشني مثل توي استوري و كمپاني هيولاها ميتونم مادلينگ كنم .حتي اون خرس سبز پشمالو.

2- نرم افزار هايي مثل فلش كه انيميشن 2 بعدي تحويل ميدن رو كاملا مسلط هستم .

3- با نرم افزارهاي ويرايش گرافيكي هم كاملا اشنايي دارم .

4- با اينكه تجربه زيادي در بازيسازي ندارم ولي مشغول تكميل پروژه بازي نجات بندر2 هستم اونهم انفرادي .و مثل بعضي ها ( منظورم شما نيستين ) فقط شعار نميدم و ايده ال گرايي نمي كنم .

5- اونقدر بازي كردم كه بتونم بگم يكي بود يكي نبود ، يه كمودور 64 بود كه ....

حالا اولش يكي به من بگه كه اين بازي 2 بعدي يه يا 3 بعدي ؟ اگه 2 بعديه چطوري پس ديد مستقيمه !!!!و اگه سه بعدي يه چرا موتورش 2 بعديه ؟
شما 2 بعدي بساز با خلاقيت ، از سه بعدي هم بهتر در مياد.

http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=933
ببينين اونايي كه خودشون بازي ساختن و ميدونن چي به چيه . ميگن كه 2 بعدي چون كاملا ميدونن سطح امكانات و حجم كارچقدره . ولي اونايي كه بعضا فقط با چند تا نرم افزار كار كردن و هنوز خودشون رو درگير يك پروژه نكردن و ضمنا نتيجه چند كار تكنيكي بچه ها رو ديدن ميگن كه سه بعدي .
اين مسلمه كه همه دوست داريم بازيمون سه بعدي باشه .ولي چطوري ؟ آقا تو كه ميگي سه بعدي . اصلا ميتوني يك اتاق سه بعدي رو پر كني ؟ ميتوني وسايلش رو بچيني ؟ ميتوني نور پردازيش كني ؟ ميتوني صدا هاي صحنه رو سر جاشون بزاري ؟ ميتوني متريال واقعي بهش بدي ؟هميني كه گفتم طراحي و اجراش 1 ماه وقت مي خواد.

باباجون اينايي كه گفتم فقط توي يه اتاق كوچيكه . بعد تو انتظار داري بازي ساز ايراني بياد سن اندرياس بسازه ؟ چرا چون ما خيلي ادعامون ميشه ؟؟؟؟

به نظر من بايد بازي رو هم از پيكان شروع كرد . و كم كم رفت بالا . پيكان واسه ما راحت و قابل قبوله . اگه ديدن و پسنديدن و كمك كردن اونوقت نه تنها سمند كه ما بنز مي سازيم .اينو قول ميدم . اگر هم كمك نكردن كه ما چيزي از دست نداديم . تنها خطر براي ما اينه كه درجا بزنيم و جلو نريم .

و مثال خودمو با اين بازي تكميل مي كنم :
commandos كه وقتي با 2 بعدي ايزومتريك به نتيجه رسيد اونوقت سرمايه گذاري كرد و 3 بعدي ساخت .و كلي هم صدا كرد . ببينم شمايي كه ميگي سه بعدي مخالفتي داري كه در ايران بازي هايي مثل كاماندوز ساخته بشه ؟ اگه هم نمي پسندي كه ديگه...

فكر ميكنم به نتيجه خوبي رسيده باشيم .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


شنبه 12 شهريور 1384 - 22:04
پاسخ بصورت نقل قول
آقا پس شد
شروع با 2 بعدی دیگه

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


1 شنبه 13 شهريور 1384 - 19:04
پاسخ بصورت نقل قول
بله از نظر کد نویسی زیاد فرقی ندارند

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


3 شنبه 15 شهريور 1384 - 01:03
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

2بعدی که به نظر من سخت تره!!!! (اگه قرار باشه در حد nighbore from hell2 ساخته بشه)

به نظر شما از چه نظر سخت تره ؟ مدل سازي ؟ برنامه نويسي ؟ در چه زمينه اي ؟

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
pepeland
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 3 شنبه 4 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 95
محل سكونت: شيراز


1 شنبه 3 مهر 1384 - 00:05
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من در کل ساخت یک بازی سه بعدی بسیار مشکل تر از دو بعدی است. نه از لحاظ برنامه نویسی بلکه از این لحاظ که از مولفه های بسیاری در یک بازی سه بعدی استفاده میشه . البته منظورم یک بازی سه بعدی تجاری در سطح معیارهای جهانی است.

_________________
www.pepeland.net
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


2 شنبه 25 مهر 1384 - 01:20
پاسخ بصورت نقل قول
آقا اسماعيل به خدا سخت نيست . سخت به نظر ميرسه .
در مورد همين بازي توضيح ميدم .
ببينيد در اين پروژه يعني nighbore from hell كل كار اينه كه 100 تا آبجكت 3 بعدي طراحي بشه . خوب بقيش ديگه آسونه . چند تا مغز معيوب كه بشينن داستانشو بنويسن !!! خب به همين راحتيه .

شايد ميگيد ساختن 100 تا آبجكت كجاش آسونه ؟
بله آسونه چون هيچ كدوم نمونه ي واقعي نيست . يعني شما يك مرد چاق رو هر جور مادلينگ كني بهش ميرسي . به همراه چند تا حركت ساده كه يك تيم در يك هفته و يك نفر در يك ماه مي تونه درستش كنه . به نظرم مثال خيلي خوبي زديد .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


4 شنبه 27 مهر 1384 - 01:59
پاسخ بصورت نقل قول
مرتضي جان تاپيك رو عوضي نگرفتي؟ Shocked

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


4 شنبه 27 مهر 1384 - 03:15
پاسخ بصورت نقل قول
نه سيلوستر جان خودت يه نگاهي به صفحه قبلي (4) بنداز . متوجه ميشي .

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 5 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |