Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> شما كدام موتور را برمي گزينيد؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  بعدي

كدام موتور را بر مي گزينيد ؟
3D Game Studio
23%
 23%  [ 45 ]
Game Maker
16%
 16%  [ 32 ]
Quest3d
15%
 15%  [ 29 ]
RenderWare
4%
 4%  [ 8 ]
Dark Basic
1%
 1%  [ 3 ]
Torque Game engine
9%
 9%  [ 19 ]
Irrlicht
2%
 2%  [ 5 ]
Virtools
4%
 4%  [ 9 ]
Power Render
1%
 1%  [ 3 ]
هيچ كدام
19%
 19%  [ 38 ]
مجموع آراء : 191

نويسنده
پيغام
HGGI
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 20 خرداد 1391
تعداد ارسالها: 32
محل سكونت: هرجا خدا بخواهد.


شنبه 2 دي 1391 - 10:08
پاسخ بصورت نقل قول
ahahah نوشته:

و در آخر یک چیز انجین نویسی رو هم که قیدش رو بزنید چون انجین نویسی نیست استفاده از کتابخانه های مورد علاقه است و فقط همین و در کل به اینکار انجین نویسی نمی گویند


اتفاقا من قید بازی سازی رو زدم !
فکر کنم شما وقتی بازی می سازی سیستم عامل رو هم خودت می زنی ! حتی قطعات سخت افزاری رو Smile
اصلا زبان برنامه نویستم خودت می نویسی ×

همین یو دی کی
Nvidia Physic
SpeedTree
ScaleForm
و ...
رو خریده و اضافه کرده به موتورش !
مخلوت کردن همه اینها می شه انجین البته به این راحتی ها مخلوط نمی شه !
اگه ادم بخواد همه چیز رو خودش بنویسه که سرویس می شه !
Laughing

در کل به نظر من برای انتخاب موتور باید یه چیزی رو انتخااب کنید که یه چی هم یاد بگیرین !
نه مثل یو دی کی که همه فقط منو هاشو حفظ می کنن اخر سر هم یه ماد می سازن می گن بازی

_________________
0xFF00FFAACC33EEFF11FF3FFF
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
MOHAMADA
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 5 آبان 1388
تعداد ارسالها: 381
محل سكونت: گرگان


شنبه 2 دي 1391 - 11:55
پاسخ بصورت نقل قول
ahahah, داداش حمید این دفعه سوتی دادی.
Shocked
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
king_of_persia
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 161


شنبه 2 دي 1391 - 12:54
پاسخ بصورت نقل قول
ahahah نوشته:
JUST UNITY3D FOR 3D GAMES

JUST GAMEMAKER FOR 2D GAMES

و در آخر یک چیز انجین نویسی رو هم که قیدش رو بزنید چون انجین نویسی نیست استفاده از کتابخانه های مورد علاقه است و فقط همین و در کل به اینکار انجین نویسی نمی گویند


اولا میشه بگی پس انجین نویسی یعنی چی؟!

دوما چرا باید قیدش را زد؟!
برای آدم های تنبل خوب بله باید قیدش رو زد اما نظر من اینه که برای ساخت یک بازی AAA الان انجین هایی که هستند پاسخگو نیستند. چون اصلا برای این کار هم ساخته نشده اند. تمام بازیهای موفق AAA را بررسی کنی می بینی که یا انجین را از پایه خودشون زدن یا از برنامه هایی استفاده کردند که source آن را در اختیار داشتن تا بسته به نیاز پروژه برنامه رو توسعه بدن.

در مورد گیم میکرم نظرم اینه که نرم افزار خوب و راحتی واسه گیم های دو بعدی کوچکه اما برای سایز بزرگ خوب جواب نمیده .

_________________
امید خودتو هیچوقت از دست نده . وگرنه بدان هیچوقت موفق نخواهی شد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mssr
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 اسفند 1389
تعداد ارسالها: 60


شنبه 2 دي 1391 - 14:29
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
کسی نرم افزاری برای ساخت درخت سراغ داره که برای استفاده در یونیتی به جز Speed Tree
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Unity3D
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 23 آذر 1388
تعداد ارسالها: 1034


شنبه 2 دي 1391 - 15:00
پاسخ بصورت نقل قول
mssr,

یونیتی خودش یه ابزار واسه ساخت درخت داره :
http://docs.unity3d.com/Documentation/Components/class-Tree.html
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ahahah
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 4 بهمن 1389
تعداد ارسالها: 41


شنبه 2 دي 1391 - 22:53
پاسخ بصورت نقل قول
HGGI نوشته:
ahahah نوشته:

و در آخر یک چیز انجین نویسی رو هم که قیدش رو بزنید چون انجین نویسی نیست استفاده از کتابخانه های مورد علاقه است و فقط همین و در کل به اینکار انجین نویسی نمی گویند


اتفاقا من قید بازی سازی رو زدم !
فکر کنم شما وقتی بازی می سازی سیستم عامل رو هم خودت می زنی ! حتی قطعات سخت افزاری رو Smile
اصلا زبان برنامه نویستم خودت می نویسی ×

همین یو دی کی
Nvidia Physic
SpeedTree
ScaleForm
و ...
رو خریده و اضافه کرده به موتورش !
مخلوت کردن همه اینها می شه انجین البته به این راحتی ها مخلوط نمی شه !
اگه ادم بخواد همه چیز رو خودش بنویسه که سرویس می شه !
Laughing

در کل به نظر من برای انتخاب موتور باید یه چیزی رو انتخااب کنید که یه چی هم یاد بگیرین !
نه مثل یو دی کی که همه فقط منو هاشو حفظ می کنن اخر سر هم یه ماد می سازن می گن بازی

حرف شما صحیح ولی نه به نوع استفاده ایرانی
برای مثال انگری بیردز با باکس 2دی هست و بازیهای دیگر هم همینجور ولی به این موضوع هم دقت کنین که اونها این کتابخانه ها را توسعه میدهند و باز هم ادعا نمیکنند ولی م ایرانی ها بیشتر از همان چیزهایی که قبلا نوشته شده است استفاده می کنیم و بعد از انجین نویسی حرف می زنیم من این موضوع را به وضوح دیدم که حتی درون انجین از قسمت های کتابهای آموزشی هم استفاده میکنند و بعد برای انجینشون اسم میزارند و این حرف ها
وگرنه استاده از ابزار دیگران کار درستی هم است ولی نه اینکه کل انجین طرف ابزار دیگران باشه انجین های ایرانی حتی ادیتور هم ندارند اگر هم داشته باشند یک چیز بی کیفیت و ضعیف است ، اگر انجین نویسی اینقدر که ایرانی ها صحبت میکنند راحت بود که دیگه برای شروع بازیها اسم انجینشون رو نمی گفتند ، بعد انجینهای خوبی بصورت عمومی پخش شدند و هزینه های بسیار سنگینی خرشون شده ما هنوز یک بازی خوب نداریم که بشه اسمش رو بازی گذاشت بعد حرف از انجین نویسی می زنیم خودمون رو میکشیم گیم پلی بازیمون به یکساعت بکشه اونم بدون هیچ جذابیتی اصلا تا حالا شده بازی ایرانی بکنیم بعد بگیم که اصلا با بازیهای خارجی فرق نداشت پس بهتره اول یک بازی خوب داشته باشیم بعد ادعا ساخت انجین کنیم تازه قبلش یک کتابخونه بتونیم بسازیم هنر کردیم البته دوستان بزرگوار به خودشون نگیرند هدف این صحبت ها کسی نبود کلی گفتم ولی قبل از هر کاری یکم فکر هم خوبه
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 2 دي 1391 - 23:02
پاسخ بصورت نقل قول
box2d یک کتابخانه فیزیک هست ...

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ahahah
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 4 بهمن 1389
تعداد ارسالها: 41


شنبه 2 دي 1391 - 23:04
پاسخ بصورت نقل قول
king_of_persia نوشته:
ahahah نوشته:
JUST UNITY3D FOR 3D GAMES

JUST GAMEMAKER FOR 2D GAMES

و در آخر یک چیز انجین نویسی رو هم که قیدش رو بزنید چون انجین نویسی نیست استفاده از کتابخانه های مورد علاقه است و فقط همین و در کل به اینکار انجین نویسی نمی گویند


اولا میشه بگی پس انجین نویسی یعنی چی؟!

دوما چرا باید قیدش را زد؟!
برای آدم های تنبل خوب بله باید قیدش رو زد اما نظر من اینه که برای ساخت یک بازی AAA الان انجین هایی که هستند پاسخگو نیستند. چون اصلا برای این کار هم ساخته نشده اند. تمام بازیهای موفق AAA را بررسی کنی می بینی که یا انجین را از پایه خودشون زدن یا از برنامه هایی استفاده کردند که source آن را در اختیار داشتن تا بسته به نیاز پروژه برنامه رو توسعه بدن.

در مورد گیم میکرم نظرم اینه که نرم افزار خوب و راحتی واسه گیم های دو بعدی کوچکه اما برای سایز بزرگ خوب جواب نمیده .


علی جان به خودت نگیر ولی هر شرکتی یه انجین داره اونا اول یک بازی بسیار کامل و بدون نقص ساختن بعد ادعا کردند که ما انجین میسازیم و اینها نه اینکه هنوز بازی نداریم که بتونه گیمر رو جذب کنه بعد ادعا انجین نویسی بکنیم آخه اینم شد بازیسازی
اول یک رو برو بعد برو 10
ما که هنوز رو صفریم بعد از 10 حرف میزنیم
اصلا AAA تو ایران معنی داره
قانون ایران اینکه با کمترین بودجه یه بازی بساز که سه بعدی باشه بعد داری حرف از AAA میزنی
ما هنوز نتونستیم یک مینی گیم درست و حسابی بسازیم بعد بریم با شرکت های برگ رقابت کنیم
مطالعه خوبه کسب اطلاعات خوبه ولی نه اینکه هرکی بشینه تو خونش من دارم انجین میسازم خروجیشم فردا نشونتون میدم ، واقعا با سطح علمی ای که خودت از انجین نویسی و کنترل کارت گرافیک داری اینو بهت اثبات کرده اصلا ما تیمی در ایران داریم که یک انجین استاندارد عرضه کرده باشه
دیگه این حرف از تو بعیده تو که دنبالش رفتی و دیدی که چقدر بزرگه این موضوع
انجین نویسی بعد از سیستم عامل رتبه دومه از لحاظ پیچیدگی
نمیگم نباید دنبالش رفت میگم یه تیم باید کل زندگیشونو پایه اینکار با بودجه کلان بزارن که ما در ایران نداریم که خودت از این موضوع آگاه تری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ahahah
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 4 بهمن 1389
تعداد ارسالها: 41


شنبه 2 دي 1391 - 23:09
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز نوشته:
box2d یک کتابخانه فیزیک هست ...

فقط یک مثال بود ، به این دلیل گفتم که هنوز ما یه چیز به این کوچیکی رو نداریم تا برسه انجین نویسی اول یک کتابخونه خوب نه بزرگ بزنیم بعد بریم سراغ انجین نویسی
البته شما که بازیسازی رو تموم کردین هر دفعه یک بازی گیم پلی دار میزنین ما که تو شما موندیم با این سرعت ساخت و ایده سازیتون ولی هنوز گیم پلی طولانی بازی های شما هم ندارن که اونم دلیلش وقت کم و اینکه شما فقط یک نفر هستید است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
HGGI
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: شنبه 20 خرداد 1391
تعداد ارسالها: 32
محل سكونت: هرجا خدا بخواهد.


شنبه 2 دي 1391 - 23:31
پاسخ بصورت نقل قول
شما بهتره کد های یه چند تا انجین رو نگاه کنی تا حساب کار دستت بیاد !
مثلا وقتی شما می خوای تحت ویندوز انجینو بزنی باد از win32 و کتابخونه هاش استفاده کنی !
ن پ ن پس نکنی !
می تونی یه انجین بگی که از OpenGl یا DirectX استفاده نکرده باشه !
می تونی یه انجین بگی که فیزیک رو خودشون نوشته باشن !
مثلا من خودم وقتی برنامه می نویسم ! چی کار دارم که سی پیو چطور دو تا عدد رو جمع می کنه !
گرافیک چطور کار می کنه و ....
هرچقدر هم کتابخونه بیشتر باشه کارم پیچ تو پیچ تر می شه !
خود همین کرای انیجن از FreeType و FmodX استفاده کرده ! جفتشون کد بازه !
پس یعنی اونا هم انجین ننوشتن !
-
شما می گی موتور ایرانی انگار چند تا موتور هست !
خودت تونستی یه دوبعدی بنویس !

بهر حال خیلی خندیدیم ! دمت گرم ahahah


Laughing

_________________
0xFF00FFAACC33EEFF11FF3FFF
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 12 از 14 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |