Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> موتور Irrlicht
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

موتور Irrlicht
نويسنده
پيغام
aerial
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 28 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 8


2 شنبه 20 شهريور 1385 - 17:16
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
این موضوع رو برای کسانی که با موتور Irrlicht کار می کنند یا نمایل به شروع کار با Irrlicht دارن رو ایجاد کردم. بد نیست گاهی با هم گپی در مورد این موتور بزنیم. Irrlicht یه موتور سه بعدی با امکانات زیادیه که open source هم هست.
سایتش هم http://irrlicht.sourceforge.net

یه موتور Platform Independant که دارای امکانات زیر می باشد:


كد:

High performance realtime 3D rendering using Direct3D and OpenGL [more]
Platform independent. Runs on Windows95, 98, NT, 2000, XP, Linux and MacOS.[more]
Huge built-in and extensible material library with vertex and pixel shader support [more].
Seamless indoor and outdoor mixing through highly customizeable scene mangagment. [more]
Character animation system with skeletal and morph target animation. [more]
Particle effects, billboards, light maps, environment mapping, stencil buffer shadows, and lots of other special effects. [more]
.NET language binding which makes the engine available to all .NET languages like C#, VisualBasic, and Delphi.NET.
Two platform and driver independent fast software renderers included. They have different properties (speed vs. quality) and feature everything needed: perspective correct texture mapping, bilinear filtering, sub pixel correctness, z-buffer, gouraud shading, alpha-blending and transparency, fast 2D drawing and more.
Powerful, customizeable and easy to use 2D GUI System with Buttons, Lists, Edit boxes, ..
2D drawing functions like alpha blending, color key based blitting, font drawing and mixing 3D with 2D graphics.
Clean, easy to understand and well documentated API with lots of examples and tutorials.
Written in pure C++ and totally object orientated.
Direct import of common mesh file formats: Maya (.obj), 3DStudio (.3ds), COLLADA (.dae), DeleD (.dmf), Milkshape (.ms3d), Quake 3 levels (.bsp), Quake2 models (.md2), Microsoft DirectX (.X)... [more]
Direct import of Textures: Windows Bitmap (.bmp), Portable Network Graphics (.png), Adobe Photoshop (.psd), JPEG File Interchange Format (.jpg), Truevision Targa (.tga), ZSoft Painbrush (.pcx)... [more]
Fast and easy collision detection and response.
Optimized fast 3D math and container template libraries.
Directly reading from (compressed) archives. (.zip)
Integrated fast XML parser.
Unicode support for easy localisation.
Works with Microsofts VisualStudio6.0™, VisualStudio.NET 7.0-8.0™, Metrowerks Codewarrior, and Bloodshed Dev-C++ with g++3.2-4.0.
The engine is open source and totally free. You can debug it, fix bugs and even change things you do not like. And you do not have to publish your changes: The engine is licensed under the zlib licence, not the GPL or the LGPL.

برای شروع می تونید Irrlicht SDK رو داونلود کنید و یه نگاه به Tutorial ها بیندازید.
http://irrlicht.sourceforge.net/screenshots-projects.html این آدرس Screenshot های پروژه های Irrlicht-based هست. من 8 ماهی می شه باهاش کار می کنم. اگه کسی علاقه مند بود می تونم بهش کمک کنم. فعلا دارم روی نمایش movie ها در Irrlicht کار می کنم و بعدش سراغ video capture در Irr خواهم رفت. کمک هم می خوام.
سعی خواهم کرد در روزهای آینده راجع به راه اندازی Irr و load کردن صحنه ها بنویسم. Razz [/url]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 20 شهريور 1385 - 21:44
پاسخ بصورت نقل قول
بحث جالبی رو شروع کردین. موتور irrlicht یه موضوع ایده آل برای مطالعه و یادگیری ساخت و کار موتورهاست. منتظر خوندن مقاله ها و آموزش های شما هستیم...


علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


2 شنبه 20 شهريور 1385 - 23:46
پاسخ بصورت نقل قول
---------------=

ورود شما رو به فال نيك ميگيريم.

در انتظار دست نوشته هايتان زماني به انتظار سپري ميكنيم.

---------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


4 شنبه 22 شهريور 1385 - 23:25
پاسخ بصورت نقل قول
ايا براي محيطهاي بزرگ هم مناسبه .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

یی
نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


4 شنبه 22 شهريور 1385 - 23:36
پاسخ بصورت نقل قول
ali2 نوشته:
ايا براي محيطهاي بزرگ هم مناسبه .


ايا سايه اجسام را به طور خودكار مي اندازد.در ضمن در برابر موتور3dstate قدرتش چطوری است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |