Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Quest3D -> آموزش + سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4 ... 66, 67, 68  بعدي

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 24 مهر 1385 - 15:45
پاسخ بصورت نقل قول
آموزش شماره 5 :

در آموزش قبلی درباره انواع تکسچرها صحبت کردیم.
در این آموزش قصد داریم تا یک نقش برجسته ( Bump map ) ایجاد کنیم.

این کار به سادگی امکان پذیر است ولی باید با دقت بسیار آن را انجام دهید.

نکته : ترتیب اتصال کانال ها به یکدیگر ، بسیار حائز اهمیت می باشد.


مدل خود را مانند شکل زیر آماده کنید :



نتیجه حاصل از پروژه بالا را قبلا دیده بودیم.
حالا می خواهیم یک نقش برجسته بر روی مدلمان ایجاد کنیم.
برای این کار ، ما نیاز به 2 کانال Texture داریم.
یکی برای تکسچر اصلی و دیگری برای تکسچر نقش برجسته.

ترتیب در اتصال این دو کانال بسیار مهم است.
کانال ها را به Surface متصل کنید.
در تکسچر اول ، تصویر نقش برجسته و در تکسچر دوم ، تصویر اصلی را لود کنید.
در Bump Map Option تكسچر نقش برجسته مقدار Enviromental Bump را انتخاب كنيد.

تصاویر نقش برجسته ، باید بدون رنگ باشند.



بعد از لود کردن و اتصال تکسچر ها ، وارد مد Object شوید.
وارد سربرگ Texture Stages شوید.
Stage 1 تکسچر نقش برجسته و Stage 2 تکسچر اصلی می باشد.

در Stage 1 و در قسمت Color Blending ، Agr1 را به Texture ، Op را به BUMPENVMAP و Arg2 را به Diffuse تغییر دهید.

حالا وارد Stage 2 شده و Arg1 را به Texture ، Op را به MODULATE و Agr2 را به Current تغییر دهید.

حالا مدل شما باید چیزی شبیه شکل زیر باشد :


_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ramin_v80
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 2 شنبه 17 مهر 1385
تعداد ارسالها: 37
محل سكونت: تهران


2 شنبه 24 مهر 1385 - 21:21
پاسخ بصورت نقل قول
در مورد برنامه نويسي با اون آيا فقط بايد به صورت گرافيکي اين کار را انجام داد يا script خاصي نيز براي افزايش سرعت و انجام کارها بصورت حرفه اي تر هم هست ؟
من بعد از مطالعه مقاله آموزشي رابط کاربري به اين نتيجه رسيدم که براي تازه کار خيلي عاليه اما کسي که قبلاً برنامه نويسي ميکرده کمي براش سخته خودشو با اين شرايط تطبيق بده (مخصوصاً با توجه اعمال زيادي که براي شبيه سازي يک تابع ساده IF then else در نرم افزار به کار گرفته شده بود! )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 24 مهر 1385 - 22:01
پاسخ بصورت نقل قول
اتفاقا براي تازه كارها خيلي هم مشكله چون اين نرم افزار 90٪ به طور مستقيم با توابع و آرگومان هاي اصلي دايركت ايكس سر و كار داره.

كمي سخت هست ولي به گرافيكش مي ارزه.

البته قسمتهايي براي كد نويسي نيز وجود داره. ولي نه به اون شكل كه شما تصور مي كنيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


3 شنبه 25 مهر 1385 - 00:46
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

من GTA رو زياد بازي نكرده ام. تقريبا 2 سال پيش كمي بازي كردم.
ولي فكر ميكنم اين موتور قدرت ساخت اينگونه بازي هايي را دارد ( با گرافيك خيلي بالاتر ) و مدت خيلي زيادي هم براي ساخت آن نياز ندارد. ( البته بستگي به خود شما دارد )
_________________

جريان gta به نظر من ربطي به گرافيك بالا نداره
gta با renderware كارشده و فكر نميكنم بشه با كؤست اونو كار كرد چون حجم بسيار بالايي برنامه بايد نوشت و اصلا manage اين نوع پروژه ها به انجين هاي opensorce احتياج داره quest از سيستم ai پيشرفته اي پشتيباني نميكنه و فيزيكش هم خيلي ابتدايي و پرباگه در نتيجه باهاش بايد رفت به سمت بازي هايي كه كمتر احتياج به برنامه نويسي پيشرفته و بيشتر به گرافيك بالا وابسته باشه ...
اگه سري به سايت gamedevelopersconference بزنيد متوجه ميشيد كه gta براي گيم پروگرامرها يه بت محصوب ميشه (به علت گستردگي در ژانر) و براي گيم دولوپر ها تاثير گذارترين سري بازي تاريخه (بازيهاي زيادي كه هرساله تحت تاثير اون ساخته ميشه و همينطور پرفروشترين بازي ps2 , psp ...) .
gta sa در زمان انتشارش ابداعات زيادي در زمينه ساخت بازي داشت كه پرداختن به اون از اين بحث خارجه فقط همينقدر بگم كه يادتون هست كه همين امسال مايكروسافت چه مانوري روي gta جديد داده و بيل گيتس گفته اگه راك استار به مدت يه سال فقط اونو رو ايكس باكس منتشر كنه و رو ps3 نده ٫ ما 40 درصد احتمال موفقيت كنسول جديد سوني رو از بين مي بريم ...
لپ كلام دويدن آسونه اما ركورد صد متر المپيك ...

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
amir_m_r
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 4 خرداد 1385
تعداد ارسالها: 260
محل سكونت: كرج


3 شنبه 25 مهر 1385 - 00:47
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

من GTA رو زياد بازي نكرده ام. تقريبا 2 سال پيش كمي بازي كردم.
ولي فكر ميكنم اين موتور قدرت ساخت اينگونه بازي هايي را دارد ( با گرافيك خيلي بالاتر ) و مدت خيلي زيادي هم براي ساخت آن نياز ندارد. ( البته بستگي به خود شما دارد )
_________________

جريان gta به نظر من ربطي به گرافيك بالا نداره
gta با renderware كارشده و فكر نميكنم بشه با كؤست اونو كار كرد چون حجم بسيار بالايي برنامه بايد نوشت و اصلا manage اين نوع پروژه ها به انجين هاي opensorce احتياج داره quest از سيستم ai پيشرفته اي پشتيباني نميكنه و فيزيكش هم خيلي ابتدايي و پرباگه در نتيجه باهاش بايد رفت به سمت بازي هايي كه كمتر احتياج به برنامه نويسي پيشرفته و بيشتر به گرافيك بالا وابسته باشه ...
اگه سري به سايت http://www.gdconf.com بزنيد متوجه ميشيد كه gta براي گيم پروگرامرها يه بت محصوب ميشه (به علت گستردگي در ژانر) و براي گيم دولوپر ها تاثير گذارترين سري بازي تاريخه (بازيهاي زيادي كه هرساله تحت تاثير اون ساخته ميشه و همينطور پرفروشترين بازي ps2 , psp ...) .
gta sa در زمان انتشارش ابداعات زيادي در زمينه ساخت بازي داشت كه پرداختن به اون از اين بحث خارجه فقط همينقدر بگم كه يادتون هست كه همين امسال مايكروسافت چه مانوري روي gta جديد داده و بيل گيتس گفته اگه راك استار به مدت يه سال فقط اونو رو ايكس باكس منتشر كنه و رو ps3 نده ٫ ما 40 درصد احتمال موفقيت كنسول جديد سوني رو از بين مي بريم ...
لپ كلام دويدن آسونه اما ركورد صد متر المپيك ...

_________________
بازي ادامه داره ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


3 شنبه 25 مهر 1385 - 22:38
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون امير جان
اطلاعات خوبي بود

همانطور كه گفتم اطلاعاتي از GTA نداشتم.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 26 مهر 1385 - 11:49
پاسخ بصورت نقل قول
پروژه آموزشی کپی برداری از یک شیء به تعداد دلخواه :


ما در این پروژه آموزشی ، از کانال For Loop استفاده کرده ایم.
با دقت در پروژه متوجه چگونگی استفاده از آن خواهید شد.

نکته : برای تغییر در شکل ، اندازه ، تعداد و ... شیء مورد نظر ، باید مسیر برقراری ارتباط تا فرزند مورد نظر را مشخص کنیم و آن را تکرارپذیر سازیم.
یعنی با هر بار تکرار حلقه ، آن فرزند یا کانال ، از داده جدید استفاده کند و خود را مطابق آن تغییر دهد یا بسازد.

برای ایجاد این تغییر ، وارد منوی General Properties هر کانال شده و Once Per Frame را به Continuous تغییر می دهیم.

دقت کنید ، برای هر گزینه انتخابی خود که مایلید در آن تغییر ایجاد شود ، مانند مکان در محور X ، باید داده ها بصورت Relative باشند. یعنی با هر بار تکرار آن کانال ، داده جدید طبق یک داده پایه تولید شود.
داده پایه ما در این مثال ، مقدار اصلی حلقه می باشد.

بهتر است همیشه ، اشیاء اصلی صحنه مانند دوربین و ... را قبل از استفاده از For Loop تعریف کنید تا اختلالی در کار آنها ایجاد نشود.

For Loop همیشه به یک Channel Caller متصل می شود. ( Start 3D Scene نیز نوعی Channel Caller است )

http://www.4shared.com/file/4709742/3087d6ab/for_loop.html


لطفا هرگونه سوال يا مشكل در مورد اين پروژه را در همين تاپيك مطرح كنيد.
با تشكر.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 27 مهر 1385 - 15:55
پاسخ بصورت نقل قول
پروژه آموزشي Mp3 Player :

اين پروژه يك Mp3 Player به همراه دو دكمه Play و Stop است.
اين برنامه قابليت انتخاب فايل هاي صوتي Mp3 و Wav را از درون هارد ديسك دارد.

http://www.4shared.com/file/4747734/83fa34aa/mp3_player.html

شما مي توانيد از اين روش پخش موسيقي در بسياري از بازيهايتان استفاده كنيد.
مثلا در يك بازي اتومبيل راني بازيكن آهنگهاي دلخواه خود را از روي هارد ديسك براي ضبط ماشينش انتخاب مي كند.

در صورت بروز هر گونه مشكل يا سوال حتما آن را در اين تاپيك مطرح نماييد.
با تشكر.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
hamid3d
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 4 شنبه 16 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 95


1 شنبه 14 آبان 1385 - 13:43
پاسخ بصورت نقل قول
اين نرم افزار لا مذ هب undo نداره من كه به F رفتم؟

بعد يه نرم افزار مي خوام كه حجم و كيفيت texture رو طوري كنه كه تو كوپست قابل استفاده باشه البته به جز فتو شاپ.
مي خوام ساده باشه.

اگه مي شه يه توضيح در مورد mipmapping بدين

ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


4 شنبه 17 آبان 1385 - 10:22
پاسخ بصورت نقل قول
شما مي توانيد از restore استفاده كنيد كه بصورت تايمي هست و هر چند م يكبار پروژه شما رو سيو مي كنه و ميتونيد آن را برگردانيد.

دقيقا متوجه سوال دومتان نشدم...

mipMapping نوعي فيلتره كه براي وضوح و يكسري تنظيمات در خروجي تكسچر استفاده ميشه.
ميتونيد تغييرات آن را در مانال تكسچر مورد آزمايش قرار دهيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 68 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4 ... 66, 67, 68  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |