Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Quest3D -> آموزش + سوال و جواب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68  بعدي

نويسنده
پيغام
dania_SHl
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 21 آبان 1386
تعداد ارسالها: 117


4 شنبه 7 اسفند 1387 - 16:19
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام

چه طوري ميشه يك مدل سه بعدي را با تغيير مختصات ورتكس هاش تغيير شكل داد؟ به طور كل مشكلم تغيير دادن مدل . اگه مدل رو با كناره هم گزاشتن اشكال اوليه ساخت ميشه يه كارايي كرد اما خيلي كار مي بره اگه روشي براي تغيير مدل وجود داره به ما هم بگيد و دوستان اگه راهي هم به ذهنشون ميرسه پيشنهاد كنند ممنون ميشم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
dania_SHl
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 21 آبان 1386
تعداد ارسالها: 117


1 شنبه 25 اسفند 1387 - 18:31
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
دوستان اميد وارم عيد خوبي داشته باشند
مي خاستم يك سري اطلاعات رو با يك فايل اكسل وارد كويست كنم. تونستم فايل رو متصل كنم اما نمي دونم تو DB QUERY كانال چه كدي بنويسم كه از خونه هاي فايل اكسل اعداد رو بخونه.
باز هم ممنون مي شم اگه كسي كمك كنه. رو اكس بودنش هم اسراري ندارم چون فايل تكس رو هم وارد كردم اما باز هم با همون كانال مشكل داشتم.

سال نو پيشاپيش مبارك
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hz
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 28 آذر 1387
تعداد ارسالها: 220
محل سكونت: I live in...


1 شنبه 2 فروردين 1388 - 11:25
پاسخ بصورت نقل قول
آموزش شماره 1 :

من طریقه ساخت اجسام سه بعدی را بعنوان اولین موضوع آموزشی انتخاب کرده ام.
در نرم افزار Quest3D اجسام سه بعدی ، از 3 بخش اصلی ساخته شده اند.
این سه بخش ، بصورت زیر می باشند :

ساختمان قرارگیری ورتکس ها -> سطح سازنده شیء -> خود شیء سه بعدی

این سه بخش ، به ترتیب ، سازنده بخش بالایی خود هستند.

ما برای طراحی این سه بخش ، از سه کانال 3D Object ، Surface و Primitive استفاده خواهیم کرد.

کانال Primitive ساختمان قرارگیری ورتکس ها را مشخص می کند.

کانال Surface سطح سازنده شیء را تعیین می کند.

و کانال 3D Object خود شیء سه بعدی ماست.

علاوه بر این سه بخش ، بخش های دیگری نیز در تکمیل اشیاء سه بعدی ما دخالت دارند.
مانند متریال ، تکسچر ، جنبش ( حرکت – چرخش – اندازه ) و غیره.
در ضمن ما برای هر شیء ، می توانیم خصوصیت هایی را نیز درنظر بگیریم. از جمله قابلیت نمایش .

شکل زیر ، ساختار اصلی یک شیء سه بعدی می باشد.

_________________
خدایا من در کلبه تنهایی خویش چیزی دارم که تو در بارگاه کبریایی خود نداری که من چون تويی دارم و تو چون خودی نداری . . . !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
hz
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 28 آذر 1387
تعداد ارسالها: 220
محل سكونت: I live in...


1 شنبه 2 فروردين 1388 - 11:26
پاسخ بصورت نقل قول
Post Quest 3d
با سلام خدمت همگي، چند وقته كه خودم سخت درگير Quest 3d شدم براي همون كمتر مي رسم كه آموزش موتور هاي ديگه رو يزارم... اين دفعه هم آموزش كوئست تري ديه:
خب امروز مي خوام چند تا ز كانال ها رو توضيح بدم، البته اميدوارم كه تا حالا با پنجرة كوئست آشنا شده باشيد و با مفاهيم اوليه كانال ها و ... . اگر هنوز آشنا نيستيد مي تويند به قسمت توتوريال خود برنامه مراجعه كنيد، در ضمن براي سفارش اين موتور هم مي تونيد با ينده تماس بگيريد،( اين موتور و دو موتور ديگه به همراه چند نرم افزار جانبي در يك بسته.)، خب با نام خدا كار رو شروع مي كنيم:
كد:

3D Object
3D Object that exists of one or more Surfaces
Children
Object Matrix
Position, size and rotation of the 3D object

ماتريكس چيست؟؟؟ فهميدن يك تبديل...
توضيحات:
يك ماتريكس جدولي از 16 مقدار است. اين 16 مقدار استفاده مي شوند تا مكان(Location)، چرخش (Rotation)، و اندازه ي يك شيء را تعيين كنند. همچنين ماتريكس براي طرح يك دوربين نيز به كار مي رود. يكي ديگر از كاربرد هاي ماتريكس هم محاسبات جبري خط است.
كد:

Offset Matrix
The Offset Matrix (also called Pivot point) of the surface

Surfaces
One or more Surfaces that define the 3D Object.

توضيحات در مورد كانال 3D Object:
اين كانال متصل شده به گروهي از كانال هاي ديگر تا شكل دهد به كانالي كه مي توان بوسيلة رندر شدن بوسيلة يك رندر كنندة سه بعدي ديده شود. شي ء شامل ماتريكس و تعدادي Surface است. هر Surface از تنظيمات مواد، Mesh data، تنظيمات تكسچر و تكسچر نظم گرفته است.
خب عزيزان فعلا چون كار ندارم بقيه مطالب مربوط به 3D Object رو به همون زبان انگليسيش ميزارم و بعد اون رو ترجمه مي كنم. اگر كس ديگه هم اين رو ترجمه كرد حتما توي اين تاپيك بزاره تا بقيه هم ازش استفاده هاي كافي رو ببرند.
كد:

The Location of the object
The first child of this channel is a Matrix. It represents the location of the object. It contains size, rotation and position. It can even contain shearing. In most cases you'll use a Motion as a matrix for the object.

The pivot point
The rest location of an object is the location of the object when it has a default location (pos: 0,0,0, rot: 0,0,0, size: 1,1,1). Since an object always rotates around 0,0,0 of the rest position you can use this matrix to rotate around another point. Watch out when you change the rest rotations because this can cause in unexpected results.

The looks of an object
What comes next are the surfaces of an object. Each surface represents a different section of the object. For example you might use different surfaces for the ceiling, walls and the floor of a room.

Advanced Feature
In the channel properties window (double click channel) you can find extra options. Objects will not be drawn if they are not visible. This is normally done on a per surface bases. In this dialog you can also add a check for the whole object. By selecting the "Check whole object for frustum culling" option. Note that when this option is first enabled or the "Calculate Now" bottom is clicked the object box is calculated. If you would add new surfaces after checking this option that surface might not be checked for size. Also if a particle object is linked as a surface no size will be calculated since particles are dynamic objects. Make sure that when you enable this advanced feature the appropriate surfaces are linked to the object. These surfaces can at a later stage be removed and the object will still check for the object box when the settings was enabled or the "Calculate Now" button was clicked.

Call Channel
This channel can not be called. Please use the 3D Render channel to display the object channel. The 3D Render makes sure that the objects are rendered in the right order.

Applications
3D objects are the basis of the 3D engine currently present in Quest3D. They are the link between 3D Render and Surface to make sure the surfaces are rendered correctly.

اميد وارم اين سري مطالب هم بدردتون خورده باشه... عكس هاي مربوطه در پست بعدي قرار مي گيره... نظرات خود رو دريغ نكنيد و به جاي بازي كردن به بازي ساختن بچسبيد... بياييد با هم كاري بكنيم كه ايران به جاي واردات بازي صادرات بازي راه بندازه...
براي بار ديگه هم مي گم لوازم مورد نياز ساخت بازي رو در يك بسته با قيمت بسيار مناسب مي تونم براتون پست كنم و حتي خودتون مي تونيد از اونها گلچيني رو انتخاب كنيد... موتور هاي Game Maker 6, 3D Game Studio 6A, Quest 3d 3 و نرم افزار هاي ساخت سه بعديه Maya, 3Ds Studio Max, … و نرم افزار هاي جانبي ديگر از قبيل فتوشاپ، فارسي ساز فتوشاپ و ... فقط براي ساخت بازي و با هدف گسترش و توسعة بازي ها در ميهن عزيزمان...
با تشكر
مصطفي

_________________
خدایا من در کلبه تنهایی خویش چیزی دارم که تو در بارگاه کبریایی خود نداری که من چون تويی دارم و تو چون خودی نداری . . . !
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
dania_SHl
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 21 آبان 1386
تعداد ارسالها: 117


2 شنبه 24 فروردين 1388 - 17:25
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام

ميگن جوينده يابندست. بعد از تست چند ديتابيس بايد بگم access خيلي خوب جواب داد اما سرعت رو به شدت پايين مياره . ؟؟؟؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
dania_SHl
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 21 آبان 1386
تعداد ارسالها: 117


شنبه 2 خرداد 1388 - 12:29
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام

براي ساخت يك قطعه ديناميك بايد به صورت زير عمل كنيد:

1- از فروم سايت كويست در قسمت پلاگين ها CustomGeometry را دانلود كنيد كه يه dll
2- آن را در مسير نسب كويست در پشه كانال ها كپي كنيد.
3- برنامه كويست را باز كنيد و حالا شما يك كانال جديد داريد به همين نام

با دادن دو ارايه كه يكي مختصات نقاط و ديگري شماره نقاط تشكيل دهنده هر مثلث است يا همان شاخص ها مي توانيد قطعه اي بسازيد كه با تغيير نقاط شكل آن نيز تغيير مي كند
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 404
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


3 شنبه 6 مرداد 1388 - 05:58
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان سلام بر همگي مي خواستم اول از همه بپرسم گردوننده اين تالا چه كسي هست؟
از كي بايد بپرسيم و بهش بگيم استاد Surprised ؟

راستش من ميخوام كار با اين نرم افزار رو شروع كنم و مي خوام بدونم از كجا بايد استارت رو بزنم و راه بيوفتم و آموزش هاش رو از كجا بگيرم ؟
Razz Razz Razz

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
nimaprofessionalism
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 12 تير 1387
تعداد ارسالها: 510
محل سكونت: جی میل


جمعه 9 مرداد 1388 - 20:12
پاسخ بصورت نقل قول
طبق معمول از مي گن كه بايد help را بخوني.
مي توني مقالات كاملي كه نوشته شده را بخوني.
سوال داري بپرس ..........

_________________


سایت اعتراض به وضعیت اینترنت

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
dania_SHl
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 21 آبان 1386
تعداد ارسالها: 117


5 شنبه 22 مرداد 1388 - 10:40
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
تو كويست چيكار بايد كردكه لبه هاي اجسام صاف تر به نظر برسه. يك چيزايي رو تو اين سايت خونده بودم اما كويست خودش اين تكنيك رو در كانال رندر اعمال مي كنه يا نه. يا براي صاف تر شده لبه ها بايد كاري كرد.
با تشكر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
JOKER 3000
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 12 شهريور 1388
تعداد ارسالها: 23
محل سكونت: جهنم


4 شنبه 8 مهر 1388 - 22:57
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام

دو سوال دارم

1.آيا c4 و Quest 3D يک موتور رايگان هستند؟

2.آيا مشود با اين دو موتور بازي تجاري درست کرد؟ Mr. Green

_________________
پیروزی ازآن خداست و ما با خدایم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 66 از 68 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 65, 66, 67, 68  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |