Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> سورس كدهاي آموزشي(جاذبه صفحه7)
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


5 شنبه 20 تير 1387 - 12:33
پاسخ بصورت نقل قول
اينم كد جاذبه كه بوسيله آقاي سوران عزيز تهيه شده براي استفاده شما:

كد:
if(key_space==on)//Çíä ˜Ï ÈÑÇí ÑíÏä ˜ÇÑǘÊÑ ÇÓÊ
         {
            if(my.flag3==off){
               my.flag2=on;
            }
         }
         if(my.flag2==on){//Çíä ÏÓÊæÑ ÑíÏä ˜ÇÑǘÊÑ ÑÇ ˜äÊÑá ãí ˜äÏ
            my.flag3=on;
            ent_move(vector(0,0,4*time),nullvector);
            my.skill2+=1;
            if(my.frame<54>53){my.frame=53;//ÇäíãíÔä åäÇã ÇÑÊÝÇÚ ÑÝÊä
               }else{
            if(my.frame>54 || my.frame<47){my.frame=47;}else{my.frame+=0.2*time;}//ÇäíãíÔä åäÇ㠁ÑíÏä Èå åæÇ
            }
            }else{//Çíä ÏÓÊæÑ Ó ÇÒ Çíä˜å ÇÑÊÝÇÚ ãÔÎÕ ÔÏå Øí ÔÏ ÝÚÇá ãí ÔæÏ
            temp.z=my.z;
            temp.z-=1;
            temp.z=trace(my.x,temp);
            temp.z-=2;
            ent_move(vector(0,0,temp.z),nullvector);
         }
         if(key_space==off){
            my.flag3=off;
         }
         if(my.skill2==40){
            my.skill2=0;
            my.flag2=off;
         }

بجز جاذبه كه در حركت و پرش كاراكتر تاثير داره امكان اجراي انيميشن هاي مشخص شده هم وجود داره!
موفق باشيد...

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


3 شنبه 26 شهريور 1387 - 11:21
پاسخ بصورت نقل قول
كد جاذبه ي فريه آقاي شهروز عليمحمدي...
كد:

vec_set(gravity_temp,my.x);
      gravity_temp.z-=500;
      distance_floor=c_trace(my.x,gravity_temp.z,IGNORE_ME|USE_BOX);
      gravity_temp.x=(key_w-key_s)*35*time_step;
      gravity_temp.y=(key_a-key_d)*35*time_step;
      gravity_temp.z=-(distance_floor-17);
      gravity_temp.z=maxv(-35*time_step,gravity_temp.z);
 c_move(my,gravity_temp.x,nullvector,ACTIVATE_TRIGGER|GLIDE);

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hosein_dig
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 31 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 104


5 شنبه 21 آذر 1387 - 23:24
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشید اینا شبیح ساز هستن کسی زحمت کشید با فیزیک کار کنه من چند تای باهاش مشکل دارم

_________________
بازي dobidob كرم كشي(بازي ساخته شده با3d game studio)

بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


5 شنبه 21 آذر 1387 - 23:36
پاسخ بصورت نقل قول
hosein_dig نوشته:
ببخشید اینا شبیح ساز هستن کسی زحمت کشید با فیزیک کار کنه من چند تای باهاش مشکل دارم

سلام!
منظورتون از شبيه ساز چيه؟
اينا براي حركت كاراكتر هستن چون نميشه كاراكتر رو يه يك جسم فيزيكي نسبت داد (در 3dgs البته) ولی برای سایر اجسام میشه از فیزیک استفاده کرد..
با newton کار نکردم ولی کار با IDE (موتور فیزیکی) خود گیم استدیو رو بلدم. Cool
سوالي بود در خدمتم.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hosein_dig
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 31 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 104


5 شنبه 21 آذر 1387 - 23:49
پاسخ بصورت نقل قول
من یک کد نشوتم که با زدن آرو کی جاذبه روی یک مدل کم و زیاد میشه ولی توپ تو محیط قل نمیخوره من هم اصطکاک هم جاذبه و حجم جرم به مدل اضافه کردم ولی بازم سر میخوره

كد:
// ball.wdl 2008-12-09
function main {
   level_load("ball.wmb");
   wait(3);
}
var earthgravity[3]=0,0,-386;

entity* ball_ent;
action ball_act{
   my.polygon=on;
   
   var earthgravity[3] = 0,0, -386;
   ball_ent=me;
   while(me==null){wait(1);}
   var start_pos_tmo;
   //   vec_set(start_pos_tmo,my.pos);
   phent_settype ( me, PH_RIGID, 0 );

//   phent_setdamping(me, 0, 0);   
   phent_settype ( me, 0, 0 );
   ph_setgravity( earthgravity );
   phent_settype ( me, PH_RIGID, PH_box );   
   move_car_func();
}

function move_car_func{
   var tmp;
   while(1){
      wait(time);
      //      if(my.x>tmp && key_any==0){earthgravity.x-=1;}
      //      if(my.x<tmp && key_any==0){earthgravity.x+=1;}
      if( key_any==0){earthgravity.x=0;}
      if(key_cul){earthgravity.x-=10;wait(5);}
      if(key_cur){earthgravity.x+=10;wait(5);}
      //      if(key_cur){c_rotate (me, vector(time,0,0), IGNORE_YOU);;wait(5);}
      phent_setmass(me, 25, PH_SPHERE);
      ph_setgravity( earthgravity );
//      phent_setdamping(me, 40, 30);   
      phent_setfriction(my, 10);

      if(key_0){phent_enable( me, 0 );}
      if(key_1){phent_enable( me, 1 );}
      
   }
}

_________________
بازي dobidob كرم كشي(بازي ساخته شده با3d game studio)

بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


1 شنبه 1 دي 1387 - 11:14
پاسخ بصورت نقل قول
يعني منظور شما اينه كه توپ حركت ميكنه ولي به دور خودش نميچرخه در حقيقت فقط سر ميخوره درسته؟

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
hosein_dig
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: شنبه 31 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 104


1 شنبه 1 دي 1387 - 11:44
پاسخ بصورت نقل قول
آقا خیلی دیر دیر سر میزنید به لطف یکی از دوستای خوبم مشکلم حل شد

مشکلم هم دقیقا همین بود


_________________
بازي dobidob كرم كشي(بازي ساخته شده با3d game studio)

بلاگ من
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


3 شنبه 3 دي 1387 - 13:40
پاسخ بصورت نقل قول
خوب خدارو شكر..
خيلي گرفتارم عزيز! Neutral
موفق باشي. Rolling Eyes

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


5 شنبه 5 دي 1387 - 17:23
پاسخ بصورت نقل قول
سورس بازي شكارچي سكه با تشكر از كاربر 3d game soli :
كد:

<var video_mode=7;
var video_depth=32;
var video_screen=1;
var speed1=0;
var speed2=0;
var temp_tilt;
var score=0;
var time_n=100;
var key=20;

font st="B Homa",0,40;
font stb="B Homa",0,20;

sound my_sound_wav = <my_sound.wav>;

bmap sc_map=<score_mnu.tga>;
bmap time_map=<time_mnu.tga>;
bmap w_map=<newback.pcx>;
bmap g_o_map=<a2.pcx>;
bmap key_map=<key_mnu.tga>;
bmap button1_pcx = <button1.pcx>;
bmap button2_pcx = <button2.pcx>;
bmap button3_pcx = <button3.pcx>;


//panel sc_panel{
//layer=1;
//pos_x=0;
//pos_y=0;
//window=20,20,200,100,sc_map,1,1;
//flags=visible,overlay;
//}
panel sc_digit{
layer=2;
pos_x=0;
pos_y=0;
digits=710,12,3,stb,1,score;
flags=visible;
}

//panel time_panel{
//layer=1;
//pos_x=0;
//pos_y=0;
//window=20,130,200,100,time_map,1,1;
//flags=visible,overlay;
//}
panel time_digit{
layer=2;
pos_x=0;
pos_y=0;
digits=70,15,3,stb,1,time_n;
flags=visible;
}
panel key_panel{
bmap = button1_pcx;   
layer=1;
pos_x=0;
pos_y=0;
flags=overlay,refresh,visible;
}

panel key_panel1{
bmap = button2_pcx;   
layer=1;
pos_x=650;
pos_y=0;
flags=overlay,refresh,visible;
}

panel key_panel2{
bmap = button3_pcx;   
layer=1;
pos_x=320;
pos_y=0;
flags=overlay,refresh,visible;
}
/////////////////////
panel key_digit{
layer=2;
pos_x=0;
pos_y=0;
digits=380,12,3,stb,1,key;
flags=visible;
}
panel win{
bmap=w_map;
layer=10;
pos_x=0;
pos_y=0;
flags=transparent;
}
panel game_over{
bmap=   g_o_map;
layer=10;
pos_x=0;
pos_y=0;
flags=transparent;
}
text color{
layer=2;
pos_x=0;
pos_y=0;
red=0;
green=255;
blue=20;
flags=visible;
}

text message_txt{
layer=1;
pos_x=130;
pos_y=520;
red=100;
green=20;
blue=250;
font=st;
string="ÈÑÇí ÈÇÒ˜ÑÏä ÕäÏæÞ ¡ ˜áíÏ ÝÇÕáå ÑÇ ÝÔÇÑ ÏåíÏ";
flags=transparent;
}
var tr_ev=off;
entity* focus_sandogh;
function check_tr(){
if (you==player){
tr_ev=on;
focus_sandogh=my;
}
}
var temp_counter=0;
var t_num=0;
var ar_num[10]=0,0,0,0,0,0,0,0,0,0;
var i=0;
var init=on;

function coin_control(){
my.scale_x=0.3;
my.scale_y=0.3;
my.scale_z=0.3;
my.z=-600;
while (1){
my.pan+=1;
wait(1);
}
}
function set_coin_loc(){
while (temp_counter<10){
randomize();
t_num=int(random(20))+1;
i=0;
while (i<=temp_counter){
if (ar_num[i]!=t_num){
i+=1;
}else{
t_num=int(random(20))+1;
i=0;
}
wait(1);
}
ar_num[temp_counter]=t_num;
temp_counter+=1;
wait(1);
}
init=off;
}

action Sandogh{
my.shadow=on;
my.enable_trigger=on;
my.trigger_range=150;
my.event=check_tr;
while (init){wait(1);}
my.skill2=0;
while (my.skill2<10){
if (int(my.skill1)==ar_num[my.skill2]){
ent_create("coin.mdl",my.x,coin_control);
break;
}
my.skill2+=1;
wait(1);
}
/////////////////////
while (1){
if (my.flag2 && key_space && my.flag3==off && key>0){
key-=1;
while (my.frame<3){
my.skill3+=0.3;
ent_animate(my,"walk20",my.skill3,anm_cycle);
wait(1);
}
my.flag2=off;
focus_sandogh=null;
i=0;
while (i<10){
if (my.skill1==ar_num[i]){
score+=10;
if (score==100){
wait(100);
win.alpha=0;
win.visible=on;
while (win.alpha<100){
win.alpha+=3;
wait(1);
}
wait(200);
exit;
}
break;
}
i+=1;
wait(1);
}
if (key<1 && score<100){
game_over.alpha=0;
game_over.visible=on;
while (game_over.alpha<100){
game_over.alpha+=3;
wait(1);
}
wait(200);;
exit;
}
my.flag3=on;
}
tr_ev=off;
wait(1);
}
}

var cam_temp;
function cam_control(){
while (1){
player.pan-=mouse_force.x*5;
temp_tilt+=mouse_force.y*5;
if (temp_tilt>-70 && temp_tilt<60){
camera.tilt=temp_tilt;
}else{
temp_tilt-=mouse_force.y*5;
}
wait(1);
}
}
function timer(){
while (1){
if (time_n > 0){
time_n-=1;
}else{
game_over.alpha=0;
game_over.visible=on;
while (game_over.alpha<100){
game_over.alpha+=3;
wait(1);
}
wait(200);;
exit;
}
sleep(1);
}
}

action Hunter{
player=my;
//my.red=120;
//my.green=130;
//my.blue=50;
//my.lightrange=200;
my.invisible=off;
my.shadow=on;
cam_control();
var distancs_ground;
timer();
while (1){
/////// CAMERA ///////
camera.x=player.x-100*cos(player.pan);
camera.y=player.y-100*sin(player.pan);
camera.z=player.z+50;
camera.pan=my.pan;
//my.pan-=6*mouse_force.x*time;
//camera.tilt+=6*mouse_force.y*time;
//vec_for_vertex(cam_temp,my,294);
//vec_set(camera.x,cam_temp.x);
//camera.pan=my.pan;
/////////////
speed1+=13*time;
speed2+=1*time;
if (key_w){
c_move(my,vector(6,0,0),nullvector,GLIDE + ACTIVATE_TRIGGER);
ent_animate(my,"walk",speed1,anm_cycle);
}
if(key_w && key_shift){
c_move(my,vector(6,0,0),nullvector,GLIDE + ACTIVATE_TRIGGER);
ent_animate(my,"run",speed1,anm_cycle);
}
if (key_s){
c_move(my,vector(-6,0,0),nullvector,GLIDE + ACTIVATE_TRIGGER);
ent_animate(my,"walk",speed1,anm_cycle);
}
if(key_s && key_shift){
c_move(my,vector(-6,0,0),nullvector,GLIDE + ACTIVATE_TRIGGER);
ent_animate(my,"run",speed1,anm_cycle);
}
if (key_a){
c_move(my,vector(0,4,0),nullvector,GLIDE + ACTIVATE_TRIGGER);
ent_animate(my,"walk",speed1,anm_cycle);
}
if (key_d){
c_move(my,vector(0,-4,0),nullvector,GLIDE + ACTIVATE_TRIGGER);
ent_animate(my,"walk",speed1,anm_cycle);
}
if (key_w==off && key_s==off && key_a==off && key_d==off){
ent_animate(my,"stand",speed2,anm_cycle);
}else{
if (tr_ev){
message_txt.alpha=100;
message_txt.visible=on;
if (focus_sandogh!=null){
focus_sandogh.flag2=on;
}
}else{
message_txt.visible=off;
if (focus_sandogh!=null){
focus_sandogh.flag2=off;
}
}
}
wait(1);
}
}

var sonding;
function sound_ply(){
sonding=snd_play(my_sound_wav,50,100);
}

function main(){
level_load("level_1.wmb");
camera.ambient=100;
sound_ply();
set_coin_loc();
wait(1);
}


WINDOW WINRUN{
TITLE "Coin Hunter";
MODE IMAGE;
SIZE 320,240;
BG_PATTERN <LOGO_MAP.PCX>,OPAQUE;
}>

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


شنبه 24 اسفند 1387 - 08:39
پاسخ بصورت نقل قول
سورس بالا و پايين رفتن از پله ها توسط كاربر 3d game soli :

كد:
<action player1
{
player = my;
var speed_move=0;
var anim_move;
var distance_ground;
my.invisible = off;
while (1)
{
camera.x=player.x-100*cos(player.pan);
camera.y=player.y-100*sin(player.pan);
camera.z = player.z+50;
camera.pan = my.pan;
vec_set (temp, my.x);
temp.z -= 10000*time;
distance_ground = c_trace (my.x, temp,ignore_me + ignore_passable + use_box);
speed_move.x = 10 * (key_w - key_s) * time;
speed_move.y = 0;
speed_move.z=-(distance_ground-17);
distance_ground=max(-35,speed_move.z);
c_move(my,speed_move,nullvector,ignore_passable);
if(key_w==off && key_s==off){
ent_animate(my,"stand",anim_move,anm_cycle);
}else{
ent_animate(my,"walk",anim_move,anm_cycle);
}
wait (1);
anim_move+=13*time;
}
}>

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 7 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |