Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> فرق dx باmdx
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

فرق dx باmdx
نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


4 شنبه 10 آبان 1385 - 11:17
پاسخ بصورت نقل قول
فرق دایرکت ایکس با دایرکت ایکس منیجد غیر از این که دومی برای دات نت است ویکسری تابع جدید به ان اضافه شده چیه
یعنی کسی میدونه که کسی که با اولی کار کرده میداند با دومی کار کند یا اصلا به کلی اسم توابع عوض میشه؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


4 شنبه 10 آبان 1385 - 22:03
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
خوب كار باهاشون تقريبا يكي هست ولي dx براي سرعت طراحي شده و mdx به اسوني كار با اون توجه بيشتري شده و سرعتش هم بسيار مناسب هست.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


5 شنبه 11 آبان 1385 - 00:24
پاسخ بصورت نقل قول
با mdx خیلی راحتر می تونی کد نویسی کنی البته با VB و C# ولی dx معمولی خوب دردسرهای خودشو داره .
در ضمن از نظره سرعت حدود 15% mdx ضعیفتر از dx هستش .
حالا خودشون میگن بیشتر به خاطر تخصیص منابع و آزاد کردن آنها و از این طور چیزا که در dx به صورت دستی ولی در mdx به صورت خودکار انجام میشه این اختلاف سرعت پیش میاد .
البته همش همین نیست چیزای دیگه هم درگیرن .

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


5 شنبه 11 آبان 1385 - 12:33
پاسخ بصورت نقل قول
1- البته كه دراين زمينه به نظر من دايركت ايكس بر منيجد ان ارجحيت داره ولي بايد عوامل ديگري را مد نظر داشت مثلا پلت فرم اينده (هرچند كه از وين 32بازهم ميشه استفاده كرد)
2-اگر سرعت به خاطر تخصیص منابع و آزاد کردن آنها و از این طور چیزا باشه در سي شارپ اين امكان گذاشته شده كه به صورت دستي اين كاررا كرد؟

3-هدفم از طرح اين سوال اين بود كه اگر كسي يك عمري را با دايركت ايكس سووكله زد ايا براي كار با منيجد ان هم بايد اين كار را بكند يا فقط صرفا تطبيق توابع است.

4 - ميشه يك منبع استاندارد (نه نظرشخصي)را براي اين طور چيزها معرفي كنيد مثلا ان كسايي كه اين حدود 15٪را گفتن
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


5 شنبه 11 آبان 1385 - 20:00
پاسخ بصورت نقل قول
Ali2 عزیز من سوال دوم شما رو به این شکل جواب می دم که در Managed Code امکاناتی برای برنامه نویسی Unmanaged در نظر گرفته شده. برای مثال می تونید به پستی که در مورد استفاده از اشاره گرها در C# نوشتم یه سری بزنید
افت سرعا فقط به خاطر این مسائل نیست نکته اول اینه که اصلا خود MDX بصورت یه Wrapper روی DX نوشته شده! و این یعنی هزینه بیشتر ولی با وجود سیستمهای جدید این هزینه رو میشه بزودی تقریبا نادیده گرفت.
سر و کله زدن با DirectX یعنی سر و کله زدن با مفاهیم ریاضیات و گرافیک سه بعدی و ... و بنابراین اگر کسی به دایرکت ایکس مسلط باشه فکر نکنم تو یاد گرفتن MDX مشکلی داشته باشه. البته ابن فقط نظر شخصی بنده است.

هیچ وقت بطور قطع نمی تونیم بگیم که MDX پانزده درصد کندتر اجرا میشه. قسمت عمده این کندی بستگی به کد شما داره. یه مثال بزنم:
مثلا فرض کنید برنامه الگوریتم مرتب سازی یه آرایه را بصورت Managed و Unmanaged پیاده سازی کردید. در Managed بیشترین چیزی که باعث اتلاف هزینه در برنامه می شه اینه که در Managed هر بار که به آرایه دسترسی پیدا می کنید index-bounds check انجام می شود و این با وجود اینکه برای برنامه های عادی بسیار مفیده ولی باعث افت سرعت برنامه میشه در حالی که در Unmanaged از این جینگولک بازیها خبری نیست. بنابراین یکی از عوامل اصلی تفاوت سرعت در این برنامه تعداد دفعات دسترسی به آرایه است. البته اجرا در ماشین مجازی .NET خودش باعث کندی برنامه نسبت به حالت معمولی هست.
برای برطرف کردن بعضی از این مشکلات یه سری راه حلها تو کتاب Applied Microsoft .NET Framework Programming پیدا کردم که می تونید مطالعه کنید.

فکر کنم بازم زیاد حرف زدم!

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


جمعه 12 آبان 1385 - 13:18
پاسخ بصورت نقل قول
از راهنماييهايتان كاملا استفاده ولذت بردم .با تشكر از شما.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


جمعه 12 آبان 1385 - 15:36
پاسخ بصورت نقل قول
مرسی محمد جان. توضیحات عالی بود...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ali2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 77


3 شنبه 23 آبان 1385 - 19:05
پاسخ بصورت نقل قول
ايا از دايركت ايكس 10 كه براي ويستا است ميشود در سي پلاس پلاس 6 استفاده كرد . منظورم اينه كه اين نسخه وبه بعد فقط براي زبانهاي دات نت است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


3 شنبه 23 آبان 1385 - 23:04
پاسخ بصورت نقل قول
اگه اخبار گفته شده در مورد DX 10 درست باشه نه نمیشه از VC++ 6 استفاده کرد ولی این به مفهوم استفاده از دات نت نیست. شما می تونید از VC++ 7 و بالاتر استفاده کنید بدون اینکه از .NET Framework استفاده کرده باشید.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |