Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Quest3D -> آشنایی با Morph در Quest3D
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

آشنایی با Morph در Quest3D
نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


5 شنبه 9 آذر 1385 - 10:06
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام.
حتماً تا به حال بازی های زیادی را دیده اید که کاراکترها در آن از انیمیشن های صورت مانند حرکات دهان ، حالات صورت و غیره بهره مندند.
چند روش برای ساخت این قابلیت وجود دارد ولی قدرتمندترین و اصلی ترین روش برای انجام این کار ، استفاده از Morph می باشد.
Morph قابلیتیست که توانایی تبدیل کردن مدلها به یکدیگر و یا در اصل جابجایی ورتکس ها از روی منبع به هدف را دارد.
این ابزار در نرم افزار Quest3D با قدرت بالایی تعبیه شده است.
شما بوسیله این ابزار ( کانال ) می توانید انیمیشن های قدرتمندی را برای کاراکتر های بازی خود ایجاد کنید.
معمول ترین استفاده از Morph ساخت انیمیشنهای چهره است در حالی که می توان انیمیشن های دیگری مانند راه رفتن و .. را نیز بوسیله آن ایجاد نمود.
البته برای این کار ، قابلیت های مخصوصی از جمله Blend در نظر گرفته شده است.

برای استفاده از قابلیت Morph ، کانالی با نام MorphObject در نرم افزار Q3D در نظر گرفته شده و روش کار با آن بسیار ساده است.
خروجی این کانال از نوع 3D Object Data بوده و می توان آن را به Surface مربوط به شیء اصلی متصل کرد.
بر فرض مثال ، ما 1 کاراکتر با 5 حالت صورت طراحی کرده ایم ( 5 کاراکتر و هر کدام با 1 حالت ) و می خواهیم تنها با تغییر مقادر ، جای حالات صورت را با هم تعویض و یا ترکیب کنیم.
ورودی اصلی کانال MorphObject ، داده اصلی ما یعنی همان کاراکتر می باشد.
ورودی های بعدی ، کاراکتر های بعدی با چهره های متفاوت می باشند که قرار است در شکل دهی صورت کاراکتر نقش داشته باشند.
در آخر هم به تعداد مدلهای فرعی ، کانال Value قرار می دهیم.
محدوده معمول برای این متغیرها بین 0 تا 1 می باشد.
شما با خروج از این محدوده می توانید حالات جدیدی را ایجاد کنید که خودتان آنها را طراحی نکرده اید !
ساخت انیمیشن صورت با استفاده از این کانال ها نیز بسیار ساده است.
تنها کافیست وارد قسمت Animation شده و با تغییر مقادیر ، انیمیشن مورد نظر خود را ایجاد کنید.

دموی زیر ، بیانگر توانایی های Morph در Q3D خواهد بود.



دانلود بخش اول : http://futureworld.persiangig.com/Morph.sfx.part1.exe
دانلود بخش دوم : http://futureworld.persiangig.com/Morph.sfx.part2.rar
دانلود بخش سوم : http://futureworld.persiangig.com/Morph.sfx.part3.rar

بعد از دانلود هر 3 بخش ، فایل اول را اجرا کنید.

در صورت بروز هر گونه مشکل ، آن را در تاپیک " آموزش + سوال و جواب " مطرح نمایید.
با تشکر.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ebi183
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 3 تير 1388
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: كره خاكي


2 شنبه 5 مرداد 1388 - 18:10
پاسخ بصورت نقل قول
ضمن تشكر از اين آموزش
اگر مي توانيد منابع آموزشي در اين زمينه معرفي نمايپد
Surprised

_________________
هرجاكه خوش است آنجا خوش است
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo شماره ICQ
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |