Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> مرجع داستان بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 2 دي 1385 - 06:50
پاسخ بصورت نقل قول
مشکی نوشته:
حركت دوربين فقط براي اين بود كه فضاش رو برات مشخص كنم. يعني بگم توي كله من چي ميگذره


حتمي از بازي هاي ماجرايي انجام بده يكيشون رو كه انجام بدي متوجه حرف من مي شي داستان اصلي سر يه موضوع خاص هست ولي اينقدر داستان رو مي پيچونند و از يه فضا به يه فضاي ديگه مي رن بعضي وقتها موضوع اصلي داستان يادت ميره حتي تو يكيشون بازي به يه مسافرخونه فضايي هم كشيده شد Shocked
آماده باش تا چند روز ديگه مي خوام يه داستان توپ بگم روش كار كنيم

eta نوشته:
باز اگه یه مساله عمومی بود که من بی خیال بحث نمی شدم



Very Happy
عجب سو تفاهم بازاريه . من فكر كردم شما از جمله اول من تو اون پست ناراحت شدي . اون صداقت كه گفتي الان كار خودش رو كرد . من فقط مي خواستم بگم از روي داستان آماده هم مي شه بازي ساخت وگرنه خودمم بيشتر دوست دارم داستان از خودم باشه . هر وقتم من يجا پستي دادم اگه فكر كردي اشتباهه حتمي بنويس عمومي و خصوصي نداره من هم از نظرت ناراحت نشدم نمي دونم چرا اين جوري فكر كردي .

ايده كلي داستان هم داره مياد تو ذهنم PDT_001 يه چيزي از تركيب گزينه الف با گزينه د هست البته نه با اون داستانها ... از قسمت الف شايد همين دزدي باشه يا شايدم يه داستان ديگه ولي گزينه د كاملا تغيير مي كنه ( فقط ايده بهم داد مي خوام از تخيلش استفاده كنم ) يه ذره روش كار مي كنم بعد مي گم ...
منتظر باشيد Razz

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 2 دي 1385 - 06:54
پاسخ بصورت نقل قول
نكته هايي از فيلم نامه نويسي :

1ـ فيلم نامه طرحي ساختاري براي فيلم است كه هفت جزء اصلي دارد: داستان، طرح، صحنه، شخصيت، گفتگو، ماجراي عاطفي و ماجراي فيزيكي.

2ـ فيلم هنري دسته جمعي متكي به مهارت هنرمندان و فن سالاران است، اما قدرت و استحكام هر فيلم به فيلم نامه اش بر مي گردد.

3ـ از قبل هيچ زمان معيني را براي تكميل بخش خاصي از روند فيلم نامه نويسي مشخص نكنيد، زيرا پيش بيني زمان لازم براي تكميل هر مرحله بسيار سخت است.

4ـ با آگاهي از پايان داستان خط سير تكاملي خاصي در اختيار داريد، كه از شروع تا گره گشايي را مي توانيد دنبال كنيد. شما قبل از تعيين مقصدي در ذهن، همين طور سوار ماشين نمي شويد و برويد. اين منطق در مورد داستان يا فيلم نامه نويسي نيز صدق مي كند.

5ـ هرچه بيشتر بنويسيد راحت تر مي نويسيد. اين در مورد تكامل فيلم نامه صادق است. تجربه باعث صيقل دادن و مهارت و حس غريزي شما مي شود و اعتماد به نفس تان را تقويت مي كند.

6ـ تا وقتي كاملاً آماده نشده ايد شروع به نوشتن اولين دست نويس فيلم نامه نكنيد. تا وقتي دست نويس فيلم نامه كامل نشده، براي پرداخت، تصيح و بازنويسي آن توقف نكنيد.

7ـ يكي از هيجان انگيز ترين لحظات عمر يك نويسنده، كشف فكر اوليه داستان است. مرحله قبلي اغلب هفته ها يا ماه هاي پر دردسر و بي نتيجه اي بوده است. آنگاه نويسنده گام به گام و مرحله به مرحله جزئياتش را مي نويسد تا عناصر كليدي مشخص شوند. در اين مرحله عناصر كليدي نه پرورش يافته اند و نه كاملاً مورد تشخيص قرار گرفته اند. وقتي مفهوم داستان شكل گرفت، روند خلاصه منحصر به فرد در سراشيبي مي افتد و به تدريج سرعت مي گيرد.

8ـ در پيروي از روش فيلم نامه نويسي يادتان باشد كه تا وقتي از موضوعي مطمئن نشده ايد كار را شروع نكنيد، آن وقت درك خاصي از روند كار نخواهيد داشت. با پايبندي اين مطالب مي توانيد تا رسيدن به هدف بر هر مانعي غلبه كنيد.

9ـ پيش از آن كه بتوانيد خود را آماده نوشتن فيلم نامه كنيد، بايد موضوعي معين، يعني يك ماجرا و يك شخصيت داشته باشيد. پيش از آنكه فيلم نامه را شروع كنيد بايد موضوع را ـ يعني آنچه فيلم نامه درباره ي آن است ـ بر حسب شخصيتي كه مسير ماجراي دراماتيك را طي مي كند بشناسيد.

10ـ نوشتن فيلمنامه مثل كوه پيمايي است . در حين صعود فقط صخره هاي پيش رو و صخره هاي پشت سرتان را مي توانيد ببينيد. نمي توانيد ببينيد كه از كجا آمده ايد و به كجا مي رويد. اين اصل هنگام نوشتن نيز صادق است .

11ـ شما درباره چه مي نويسيد؟ آنرا روي كاغذ بياوريد. ابتدا ممكن است چند صفحه شود.آنرا به چند جمله كاهش دهيد. و بر موضوع ماجرا و شخصيت متمركز شويد. شايد براي جدا كردن اجزاي داستان چند روز فكر كردن لازم باشد. نگران مدت زمان آن نباشيد فقط اينكار را انجام دهيد.

12ـ ساختار مهمترين عنصر فيلمنامه است. نيرويي است كه همه چيز را در كنار هم نگه مي دارد. اسكلت، ستون فقرات و شالوده است، بدون ساختار داستان نداريد و بدون داستان فيلم نامه اي نخواهيد داشت.

13ـ فيلم نامه خوب خط سيري قوي براي ماجراي دراماتيك دارد،روبه جايي دارد، به جلو حركت مي كند و گام به گام به سوي گره گشايي مي رود .

14ـ ساختار دراماتيك عبارت است از : ترتيب خطي حوادث مرتبط، ماجراهاي فرعي و وقايعي كه به گره گشايي دراماتيك ختم مي شود .

15ـ شخصيت خوب، قلب،روح و سيستم اعصاب فيلم نامه شماست . تماشاگر عواطف و احساسات را از طريق شخصيت هاي شما تجربه مي كند.

16ـ وقتي شخصيت هايتان را خلق مي كنيد، بايد درون و بيرون، آرزوها، ترسها و روياها، چيزهاي را كه دوست دارند و چيزهايي را كه دوست ندارند، پس زمينه و چگونگي عادات رفتاريشان را بشناسيد.

17ـ چهار عنصر باعث ايجاد شخصيت خوب مي شود. اين چهار عنصر عبارتند از : نياز دراماتيك، ديدگاه، تغيير ، طرز برخورد.

18ـ نياز دراماتيك عبارت است از آنچه شخصيت طي فيلمنامه مي خواهد به دست آورد، برنده شود ، از آن خود كند و به آن برسد.

19ـ ديدگاه يعني شيوه اي كه شخصيت دنيا را مي بيند. يك شخصيت خوب هميشه يك ديدگاه معيين را ابراز مي دارد. چنين شخصيتي فعال است و فقط واكنشي از خود نشان نمي دهد ، بلكه بر اساس ديدگاهش عمل مي كند.

20ـ يك شخصيت موفق هميشه در طي داستان تغيير مي كند .

21ـ آگاهي از طرز برخورد شخصيت به شما اجازه مي دهد كه به شخصيت ها بعد ببخشيد. طرز برخورد شخصيت ممكن است كه مثبت باشد يا منفي ، سلطه گر باشد يا سلطه پذير، انتقادي يا خنثي ،در باره طرز برخورد شخصيت فكر كنيد.

22ـ ساختار دراماتيك را مي توان چنين تعريف كرد: ترتيب يافتن خطي رخدادهاي مرتبط به هم، ماجراهاي فرعي يا رويدادهايي كه به گره گشايي دراماتيك منجر مي شوند.

23ـ ماجرا چيزي است كه در فيلمنامه اتفاق مي افتد و شخصيت كسي است كه ماجرا بر او واقع مي شود .در تمام فيلمنامه ها اين ماجرا و شخصيت ماجراست كه بصورت نمايشي در مي آيند. شما به عنوان نويسنده فيلمنامه بايد بدانيد كه فيلم شما درباره چه كسي است و بر او چه رخ مي دهد. اين گام اوليه در نوشتن فيلمنامه است.

24ـ وقتي بتوانيد موضوعتان را در يك يا چند جمله از نظر ماجرا و شخصيت بطور خلاصه بيان كنيد، تازه شروع كرده ايد به بسط و توسعه عناصر و شكل و ساختار در فيلمنامه‌تان .البته ممكن است كه مجبور شويد صفحات زيادي درباره داستانتان بنويسيد تا به توانيد عناصر اساسي آن را پيدا كرده و داستان پيچيده‌تان را در يك يا چند جملهء ساده خلاصه كنيد. ولي چندان نگران نباشيد، فقط بايد همچنان بنويسيد تا بتوانيد انديشه اصلي داستانتان را به روشني و خلاصگي بيان كنيد.

25ـ موضوعتان مي تواند ايده اي از مندرجات روزنامه، خبر تلوزيون يا واقعه اي باشد كه ممكن است براي دوست يا فاميلي اتفاق افتاده باشد. وقتي به دنبال موضوعي مي گرديد موضوع هم به دنبال شما مي گردد. در نهايت جايي و زماني موضوع را خواهيد يافت، اما احتمالاً موقعي كه اصلاً انتظارش را نداريد.

26ـ بسياري از اوقات اشخاص شروع به نوشتن فيلم نامه مي كنند و خبر ندارند كه به كجا مي روند. ده دوازده صفحه را صرف پيدا كردن داستان مي كنند. وبي آنكه بدانند اشكال از چيست، فيلم نامه {سست و خسته كننده} مي نمايد و به اين ترتيب در چند صفحه اول گيج و سردرگم هستند.

27ـ چيزي كه خواننده بر آن دقت مي كند شيوه كنار هم گذاشتن كلمات بر كاغذ است: سبك نگارش، داستان در باره چيست و در باره كيست و آيا ماجرا و شخصيت ها در يك بطن دراماتيك قوي بنا شده اند يا خير.

28ـ شما بايد به نوشتن عادت كنيد. اين فرصت را به خود بدهيد كه چند صفحه بسيار بد بنويسيد. خودتان مايل باشيد كه چيزهايي را امتحان كنيد كه به دردتان نمي خورد يا گفتگوهاي خام دستانه، پر آب و تاب يا خسته كننده بنويسيد. در اين مرحله اصلاً مهم نيست. بنشينيد و ده صفحه اول فيلم نامه را با تمركز بر شخصيت اصلي ، فرضيه دراماتيك و موقعيت دراماتيك بنويسيد. به ياد داشته باشيد كه طولاني ترين سفر ها با نخستين گام آغاز مي شود.

29ـ به قسمت اول فيلمنامه شروع يا آغاز مي گويند.در اين قسمت نويسنده فرصت دارد تا داستان را خود بنا كند. در ابتداي فيلمنامه بايد بلا درنگ خواننده تان را به موضوع جلب كنيد. در ابتداي بخش اول فرصت داريد تا به خواننده بفهمانيد شخصيت اصلي كيست؟ قضيه داستان چيست؟ و موقعيت چيست؟

30ـ در انتهاي قسمت اول يك نقطه عطف وجود دارد. نقطه عطف،حادثه يا اتفاقي است كه در داستان چنگ مي اندازد و آن را به جهت ديگري پرتاب مي كند.

31ـ قسمت دوم فيلمنامه را ميان يا روبرو مي گويند. حجم عمده داستان فيلمنامه در اين بخش است. اين قسمت به اين دليل روبرويي نام دارد كه شالوده تمام درام ها را برخورد تشكيل مي دهد. وقتي توانستيد نياز شخصيت خود را مشخص كنيد، يعني وقتي فهميديد او در طول فيلمنامه چه مي خواهد انجام دهد و هدفش چيست آن وقت مي توانيد در سر راه اين نياز مواقعي خلق كنيد و با اين كار بر خورد ايجاد كنيد. در پايان قسمت دوم هم نقطه عطفي وجود دارد كه باعث مي شود داستان به گره گشايي برسد.

32ـ قسمت سوم فيلمنامه را گره گشايي مي گويند. اين قسمت پاسخي به اين سوال هاست: داستان چگونه تمام مي شود ؟ بر سر شخصيت اصلي چه مي آيد؟ يك پايان قوي ، داستان را چنان تمام مي كند كه به آن قابليت درك و احساسي از تمام شدگي بدهد.

33ـ وقتي بتوانيد انديشه تان را به صورت موجزي از نظر شخصيت و ماجرا بيان كنيد، وقتي بتوانيد انديشه تان را به صورت اسمي { داستان من درباره اين شخص در اين مكان كه در حال انجام اين كار است } بيان كنيد، آن وقت شروع كرديد به تهيه فيلم نامه تان. گام بعدي، بسط موضوع است. بايد به ماجرا جسميت بدهيد و روي شخصيت داستان متمركز بشويد تا خط داستاني گسترش يابدو جزئيات، مورد تاكيد قرار گيرند. از هر راه كه مي توانيد موضوعتان را گرد آوري كنيد. اين كار هميشه به نفع شماست.

34ـ تحقيق در فيلمنامه نويسي مطلقاً امري حياتي است. هر نوشته اي مستلزم تحقيق است و تحقيق يعني گرد آوري اطلاعات. يادتان باشد كه دشوار ترين كار نوشتن اين است كه بدانيد چه مي نويسيد. بسياري فقط با يك انديشه مبهم و نيم شكل يافته ، شروع به نوشتن مي كنند. اين وضع فقط سي صفحه دوام دارد و پس از آن نويسنده باز مي ماند. زيرا بعدش نمي داند كه چه خواهد كرد و كجا خواهد رفت، عصباني مي شود. سر خورده مي شود و كار را رها مي كند.

35ـ هر چه بيشتر بدانيد بهتر مي توانيد ارتباط برقرار كنيد. از اين رو موقع اتخاذ تصميم هاي خلاق، از پايگاه انتخاب و مسئوليت عمل خواهيد كرد.

36ـ تحقيق كردن به شخص ايده مي دهد، شخص را با آدمها و موقعيت ها و محيط آشنا مي كند. با تحقيق مي توان به چنان درجه اي از اتكا به نفس رسيد كه هميشه بر موضوعتان مسلط باشيد و از روي انتخاب و نه اجبار يا ناآگاهي عمل كنيد.

منبع : http://filmnameh.persianblog.com

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 2 دي 1385 - 10:25
پاسخ بصورت نقل قول
اووه كي ميره اين همه راهو. بي خيال بشي بهتره Smile
هركسي كار خودش بار خودش ...

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 2 دي 1385 - 10:46
پاسخ بصورت نقل قول
اي بابا احسان جان شما چرا ؟!! اگر چند ماه هم طول بكشه تا سناريو رو بنويسم ( كه فكر كنم همين جوري هم بشه ) اينكار رو مي كنم ... هر چه چقدر پارو بزني همون قدر آش مي خوري Smile

بعضي وقتها آدم كه روي يه چيزي تحقيق می كنه به نتايج جالبي می رسه خوب من الان به يه نتيجه رسيدم : بايد اول داستان داشته باشيد يعني اگه من كتاب سيد فيلد رو هم بگيرم و بخونم باز هم بدون داستان به جايي نمي رسم . كتاب آموزش فيلم نامه نويسي سيد فيلد كتاب بسيار خوبيه و تو دانشگاه ها ( ايرانو نمي دونم ) تدريس می شه . يعني فيلم نامه ( كه براي بازي می شه سناريو ) بعد از داستان اهميت پيدا می كنه
فكر كنم راه هايي كه براي شروع بايد طي كنم پيدا كردم :
1 . نوشتن داستان
2 . نوشتن سناريو از روي داستان يعني اضافه كردن ديالوگها حركات دوربين وضعيت هوا و ... ( كتاب سيد فيلد رو بايد بگيرم )
3 . طراحي شخصيت ها
4 . كشيدن استوري برد (كه خود اين هم كلي دنگ و فنگ داره خدا به دادم برسه )

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
meshki
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 آذر 1385
تعداد ارسالها: 105
محل سكونت: در محضر خداوند متعال


3 شنبه 5 دي 1385 - 21:00
پاسخ بصورت نقل قول
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام٬
خوب ادامه داستان ميثم (يك اسم موقتي روش بزار آقا مجتبي تا اگه داستان ها متعددي بود بدونيم سر كدوم داريم صحبت مي كنيم):
اين داستان مي تونه همكار هم داشته باشه يعني براي دزدي هر كدوم يك توانايي داشته باشن. ميثم كه اهل حل معماست. ميشه يك نفر ديگه هم دخالت پيدا كنه كه اون توانايي ديگه اي داشته باشه٬ مثلا بالا رفتن از ديوار (اين شخص مي تونه از طرف رييس باشه كه مواظب ميثم باشه تا دست از پا خطا نكنه)٬ يا نقش نگهبان رو بازي كنه٬ يا با دوربين ها ور بره و خلاصه از اين دست كاراي الكي.
هدايت اونا هر دو در دست يك نفره٬ اما وقتي بازيكن با يك نفر كار مي كنه اون يكي خودش كاراي خودش رو انجام بده مثلا اون آقاهه (سعيد) نگهباني بكنه.
سعيد مي تونه حواس نگهبانا رو پرت كنه٬ بيهوششون كنه٬ يا اصلا بخورتشون Evil or Very Mad Wink
البته براي اينكه تفاوت هاي اونا بخوبي نشون داده بشه٬ سعيد بايد ورزيده باشه و ميثم شبيه خرخونا Sad Twisted Evil

_________________
امام سجاد(ع):
خدايا من در كلبه فقيرانه خود چيزي دارم كه تو در عرش كبريايي خود نداري٬ من چون تويي دارم و تو چون خود نداري!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 5 دي 1385 - 22:46
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون مشكي جان
نمي دونم سايبريا رو بازي كردي يا نه . اين سبك بازي ( ادونچر ) كه من مي خوام روش كار كنم با داستان شما سازگار نيست . چيزي كه شما مي گي براي بازي هاي اكشن گروهي خوب هست . تو بازي ادونچر بالا رفتن از ديوار و غيره وجود نداره . تمام كنترل كاراكتر توسط موس هست ...
من الان فقط به يه داستان نياز دارم فقط داستان محض اصلا از ديد بازي بهش نگاه نمي كنم مثل اينكه مي خوام يه كتاب داستان بنويسم ...الان هم دارم رو يه داستان كار مي كنم
باز هم ممنون كه وقت گذاشتين

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
meshki
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 آذر 1385
تعداد ارسالها: 105
محل سكونت: در محضر خداوند متعال


4 شنبه 6 دي 1385 - 00:56
پاسخ بصورت نقل قول
سلام٬
آره بازي كردم ولي اسم سبكشو نمي دونستم٬ به هر حال از راهنمايي شما متشكرم.
ببينم مي تونم توي همچين سبكي فكر كنم يا نه؟ اگه شد خبرت مي كنم.
اما مي خواستم بدونم كسي هست كه روي ساخت بازي به سبك سيو سيتي (اسم سبكش چيه؟ اصلا همينجا پيشنهاد مي كنم كه يك تاپيك مخصوص معرفي سبك ها بزنين تا من و امثال من قات نزنيم.) كار ميكنه يا نه؟ چون احتمالا يك داستان توپ براش پيدا كردم. البته من توي اين سبك زياد بازي نكردم براي همين اگه تكراري بود عمدي نبوده. و خودم فكر مي كنم كه داستان نابي باشه.

_________________
امام سجاد(ع):
خدايا من در كلبه فقيرانه خود چيزي دارم كه تو در عرش كبريايي خود نداري٬ من چون تويي دارم و تو چون خود نداري!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
dodo
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 15 دي 1384
تعداد ارسالها: 124
محل سكونت: توی CPU هسته دوم


شنبه 23 دي 1385 - 10:09
پاسخ بصورت نقل قول
سلام رفقا
من امتحان داشتم نبودم
ولي كارتون خوب بود
چرا كسي داستان نميذاره (جديد)
خوب يه ايده دارم فكر كنم تا حالا ساخته نشده (اگه شده بگين )
اين بازي اصلا نياز به داستان نداره
اسم بازي:حيات وحش
اين بازي هيچ گونه انساني وجود نداره
همه در مورد شكار حيواناته
مثل اهو وشير
عقاب وخرگوش
كروكديل وگله گاو
محيط بايد كاملا واقعي ساخته بشه
بازي كن مي تونه بجاي شكار چي باشه يا شكار شونده
هم يك نفره هم دو فنره(منظورم نفره)
هر دو شكار چي يا هر دو شكار شونده
يا يكي شكار چي ويكي شكار شونده
شكار چي بايد بتونه اون رو شكار كنه
وشكار شونه بخوبي فرار كنه
شبيح بازي رانندگي كه پليس دنبالته و...
هيجان بازي خيلي بالاست
بايد همه جور شكار وجود داشته باشه
اين از داستان من اگه بتونم با يه موتور خوب ميسازمش
اگه خوشتون اومده جزئيات رو بگم
منتظر نظرات گرانبهاي شما عزيزان هستم

Laughing Evil or Very Mad

_________________
COMING SOON
www.CGLord.com
بزرگترن پرتال تبادل اطلاعات واموزش برای ایرانیان وخارجی ها
در زمینه گرافیک کامپیوتری
3DMax ,Maya , Virtools, Photoshop,Quest3D,.....

COMING SOON.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


شنبه 23 دي 1385 - 11:17
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام
در ضمن مي تونيم از كارتون هاي ساخته شده براي كودكان بازي درست كنيم.
مثلا خود من يك بازي به نام مورچه اي به نام زد ساختم ولي دوبعدي بود و حالا مي خوام سه بعديش كنم.
اگه اين كار روبكنيد خوب ميگيره

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


2 شنبه 25 دي 1385 - 21:52
پاسخ بصورت نقل قول
با عرض سلام خدمت همگي
من يك ايده دارم كه اگر بشه اجرا كرد واقعا طرفدار داره. نمي دونم تا حالا اسم بازي عصر پهلوانان به گوش شما خورده يا نه. اين بازي تقريبا بر اساس داستان هايي از شاهنامه است. نظر من اينه كه به جاي استفاده از سناريو هاي جديد از شاهنامه ي فردوسي يا داستان هاي هزار و يك شب كه طرفداران زيادي دارند استفاده كنيم البته خود علي آقا هم از اين روش استفاده كردند و يك بازي استراتژيكي با نام رستم رو درست كردند. به طور مثال خود من از اين چند داستان كه در زير آمده خوشم مياد و مي خوام از اونا استفاده كنم(البته اين دو كتاب زير مال شاهنامه نيست و از نويسندگان ايرانيه كه خيلي به درد بازي سازي مي خوره):
1- خواهر زمين:
اين كتاب رو به نظر من فقط نوشتن براي ساخت بازي يك داستان كاملا تخيلي و جالب كه ميشه ازش بهترين نوع اكشن رو ساخت. خب قصه از جايي شروع ميشه كه يك گروه از دانش آموزان دبستاني رو به يك رصدخانه ميبرند و بعد از گذشت چند ماجرا هنگام رصد كردن يكي از سيارات براي دانش آموزان، بچه اي پرنده اي غول آسا رو مي بينه كه به سمت زمين مياد. اون پرنده عنقاي هست كه عظمتش به اندازة كوه اورست است. پس از ماجراهاي بسيار قهرمان اين بازي كه فردي ايراني با نام فرمانده مهران است با شش نفر ديگر از اعضاي گروهش به مقابله با اين پرنده و كنه هاي توي جنش مي پردازند و ... .

2- دنياي آينده...؟
اين هم يك كتاب علمي تخيليه ديگه كه نويسندة او ايرانيه. اين كتاب هم به درد بازي سازي مي خوره ولي به نظر خود من اولي بهتره. موضوع اين داستان از اين قراره كه افرادي به يك پروفسر ميگن براشون يك ويروس خطرناك درست كنه تا با اون افراد جهان رو بكشند و ... . البته من اين كتاب رو توصيه نمي كنم چون روي پرده هاي مذهبي از قبيل يهودي، مسيحي و مسلمانان مانور ميده و در اصل يهودي ها رو افرادي منفي جلوه ميده.
3- اين سناريوي ديگه كه مي خوام بگم ديگه كتاب نيست يكي از داستان هايي است كه در دوران راهنمايي به تشويق دوستام نوشتم و البته در مسابقات درون شهر هم رتبه آورد.
اين داستان كه من نوشتم هم بسيار تخيلي ولي جالب و كمدي است و ميشه گفت تقريبا توي مايه هاي همين دو داستانه(الته زماني كه اين داستان رو نوشته بودم اين كتاب ها رو نخونده بودم):
فرد اصلي اين ماجرا مصطفي است(خودمم) كه پس از ماجرايي كه در يكي از خيابان هاي مشهدي با يكي از قديمي ترين دوستانش ملاقات مي كند(چه رومانتيك) دوست او كه ايمان نام دارد با ديگر دوستانشان در ارتباط بوده و مصطفي را پيش آنها مي برد و پس از گذشت چند ماجراي ديگه مصطفي طرح خودش رو كه سفر به فضا بوده براي اونها مطرح ميكنه و اونها كه هر كدوم از معتبر ترين دانشگاه هاي جهان و در بهترين رشته ها فارغ التحصيل شده بودند به او كمك مي كنند و پس از چند هفته سفينة فضايي خود را آماده كرده و راهي آسمان بي كران ميشن. در اين سفر اتفاقات زيادي از قبيل بر خورد با اقشار مختلف فضايي روبه رو ميشوند وب هم به جنگ مي پردازند.
شايد الان با خودتون بگيد كه من چه گيري دادم به اين داستان هاي تخيلي ولي بهتره كه بدونيد الان اين جور بازي ها طرفداران بسياري دارند.

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |