Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> نرم افزار Quest3D -> خروجی X. برای quest در مایا
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

خروجی X. برای quest در مایا
نويسنده
پيغام
3D4
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 20 دي 1385
تعداد ارسالها: 15


شنبه 23 دي 1385 - 02:13
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ...
من جدیداً به quest3d علاقه مند شدم فقط یه مشکل هست که من فایلم رو باید از مایا به ببرم تو مکس بعد تو مکس خروجی بگیرم تا بشه تو quest آوردش ...
یه راهنمایی میخاستم از اساتید quest ...
چطور از تویه مایا X. اکسپورت بگیرم که بشه آبجکت رو مستقیم بیارم تو quest

ببخشید اگه جای سوال من اینجا نبود Rolling Eyes

ممنون، امین.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 23 دي 1385 - 04:40
پاسخ بصورت نقل قول
با Deep Exploration مي شه X. اكسپورت كرد .

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 23 دي 1385 - 08:17
پاسخ بصورت نقل قول
در سايت خود quest3d در قسمت اكسپورترها مي توانيد براي بيشتر نسخه هاي مكس و مايا و ... اكسپورتر هاي x را پيدا و دانلود كنيد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
3D4
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 20 دي 1385
تعداد ارسالها: 15


شنبه 23 دي 1385 - 19:58
پاسخ بصورت نقل قول
بله دوستان فرمایشاتتون صحیحه ...
اما من دانلود کردم ولی طبق راهنما که پیش رفتم نشد...
میگن sdk میخواد...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


شنبه 23 دي 1385 - 22:15
پاسخ بصورت نقل قول
skd براي چي ؟
نه ولي بارگذاري اكسپورتر در مايا كمي سخته.
بعد از كپي كردن همه فايلها در جاي خودشان بايد پلاگين مربوطه را در قسمت plugin manager لود كني.

بعد مي توني اكسپورتهاي مستقيم به فايل x داشته باشي.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
3D4
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 20 دي 1385
تعداد ارسالها: 15


1 شنبه 24 دي 1385 - 17:29
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان تشکر میکنم از اینکه سوال من رو پیگیری میکنید ...

من وقتی فایل مایا رو داخل Deep Crator ایمپورت میکنم تا x اکسپورت کنم این پیغام میاد:
(......\:Problem loading file (e
اصلا خر ما از کرگی دم نداشت....

طبق گفته آقا شهروز بارگذاری اکسپورتر x. در مایا کمی سخته ...
ممنون میشم اگه یکی از دوستان منت بذاره بر سرمن و مراحل استقاده از فایلx export که در سایت quest هستش رو برای مایا مرحله به مرحله توضیح بده.

آخه تویه اهواز هیشکی نیست که بتونه مشکل من رو حل کنه ...

بازم ممنون
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 24 دي 1385 - 18:36
پاسخ بصورت نقل قول
البته من خودم با Deep Exploration كار نكردم ولي شايد از سايتهاي ديگه بتونم راهشو پيدا كنم ...
اون پيغام رو همون اول كه فايل مايا رو باز مي كني مي ده ؟
با فرمتهاي ديگه هم تست كن فكر كنم FBX رو هم ساپورت مي كنه .

البته يه روش طولاني كه به ذهنم مي رسه اينه كه فايل رو به صورت FBX ذخيره كني بعد ببريش تو مكس بعد با پاندا به X. اكسپورتش كني .

محل گرفتن پلاگين براي خروجي FBX در مايا :
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=6839916

كد:
Hello everyone

You're often asking how to export to DirectX .X format from other 3D packages than 3ds Max (where there's our favourite Panda Exporter available). For our team, export from XSI has been a big problem for a long time. Until now!


Here's the workflow:

1) First, visit the Autodesk website and download the FBX format export-import plugin for your 3D package (you'll find plugins for XSI and Maya here, you'll have to look elsewhere for other programs plugins) and for 3ds Max (latest version).

2) Install those plugins. In XSI it will be neseccary to install "by hand", in the running program.

3) The plugins contain generic skeletons, which need to be used when rigging your characters. Also, all!! the extended options of a given program need to be turned off. The skeletons can be modified, they contain everything you'll need to make a fully-featured animations.

4) After rigging and animating the characters it's necessary to create keyframes for every joint that moves (independently on kinetics of the skeleton - it needs to be set for all moving joints). We will achieve this by so called animation plotting.

5) Now, export the character in FBX format. In the exporter settings leave all the default values except: don't export cameras and lights, and don't enable extended options (e.g. XSI).

6) Then import the FBX file into 3ds Max with the following importer settings:

Geometries -> Skin -> More -> Skin modifier (I wasn't able to use Physique)
Don't import cameras and lights
Turn on Markers
...leave all the other values to default

7) If everything went ok, you can now export to X using Panda.


This workflow is 100% working for Softimage XSI 5.0 Advanced and 3ds Max 8 SP3. But there shouldn't by any big problem for other software. In addition, the FBX files can be easily edited directly in Motion Builder - probably the best application for animation creation.

We've been finetuning this process for more than 4 months, but we always hit some problems. Now we finally made it work - hopefully this information will be useful to you!


UPDATE!
When importing FBX format the Rescale function sometimes turns itself off for some reason (I don't know why). It HAS TO be active!


منبع : http://forum.dead-code.org/index.php?topic=1635.0

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
3D4
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 20 دي 1385
تعداد ارسالها: 15


1 شنبه 24 دي 1385 - 18:49
پاسخ بصورت نقل قول
iran_adventure جان ممنون من این روشی که شما گفتید رو تست میکنم ...
جوابشو میدم .

جواب سوال شما :
بله همون اول با هر فرمتی که میارم ...
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 25 دي 1385 - 12:35
پاسخ بصورت نقل قول
با ماياي چند كار مي كني ؟

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
3D4
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 4 شنبه 20 دي 1385
تعداد ارسالها: 15


3 شنبه 26 دي 1385 - 04:32
پاسخ بصورت نقل قول
شهروز جان مایا 7 کار میکنم ...
البته از فایل مایا خروجی obj گرفتم بعد داخل DeepCreator ایمپورت کردم و دوباره خروجی x گرفتم اما متاسفانه obj مشکل داره و شی مورد نظر دفرمه میشه و تکتچرش همراه شی اکسپورت گرفته نمیشه ...

ممنون میشم اگه مراحل استفاده از فایلX exporter برای مایا 7 که در سایت quest هستش رو مرحله به مرحله به فارسی توضیح بدین ...

بازم ممنون از پیگیریتون.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |