Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی با نرم افزار 3D Game Studio -> ساخت بازي استراتژيك
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

ساخت بازي استراتژيك
نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


2 شنبه 23 بهمن 1385 - 10:59
پاسخ بصورت نقل قول
هر كس سوالي در مورد بازي استراتژيك داشت بپرسه
البته من هم اين تاپيك رو براي اينكه سوالات خودم رو از متخصصين بپرسم درست كردم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


2 شنبه 23 بهمن 1385 - 11:00
پاسخ بصورت نقل قول
اپل اينكه در مورد دوربين در اينگونه بازي ها لطفا اگه ميشه توضيح بدهيد

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


2 شنبه 23 بهمن 1385 - 13:21
پاسخ بصورت نقل قول
به نظر من تاپيك خوبيه.
اگر ازش استقبال بشه اون رو به بالاي تالار منتقل مي كنم.

دوربين در بازي هاي استراتژيك فرق چنداني با ساير دوربين هاي TPS نداره.
تنها تفاوتي كه وجود دارد كنترل حركت و زاويه ديد دوربين است.
كنترل دوربين در بازيهاي استراتژيك يا بوسيله ماوس و يا بوسيله صفحه كليد انجام مي شود و دوربين در چهار جهت اصلي و جهات فرعي تركيبي حركت مي كند.
نحوه ساخت دوربين براي اين نوع بازي ها از بازي هاي TPS بسيار ساده تر است.
محورهاي حركتي دوربين در بازي هاي استراتژيك تنها محورهاي x,y هستند درصورتي كه در بازيهاي TPS محور z نيز به آنها اضافه مي شود.
البته اگر بخواهيد بازي استراتژيك جالب و جديدي داشته باشيد مي توانيد در بعضي قسمتها حركت در محور z را نيز به دوربين اضافه كنيد كه اين بستگي به سليقه و توان شما در كدنويسي دارد.
دوربين در بعی از اين بازيها به دنبال شيء يا كاراكتر خاصي نيست ولي اين گزينه را نيز مي توان بصورت دلخواه به امكانات دوربين اضافه نمود.
تنها كاري كه شما براي ساخت دوربين در يك بازي استراتژيك معمولي بايد انجام دهيد قراردادن يك دوربين در بالاي صفحه بازي ( محيط بازي ) و تنظيم زاويه آن به دلخواه خود و نوشتن يكسري كد براي حركت آن با ماوس يا صفحه كليد است.
اگر مي خواهيد دوربين خيلي پيشرفته تري نسبت به دوربين هاي استراتژيك ساده داشته باشيد مي توانيد آن را بصورت تمام هوشمند طراحي كنيد بصورتي كه خود دوربين با توجه به انتخاب مكان یا بدون آن ، شما را به نقطه خاصی هدایت کند ( البته منظور از این روش پرش دوربین از یک نقطه به نقطه دیگر نیست که در این نوع بازیها معمول است ) و روشهای بسیاری که بوسیله آنها می توان دوربینهایی با امکانات بالا برای این نوع بازیها طراحی کرد.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


5 شنبه 26 بهمن 1385 - 09:20
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


3 شنبه 1 اسفند 1385 - 09:06
پاسخ بصورت نقل قول
آره تايپيك خوبي ه
به نظر من اگه ما موضوعات مهم رو دسته بندي كنيم و در مورد هر كدوم توي تايپيك خودش صحبت كنيم خيلي بهتره.

اين كدها براي كراكتر و دوربين يك بازي استراتژيك شايد بدرد دوستان بخوره:
كد:

action player
{
   player = me;
   while (1)
   {
      my.pan %= 360;
      if ((key_cuu + key_cud + key_cur + key_cul) > 0)
      {
         if ((key_cuu == on) && (key_cud == off) && (key_cur == off) && (key_cul == off)) // key_cuu is the only one that is pressed
         {
            if (my.pan >= 180)
            {
               while (my.pan < 360)
               {
                  my.pan += 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }
            else
            {
               while (my.pan > 0)
               {
                  my.pan -= 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }            
            my.pan = 0;
         }
         if ((key_cud == on) && (key_cuu == off) && (key_cur == off) && (key_cul == off)) // key_cud is the only one that is pressed
         {
            if (my.pan <= 180)
            {
               while (my.pan < 180)
               {
                  my.pan += 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }
            else
            {
               while (my.pan > 180)
               {
                  my.pan -= 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }            
            my.pan = 180;
         }
         if ((key_cur == on) && (key_cuu == off) && (key_cud == off) && (key_cul == off))
         {
            if ((my.pan >= 90) && (my.pan < 270))
            {
               while (my.pan < 270)
               {
                  my.pan += 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }
            if (my.pan < 90)
            {
               while (my.pan > -90)
               {
                  my.pan -= 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }
            if (my.pan > 270)
            {
               while (my.pan > 270)
               {
                  my.pan -= 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }                  
            my.pan = 270;
         }
         if ((key_cul == on) && (key_cuu == off) && (key_cud == off) && (key_cur == off))
         {
            if ((my.pan >= 90) && (my.pan < 270))
            {
               while (my.pan > 90)
               {
                  my.pan -= 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }
            if (my.pan < 90)
            {
               while (my.pan < 90)
               {
                  my.pan += 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }
            if (my.pan >= 270)
            {
               while (my.pan < 450)
               {
                  my.pan += 10 * time;
                  wait (1);
               }
            }                  
            my.pan = 90;
         }

         my.skill1 = 10 * time;
         my.skill2 = 0;
         my.skill3 = 0;
         move_mode = ignore_passable;
         ent_move (my.skill1, nullvector);
         ent_cycle("walk", my.skill46);
         my.skill46 += 10 * time;
         my.skill46 %= 100;
      }
      else
      {
         ent_cycle("idle", my.skill46);
         my.skill46 += 2 * time;
         my.skill46 %= 100;
      }

      camera.x = player.x - 300;
      camera.y = player.y;
      camera.z = player.z + 300;
      camera.tilt = -40;


      wait (1);
   }
}

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


شنبه 11 فروردين 1386 - 14:16
پاسخ بصورت نقل قول
اگر ما از چند بازيكني كه داريم بخ.اهيم تعدادي را انتخاب كنيم بايد چكار كنيم

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


1 شنبه 27 خرداد 1386 - 16:49
پاسخ بصورت نقل قول
چرا كسي جواب نمي ده؟

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


1 شنبه 27 خرداد 1386 - 17:29
پاسخ بصورت نقل قول
ببخشيد اشكان جان.
ايميلش برام نيموده بود !
مي توني از نقطه اي كه ليك مي كني و نقطه اي كه كليك رو رها مي كني يك محدوده تعريف كني و هر entity كه جزو اون محدوده بود رو بعنوان كاراكتر انتخاب شده قرار بدي.
اين كار رو همي بسادگي مي توني توسط يك فلگ انجام بدي.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


جمعه 1 تير 1386 - 10:08
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون
ببخشيد كه همش من سوال مي كنم !!
مي خوام يك كمي در مورد نقشه هاي دايناميكي برام بدونم
يك نقشه مثل نقشه ي موجود در جنگ جهاني سوم كه با كليك بر روي اون دوربين به نقطه ي مورد نظر بره

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
شهروز
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 16 مرداد 1383
تعداد ارسالها: 3279
محل سكونت: Germany


جمعه 1 تير 1386 - 11:43
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش مي كنم.
مختصات نقطه كليك رو بگير و بعد با vec_to_angle دوربین رو به اون نقطه ببر.

_________________




استدیوی نرم افزاری بلوبالک
www.Bluebulk.info
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |