Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> معرفي كتاب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

معرفي كتاب
نويسنده
پيغام
اسد آقا
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 18 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


2 شنبه 18 آبان 1383 - 14:38
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام به اساتيد خودم!!!
و سلام به voldemortعزيز اهل برنامه نويس!!!!

آقا يه جند تا كتاب در باره آموزش ساخت گيم معرفي كنيد!!


Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


2 شنبه 18 آبان 1383 - 23:28
پاسخ بصورت نقل قول
اسد جان سلام
عضویت شما رو تبریک می گم و به سایت Persian-Designers خوش اومدید.

موضوعی رو که باید اغلب دوستان در نظر بگیرن اینه که ساخت یه بازی فقط برنامه نویسی نیست و تخصص های زیادی در اون دخیله. یکی از مسائلی که ساخت بازیها رو مشکل کرده همینه. در نظر بگیرید که در ساخت یه بازی: سناریو نویسی، طراحی بازی، هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار، ساخت Game Engine که یا مبتنی بر OpenGL و یا مبتنی بر DirectX و یا هر دو و هر کدوم از اینها تکنولوژی های جداگانه ای هستند که برای برنامه نویسی 3D بکار برده میشن. تازه علاوه بر اینها در ساخت قسمتهای مختلف بازی از نرم افزارهای مختلفی استفاده میشه. مثلا 3Dmax و Maya و غیره.

حالا با توجه به این توضیحات شما کتاب در کدوم زمینه می خواید بهتون معرفی کنم؟ زمینه علاقه مندی خودتون رو بنویسید تا من و بقیه دوستان در همون زمینه اگه کتابی رو می شناختیم بهتون معرفی کنیم. ضمن اینکه در این مباحثی که ذکر شد کتابهای کمی به زبان فارسی در بازار موجوده که اونایی که من می شناسم (فکر می کنم همش همینا باشن) عبارتند از:

1- برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری در ویندوز – نویسنده: Andre Lamothe - مترجم : داریوش فرسایی – انتشارات زند ( اصل این کتاب 2 جلدیه و برنامه نویسی بازیها با DirectX 6 رو یاد میده ولی متاسفانه فقط یه جلد اون ترجمه شده و اونم یه ترجمه نسبتا بد. تازه DirectX 6 هم دیگه قدیمی شده. یه نکته منفی دیگه اینکه تقریبا 250 صفحه اول کتاب در مورد برنامه نویسی ویندوزه نه برنامه نویسی بازیها)- به هر حال توصیه می کنم پولتو برای خریدن این کتاب دور نریزی.
2- آموزش برنامه نویسی DirectX – مولف: علیرضا علی نژاد- انتشارات نص- یه همراه CD – (من شخصا کتابهای انتشارات نص رو خیلی دوست دارم ولی این یکی رو کمتر. تابلوه که این کتاب ترجمه است ولی تو کتاب زدن تالیف البته تازگیا رسم شده و اصلا عجیب هم نیست. به هر حال خیلی بهتر از کتاب اولیه ولی شروع خوبی نداره و خواننده کتاب رو اگه تازه کار باشه سردرگم می کنه. این کتاب تکنیکهای برنامه نویسی بازیها رو آموزش میده و اصلا وارد مقوله ساخت بازیها نشده. اشکال دیگه ای که داره اینه که DirectX 7.0 رو آموزش میده و متاسفانه ساختار DirectX از نسخه 8 به بعد تغییرات زیادی کرده که بهتره هر کی می خواد شروع کنه با نسخه 8 شروع کنه)- به هر حال چاره ای نیست اگه کتاب فارسی در زمینه DirectX می خواید بین بد و بدتر بهتره بد رو انتخاب کنید.
3- راهنمای برنامه نویسی سه بعدی با OpenGL – پژوهش و نگارش: وحید نصیری – ناشر: گروه مهندسین مشاور ره شهر، بخش فناوری اطلاعات- به همراه CD (اگه براتون فرقی نمی کنه که DirectX کار کنید یا OpenGL این بهترین کتابیه که در زمینه برنامه نویسی 3D به فارسی تهیه شده. کتاب خیلی خوب و روونیه. اگه فقط می خواید اونو مطالعه کنید می تونید نسخه PDF اونو از سایت http://barnamenevis.org دانلود کنید ولی بهتره نسخه چاپی اونو بخرید تا CD همراه اونم تهیه کنید که الحق و الانصاف واقعا یه CD با ارزشه. به قول خود آقای نصیری اینقدر مثال تو Cd هست که اگه بخواید تمام وقت کار کنید 6 ماه طول می کشه تا این مثالها رو مطالعه کنید. تازه به تمام زبونای رایج مثل VC++و Delphi و VB و C# و راهنمای استفاده از OpenGL در VB و در .NET که اینها CD رو خیلی با ارزش کردن. یه نکته ای رو تا یادم نرفته بگم که زبان پیش فرض برای مثالهای کتاب Delphi است ولی تمام توابع معرفی شده در کتاب به زبون C هم ارائه شدن)
4- گرافیک کامپیوتری – مولف: پیتر کولی – مترجمین: همایون موتمنی و معصومه پورحسین – انتشارات علوم رایانه (این کتاب ربطی به بازیها نداره ولی به همه برنامه نویسایی که می خوان برن تو کار گرافیک از هر نوعش توصیه می کنم که این کتابو مطالعه کنن. 168 صفحه که همش مطلب مفیده. کتاب فوق العاده ایه. ار مختصات هندسی دو بعدی گفته تا فراکتالها و تکنیکهای Morph و غیره.)

متاسفانه تا حالا هیچ کتابی در زمینه طراحی بازیها و یا DirectX8 و بالاتر و یا هوش مصنوعی بازیها و یا ساخت Game Engine به فارسی ترجمه و یا تالیف نشده.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


3 شنبه 19 آبان 1383 - 12:55
پاسخ بصورت نقل قول
اینو همین امروز دیدم
5- راهنمای ساخت بازیهای رایانه ای – گردآوری و تالیف: پویان ابوالقاسم زاده (درباره ساخت بازیها با استفاده از نرم افزار Game Maker است. در مورد جزییات اون بنده چیزی نمی دونم و نقد این کتاب رو به عهده دوستانی که متخصص GM هستند می ذارم. فقط اینو بگم که فکر کنم این کتاب ترجمه Help نرم افزار GM است.)

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
اسد آقا
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 2 شنبه 18 آبان 1383
تعداد ارسالها: 15


3 شنبه 19 آبان 1383 - 13:51
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام دوباره!!!

من يه سر رشته اي تو 3dmax و برنامه هاي 3d دارم!!!!

من يه كتاب ميخام كه بگه كه اين كاراكتر رو كه ساختم چطور توسط برنامه نويسي
به يكي از اجزاي گيم تبديل كنم!!!
وگيم چطور هدايت كنم!!!!


در زمينه سناريو اينا هم : بابا ما خودمون كارگردان و نويسنده هستيم!!!


با تشكر Cool

_________________
درياي غم ساحل ندارد **** اگر دارد به تو ربطي ندارد
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


3 شنبه 19 آبان 1383 - 14:16
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
اینو همین امروز دیدم
5- راهنمای ساخت بازیهای رایانه ای – گردآوری و تالیف: پویان ابوالقاسم زاده (درباره ساخت بازیها با استفاده از نرم افزار Game Maker است. در مورد جزییات اون بنده چیزی نمی دونم و نقد این کتاب رو به عهده دوستانی که متخصص GM هستند می ذارم. فقط اینو بگم که فکر کنم این کتاب ترجمه Help نرم افزار GM است.)


محمد جان ميشه راجع به اين كتاب يك كم بيشتر توضيح بديد ؟
جالبه مثل اينكه ما تنها نيستيم !!

علي

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


4 شنبه 20 آبان 1383 - 00:22
پاسخ بصورت نقل قول
چشم علي جان به محض اينكه بتونم يه نقد ازش براتون مي نويسم.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


5 شنبه 21 آبان 1383 - 17:39
پاسخ بصورت نقل قول
نام کتاب: راهنمای ساخت بازیهای رایانه ای
گردآوری و تالیف: پویان ابوالقاسم زاده
چاپ اول: زمستان 1382
قیمت به همراه CD: 29500 ریال

روی جلد کتاب نوشته شده "گردآوری و تالیف" که با توجه به توضیحاتی که بعدا می دم بعیده که این کتاب تالیف باشه! در قسمت شناسنامه کتاب نوشته شده "ترجمه و تالیف" که اینم از واژه های جدید ساخته شده توسط ناشرینه! تو صفحه تقدیم، خود آقای ابوالقاسم زاده نوشته که "... در دوران خدمت سربازی گردآوری و ترجمه کرده ام..." که این با واقعیت بیشتر جور در می یاد.

این کتاب 29 فصله که دقیقا ترجمه Help نرم افزار GM است البته نه همه Help اون، فقط 3 بخش از 4 بخش. بخشهای ترجمه شده در این کتاب عبارتند از:
Using Game Maker
Advanced use
Finishing your Game

در این کتاب به جز فصل Script که در آن توضیح مختصری در مورد اسکریپت نویسی در GM داده شده، از کدنویسی هیچ حرفی به میون نیومده. در حقیقت اون بخش 4 که ترجمه نشده، بخش GML است.

از نظر ترجمه، مترجم یه ترجمه روان و ساده ارائه داده و به خوبی تونسته یه ترجمه فارسی که عموم بتونن از اون استفاده کنن ارائه داده. فقط بعضی جاها زیادی کلمات رو به فارسی برگردونده که البته با نوشتن معادل انگلیسی کلمات بصورت پاورقی این مورد رو تا اندازه ای جبران کرده.

به نظر بنده این کتاب برای افرادی که می خوان تازه با Game Maker کار کردن رو شروع کنن کتاب خیلی خوبیه و می تونه مکمل جزوه های منتشر شده در این سایت باشه.

این ایمیل آقای ابوالقاسم زاده است که می تونید با خودشون هم تماس بگیرید:
puyanx@yahoo.com

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
اسحاق
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 8 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 561
محل سكونت: تهران


5 شنبه 21 آبان 1383 - 22:56
پاسخ بصورت نقل قول
اصل قضيه كه همون فصل چهاره Laughing

_________________
!؟!

اسماعيل رادپور
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


1 شنبه 24 آبان 1383 - 11:02
پاسخ بصورت نقل قول
اسد جان برای استفاده از مدلهای سه بعدی ساخته شده در 3Dmax در بازیها راههای مختلفی هست. این بستگی داره که اونا رو با چه فرمتی Export کنید. من مثالهایی رو دیدم که از فرمتهای 3DS و ASE بصورت مستقیم استفاده می کردن. این کار هم با OpenGL و هم با DX امکان پذیره. راستی فرمتی که داره خودشو تو 3D جا میندازه فرمت .x است که می تونید تو سایتهای مربوط به DX و OGL اطلاعات کاملتری در این زمینه بدست بیارید.
البته بعید می دونم که از این راهها در بازیهای حرفه ای استفاده بشه. در حقیقت اونا از روشهای خاصی مثل MD2 یا MD3 استفاده می کنن.
برای شناختن بهتر این روشها بهتره کتابهایی رو که مربوط به برنامه نویسی بازی با DX و OGL هست رو مطالعه کنید. فصل سیزدهم کتاب آقای نصیری در مورد نحوه استفاده از فایلهای RAW و GEL توضیحات کافی داده. اگه می خواید از فایلهای RAW در MAX استفاده کنید باید اول Plugin اونو نصب کنید.

کتاب فارسی دیگه ای در این زمینه نمی شناسم. ولی اگه کتاب انگلیسی بخواین می تونم معرفی کنم. ضمنا هیچوقت از خوندن کتابهایی در زمینه طراحی بازیها غافل نشید. تازه علاوه بر اینها کتابهایی در زمینه مفاهیم ریاضی در بازیها و مفاهیم فیزیک در بازیها و کاربرد هوش مصنوعی در بازیها رو هم فراموش نکنید. البته اگه دست من و شما به این کتابها برسه!!! پیشنهاد می کنم واسه آب شدن دل خودتم که شده سری به سایت www.Amazon.com بزن و در زمینه کتابهای ساخت بازی تو این سایت یه جستجویی بکن. فقط قرص قلب دم دستت داشته باش!!!

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


2 شنبه 25 آبان 1383 - 02:42
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
هیچوقت از خوندن کتابهایی در زمینه طراحی بازیها غافل نشید. تازه علاوه بر اینها کتابهایی در زمینه مفاهیم ریاضی در بازیها و مفاهیم فیزیک در بازیها و کاربرد هوش مصنوعی در بازیها رو هم فراموش نکنید. البته اگه دست من و شما به این کتابها برسه!!!


من چند تا كتاب الكترونيكي در مورد ساخت بازيهاي كامپيوتري ( از همون Amazon ي ها ) توي هاردم دارم. اما متاسفانه بدليل حجم بالاي اونا نميتونم توي سايت آپلودشون كنم. البته تا هفته آينده هاست سايت رو ارتقا ميدم و به احتمال زياد اين كتابها رو در دسترس علاقمندان قرار خواهم داد.

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |