Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> سوال در مورد جاوا و ساخت بازی 3بعدی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


شنبه 15 ارديبهشت 1386 - 18:56
پاسخ بصورت نقل قول
جديد ترين خبر در مورد J3D اینکه ناسا از اون برای کاوش فضا استفاده می کنه
( برید تو سایت sun.com )

اون آقایی که این تاپیک رو ایجاد کرده ( یا هر کی دیگه ) اگه مایله با جاوا 3D بازی بسازه به من e.mail کنه. خودم الان دارم روش کار می کنم
به این آدرس lord_akinak@yahoo.com

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
adib_f
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 2 شنبه 16 آبان 1384
تعداد ارسالها: 895
محل سكونت: در بازي توپ قدرتي!


شنبه 15 ارديبهشت 1386 - 19:44
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
بازی SplinterCell با تکنولوژی جاوا ساخته شده ( تکنولوژی JNI که با ترکیب جاوا با C++ کار می کنه)

اين يازي توسط تكنولوژي unreal ساخته شده همه ميدونن
در ضمن اگه بازي كرده باشيد همون اول مينويسه

_________________
Free Download
Apps
Games
Movies
Songs
and cracks
all in:
www.soft2dl.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo نام كاربري در پيغامگير MSN
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


شنبه 15 ارديبهشت 1386 - 22:56
پاسخ بصورت نقل قول
adib_f نوشته:
نقل قول:
بازی SplinterCell با تکنولوژی جاوا ساخته شده ( تکنولوژی JNI که با ترکیب جاوا با C++ کار می کنه)

اين يازي توسط تكنولوژي unreal ساخته شده همه ميدونن
در ضمن اگه بازي كرده باشيد همون اول مينويسه


تكنيك JNI - Java Native Interface ربطی به موتور گرافیکی نداره اینو (( همه میدونن ))
در ضمن اگه برنامه نویس باشی همون اول می فهمی Very Happy

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


4 شنبه 19 ارديبهشت 1386 - 12:33
پاسخ بصورت نقل قول
1- جاوا مشکل کارايی(Performance) داره (چون باز هم داره Interpret می شه)
2- من هنوز بازی خوبی که با جاوا نوشته شده باشه نديدم (چون هيچ بازی نديدم که JVM بخواد)
3- مديريت حافظه جاوا افتضاحه (حداقل به درد بازی نوشتن نمی خوره).
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


4 شنبه 19 ارديبهشت 1386 - 13:10
پاسخ بصورت نقل قول
mralizadeh نوشته:
1- جاوا مشکل کارايی(Performance) داره (چون باز هم داره Interpret می شه)
2- من هنوز بازی خوبی که با جاوا نوشته شده باشه نديدم (چون هيچ بازی نديدم که JVM بخواد)
3- مديريت حافظه جاوا افتضاحه (حداقل به درد بازی نوشتن نمی خوره).


1. جاوا مشكل كارايي نداره و مي شه كد هاي جاوا رو توري كامپايل كرد كه نيازي به JVM نداشته باشه ( در مورد JET تحقیق کن )
2. تنها زبان مرجع برای ساخت بازی C++ هست و دیگر هیچ ..... نکته اساسی در جاوا اینه که هر کاری تو C++ بتونی بکنی تو جاوا هم می تونی. چون JNI ، جاوا رو به C++ و C وصل می کنه که در دیگر برنامه ها به جز Microtsoft.NET امکان پذیر نیست
3. این جمله خیلیرو جاها شنیدم ، در مورد GarbagCollertor جاوا تحقیق کن و اون وقت می فهمی که این تکنیک اصلا برای حل مشکل مدیریت حافظه در C ایجاد شده و در دسر های اضافی رو که برنامه نویسان C با اون سروکله می زدن حل کرده

در ضمن Sun Microsystems اعلام کرده به زودی ادیشنی از جاوا خواهد داد که از C سریعتره همون تور که ادیشن های موجود توی بازار الان بسیار سریعتر از Managed C++.NET هستن

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


4 شنبه 19 ارديبهشت 1386 - 18:57
پاسخ بصورت نقل قول
در ابتدا از شما می پرسم چه بازيهای مهمی با جاوا نوشته شده؟

من حدودا 3 ساله دارم C/Cpp و جاوا کد می زنم .توی پروژه هام به خاطر اينکه GC درست کار نمی کرده مجبور شدم Native بزنم چون OutofMemoryError می داد. بنابراين داشتن JNI هيچ برتری برای جاوا محسوب نمی شه .

ولی قبول دارم C/Cpp سخته که اين سختی دليل داره (سيستم عامل هارو با چی می نويسن؟)
در ضمن اگر شما بخوايد MIS بنويسيد ، هيچ وقت سراغ C/Cpp نمی ريد (يا Java استفاده می کنيد يا C#)

هر زبانی با توجه به قابليت هاش توی يک حوزه قويه
بد نيست يه نگاهی هم به Benchmark ها بندازيد :
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Java_and_C++

--------
برای نمونه Unreal Engine 3.0 که بازی Gears of War رو باهاش نوشتن با C++ نوشته شده و زبان اسکريپتش Java-like هست (که خود جاوا هم C-Like می باشد!)

http://www.unrealtechnology.com/html/technology/ue30.shtml
http://khorshid.ece.ut.ac.ir/~mr.alizadeh/1.JPG
http://khorshid.ece.ut.ac.ir/~mr.alizadeh/2.JPG
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


4 شنبه 19 ارديبهشت 1386 - 20:26
پاسخ بصورت نقل قول
آقاي عليزاده لينكهاي بسيار باحلي دادي دمت گرم...

هيچ بازي مهمي با جاوا ساخته نشده ، اما روند بازی سازان حرفه ای اینتوریه که دارن به تکنولوژی های جاوا اطمینان می کنن و نشانه اون هم توی ساختن بازی برای موبایل که اونجا جاوا حرف اول رو می زنه و حتی سیمبین هم مجبور شده MIDP رو ساپورت کنه

موتور های گرافیکی بر مبنای C تعدادشون سرسام آوره ، در حالی ساختن موتور برای جاوا تازه داره شروع می شه ( Java3D , jMonkeyEngine , iIrich Java Edition .. ) بنا بر این شخصا آینده خوبی برای جاوا می بینم

در مورد جاوا بیشتر ذهنیت ها منفی هستن ، اونهم به خاطر نداشتن تجربه
شما که می گی 3 سال جاوا کاری ، مموری JVM قابل تغییره ، میشه قبل از اجرا بهش گفت مموری بیشتری بهت بده. البته من موندم شما چقدر Object داشتی که OverFlow شده. شاید Refrence ها رو درست مدیریت نکردی ( جسارت نباشه شما پیش کسوتی )

داشت JNI برای جاوا در مقابل C برتری نیست ولی در مقابل زبانهای مثل Delphi , VB ,
C# و ... برتری عظیمی چون این زبان ها فقط با NET. به هم وصل می شن که در اون صورت سرعتشون کم می شه و تازه به سیستم هم وابسته می شن

باید اعتراف کنم C زبان بسیار قدرتمندیه ولی به همون اندازه بی درو پیکره ( صاحب نداره ) مایکروسافت یه ادیشن میده ، IBM یکی دیگه و ....

حالا به نظر شما من اگه بخام کار با C++ رو شروع کنم از کامپایلر کی استفاده کنم IBM , Microsoft , ...

ممنون

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mralizadeh
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 16 اسفند 1383
تعداد ارسالها: 65
محل سكونت: تهران


5 شنبه 20 ارديبهشت 1386 - 16:38
پاسخ بصورت نقل قول
شايد (حتما) بزرگترين مشکل C/Cpp نداشتن صاحبه (البته نه به اون معنی هر کسی روش ورژن می زنه. چون يک C/Cpp استاندارد داريم)
هيچ کسی نيست که libraryهای استانداردش رو بروز کنه، يا library استاندارد جديد براش بنويسه (مثل STL که آخرين ورژنش مربوط به سال 2000 است.اگر اشتباه نکنم!)

در حاليکه SUN هر روز روی library های جاوا کار می کنه.
به همين خاطر هم گفتم توی MIS نوشتن (Management information system) جاوا خيلی قويه (با ابزارهايی مثل Hibernate، Struts،...)

اما جاوا به خاطر ساختار زبانش (مثلا ObjectOriented هست و نميشه توش غير OO کد زد، يا اينکه خيلی از توابعش Exception ميندازن و Catch کردن اونها هزينه داره....) ازمقدار کارايی اش کاسته می شه.

در مقابل يکی از مهمترين ويژگيهای C/Cpp اينه که انعطاف پذيره .
هم خيلی سطح پايين می شه کد زد، هم سطح بالا...
----------------------------------------------
اما باز هم تاکيد می کنم:
انتخاب زبان به هزارتا عوامل بستگی داره
نبايد نسبت به هيچ زبان، سيستم عامل، ... تعصب پيدا کرد (بايد با توجه به شرايط تصميم گرفت)
شايد من همين فردا C/Cpp رو ببوسم بذارم توی طاقچه
----------------------------------------------
در مورد OutofMemory:
با توجه به اينکه GC کاری نمی کرد، هر چقدر هم حافظه گرفتيم فرقی نکرد
در ضمن تمام reference ها رو در انتهای توابع برابر null می گذاشتيم (از String هم استفاده نکرده و از StringBuffer استفاده می کرديم)
پروژه SearchEngine بود که توی پيدا کردن لغات توی صفحات وب مشکل پيدا می کرد.

در آخر:
شايد بهترين دلايل برای اينکه ابتدا C/Cpp ياد بگيريم اينه که:
- ديد سيستمی به آدم ميده
- وقتی ياد گرفتی، يادگيری Java, CSharp خيلی ساده تره (و با معرفت صورت می گيره !!!)

اما خيلی سگيه!!!

در مورد کامپايلر هم به راحتی نمی شه نظر داد:
- شايد GCC/Gplusplus (چون دائما ورژن می زنه) (و IDE رو هم Eclipse با CDT انتخاب کنی)
- شايد Microsoft (چون مايکروسافته!!!)

موفق باشی
ياعلی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


5 شنبه 20 ارديبهشت 1386 - 21:13
پاسخ بصورت نقل قول
بله انگار روي جاوا تعصب پيدا كردم !!! ( تقصير من نيست هر كي مي فهمه جاوا كارم بهم حمله مي كنه !!!!!‌ )

با شما هم موافقم (كي مي تونه مخالف باشه وقتي سخن، سخنی منطقیست ) كه هر زباني كارايي خودش رو داره و مشخصا هدف همه ما تو اين سايت ساختن بازيه

منظورم آیندست. شخصا زیروبم جاوا رو می شناسم ولی C هیچی حالیم نیست. دودل موندم برم سراغ C یا با جاوا برای ساختن بازی تلاش کنم ....
اگرچه هر چی بازی تو این مدت با جاوا ساختم ، کوچکترین توجهی یهش نشد ( حقیقتا نمی دونم چرا !!! )
شما یه نگاهی بنداز شاید اشکال کار رو فهمیدی
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=2769

این هم چند جا که دارن روی بازیهای 3D با جاوا می سازن
http://www.flyingguns.com/
http://membres.lycos.fr/franckcalzada/Billard3D/Pool.html
http://www.roboforge.com

راستی اگه ممکنه یه کم در مورد اون پروژه بیشتر توضیح بدید....

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |