Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> تازه كار در ساخت موتور
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

تازه كار در ساخت موتور
نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


2 شنبه 20 فروردين 1386 - 10:04
پاسخ بصورت نقل قول
براي ساخت يك موتور بايد از كجا شروع كنم
آيا زبان VB درد اين كار مي خوره
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


4 شنبه 22 فروردين 1386 - 22:06
پاسخ بصورت نقل قول
خير VB بدرد این کار نمی خوره.
شروع بستگی به شما داره که چقدر در این زمینه اطلاعات اولیه دارید. شروع از آشنایی با گرافیک کامپیوتریه و ...

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


5 شنبه 23 فروردين 1386 - 15:43
پاسخ بصورت نقل قول
دوست من
من مشغول ساخت يه موتور هستم و تا حالا به نظر من راحت ترين و بهترين زبان c++هستش ولي من نميدونم چرا همه فكر ميكنن خيلي سخته
اگه سر بسرش بزاري بعد ها برات از vbهم راحتره
vb براي موتور ميشه ولي كارايي نداره مثلا سرعت پايين فريم
دردسر كلاسهاش و.....................
براي شروع برنامه نويسي win32باسي رو ياد بگير(كامل)

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 23 فروردين 1386 - 17:10
پاسخ بصورت نقل قول
ramin_v80 نوشته:
سلام
یکی از دوستان از من سوال کرده بود که بهترین کامپایلر برای برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری چیست .
این اطلاعاتی که در مورد کامپایلرها می گویم کاملاً تحقیق شده است :
VB یک زبان بسیار ساده ، اما غیر آکادمیک مناسب برای پروژه های نه چندان بزرگ ، در ساخت بازی سرعت پایینی دارد
VC++ زبانی پرقدرت اما بسیار سخت ، مناسب برای پروژه های بزرگ . از مزایای آن وجود منابع فروان است . اما انتخاب آن مثل انتخاب یک شاتل فضایی برای خرید از مغازه سر کوچه است . از معایب آن محیط کامپایلر ضعیف آنست که کارهای ساده با دردسر زیادی در آن انجام می شود .
Delphi زبانی پر قدرت و کامپایلری بسیار قوی به همراه منابع رایگان فراوان بر روی اینترنت و همچنین منابع آموزشی متنوع . تنها عیبی که می توان بر روی آن گذاشت نیاز به یادگیری و آشنایی اولیه با زبان پاسکال است به جای سی
BCB در واقع همان دلفی خودمان است که بورلند برای علاقمندان به برنامه نویسان با زبان سی آماده کرده . سرعت کامپایل آن نسبت به دلفی کمی کند است .
JB برای ساخت برنامه های تحت جاوا . سرعت برنامه های آن بسیار پایین است .

طبق تحقیقی که در سال 2005 انجام شده بود یک برنامه سه بعدی بر اساس opengl و در کامپایلرهای مختلف تحت یک نوع تکنولوژی برنامه نویسی و در پلتفرمهای مختلف نوشته شد تا سرعت اجرای برنامه های سه بعدی و شبیه ساز و بازی در کامپایلرهای مختلف با هم مقایسه شود نتیجه به قرار زیر بود :
جاوا کمترین سرعت و ویژوال سی بیشترین سرعت اجرا را داشتند :
JB<VB<BCB<DELPHI<VC
با توجه به مطالب فوق انتخاب من دلفی بود .
یکی از منابع خوب برای برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری تحت دلفی سایت های :
www.delphi3d.net و nehe.gamedev.net است .

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


جمعه 24 فروردين 1386 - 10:35
پاسخ بصورت نقل قول
منم يه مدت رويه ساخت يه موتور دو بعدي با VB كار مي كردم اون موقع تازه كار بودم كارم هم بدون هيچ اصول منتطقي بود . اسم موتورم TGE بود ( با Torque GameEngine اشتباه نگيريد Idea ) پيشنهاد مي كنم سراغ VB براي اينكار نيا.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


3 شنبه 28 فروردين 1386 - 15:31
پاسخ بصورت نقل قول
حب من انتخابم رو کردم
حالا بتید از کجا شروع کنم برنامه نویسی با c++ رو حدود یک ماهه که یاد می گیرم
برای ساخت موتور باید چه کار کنم

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
razielsina
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 8 تير 1385
تعداد ارسالها: 326
محل سكونت: ايران


3 شنبه 28 فروردين 1386 - 22:16
پاسخ بصورت نقل قول
اول بايد ايجاد پنجره رو ياد بگيري و منوها و ديالوگها و....
تا با win32حرفه اي بشي البته با mfcهم ميشه ولي بيشتر با win32مينويسن
توي مقالات سايت در قسمت برنامه نويسي دايركتس مقالات و كدها وجود داره
فعلا از اينجا شروع كن تا بعد كه بچه ها كمكت ميكنن

_________________
اهورا مزدا اين سرزمين مقدس را از هر گونه دشمن و خشكسالي به دور نگه دارد.
همانا از اسب افتاده ايم نه از اصل(مهدي اخوان ثالث)
www.sina-kian.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
ashkan_203
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 9 آذر 1385
تعداد ارسالها: 794
محل سكونت: همه جای ایران سرای من است


جمعه 7 ارديبهشت 1386 - 10:45
پاسخ بصورت نقل قول
دست شما درد نكنه واقعا بچه هاي گلي هستيد كه دست دوست تازه كارتون رو مي گيريد

_________________

آی گیمز
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


جمعه 7 ارديبهشت 1386 - 11:35
پاسخ بصورت نقل قول
ببین آقا اشکان همون طور که بچه ها گفتن بهتره از زبان قدرتمند C++ برای این کار استفاده کنی .تو مرحله بعد باید بتونی با win32 کار کنی نه mfc . چون mfc یه سری توابع و کلاسهای پیش فرض به پروژت اضافه می کنه که کیفیت موتورت رو میاره پایین .
پس تا این مرحله رو انجام بده و می تونی برای این منظور از مقالات سایت در قسمت برنامه نویسی ویندوز و directx استفاده کنی .
مرحله بعدی کمی سخت تر میشه . چون باید همه چیز رو کلاسه کنی و هر کلاس و تابعی هم باید یه کار مشخص رو انجام بده .
مثلا


bool init_window(hwnd,height,widgth,fullscreen);

برای ساختن یه پنجره باید این تابع کل کارهای مربوط به ساخت پنجره رو انجام بده و بعد
bool init_graphic(hwnd,width,height,fullscreen);
این تابع مثلا directX و یا opengl رو بار گذاری می کنه و در آخر
bool CreateDevice(HWND hWnd, int width,int height,bool fullscreen)
{
}
به طور مثال این تابع باید او دو تا تابع قبل رو تو دله خودش فراخوانی کنه تا کاربر بتونه به راحتی با فراخوانی یه تابه هم پنجره ایجاد کنه و هم API مورد نظر رو بارگذاری کنه و...
و بعد از این لازمه که device مورد نظر عملیات رندر رو داخل یه حلقه while انجام بده تا موقعی که مثلا دگمه esc روی کیبرد زده بشه تا اینکه تا موقعی که پنجره win32 فعال باشه .

while(win_is_active())
{
render();
{

خوب حالا که چهار چوبه کار درست شد می تونی DirectInput ِDirectSound Directplay و یا هر کتابخانه دیگه ای رو بهش اضافه کنی و پیشرفتش بدی .
البته اینا تو تئوری خیلی راحتن ولی وقتی به عمل میرسن کمی اذیت می کنن .
نکته بعدی اینکه از الان باید تصمیم بگیری که موتورت می خواد تو قالب یه DLL دربیاد یا LIB
DLL مشکلات خودشو داره و کمی کار می بره ولی LIB راحتره و تو تستهای متوالی اذیتت نمی کنه .
پس از static library استفاده کن تا بعد از کامپایل پروژت یه فایل LIB درست کنه تا بتونی با دستور زیر اونو هر جایی که خواستی لود کنی .

#pragma comment(lib,"myengine.lib")

ببخشید که کمی نا مرتب شده ، چون هم با عجله نوشتم و هم از تگ کد استفاده نکردم
امیدورام که برات مفید بوده باشه Laughing

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


5 شنبه 20 ارديبهشت 1386 - 18:35
پاسخ بصورت نقل قول
من هم فقط خواستم بگم در جریان هستم و دارم استفاده می کنم
ممنون


ادامه بدید
Mr. Green
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |