Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> معرفی نرم افزار های ساخت بازی -> Virtools 4
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي

نويسنده
پيغام
ZerOne
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 6


5 شنبه 22 مرداد 1388 - 21:16
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به همگی دوستان .
شاید اولین مشکلی که اکثر کاربران هنگام کار با ویرتولز با اون برخورد میکنند گرفتن خروجی قابل اجرا از اون باشه(مخصوصآ کسانی که تجربه کار با Quest3D رو داشته باشند) .تقریبا سخترین نوع خروجی در ویرتولز گرفتن EXE قابل اجرا در آن است البته این موضوع کاملآ نسبی است و ملاک این تناسب نرم افزارهایی هستند که گرفتن خروجی در آنها به مراتب ساده تر از ویرتولز است.ولی ویرتولز در ازای این پیچیدگی قابلیتهای مناسبی را نیز ارائه مینماید.
یکی دیگه از نقاط ضعف این انجین نبودن راهنماییهای ها و آموزشهای مناسب و کافی است که اکثر کاربران رو در ابتدا از کار با اون دلسرد میکنه.
اما شاید مسئله ای رو که اکثر کاربران به اون توجه بیشتری میکننن, دموهای بصری باشه که ویرتولز در این مورد نیز حرف چندانی برای گفتن نداره.

ولی با تمام این حرفها پیشنهاد میکنم که این انجین رو دست کم نگیرید و با بی تفاوتی از کنارش رد نشین, ارزش یکم سر و کله زدن رو داره.در پایان توضیح مختصری درباره خروجی EXE دادم امیدوارم مفید واقع بشه.


خروجی EXE :
روش کلی اجرای پروژه ساخته شده در ویرتولز بسیار شبیه Quest3D است ولی با امکانات بیشتر و کمی نیز سختر .در ویرتولز ما به وسیله یک فایل به نامه "CustomePlayer.exe" فایلهای ذخیره شده توسط ویرتولز را با پسوندهای "cmo." و "vmo." اجرا میکنیم.کد منبع فایل "CustomePlayer.exe" باز بوده و در صورت لزوم تغییرات لازم را میتوانید اعمال نمایید.

برای گرفتن خروجی EXE سری به فولدر SDK در محل نصب ویرتولز بزنید.فایل Player.sln را اجرا کرده و سپس پروه باز شده را در حالت Release کامپایل کنید.بعد از این کار فایلی به نام CustomePlayer.exe در محل نصب ویرتولز ایجاد میشود . وظیفه این فایل اجرای بسوند های CMO و VMO میباشد که شما در محیط طراحی ویرتولز ساخته اید,میتونید این فایلها را به کمک فایل CustomePlayer.exe به علاوه یک فایل Bat. با محتوای
CustomPlayer -file= Test.vmo -width 800 -height 600
اجرا کنید.البته راه درستر این کار تغییر کد منبع CustomePlayer میباشد که بسیار اصولی تر و مناسبتر است.

موفق باشید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


جمعه 23 مرداد 1388 - 00:29
پاسخ بصورت نقل قول
با تشكر از شما.
اگر اطلاعات بيشتري هم دارين ما استقبال ميكنيم. Cool
آرش.

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ZerOne
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 6


جمعه 23 مرداد 1388 - 09:38
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون .
تا اونجایی که بتونم کمک میکنم,هرچند که ویرتولز چندان محبوب نیست.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
dodo
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 15 دي 1384
تعداد ارسالها: 124
محل سكونت: توی CPU هسته دوم


جمعه 23 مرداد 1388 - 11:53
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ZerOne
خوبی؟

من بهنام هستم من چند سال پیش با این نرم افزار کار میکردم

و الان حدود 3 ماه میشه کار رو دوباره شروع کردم

من به کمک یکی از دوستان در حال کا با این انجین فوق الاده قوی هستیم
به نظر من که مشکل دوستان همون خروجی گرفتن باشه Wink
ودارم دنبال افرادی که با این انجین کار میکنن میگردم تو ایران

ما تا حالا کلی اموزش گیر اوردیم میگن اموزش کمه
میشه بگین اموزش های کوئست کجا هستن
ویرتولز اموزش و وبسایت خیلی بیشتر داره
یه سوال از دوستان کدوم یک از نرم افزار های بازی سازی (انجین) زبان فارسی رو ساپورت میکنه
اصلا میشه توش فارسی نوشت نه بوسیله تصویر؟


ZerOne شما چند وقته با این انجین کار میکنید؟

یه چت با هم بکنیم؟

ای دی من:
behnam_maxim

_________________
COMING SOON
www.CGLord.com
بزرگترن پرتال تبادل اطلاعات واموزش برای ایرانیان وخارجی ها
در زمینه گرافیک کامپیوتری
3DMax ,Maya , Virtools, Photoshop,Quest3D,.....

COMING SOON.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
arashdj71
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 30 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1347
محل سكونت: ايران-->سرزمين سركوب!


جمعه 23 مرداد 1388 - 14:04
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

تا اونجایی که بتونم کمک میکنم,هرچند که ویرتولز چندان محبوب نیست.

ممنون.
خوب شما محبوبش كن!
با آموزشهايي كه ميزاري! Arrow

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ZerOne
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 6


شنبه 24 مرداد 1388 - 01:01
پاسخ بصورت نقل قول
dodo نوشته:
سلام ZerOne
خوبی؟

من بهنام هستم من چند سال پیش با این نرم افزار کار میکردم

و الان حدود 3 ماه میشه کار رو دوباره شروع کردم

من به کمک یکی از دوستان در حال کا با این انجین فوق الاده قوی هستیم
به نظر من که مشکل دوستان همون خروجی گرفتن باشه Wink
ودارم دنبال افرادی که با این انجین کار میکنن میگردم تو ایران

ما تا حالا کلی اموزش گیر اوردیم میگن اموزش کمه
میشه بگین اموزش های کوئست کجا هستن
ویرتولز اموزش و وبسایت خیلی بیشتر داره
یه سوال از دوستان کدوم یک از نرم افزار های بازی سازی (انجین) زبان فارسی رو ساپورت میکنه
اصلا میشه توش فارسی نوشت نه بوسیله تصویر؟


ZerOne شما چند وقته با این انجین کار میکنید؟

یه چت با هم بکنیم؟

ای دی من:
behnam_maxim


سلام.
منم با شما کاملآ موافقم.ویرتولز انجین خوبی و امکانات مناسبی در اختیار کاربر میزاره.

در مورد آموزش و راهنمایی های ویرتولز هم فکر کنم دیدگاهامون تا حدودی با هم فرق میکنه.
من یه زمانی با Quest کار میکردم نرم افزار خوبی بود و در برخورد اول گیرایی کافی رو داشت(مسئله ای که ویرتولز چندان توش موفق نیست).دمو های بصری چشم گیر و مهمتر از اون راهنمای کاربری ای(User Manual) که تقریبآ تمامی ویژگیهای مهم اون رو به واسطه آموزشهای ساده به کاربر ارائه میداد که با یکم تلاش میتونستی در عرض چند روز از یه کاربر مبتدی به یه کاربر متوسط و با کمی بیشتر وقت گذاشتن به کاربر حرفای تبدیل بشی.

تاکییدم بیشتر روی یک آموزش جامع و کامل هستش که بتونه بیشتر قابلیتهای برنامه رو پوشش بده چیزی که ویرتواز از اون بی نصیب.ویرتولز آموزشهاش رو در قالب کاملآ پراکنده ای ارائه میده و نبود یک آموزش کامل و جامع که بتونه تمامی بانک بزرگ سمپل ها و راهنمایی های ارزشمند اون رو در یک مسیر هدفمند قرار بده کاملآ احساس میشه.

همونجور که میدونید نزدیک به 700 MB از حجم 1 GB برنامه ویرتولز رو داکیومنت ها و سمپل ها اشغال کردند ولی در برخورد اول بسیار نا کارآمد جلوه میکنند ولی در عمل میتونند خیلی مفید واقع بشند اما این موضوع برای کاربرانی که با نگاهی اجمالی به این برنامه نگاه میکنند چندان به چشم نمیاد شاید یکی از عوامل عدم محبوبیت ای برنامه(در ایران)همین موضوع باشه.

البته من رو باید ببخشید که همیشه از ضعفهای ویرتولز صحبت میکنم شاید چون برنامه خیلی خوبیه و دوست دارم بهتر از این باشه.اگه در صحبت هام از برنامه Quest3D اسم میبرم به هیچ
وجه به حساب برتری اون نزارین(البته از دیدگاه من)در مقایسه, نمره قبولی حق مسلم ویرتولز است.

در مورد فارسی نوشتن هم امکاناتی داره مثل "Unicode Text Display" که باید توسط
"Load Unicode String" پارامتر ورودی اون رو پر کنید.

dodo نوشته:

ZerOne شما چند وقته با این انجین کار میکنید؟


مدت زیادی نیست که با ویرتولز کار میکنم.


dodo نوشته:

یه چت با هم بکنیم؟


خوشحال میشم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
ZerOne
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 6


شنبه 24 مرداد 1388 - 02:11
پاسخ بصورت نقل قول
arashdj71 نوشته:
نقل قول:

تا اونجایی که بتونم کمک میکنم,هرچند که ویرتولز چندان محبوب نیست.

ممنون.
خوب شما محبوبش كن!
با آموزشهايي كه ميزاري! Arrow


خوشحال میشم بتونم کمکی بکنم ولی تا یک ماه آینده وقت آزاد چندانی ندارم .اما بعد از اون حتمآ.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
dodo
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 15 دي 1384
تعداد ارسالها: 124
محل سكونت: توی CPU هسته دوم


شنبه 24 مرداد 1388 - 09:07
پاسخ بصورت نقل قول
سلام ZerOne

نقل قول:


سلام.
منم با شما کاملآ موافقم.ویرتولز انجین خوبی و امکانات مناسبی در اختیار کاربر میزاره.

در مورد آموزش و راهنمایی های ویرتولز هم فکر کنم دیدگاهامون تا حدودی با هم فرق میکنه.
من یه زمانی با Quest کار میکردم نرم افزار خوبی بود و در برخورد اول گیرایی کافی رو داشت(مسئله ای که ویرتولز چندان توش موفق نیست).دمو های بصری چشم گیر و مهمتر از اون راهنمای کاربری ای(User Manual) که تقریبآ تمامی ویژگیهای مهم اون رو به واسطه آموزشهای ساده به کاربر ارائه میداد که با یکم تلاش میتونستی در عرض چند روز از یه کاربر مبتدی به یه کاربر متوسط و با کمی بیشتر وقت گذاشتن به کاربر حرفای تبدیل بشی.

تاکییدم بیشتر روی یک آموزش جامع و کامل هستش که بتونه بیشتر قابلیتهای برنامه رو پوشش بده چیزی که ویرتواز از اون بی نصیب.ویرتولز آموزشهاش رو در قالب کاملآ پراکنده ای ارائه میده و نبود یک آموزش کامل و جامع که بتونه تمامی بانک بزرگ سمپل ها و راهنمایی های ارزشمند اون رو در یک مسیر هدفمند قرار بده کاملآ احساس میشه.

همونجور که میدونید نزدیک به 700 MB از حجم 1 GB برنامه ویرتولز رو داکیومنت ها و سمپل ها اشغال کردند ولی در برخورد اول بسیار نا کارآمد جلوه میکنند ولی در عمل میتونند خیلی مفید واقع بشند اما این موضوع برای کاربرانی که با نگاهی اجمالی به این برنامه نگاه میکنند چندان به چشم نمیاد شاید یکی از عوامل عدم محبوبیت ای برنامه(در ایران)همین موضوع باشه.

البته من رو باید ببخشید که همیشه از ضعفهای ویرتولز صحبت میکنم شاید چون برنامه خیلی خوبیه و دوست دارم بهتر از این باشه.اگه در صحبت هام از برنامه Quest3D اسم میبرم به هیچ
وجه به حساب برتری اون نزارین(البته از دیدگاه من)در مقایسه, نمره قبولی حق مسلم ویرتولز است.

در مورد فارسی نوشتن هم امکاناتی داره مثل "Unicode Text Display" که باید توسط
"Load Unicode String" پارامتر ورودی اون رو پر کنید.

خوشحال شدم جواب دادی
من اسم شما رو نمیدونم وای دیتون رو هم ندادین Embarassed
می خواهم باهم اشنا شیم وچند سوال فنی داشتم باید با هم چت کنیم
به نظر من ویرتولز نسبت به نرم افزار های دیگه محیط ساده تر وخوش دست تری داره نا گفته نماند که محیط کوئست هم جالبه

درمورد User Manual نزدیک 20 فایل اموزشی داره وچندین فیلم اموزشی که درون خود نرم افزار ارائه میشه
وسمپل های خود نرمافزار کاملترین وجامعترین سمپل هاست که بصورت قدم به قدم اموزش میده
مثلا توی نرم افزار بلوکی که می خواهید استفاده کنید قبل از درگ کردن اگر دابل کلیک روی ان کنید اموزش کامل کار با ان بلوک برای شما نمایش داده میشه درسته Razz
در مورد فارسی نویسی اگر از این بلوک ها استفاده کنیم مشکل حل میشه؟
من تایپ میکنم نا مرتب مینویسه به همین خاطر از نرم افزار فارسی نویس استفاده میکنم.
شاید شات های تو اینترنت این رو نشون بدن ولی من یک سوال دارم
چرا شرکت های EA و ATARIو ,Ubisoft وچند تا مشهور دیگه تو استودیو هاشون بجای کوئست از ویرتولز استفاده میکنند Evil or Very Mad

کار برای عزیز این وبسایت از ایجاد موضوع جدید واسه نرم افزار های دیگه خود داری می کنن وما هم که می خوایم یک سایت بزنیم واسه این نرم افزار ها ناراحت میشن Crying or Very sad
من و دوستم به زودی وبسایت رو راه اندازی میکنیم و اموزش های ویرتولز رو به فارسی توی
سایت میزاریم
یک اموزش پی دی اف (ترجمه User Manual) اموزش اولیه رو اماده کردم
قصد ما ساخت اموزش های ویدئویی
توی مسابقات VR هم نرم افزار ویرتولز مقام دوم رو اورد وخبری از کوئست نبود (احتمالا شرکت نکردن) Arrow
ویرتولز توی هر کشوری یک نماینده داره : با تاسف فکر کنم شرکت کوثر نگار نماینده ایران باشه
من یه مقایسه بین کوئست و ویرتولز راه انداختم
Evil or Very Mad
راستی تا یادم نرفته شما با چه ورژنی کار میکنید؟

_________________
COMING SOON
www.CGLord.com
بزرگترن پرتال تبادل اطلاعات واموزش برای ایرانیان وخارجی ها
در زمینه گرافیک کامپیوتری
3DMax ,Maya , Virtools, Photoshop,Quest3D,.....

COMING SOON.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
ZerOne
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 مرداد 1388
تعداد ارسالها: 6


شنبه 24 مرداد 1388 - 14:57
پاسخ بصورت نقل قول
شاید یکم دچار سوتفاهم شدیم.من به هیچ وجه از Quest دفاع نمیکنم و صفت خوب و مناسب رو به ویرتولز نسبت میدم.دلیل مقایسه من بین این دو نرم افزار آشنایی بیشتر کاربران با نرم افزار Quest3D و شباهت ظاهری این دو است.

همونجور که گفتم دیدگاه من نسبت به یک آموزش مجتمع و گام به گام با دیدگاه شما متفاوت. از نظر من تنها جایی که در ویرتولز به این هدف نزدیک شده در فایل Virtools_User_Guide.pdf -> Quick Start هستش که میشه ازش به عنوان بک آموزش مناسب نام برد (البته نه از نظر محتوا بلکه از دیگاه روش آموزش و نوع بیان مفایهم.)ولی حیف که بسیار کوتاه و اجمالی است.

در مورد اون 20 فایلی هم که گفتید گذشته از این که اکثریت انها توضیحاتی در باره یک یا چند بلوک خاص است(نه یک آموزش جامع و هدف مند) خود گواه بر پراکنگی نچندان دلچسب ساختار کمکی ویرتولز دارد.
شاید بتونم منظورم رو با یه مثال روشنتر کنم.اگه شما شخصی باشید که سعی در فراگیری زبان انگلیسی دارید حفظ کردن یک فرهنگ لغت با کلمات بیشماری که در درون اون هست تاثیر چندانی در بیشرفت شما نخواهد گذاشت نه تا وقتی که نحوه استفاده از آن کلمات رو در یک جمله یا صحبت روزانه بیاموزید.توضیحاتی که ویرتولز در مورد هر بلوک میده تفاوت چندانی با لغتنامه مثال من نداره و تا زمانی که متوجه نشی از این اطلاعات چگونه در یک قالب اصولی استفاده کنی فراگیریشون منتهی به یک نتیجه مطلوب نخواخد شد.
البته با تجربه کسب کردن و گذاشتن وقت بیشتر میشه به این مهم دست یافت ولی بهتر بود سازندگان ویرتولز نیر کمی بیشتر به این جوانب میپرداختند.

خوشبختانه سازندکان ویرتولز در شماره چهار این زحمت رو به خودشون دادن و در یک دمو به نام Mayhem اموزش قدم به قدم هر مرحله رو هم در کنار فایل منبع دمو قرار دادند ولی این رویداد مفید کمتر در سمپلها و دموهای دیگر ویرتولز به چشم میخوره امیدوارم در ویرتولز 5 و 3D VIA MP دیگه شاهد این نقایص نباشیم.

در مورد فارسی نویسی هم باید به یک نکته توجه کنی.
بلوک Load Unicode String همونجور که از نامش مشخصه متونی رو که با فرمت Unicode ذخیره شدن رو میتونه بخونه پس هنگام ذخیره فایل شامل متن این موضوع رو مد نظر داشته باش.
در کل محیط ویرتولز سازگاری مناسبی با متون Unicode نداره این موضوع رو میشه تو آرایه ای از رشته های Unicode به وضوح دید.

در مورد شرکت ها استفاده کننده از ویرتولز تا اونجایی که میدونم فعال ترینشون Microids هستش که از محصولاتش میشه به بازی محبوب Siberia اشاره کرد.البته بازی های دیگری مثل Still Life و Martin Mystere هم با این انجین ساخته شده و چند بازی از پیش رندر شده دیگه. در مورد شرکت معظم UBI اگه منظورت به بازی پارادایز هستش آشنایتی دارم ولی محصولی از EA و ATARI به خاطرم نمیاد که با ویرتولز ساخته شده باشه(اگه اشاره کنی ممنون میشم).
در مورد اینکه چرا از Quest استفاده نمیکنند میشه این دلیل رو آورد که Quest در سطح ویرتولز نیست این رو میشه با مقایسه قیمت هاشون هم متوجه شد.(البته دلیل محکمی نیست ولی میشه روش استناد کرد).

من از ورژن 4.0.0.94 استفاده میکنم .

داشت بازم یادم میرفت :
اسمم آیدین و آی دیم هم Aidin_Molavy هستش.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
dodo
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 5 شنبه 15 دي 1384
تعداد ارسالها: 124
محل سكونت: توی CPU هسته دوم


شنبه 24 مرداد 1388 - 15:11
پاسخ بصورت نقل قول
سلام در مورد این اموزش ها خوب گفتی کار با BBS رو خوب توضیح نداده ولی دلیل نمیشه که با هاش کار نکرد(واسه بازی سازای ایرانی)


ای دی من واسه چت :
behnam_maxim

منتظر اف هستم تا چت کنیم Evil or Very Mad Cool
من 4.1 رو شاید بتونم گیر بیارم Evil or Very Mad

_________________
COMING SOON
www.CGLord.com
بزرگترن پرتال تبادل اطلاعات واموزش برای ایرانیان وخارجی ها
در زمینه گرافیک کامپیوتری
3DMax ,Maya , Virtools, Photoshop,Quest3D,.....

COMING SOON.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 8 از 9 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |