Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> مقالات جدید
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


4 شنبه 2 خرداد 1386 - 22:53
پاسخ بصورت نقل قول
بله منظورم كاملا جزء به جزء بود
جزييات به اين صورت :
- نحوه توليد پنجره ، Drawable Canvas ، Volatile Images و کلا کارهای مربوط به GUI و گرفیک دو بعدی در Cpp
- ایجاد بازی با چند Thread
- کار با فایل ها برای Save & Load بازی
- ایجاد الگوریتم های رقص مار و کلا معادلات رقصنده در صفحه
البته اتا خان شما اگه تو ساخت بازی استراتژیک تجربه داری اونم برای شروع خوبه ( من SideScroll رو پیشنهاد کردم چون نیازش به کار گرافیکی کمه « اونچه که اصلا از پسش بر نمی آم ! » )

مجتبی جان :منظورم گستردگی تصمیم گیری در اسکریپت و زبان ها است ( مثلا توی نوشتن اسکریپت هیچ وقت OO کد نمی زنی ، قرار نیست تصمیم بگیری داده هات byValue یا ByRefrence منتقل شن و ...... )

(( اتا ، آکیناک ، مجتبی )) <- گود... ، دیگه نبود رفتیما !!!!!

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


4 شنبه 2 خرداد 1386 - 23:19
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

- نحوه توليد پنجره ، Drawable Canvas ، Volatile Images و کلا کارهای مربوط به GUI و گرفیک دو بعدی در Cpp
- ایجاد بازی با چند Thread
- کار با فایل ها برای Save & Load بازی
- ایجاد الگوریتم های رقص مار و کلا معادلات رقصنده در صفحه
البته اتا خان شما اگه تو ساخت بازی استراتژیک تجربه داری اونم برای شروع خوبه ( من SideScroll رو پیشنهاد کردم چون نیازش به کار گرافیکی کمه « اونچه که اصلا از پسش بر نمی آم ! » )


آقا فقط بايد با من راه بياين . اگه بتونيد اولاش رو يواش شروع كنيد كه من هم برسم خوبه من يه كتاب هم گرفتم كه مي خوام يادگيري رو باهاش شروع كنم ( البته بعد از امتحان ها اوايل تير ) . به نظرتون اصلا مي شه ؟! يعني مي تونم خودم رو برسونم ؟؟؟

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 3 خرداد 1386 - 08:57
پاسخ بصورت نقل قول
برای پیمان(درسته دیگه) :
خوب حالا خیلی بهتر شد.
راستی اگه iran_advanture مجتبی است من هم احسانم. Mr. Green

برای مجتبی :
مشکلی نیست مجتبی من خودم هم باید بقیه باهام راه بیان یعنی اصولا تو کامپیوتر همه باید با هم راه بیان. آخه مسائل اینقدر گسترده است که هر کسی تو یه بخشیش وارده. برای همینه که میگم همه باید با هم راه بیان.
راستی اگه میخوای یادگیری زبان برنامه نویسی رو شروع کنی شاید بهتر باشه با جاوا شروع کنی. چون ++C برنامه نوشتن باهاش خیلی سخت تره و کلی ارورهای درب و داغون تو برنامه هاش پیدا میشه که به راحتی قابل رفع نیستن.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 3 خرداد 1386 - 10:25
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

چون ++C برنامه نوشتن باهاش خیلی سخت تره و کلی ارورهای درب و داغون تو برنامه هاش پیدا میشه که به راحتی قابل رفع نیستن


صحبت مي كنيم !

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


5 شنبه 3 خرداد 1386 - 11:17
پاسخ بصورت نقل قول
احسان جان ( حتما درسته !!‌)

مي شه همون كار رو با جاوا هم انجام داد..
لصفا تو پست بعديت مشخص كن:
- با چه زباني رو پروژه‌(!) كار كنيم
- استراتژيك يا sidescroll
- چه مباحثی رو شما به عهده می گیری

برای مجتبی :
< تمام حرف های آقا احسان > + خودم برنامه نویسی با جاوا رو در حین ساختن یه برنامه یاد گرفتم ، بعدا که اون کار تموم شد ، به جاوا علاقه مند شدم و بیشتر ادامه دادم .. یاد گرفتن زبون در حین انجام یه بازی حتما لذت بخش تره ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 3 خرداد 1386 - 14:18
پاسخ بصورت نقل قول
نه دیگه مگه نگفتم که مقاله ای که یه بازی رو از اول تا آخر بسازه راست کار این تالار نیست.
البته روی این حرفم کلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که ممکنه از اسم این تالار برداشتهای مختلفی بشه اما هنوز نظرم همونه.

ما باید روی اجزا کار کنیم.
مثلا اسم یه مقاله میشه ایجاد زیر ساختهای گرافیکی برای یه بازی sidescroll
اسم یکی دیگه میشه طراحی thread based بازی
یکی دیگه میشه save و load بازی -که اینو قبلا نوشتم-
یکی دیگه اش میشه اون رقاص مقاصها که گفتی و من دقیقا نمی دونم چیه.

اما با تصوری که فعلا از این تالار دارم مقاله ای مثل مراحل ساخت یه بازی sidescroll رو نمیشه پذیرفت.

اما درباره اونایی که خواستی از دیدگاه مدیر تالار اصول برات میگم.

زبانش باید طوری انتخاب بشه که به اصل و بدنه اصلی صدمه نزنه. یعنی اگه ما به خاطر یه زبون خاص اصل قضیه رو بریزیم به هم این کار درست نیست.
برای یه همچین کارهایی همیشه شبه کد بهترین انتخابه.
به چند دلیل :
1. آسونه.
2. هر جور فانکشن و قابلیتی رو میشه فقط با اسمش به خواننده خوروند!!
3. سادگی درکش باعث میشه که خواننده مفهوم مورد نظر رو راحتتر درک کنه.

البته برخی از مقالات تخصصی تر به یک زبان رسمی نیاز دارند.
ولی خوب به نظرم باید اول مقاله و محتویاتش مشخص بشه بعد زبان.

اما در مورد استراتژیک یا sidescroll اصل جوابم رو اون بالا گفتم ما هرگز قرار نیست تو این تالار یه بازی کامل بسازیم. حتی قرار نیست که خدمون هم وارد مسائل فنی و کدنویسی و ... برای اون بشیم. مافقط باید راه و چاه رو پیدا کنیم و زمانی که از صحتش مطمئن شدیم. برای بقیه هم بگیم.

خوب اگه دیگه نخوایم منتظر کس دیگری بمونیم که بیاد کمکمون کنه می تونیم کار رو شروع کنیم.

اون گزینه هایی که تو تاپیک کمک در نوشتن مقالات گذاشتم. از اونجا که نظرات بقیه هم توشون منعکس شده در اولویت هستند.
برای شروع و برای اینکه راست کار تو هم باشه میشه از سبکهای مختلف برنامه نویسی شروع کرد.
اما اگه اونا برات جذابیت نداره. همینجوری نمیشه یه موضوعی رو شروع کرد. باید بشینیم و از بین اینایی که تو دوستداری روش کار کنی و اونایی که من دوست دارم. یه لیست تهیه کنیم. و من هم از اونجایی که یه مدتیه تو این تالار فعالم. میتونم علائق اعضا رو تو تصمیمات لحاظ کنم.

از سایر اعضایی که تصمیم دارند این مقالات رو بخونن که زیاد هم نیستن تقاضا می کنم از همین حالا نظرشون درباره موضوعاتی که درباره اش بحث میشه رو اعلام کنن.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


5 شنبه 3 خرداد 1386 - 15:30
پاسخ بصورت نقل قول
اي واي احسان جان ....

اگه بخاي شبه كد كار كني شرمندتم ( من از گود ميام بيرون )
من ياد گرفتم همه چيز رو در طول انجام يه كار برای رسیدن به یه هدف ياد بگيرم. مثلا تصميم مي گيرم يه بازي sidescroll بسازم بعد در طول ساختش رو تک تک اجزا تحقیق می کنم، هر چی بلدم تا حلا همینطوری بوده....

تالار مالار رو بی خیال (این قدر دور این تالارها خط قرمز نکشید بابا (مامان)! )، اگه مال این تالار نیست می ریم یه جای دیگه گودی می زنیم !!
برای همین هم به مجتبی جان گفتم می تونه در طول ساخت این بازی به زبان برنامه نویسیش مسلط بشه ...

در هر حال اگه بحث اصولی برای ساخت اصولی یک بازی اصولی از راه اصولیش توی تالار اصول یا تالار اصلیش (اصولیش ) باشه من اصولا هستم ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


5 شنبه 3 خرداد 1386 - 15:51
پاسخ بصورت نقل قول
بچه ها موضوع سر چيه؟
ترجمه كتاب؟
بگيد شايد من هم كاري از دستم بر اومد
به هر حال اگه كارتون توي مقاله و اينجور چيزا بود من هم پايم PDT_002

ويرايش شد =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

خوب من پست ها رو خوندم و حالا نظرم رو مي گم.
آقا احسان مي گن كه بايد به طور كلي گفت كارا رو و به قول معروف ماهي گيري رو به بچه ها ياد داد. من با اين نظر موافقم البته از ديد يك نويسند مقاله...
لرد عزيز مي گن كه ساخت يك بازي رو از اول تا آخر به بچه ها ياد بديم ... كه من اين رو هم قبول دارم از ديد يك خواننده...
و البته اون حرف ديگه ي لرد رو هم قبول دارم كه ميگه در طول ساخت بازي با اون آشنا ميشيم و درموردش تحقيق مي كنيم. اما خوب بايد يه اطلاعاتي رو هم از قبل داشت.
حالا من مي گم كه اول بايد كليات رو گفت مثل همين كاري كه الان احسان جان داره مي كنه و بعد هم رفت سراغ ساخت يك بازي و اون رو از روي گفته هاي قبلي ساخت. اينجوري خيلي بهتره. چون ممكنه كليات ساخت يه بازي با بازي اي به سبك ديگه اي فرق كنه...
ژس بهتره از كليات شروع كرد
در ضمن من هم با شبه كد موافقم و هم با برنامه نويسي (زبان C و Java و کمی هم C#) Arrow

دوباره ويرايش شد Wink =-=-=-=-=-=-=-=-=---=---=-=--

بچه ها به اين لينك يه نگاهي بندازيد:
http://developer.thegamecreators.com/?f=t02/bm_tutorial_index
داره آموزش ساخت بازي با دارك بيسيك رو ياد ميده. دقت كنيد مي بينيد كه در كنار اينكه داره ساخت بازي رو قدم ب قدم ياد ميده به كليات بازي سازي هم كمي اهميت ميده ...
خوب حالا ما (شما)* ك داريم (داريد)** يه مقاله براي ساخت بزاي با مثلا زبون C++ رو یاد میدیم (می دید)** باید همین جوری کار کنیم (کنید)**

* معلوم نیست من این وسط چی کاره ام
** رجوع شود به یه خط بالاتر Wink

سه باره ويرايش شد=---=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-

بچه در كنار اين كار نظرتون در مورد ساخت يه لغت نامه با عنوان اصطلاحات بازي سازي چيه.. مي توني بوي بيبيلون (بابيلون) قرارش بديم

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 3 خرداد 1386 - 17:39
پاسخ بصورت نقل قول
پیمان جان خود منم تو جاوا تازه کارم(البته نه خیلی).
با این حساب تو این انجمن فقط دو نفر جاوا بلدن.(به بقیه بی ادبی نشده باشه من فقط همین پیمان رو غیر از خودم میشناسم.) با این حساب مقاله ای که بنویسیم فقط به درد خودمون دو تا میخوره. خوب پس برای چی بنویسیمش!!!!
++C رو که اصلا نگو فکر نکنم اینجا کسی حال داشته باشه بخونتش.
من قبلا یه کد ++C یه جایی گذاشتم هیچ کس بهش توجه نکرد. Sad
اینا رو برای این گفتم که عاقبتش رو می دونستم.
ولی خوب باز هم گفتم باید موردی بحث کرد.
مثلا تو میتونی خودت یه مقاله هسته اصلی بازی thread base رو با جاوا بنویسی. به احتمال زیاد اونقدر پیچیده نخواهد بود که بقیه نفهمند.
برای مصطفی :
در مورد لغتنامه نظرم ممتنعه!!
در مورد بقیه هم خوندمشون.

یه پیشنهاد جدید دارم.
خوب ما که قرار نیست فقط تو این تالار مقاله بنویسیم. می تونیم کارهای دیگه هم بکنیم. تا حالا داشتم حرفهای پیمان رو در قالب مقاله نگاه می کردم.
خوب اگه خارج از بحث مقاله فکرش رو بکنیم. به نظرم خوبه.
می ریم تو کارش. منم یه چیزی به اسم پروژه های آموزشی به موجودیتهایی که تا حالا وجود داشته(مقاله تاپیک مفید و ...) اضافه می کنم.

برای پیمان :
بیا برگرد به گود!!!
اما باید بری وسط گود وایستی. اصل کار پروژه رو باید خودت بکنی. به همین دلیل زبونش رو خودت انتخاب کن. من هم کمک می کنم.
اما یک نکته با آشنایی کوتاهی که با هم داشتیم تصور می کنم دوست داری خارج از قید و بند های معمول عمل کنی.
اما تو این مورد باید به من اجازه بدی فکر کنم و روند کار رو جوری تنظیم کنم که به درد بچه های سایت بخوره و کارمون ضایع نشه. پس تو پروژه رو انجام میدی و از من و بقیه در این راه کمک می گیری و ما کمکت می کنیم.(خودم که این کار رو میکنم.) و منم به مسئولیتم یعنی مدیریت تالار می رسم.

حالا نظرت چیه که با همون بازی sidescroll و جاوا یه پروژه آموزشی رو شروع کنیم.

برای علی :
علی آقا بیا یه نظری بده کار بزرگیه از تجربه شما هم بهره مند بشیم بد نیست.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


جمعه 4 خرداد 1386 - 17:17
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

بچه در كنار اين كار نظرتون در مورد ساخت يه لغت نامه با عنوان اصطلاحات بازي سازي چيه.. مي توني بوي بيبيلون (بابيلون) قرارش بديم

نظر بقيه چيه؟
براي تموم نرم افزار هاي بازي سازي
مي تونيم از همه كمك بگيريم Laughing

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 7 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |