Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> کالبد شکافي بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي

کالبد شکافي بازي
نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


3 شنبه 11 ارديبهشت 1386 - 10:16
پاسخ بصورت نقل قول
قصد دارم توی این تاپیک به شکافتن اجزای مختلف بازی ها بپردازیم
این مطالب از هیچ منبع ای کپی برداری و یا ترجمه نشده و فقط اطلاعات شخصیه
با این هدف که از تجربیات کهنه کار های این حرفه استفاده کنیم تا راه کج نریم
امیدوارم که منو دست تنها نذارین
شاید در ابتدا حرفهایی ساده و بدون کاربرد بیاد ولی در آینده و به کمک دوستان به صورت علمی تر و کاربردی تر در خواهد اومد

اولین بازی که برای این کار انتخاب کردم بازی "Driver" ، چون به نظر من این بازی خیلی جلوتر از زمان خودشه .
اول از شناسنامه بازی شروع می کنم
اطلاعات سازنده :
این بازی ساخت شرکت Atari و تا حالا 4 نسخه ازش ساخته شده .
سبک :
سبک بازی ابتدا فقط یه ماشین بازی ساده بود ولی بعد به اکشن سوم شخص تبدیل شد .
کنترلر :
راحت بودن کنترل بازی نشون می ده که این بازی از ابتدا برای مشتری و راحتی اون خیلی کار کرده .
برای مشتری کار کردن چیز خیلی مهمیه که فکر می کنم مدت زیادیه فراموش شده حتی همین شرکت هم توی نسخه های بعدی فراموش کرد و شروع کرد به تبلیغات و ... که کار خودش رو خراب کرد و فقط به فکر پول در اوردن
طراحی :
طراحی بازی هم معلوم بود خیلی خلاقانه بوده ، منوی بازی از اجزای بازی تشکل شده بود
و توی بازی هم بیشتر از کلیات روی جزییات کار شده بود از جمله نور پردازی شب و دفورم شدن ماشین ، حتی چراغ ها با برخورد از بین می رفتن
چیزی که توی بازی های چند نسل بعد از اون انتظار می رفت !
دینامیک :
این بازی همون طور که از اسمش پیداس ، می بایست در زمینه ماشین و رانندگی خود نمایی می کرد پس سعی کرده بودن که از این لحاظ بهترین باشه
که همین طور هم بود ، سیستم هدایت ماشین تا اون زمان نظیر نداشت (من ندیدم !)
مخصوصا کمک هاش خیلی جالب بود که تا حالا هم توی کم بازی پیدا می شه
حالا می خوام معایب رو هم بگم که کسی فکر نکنه من جز سازنده های بازیم و می خوام تبلیغات بکنم !
اشیا ریز داخل بازی مثل میز ها و صندلی های داخل خیابون به طرز فجیهی بد عمل می کرد ، توی زمین فرو می رفت و گاهی هم توی ماشین !

دیگه تعریف ظاهری بسه می ریم سر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی این بازی هم مثل دیگر موارد بی نظیر بود
چیزی که باید توی این بازی هوش مصنوعی می گرفت ، پلیسها و ادم های توی خیابون بود
پلیس ها بیش از حد سخت گیر و به نظر باهوش بودند ولی برعکس مردم ... چی بگم ، توی دیوار فرو می رفتن
البته یکم که بازی کنید متوجه نقطه ضعف های پلیس هم می شدید ، مثلا موقعی که در جهت مخالف جاده حرکت کنید توی آینه می بینید که پلیس ها خیلی راحت نابود می شن .

توی پست های بعدی در حد توانم در مورد عملکرد هوش مصنوعی هم توضیح می دم ، همین طور موارد دیگه که به یادگیری کمک می کنه .
خیلی چیزای دیگه برای گفتن مونده ولی میذارم بعد نظرات شما دوستان عزیز
اون موقع بهتر میدونم چی بنویسم که بهتر باشه ، یا شاید هم کسی خوشش نیومد !

اینم عکس ها که قول داده بودم .

http://www.dropshots.com/zoomin.php?userid=283959&cdate=20070210&cimg=2

این عکس خوب عمل کردن هوش مصنوعی رو نشون می ده

http://www.dropshots.com/zoomin.php?userid=283959&cdate=20070210&cimg=1

این عکس هم بد عمل کردن هوش مصنوعی رو نشون میده

http://www.dropshots.com/zoomin.php?userid=283959&cdate=20070210&cimg=0

تا بعد ، یا حق .


اين نامه توسط _Akhtar در 5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 12:15 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 11 ارديبهشت 1386 - 12:34
پاسخ بصورت نقل قول
کار جالبی میشه اگه ازش استقبال کنند.
من که درایور رو ندیدم. خوب بد نبود که برای امثال من یه چند تا تصویر از بازی رو هم میذاشتی.
اگه می تونستی برای هر کدوم از حرفهات(البته مهم هاش) سند تصویری هم بذاری خیلی جالب تر می شد. Idea

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


3 شنبه 11 ارديبهشت 1386 - 14:58
پاسخ بصورت نقل قول
خيلي جالب بود من هم با آاحسان موافقم Idea

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Dante
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 مرداد 1385
تعداد ارسالها: 314
محل سكونت: Tehran


4 شنبه 12 ارديبهشت 1386 - 08:48
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اولین بازی که برای این کار انتخاب کردم بازی "Driver"


نسخه Parallel Lines رو نقد و بررسي كردي؟
آخه همه چيز رو كامل توضيح دادي بجز نسخه اي كه داري در موردش صبحت مي كني Wink
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر
 

پاسخ
نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


4 شنبه 12 ارديبهشت 1386 - 09:18
پاسخ بصورت نقل قول
eta نوشته:
اگه می تونستی برای هر کدوم از حرفهات(البته مهم هاش) سند تصویری هم بذاری خیلی جالب تر می شد. Idea


چند تا عكس كه دقيقا مربوط به نوشته هام بود آماده كرده بودم ولي نشد آپلود كنم
شما كه بايد بهتر بدونيد وضعيت من چه طوريه

Dante گفته :
آخه همه چيز رو كامل توضيح دادي بجز نسخه اي كه داري در موردش صحبت مي كني

شما از كجا مي دوني من دارم راجع كدوم نسخه صحبت مي كنم
من كلي گفتم ، روي يك نسخه تكيه نكردم
من هنوز اين نسخه رو نديدم
اگه شما اطلاعاتي راجع اين نسخه داريد خوشحال مي شيم بگيد

توضيحات علمي هم باشه به عهده eta جون
نگو نمي دونم كه مي دونم ، مي دوني ، اگه نه من هم نمي دونم و نمي گم

نظرتون رو راجع به بازي بعدي كه مي خوايم نقد كنيم بگين
اگر كسي علي رو ديد از قول من بهش بگيد خيلي باحالي ، هرجا ما مي ريم فرار مي كني

تا بعد ، يا حق

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 12 ارديبهشت 1386 - 10:14
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
توضيحات علمي هم باشه به عهده eta جون
نگو نمي دونم كه مي دونم ، مي دوني ، اگه نه من هم نمي دونم و نمي گم

بی خیال شو بابا حتما باید به همه لو بدی ما با هم آشنا شدیم. Confused

از اون گذشته اگه مطلبی هست باید عمومی درباره اش بحث بشه.
تازه من که این بازی رو ندیدم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


4 شنبه 12 ارديبهشت 1386 - 20:15
پاسخ بصورت نقل قول
نظریه هوش مصنوعی درایور "بر اساس گفته های دوستان"


Photo Sharing - Upload Video - Video Sharing


اين نامه توسط _Akhtar در جمعه 14 ارديبهشت 1386 - 18:41 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 12 ارديبهشت 1386 - 22:11
پاسخ بصورت نقل قول
بابا چه زود به دل می گیری.
اون قضیه لو دادن آشنایی یه جک کوچولو بود.
و منظور از اون کلمه عمومی این بود که من تجربه و سواد و علم خاصی ندارم که با اون از بقیه متمایز بشم. پس بهتره که همه با هم در بحث شرکت کنند.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 12 ارديبهشت 1386 - 23:11
پاسخ بصورت نقل قول
خوب بچه ها سعید خان که زحمت رو کشیده و این توضیحات رو داده. و البته قبلا هم در باره تصمیمش با من صحبت کرده بود.
گفته بود که هدفش بیشتر کالبد شکافی عملکرد و رفتار بازیهاست. به خصوص هوش مصنوعی
خوب حالا کسی هست که در مورد اون قضیه ماشین پلیس ها که در خلاف جهت جاده به راحتی از دور خارج می شدند. نظری داشته باشه.
سوال اینه :
به نظر شما دلیل اینکه اون ماشین می تونسته در جهت خلاف اتو مبیلهای دیگه رانندگی کنه چی بوده؟؟؟؟
تا می تونید فسفر بسوزونید و چیزهایی که از این قضیه دستگیرتون میشه رو همینجا مطرح کنید.
این تاپیک قابلیت تبدیل شدن به یک تاپیک واقعا مفید رو داره. البته بچه های با انگیزه و کنجکاوی رو هم می طلبه. اما اگه راه بیفته و ادامه دار بشه به یکی از بهترین تاپیکهای این تالار یعنی تالار اصول اولیه تبدیل میشه. چرا که قصد داره به اصول بپردازه و در این مسیر از اطلاعات دیده ها و تجربیات کلیه اعضا نیز کمک می گیره. امید وارم همگی همکاری کنید.

خوب بریم سر نظر من :
البته من بازی رو ندیدم و ممکنه حرفی رو بزنم که برای کسانی که دیدنش درست به نظر نیاد برای همین سعی می کنم کلی تر صحبت کنم.
احتمالا همگی تون تا حالا شطرنج بازی کردین!! و به احتمال زیاد اونایی که زیاد این کار رو کردید برای یک بار هم شده که این حرکات حریفتون رو تکرار کنید.
اگه این کار رو کردید که هیچ ولی اگر این کار رو نکردید، کمی به یه همچین کاری فکر کنید به نظرتون چه طوره؟؟؟ چه اتفاقی می افته؟؟؟
احتمالا جوابتون ابنه که ابلهانه است. حتما بازی رو می بازیم.
خوب جوابتون درسته.(به شرطی که طرفتون از ببویی مفرط رنج نبره)

حالا بیاید دو طرف بازی شطرنج رو با همون بازی درایور ماشین پلیس و ماشین مقابل رو با یک برنامه هوشمند جایگزین کنیم.
من نمی خوام بگم هر دوی ماشینها یک برنامه دارند. چون واضحه که این طور نیست. حرکات ماشین پلیس با اون یکی ماشین فرق داره.
اما می خوام بگم که یک احتمال اینه که قسمتهایی از برنامه های هوش دو ماشین یکی باشه که منطق و اصول برنامه نویسی هم همینو می گه.
خوب حالا شرایطی رو در نظر بگیرید که دو ماشین در بعضی از موارد عکس العمل کاملا مشابه از خودشون نشون می دن. بدون شک امکان بروز اشکال بسیار بالا میره.
این تحلیل من از یکی از دلایل ممکن این قضیه بود.
نظر شما چیه؟؟

راستی بچه ها به مسائل مشابه تو بازیهای دیگه فکر کنید که بعد از این بازی مطرحشون کنید و درباره اش صحبت کنیم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 13 ارديبهشت 1386 - 03:15
پاسخ بصورت نقل قول
از تشخيص برخورد رفتيم به هوش مصنوعي ماشين هاي پليس !
من كه تا وارد برنامه نويسيش نشم نمي دونم دقيقا بايد چي كار كرد . ( روش كار من اينه كه اول يه الگوريتم اوليه مي نويسم بعد كدش مي كنم بعد اشكالات رو با الگوريتم جديد حل مي كنم و دوباره كدش مي كنم و ... )

نقل قول:

اما می خوام بگم که یک احتمال اینه که قسمتهایی از برنامه های هوش دو ماشین یکی باشه که منطق و اصول برنامه نویسی هم همینو می گه.


مظورت رو متوجه نشدم . مثلا وقتي ما روي كي برد دكمه چپ رو مي زنيم و ماشين به سمت راست مي ره پليس هم همون حركت رو انجام مي ده ؟؟؟
به نظر من مي شه گفت كه ماشين پليس هميشه به سمت ماشيم ما بياد و اگه مانعي بينشون بود اون رو با كنترل رد كنه و براي ايجاد خطا اين تشخيص مانع رو هر چند لحظه يك بار انجام بده البته اين الگريتم اوليه منه شايد اصلا درست نباشه و راه حل بهتري باشه ...

نقل قول:

مثلا موقعی که در جهت مخالف جاده حرکت کنید توی آینه می بینید که پلیس ها خیلی راحت نابود می شن .


تو بازي Midtown Madness براي هر ماشين مشخصاتي تعريف شده كه مي شه بهشون دسترسي پيدا كرد خيلي جالبه كه مي شد با تغيير دادن اونها و نه هوش مصنوعيش دقت پليس ها رو هنگام رانندگي بالا برد . مثلا تيزي فرمون رو زياد مي كردند . من يه فايل گرفتم كه همين مشخصات رو تغيير داده بود و با نصبش واقعا در رفتن از دست پليس سخت مي شد ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 8 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |