Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> کالبد شکافي بازي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي

کالبد شکافی شماره 6
نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


1 شنبه 24 تير 1386 - 10:52
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
تا نويسنده نباشه ما چي رو بخونيم و نظر بدي

نویسنده می تونه خود شما باشید .


کدی که قولش رو داده بودم انقدر ساده بود که بی خیال شدم بذارمش .
و هر نوع بازی کدهای مخصوص خودش رو می طلبه و کد من کمکی به کسی نمی کنه .
خب دفتر بخش قبلی هنوز بازه و اگر سوالی داشته باشه درخدمتیم (فکر نمی کنم وگرنه تا حالا پرسیده شده بود).

======================== GTA PROJECT Part3 ====================
کالبد شکافی شماره 6 : سیستم خراب کاری GTA

مقدمه :
یکی از جاذبه های بازی GTA ، خرابی هایی هست که در موقع برخورد ماشین با موانع به وجود میاد .
البته الانه دیگه زیاد چیز جدیدی نیست و توی بیشتر بازیهای رانندگی وجود داره .

شرح عملکرد (از دید من) :
این دفعه یه عکس توی 2 3 دقیقه در این رابطه بوجود آوردم که به بزرگی خودتون می بخشید اگر کمبودی هست .
همونطور که روی تصویر مشخصه ، قسمتهای مختلف ماشین برای این سیستم علامت گذاری شده اند تا به محض اینکه برخورد صورت گرفت ، نزدیکترین محل به برخورد دچار آشفتگی بشه که در بازی خرابی یا فرو رفتگی به نظر میاد .
این تکنیک در بازی درایور (Driver) در همون نسخه اول وجود داشت ، با این تفاوت در اونجا یک مدل خراب وجود داشت و در موقع برخورد ، با ماشین سالم جایگزین می شد .
ولی در کل همگی یک کارو انجام می دن و اگر اون زمان سیستم های قوی امروزه موجود بود شرکت سازنده حتما چنین کاری (مثل بازی GTA) رو انجام می داد .

خط قرمز :
این بخش از بازی بیشترین خطا را دارد چون در بازی امکان وجود دارد که ماشین از هر جهتی با موانع برخورد کند ولی برای ماشین فقط 4 نقطه خرابی وجود دارد و نزدیکترین نقطه به محل تصادف ، فرو می رود !

خلاسه (نظر کلی) :
به نظر من این بخش با هر ایرادی می بایست در بازی بوجود می آمد چون خیلی جالب نیست که بعد از برخورد با مانع برای ماشین هیچ اتفاقی نیافتد و فقط از سرعت ماشین کم شود .
در کل اگر بازی رانندگی می سازید این بخشو حتما اضافه کنید .



به رسم همیشگی ، هر گونه کپی برداری از این مطلب به شرط ذکر منبع بلامانع است .
===============================================================
امیدوارم که استفاده برده باشید .
از لیست زیر بازی هایی را که دوست دارید توی پست های بعدی نقد بشه انتخاب نکنید ، یه بازی خودتون بگید !!

منتظر نظرات صمیمانه و توضیحات دوستان متخصص هستیم ، یا حق .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 24 تير 1386 - 11:09
پاسخ بصورت نقل قول
خوب توي اين قسمت كه سوالي نيست.
فقط طوري كه شما مشخص كردي اگر چيزي به سقف بخوره به احتمال زياد موتور مي مونه كه چيكار كنه و مسما در ها رو خراب مي كنه Neutral

مي توني همين GTA رو هم ادامه بدی وگرنه Mafia

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


1 شنبه 24 تير 1386 - 11:52
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
فقط طوري كه شما مشخص كردي اگر چيزي به سقف بخوره به احتمال زياد موتور مي مونه كه چيكار كنه و مسما در ها رو خراب مي كنه Neutral

احتمال اینکه چیزی به سقف بخوره خیلی کمه ، در حد صفر
ولی بازم اگر چیزی به سقف بخوره دقیقا وسط نمی خوره که !!

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 24 تير 1386 - 14:49
پاسخ بصورت نقل قول
حالا اگر بخوره چي؟
حداقل 1٪ بگيريم كه بخوره...
مي تونيم سقف رو هم به ليست بر خورد ها اضافه كنيم و همچنين. وقتي كه سقف ضربه بخوره به شيشه هاي عقب و جلو هم فشار مياد و در نتيجه بايد اون ها هم خراب بشن Wink

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 24 تير 1386 - 19:46
پاسخ بصورت نقل قول
خوب سعید گفتی که تو درایور مدل سه بعدی ماشین رو عوض می کردن ولی نگفتی تو GTA چی کار میکنن؟؟؟

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


1 شنبه 24 تير 1386 - 20:13
پاسخ بصورت نقل قول
اگه این بحث ها اصولی ادامه داده بشه خوبه و به درد بازی سازی میخوره ولی اگه اینجوری پیش بره ماهی 2 هزار تومان بدیم یه مجله در زمینه ی بازی رو بخریم خیلی بیشتر به دردمون میخوره.

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 25 تير 1386 - 18:46
پاسخ بصورت نقل قول
برای احسان :
خوب مسلما اگه بتونیم اصولی پیش ببریم این کار رو میکنیم.
ولی خوب بالاخره باید از یه جایی شروع کرد دیگه.
تو پیشنهادی داری؟؟

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


2 شنبه 25 تير 1386 - 20:54
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
وقتي كه سقف ضربه بخوره به شيشه هاي عقب و جلو هم فشار مياد و در نتيجه بايد اون ها هم خراب بشن

درسته .
در واقع هر کجا که دوست داشته باشی می تونی اضافه بکنی .

نقل قول:
اگه این بحث ها اصولی ادامه داده بشه خوبه و به درد بازی سازی میخوره ولی اگه اینجوری پیش بره ماهی 2 هزار تومان بدیم یه مجله در زمینه ی بازی رو بخریم خیلی بیشتر به دردمون میخوره.

شما تو این مدت کجا بودید ؟؟ کاشکی زودتر از نظرات شما بهرمند می شدیم Idea
خب اگر مجله ای پیدا کردید که عین این مطالب رو درج می کرد و در آخر نوشته شده بود که هر سوالی دارید بپرسید ، معرفی کنید .
قول می دم اولین کسی باشم که بخرمش .
این تاپیک رو من اداره نمی کنم ، همه کسایی که در این ضمینه اطلاعات دارن .
ولی متاسفانه تا حالا کسی همت نکرده .
شما اگر اطلاعات داری ، بسم الله

نقل قول:
خوب سعید گفتی که تو درایور مدل سه بعدی ماشین رو عوض می کردن ولی نگفتی تو GTA چی کار میکنن؟؟؟

سوال خیلی خوبیه !! جوابش رو توی پستهای بعدی می دم (اگر دوست داشته باشید)

نقل قول:
این مطالب از هیچ منبع ای کپی برداری و یا ترجمه نشده و فقط اطلاعات شخصیه
با این هدف که از تجربیات کهنه کار های این حرفه استفاده کنیم تا راه کج نریم

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


3 شنبه 26 تير 1386 - 02:09
پاسخ بصورت نقل قول
_Akhtar,
مجله ها هم قسمت نظرات و نامه رو دارن که اگه سوالی بپرسی جواب میدن.
قصد من کم کردن ارزش کار شما نبود.
خودتون پست هاتون رو بخونید ! ، فقط شرح واضحاته !
مثلا توی همین آخری گفتید که هر قسمت از ماشین که ضربه ببینه همون قسمت خراب میشه!!
این مطلب رو با 20 دقیقه بازی کردن میشه فهمید مهم اینه که چطور این اتفاق میفته و چه روندی طی میشه و از چه ترفند و الگوریتم هایی استفاده میشه.
یه مسئله ی خیلی مهم تر اینکه چرا ما همیشه باید از دنیا عقب باشیم؟!
GTA , Driver بازی های نسل قبل بودند در صورتی که مدت زیادیه که بازی های نسل بعد اومدن و با تکنولوژی و ترفند های روز دنیا جلو میرن و قدرت واقعا عجیبی دارند.
بهتره بازی های روز مورد بحث قرار بگیرن.
پیشنهاد من به آقا علی اینه که یه انجمن ایجاد بشه با عنوان کالبد شکافی بازی و برای هر بازی یه تاپیک زده بشه و به طور اصولی اون بازی رو بررسی کنیم.
بازم ببخشید اگه ناراحتتون کردم.

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


3 شنبه 26 تير 1386 - 09:31
پاسخ بصورت نقل قول
كاملا موافقم با آقا احسان....
حتي از نظر سناريو و AI و همه چیزها....
میشه این تالار رو توی قسمت بازی های روز هم زد Very Happy

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 7 از 8 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |