Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> مقاله : کدام ابزار رو انتخاب کنم؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2

نظر خود را در مورد مفید بودن این مقاله بیان کنید
چیز جدیدی یاد نگرفتم
16%
 16%  [ 2 ]
بد نبود
58%
 58%  [ 7 ]
خیلی به دردم خورد
25%
 25%  [ 3 ]
مجموع آراء : 12

نويسنده
پيغام
منتظر سبز
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 31 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 437


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 01:46
پاسخ بصورت نقل قول
1) بنظر من دو گروه اول در حقيقت ميشه گفت يك گروه هستند. يعني كسي كه علاقه به بازي سازي داره خب مهم ترين هدفش ساخت يك بازي موفقه. و تا موقعي كه آدم نتونه در اين حرفه و صنعت به سطح بالايي از توانايي برسه هدف مالي اصلا معنايي نداره (تازه در اين رقابت امروز غولهاي بازي سازي) خلاصه بنظرم تقسيم بندي گروه هاي بازي سازي در مقاله بهش اشكال وارده.

2) نكته دوم در پاسخ به جمله

نقل قول:

منظور من از اين حرفها اينه که هيچ کدوم ما(حتي اوني که با زبان اسمبلي بازي ميسازه!!) همه بازيمون رو خودمون نمي سازيم. هر کدوممون از يه سري از امکانات آماده استفاده مي کنيم يک سري چيزهاي معمولا اندکي به اونا اضافه مي کنيم و يه بازي ميسازيم و در نهايت با افتخار ميگيم که بازي ساختيم. پس مي بينيد که همه ما داريم يه کار مشابه رو انجام ميديم. و مني که دارم با ++C بازيم رو ميسازم برتري خاصي نسيت به کسي که با game maker ميسازه ندارم و برعکس.


درسته كه زبانها و يا كتابخانه ها امروز براحتي در اختيار من قرار ميگيرند و همينطور قوانين فيزيك و رياضي در دست من هستند. اما آيا ميشه گفت شما در ساخت يك پروژه چون اين ابزار آماده بودند كار خاصي نكرديد!! پس هنر و نبوغ يك طراح كه از اين فرامين و داده ها يك اثر باشكوه خلق ميكنه كجا رفته؟ طبيعي است كه من بايد از تجربيات پدرانم استفاده كنم و قاعدتا سطح محصول كار من بهتر از اوست. ثانيا بنظرم صحيح نيست كه ما پروسه ساخت يك بازي رو در ++C با game maker مقايسه كنيم.

3) نكته سوم كه شايد به پاسخهاي بعضي از دوستان مربوط بشه همون حرف آقا مجتبي است. بنظر من اين يك اشتباه اساسيه كه ما بخواييم با هدف رسيدن به توانايي در يك حرفه از نتايج و تجربيات ديگران استفاده نكنيم و بخواهيم با توجيه {ارزشمندي فعاليت} بريم و بآ IC ها كار كنيم. اصلا امروز بايد به سراغ انجينها بريم و يك بازي با معيارهاي صحيح و سطح بالا بسازيم. حالا با هر انجني و بنظرم معيارهاي يك بازي ارزشش رو تعيين ميكنه نه انجين مورد استفاده (مثلا سطح همين بازي نجات بندر با معيارهاي يك بازي سنجيده ميشه نه انجين):

نقل قول:

اگر کسی با GM بهترین بازی رو بسازه (بهترین مونتاژ رو بکنه) ارزش کارش هیچ وقت (( هیچ وقت )) بیشتر از GM نیست، حالا می خواد اون بازی در سطح Prince Of Persia باشه. کسی که با GM بازی می سازه نباید به کارش خیلی افتخار کنه


اين دوستمون هم كه ظاهرا خيلي گرم شده بودند يواش يواش داشت به جاده خاكي ميزد:
نقل قول:

اصلا چرا از IC شروع کنیم ، بیاید مواد اولیه IC رو هم خودمون بسازیم ، بیاید جای خداوند رو بگیریم


Shocked

_________________
در اين انتظار. سبز خواهم ماند و بهار را خواهم ديد.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 09:25
پاسخ بصورت نقل قول
حوب بچه ها در مورد این که شما همه گروهها رو یکی کردید. Neutral به ذره میشه بهتون حق داد.
اما خوب کسانی که علاقه به بازیسازی دارند، ممکنه هیچ وقت یک بازی نسازند.
و کسانی که می خوان بازی موفق بسازن، افرادی هستند که فعالیت قبلی بازیسازی داشتن و می خوان یه کار درست و حسابی بکنن.
و اما افرادی که بازی شون رو میسازن تا پول در بیارن یا اهداف دیگری دارند. اصلا به بسیاری از چیزها اهمیت نمیدن.
یه نمونه از گروه دوم میتونه مرتضی خودمون باشه. که دو سال پیش تو گروه اول قرار داشته.
و یه نمونه از گروه سوم می تونه همون تبیانی باشه که بازی مرتضی رو خریده. مگه غیر از اینه که تبیان میگه من نجات بندر رو ساختم.
البته این واقعیت که مرزهای این گروه بندی کاملا مشخص نیست و با هم تداخل داره رو قبول دارم. و الته اصراری هم بهش نیست. چند دقیقه ای بهش فکر کردم و به اون نتیجه رسیدم. می تونه اشتباه هم باشه.

و اما در مورد نکته دوم منتظر:
خوب تو همون قسمتی که نقل قول کردی نوشته شده که بین افرادی که از ++C استفاده کردن و اونایی که از GM استفاده کردن تفاوتی نیست!! البته پایین ترش هم گفته شده بود که این تفاوت وجود داره که یک سری بیشتر از سری دیگه زحمت میکشن.
پس در نتیجه مفهوم اون جمله که بین این دو دسته تفاوتی وجود نداره تو همین جمله شما بود که هر دو باید هنر و نبوغ به خرج بدن تا بتونن یک بازی «««««««««موفق»»»»»»»»» بسازن.
با اینجاش کاملا موافقم.
اما برای ثانیاً اش دلیلی هم داری؟؟؟؟؟ من که مانعی برای مقایسه نمی بینم.

نکته سوم رو هم کاملا قبول دارم. اما باید این رو هم اضافه کنم که :
تقریبا همه این واقعیت رو قبول دارن که هر چی موتوری کامل تر و راحت تر میشه تعداد مسائلی که در اون موتور غیر قابل دسترسی میشه هم بیشتر میشه. یعنی اگه شما با ++C بتونی هر کاری رو انجام بدی مسلما نخواهی توانیت با GM همه اون کارها رو انجام بدی. و برای افزودن بسیاری از امکانات به بازیت مجبور خواهی بود کلک سوار کنی و این چیزی نخواهد بود به جز بار اضافی بر دوش سخت افزار. به نظر من سخت افزار مورد نیاز برای نجات بندر موید همین نکته است.

در مجموع من هرگز هدفم طرفداری از هیچ کدوم از ابزارها نیست. چو اون وقت مقاله ای که نوشتم رو نقض خواهم کرد.
من می خوام بگم که ابزارها هر کدوم خواص دارند. هر کدوم یه سطحی(از نظر سهولت برنامه نویسی) دارند. هر کدوم بردی دارند(یعنی برای بازی های معینی مناسبند. که البته هر چی این برد بیشتر میشه نرم افزار سخت تر و سطح پایین تر میشه. مثلا تمام بازی ها تو برد زبانهای برنامه نویسی هستند. اما کار هر کسی نیست که با اونا یه بازی کامل بسازه.)

بگذریم. هدف مقاله در یک کلمه اینه :
هنر یک انسانی که قصد داره تو کارش موفق بشه در انتخاب درسته. ابزار های متفاوت برای شرایط متفاوت مناسبند. باید منطقی ترین انتخاب رو بکنیم و روی خود ابزار تعصب به خرج ندیم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


1 شنبه 23 ارديبهشت 1386 - 21:00
پاسخ بصورت نقل قول
eta,
eta نوشته:

یه نمونه از گروه دوم میتونه مرتضی خودمون باشه. که دو سال پیش تو گروه اول قرار داشته.
و یه نمونه از گروه سوم می تونه همون تبیانی باشه که بازی مرتضی رو خریده. مگه غیر از اینه که تبیان میگه من نجات بندر رو ساختم.

در مرد تبیان ، تا جایی که من متوجه شدم از اولش توی کار نجات بندر بوده ولی آقا مرتضی چیزی نمیگفتند.
پس در مورد مرتضی و تبیان نمیشه گروه ها رو مشخص کرد. Idea


حالا به من ربطي نداره ولي ، خداییش این یک کلمه میشه؟! Smile
"هنر یک انسانی که قصد داره تو کارش موفق بشه در انتخاب درسته. ابزار های متفاوت برای شرایط متفاوت مناسبند. باید منطقی ترین انتخاب رو بکنیم و روی خود ابزار تعصب به خرج ندیم."

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mory
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 3 شنبه 3 خرداد 1384
تعداد ارسالها: 1187


2 شنبه 24 ارديبهشت 1386 - 02:24
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اگر کسی با GM بهترین بازی رو بسازه (بهترین مونتاژ رو بکنه) ارزش کارش هیچ وقت (( هیچ وقت )) بیشتر از GM نیست، حالا می خواد اون بازی در سطح Prince Of Persia باشه. کسی که با GM بازی می سازه نباید به کارش خیلی افتخار کنه ( اینقدر '----' ).


آقا من يكي شكايت دارم . اين چه وضعيه كه هر كسي از راه مي رسه اول يك گير به گيم ميكر ميده ؟

_________________
و مهم نيست كي پنيرتو دزديده قورباغتو قورت بده .

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 24 ارديبهشت 1386 - 09:13
پاسخ بصورت نقل قول
برای احسان:
منظورت رو از یک کلمه نفهنیدم. چی یک کلمه میشه؟؟؟

برای مرتضی:
شکایتت قابل قبوله. ولی خوب کاریش نمیشه کرد. Wink
ملت نظرشونو می گن دیگه.
تو هم نظر خودت رو بگو. PDT_001

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


4 شنبه 26 ارديبهشت 1386 - 00:02
پاسخ بصورت نقل قول
@ دوستان:

از خودتون ظرفیت نشون بدین. خیلی وقتا پیش میاد که حق با شماست ولی طرف مقابل هیچ جور زیر بار نمی ره. اینجور وقتا بهترین کار سکوته. ادامه دادن بحث هیچ نتیجه مثبتی نه برای شما و نه برای طرف مقابل حاصل نمی کنه.


این موضوع بارها در تالار تجربه شده. از ادامه دادن بحث خودداری کنین و به موضوع بپردازین...



از توجهتون ممنونم
علی

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |