Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> xفايلها _ ذخيره و بارگذاري داده ها
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


3 شنبه 5 تير 1386 - 14:57
پاسخ بصورت نقل قول
template MY_GAME_INFO{
<AA1308FD-FF98-4f6e-9A55-CD083178672F>
STRING GameName;
STRING GameMaker;
DWORD Version;
}


نكته : در x فايلها شما هرجا كه خواستيد مي توانيد توضيحاتي را اضافه كنيد ولي در ابتداي آن مي بايست از كاراكتر # استفاده كنيد .
براي شرح يك الگو مي بايست با كلمه template و بدنبال آن نام الگو كار را شروع كنيد . در ايم مثال نام الگو MY_GAME_INFO مي باشد . اين نام زمانيكه مي بايست نمونه اي از الگو ايجاد كنيد بكار خواهد آمد . سپس از يك آكولاد باز كه در انتها با همزاد خود بسته خواهد شد استفاده كنيد كه تينها ابتده و انتهاي الگو را شرح ميدهند . در بين اين آكولادها به شرح انواع داده اي خود خواهيد پرداخت .
خط ابتدايي با بقيه خطوط متفاوت است كه در حقيقت يك GUID مي باشد . كه رشته اي است از اعداد و حروف و سبب مي شود كه دايركت ايكس يك الگو را از الگوي ديگر تميز دهد . GUID معمولا براي تشخيص و باز شناسايي الگوها از يكديگر هنگام كد نويسي يك برنامه دايركت ايكس بكار مي روند . در بخشهاي بعدي به چگونگي ايجاد اين شناسه ها خواهيم پرداخت . پس از GUID هر تعداد كه دوست داشته باشيد ميتوانيد به الگوي خود عضو اضافه كنيد درست مثل اعضاي كلاسها .انواع داده اي قابل استفاده بسيار شبيه به ++C مي باشد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


3 شنبه 5 تير 1386 - 17:41
پاسخ بصورت نقل قول
مثال MY_GAME_INFO را بخاطر بياوريد كه داراي سه عضو بود : دو تا از نوع رشته اي كه براي ذخيره سازي نام بازي و نام توليد كننده آن و يك متغير از نوع صحيح كه براي ذخيره سازي شماره نسخه بازي بكار مي رفت . ليست زير انواع داده هاي مختلف و كلمات رزرو شده قابل استفاده براي استفاده از آنها در X فايلها را نشان مي دهد :
ARRAY
BINARY
BINARY_RESOURCE
CHAR
CSTRING
DOUBLE
DWORD
SDWORD
STRING
SWORD
TEMPLATE
UCHAR
ULONGLONG
UNICODE
WORD


علاوه بر اين به نشانه بكار رفته [...] در توضيح الگوي Medi _kit دقت كنيد . استفاده از اين نشانه به معناي آن است كه نمونه هاي اين الگو داراي شيء فرزند خواهند بود ولي نوع و تعداد داده آنها مشخص نيست . الگو هايي كه مي توانند شيء فرزند داشته باشند را الگوهاي باز و آنهايي كه اين خاصيت را ندارند الگوهاي بسته مي ناميم . در بخشهاي بعدي به توضيحات بيشتري خواهيم پرداخت .
باز هم از اينكه ارسال مطالب با وقفه مواجه شد از دوستان گرامي عذرخواهي ميكنم .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


3 شنبه 5 تير 1386 - 19:57
پاسخ بصورت نقل قول
از اطلاعاتتون خیلی ممنونم ناهید جان ، چون می دونم برای همه اعضا مفید هستش و بخصوص خودم که دارم روی پروژه ويراستار پارسي کار می کنم .
یه سوال هم داشتم ، اگر لطف کنی جواب بدی ممنون می شم :
شما در مورد نحوه نوشتن فایلهای x مطلع هستید ، در صورت پاسخ صحیح ، آیا مایل به همکاری با بنده هستید (در پروژه ویراستار پارسی) ؟

اگر جوابی نداشتید حداقل نظرتون رو راجع به پروژه "ویراستار پارسی" بدید .
موفق باشید .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


4 شنبه 6 تير 1386 - 10:21
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

از اطلاعاتتون خیلی ممنونم ناهید جان ، چون می دونم برای همه اعضا مفید هستش و بخصوص خودم که دارم روی پروژه ويراستار پارسي کار می کنم .
یه سوال هم داشتم ، اگر لطف کنی جواب بدی ممنون می شم :
شما در مورد نحوه نوشتن فایلهای x مطلع هستید ، در صورت پاسخ صحیح ، آیا مایل به همکاری با بنده هستید (در پروژه ویراستار پارسی) ؟

اگر جوابی نداشتید حداقل نظرتون رو راجع به پروژه "ویراستار پارسی" بدید .

پروژه پاياني من طراحي و پياده سازي يك بازي سه بعدي با استفاده از نرم افزار DirecX و بويژه كار با Direct 3D بوده و به همين منظور هم در زمينه كار با x فايلها خيلي وقت گذاشتم . ولي در مورد پروژه ياد شده پيغام هاي خصوصيتون رو چك كنيد .
موفق باشيد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


4 شنبه 6 تير 1386 - 11:26
پاسخ بصورت نقل قول
نرم افزار DirecX !!!
زین پس بفرمایید API
پیغام خصوصی چک شد ، شما هم چک کنید .
(آخرش یکی یه نظر مشتی درباره پروژه ما نداد ، دمتون گرم !!!)

موفق و پیروز .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


5 شنبه 7 تير 1386 - 11:28
پاسخ بصورت نقل قول
Akhtar لطفا به تعريف نرم افزار مراجعه كن ، درسته كه API هست ولي بكار بردن كلمه نرم افزار اشتباه نيست .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


5 شنبه 7 تير 1386 - 11:45
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام به دوستان ادامه بحث رو دنبال ميكنيم ؛
اشياء داده (Data Objects ) :
اشياء داده قسمت اصلي بدنه يك فايل را تشكيل مي دهند ، در حقيقت شيء داده جايي است كه مي توانيد داده هاي خود را ذخيره كنيد ، و اين كار را با استفاده از الگوهايتان كه مبتني بر پايه شيء هستند انجام مي دهيد . به مثال زير توجه كنيد :
MY_GAME_INFO Game01
{
"My Test Game";
"Ali Parsa";
1;
}

ميبينيد كه خيلي ساده است . ابتدا نام الگو كه در اينجا MY_GAME_INFO است را مي نويسيد . سپس به شيء ايجاد شده نامي را اختصاص مي دهيد ، در اينجا نام شيء Game01 است ، براي ا نتخاب نام آزاد هستيد تا هر نامي را مطابق با سليقه خود انتخاب كنيد ولي سعي كنيد كه از نامهاي با معني استفاده كنيد . سپس آكولادهاي باز و بسته را ميگذاريم و در ميان آنها ويژگيهاي شيء را خط به خط مي نويسيد ، هر مقدار را با توجه به نوع داده تعيين شده در الگو در جاي خود قرار مي دهيد . بخاطر داشته باشيد كه براي رشته ها از علامت " " استفاده كنيد . در اين حالت اولين عضو شيء " My Test Game" مي باشد كه در حقيقت نام بازي است . اطمينان حاصل كنيد كه در انتهاي خطوط از ; استفاده مي كنيد ، درست مانند دستورات ++C .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


5 شنبه 7 تير 1386 - 18:47
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
Akhtar لطفا به تعريف نرم افزار مراجعه كن ، درسته كه API هست ولي بكار بردن كلمه نرم افزار اشتباه نيست .


قصد جسارت نداشتم ، شرمنده
راستش خودمم از بچه های سایت اینو یاد گرفتم ، اصلا نمی دونم API رو با کدوم ت می نویسن !

باز هم از اطلاعاتتون ممنونم ، بی زحمت این پیغام خصوصی رو یه چکی بکنید .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


2 شنبه 11 تير 1386 - 11:53
پاسخ بصورت نقل قول
_Akhtar
چك شد . قبلا هم گفتم اگر براي انجام اين پروژه كمكي از دستم بربياد انجام خواهم داد . شما هم اگر سئوالي داشتيد بپرسيد در صورتيكه جوابش را بدونم كمكتون مي كنم . در مورد نام پروژه هم به نظر من كلمه ويراستار آدم رو ياد نرم افزارهاي ويرايش متن مياندازه ولي به هرحال كار خيلي جالبي رو شروع كرديد . اميدوارم موفق بشيد كه پروژه رو به اتمام برسونيد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


2 شنبه 11 تير 1386 - 15:26
پاسخ بصورت نقل قول
برای نوشتن دستورات از کد [] [code/][code] [] استفاده کنید .
و حدالامکان از رنگ آبی برای متنتون استفاده کنید (حتما می دونید که رنگ قرمز چشم رو اذیت می کنه) .

ممنون .

نقل قول:
چك شد

جواب نداشت ؟!

موفق باشید .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |