Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نويسي تخصصي DirectX و اصول برنامه نويسي تحت ويندوز -> xفايلها _ ذخيره و بارگذاري داده ها
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


2 شنبه 11 تير 1386 - 17:18
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون
تاپیک خوبی هست
خیلی دلم میخات برنامه نویسی دایرکت ایکس رو شروع کنم ولی نمیدونم از کجا ؟

این بحث شما هم در مورد x فابیل ها خیلی جالب هست
من توی notpad یک نگاهی به کد های یه مش x انداختم توی قسمت Mesh {
تکتک سگمنت های یه فایل x رو بوسیله ی x و y و z میشه ادیت کرد
ایا این کار رو توی دایرکت x هم میشه کرد ؟ منظورم کنترل سگ منت ها هست . توی بازی ؟

باز هم ممنون.

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


2 شنبه 11 تير 1386 - 23:16
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
سگمنت

منظورت ورتکس ه ، نه ؟

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


3 شنبه 12 تير 1386 - 10:49
پاسخ بصورت نقل قول
jonathan
براي شروع برنامه نويسي دايركت ايكس مي بايست با زبان ++C آشنا باشيد . اگر به زبان انگليسي بصورت تخصصي در زمينه كامپيوتر وارد هستيد خوب با كتابهاي مرجع شروع كنيد و اگر كه نه چند تا كتاب ترجمه شده هست كه شايد بتونن در مراحل آشنايي با دايركت ايكس كمكتون كنن و چندتا برنامه خيلي ساده هم بتونين با اونها بنويسين . در مورد سگمنت ها اگر منظورتون رو درست فهميده باشم و بخواهيد با اسمبلي سرو كار داشته باشيد خوب من فكر نميكنم از طريق دايركت ايكس بشه همچين كاري كرد ولي توي كتابخانه دايركت ايكس كه نگاه كردم تنها سگمنت هاي قابل دستيابي در مورد فايلهاي صوتي بود اونهم دقيقا با اين تعريف : Segments are objects encapsulating sequenced sound data. The data might be a MIDI sequence, a waveform, a collection of information originating in a segment file from DirectMusic Producer, or a piece of music composed at run time from different components. In general, a segment is a piece of music or other sound that is played as a unit. اگر لازم بود بگيد تا ترجمه اش را بنويسم . ولي در ضمن گفته باشم اون چيزهايي كه شما بصورت x,y,z ديديد در حقيقت مختصات ورتكسها يا همان نقاط تشكيل دهنده شيء بوده نه سگمنت .


اين نامه توسط nahid در 3 شنبه 12 تير 1386 - 11:19 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


3 شنبه 12 تير 1386 - 10:51
پاسخ بصورت نقل قول
_Akhtar
اگه دقت كرده باشيد بهتون گفتم اگه سئوالي داشتيد بپرسيد . در ضمن چشم براي كدها از اين به بعد از رنگ آبي استفاده ميكنم .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


3 شنبه 12 تير 1386 - 10:59
پاسخ بصورت نقل قول
اشياء پدر و فرزند :
قبلا گفته شد كه در x فايلها مي توان اشياء را مانند فايلهاي XML بصورت سلسله مراتبي نوشت . به اين معني كه اشياء مي توانند در داخل خود اشياء ديگري را جا بدهند . اي حالت با استفاده از نماد [...] امكانپذير است ، به اين صورت كه الگويي براي اشياء را با هيچ ، يك يا چندين شيء فرزند ايجاد كنيم . مثال زير به اين مسئله مي پردازد كه چگونه شيء Level شامل چندين شيء medi_kit مي شود كه اين medi_kit ها خود اشياء مجزايي هستند كه عنوان فرزندان شيء Level ذخيره شده اند :
MY_LEVEL Level01
{
"Level01";
MY_MEDI_KIT
{
5;
7;
13;
}

MY_MEDI_KIT
{
435;
757;
139;
}
}
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


3 شنبه 12 تير 1386 - 20:16
پاسخ بصورت نقل قول
اشياء داده و مراجع :
آخرين نوع داده كه بايستي شرح داده شود شيء مرجع ميباشد . درست مانند اشاره گري به يك شيء در هرجايي از فايل . يك شيء پدر مي تواند شامل اشاره گري به يك شيء‌موجود به عنوان فرزندش باشد . مرجع به سادگي به يك شيء موجود در قسمتي از فايل اشاره مي كند . به مثال زير توجه كنيد :
MY_GAME_INFO Game01
{
"My Test Game";
"Ali parsa";
1;
}
MY_LEVEL Level01
{
"Level01";
MY_MEDI_KIT
{
5;
7;
13;
}
MY_MEDI_KIT
{
435;
757;
139;
}
[Game01]
}

مرجع [Game01] فرزند شيء Level است . اما به شيء MY_GAME_INFO Game01 كه در ابتداي فايل تعريف شده است اشاره مي كند و همانگونه كه ميبينيد مرجع براي دستيابي به شيء از نام آن استفاده مي كند . بعدا زمانيكه با استفاده از DirectX SDK به پيمايش اشياء موجود در يك x فايل پرداختيم بايد بدانيم كه شيء مورد نظر يك شيء استاندارد است يا مرجعي به شيء ديگر .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
nahid
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 26 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 25
محل سكونت: همه جاي ايران سراي من است


3 شنبه 12 تير 1386 - 20:23
پاسخ بصورت نقل قول
الگوهاي استاندارد :
حال كه پيش زمينه اي از x فايلها ، الگوهاي موجود درآن و سيستم آنها در اختيارتان قرار گرفت ، بد نيست انواع الگوهايي كه توسط دايركت ايكس در اختيارتان قرار ميگيرد را بشناسيد . به ليست زير كه صرفا براي آشنايي شما با اين الگوها دراختيارتان گذاشته شده نگاهي بياندازيد ، در مورد چگونگي كار با آنها بعدا به بررسي خواهيم پرداخت :
Animation
AnimationKey
AnimationOptions
AnimationSet
AnimTicksPerSecond
Boolean
Boolean2d
ColorRGB
ColorRGBA
Coords2d
DeclData
EffectDWord
EffectFloats
EffectInstance
EffectParamDWord
EffectParamFloats
EffectParamString
EffectString
FaceAdjacency
FloatKeys
Frame
FrameTransformMatrix
FVFData
Guid
IndexedColor
Material
MaterialWrap
Matrix4x4
Mesh
MeshFace
MeshFaceWraps
MeshMaterialList
MeshNormals
MeshTextureCoords
MeshVertexColors
Patch
PatchMesh
PatchMesh9
PMAttributeRange
PMInfo
PMVSplitRecord
SkinWeights
TextureFilename
TimedFloatKeys
Vector
VertexDuplicationIndices
VertexElement
XSkinMeshHeader
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


4 شنبه 13 تير 1386 - 17:54
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

jonathan
براي شروع برنامه نويسي دايركت ايكس مي بايست با زبان ++C آشنا باشيد . اگر به زبان انگليسي بصورت تخصصي در زمينه كامپيوتر وارد هستيد خوب با كتابهاي مرجع شروع كنيد و اگر كه نه چند تا كتاب ترجمه شده هست كه شايد بتونن در مراحل آشنايي با دايركت ايكس كمكتون كنن و چندتا برنامه خيلي ساده هم بتونين با اونها بنويسين . در مورد سگمنت ها اگر منظورتون رو درست فهميده باشم و بخواهيد با اسمبلي سرو كار داشته باشيد خوب من فكر نميكنم از طريق دايركت ايكس بشه همچين كاري كرد ولي توي كتابخانه دايركت ايكس كه نگاه كردم تنها سگمنت هاي قابل دستيابي در مورد فايلهاي صوتي بود اونهم دقيقا با اين تعريف : Segments are objects encapsulating sequenced sound data. The data might be a MIDI sequence, a waveform, a collection of information originating in a segment file from DirectMusic Producer, or a piece of music composed at run time from different components. In general, a segment is a piece of music or other sound that is played as a unit. اگر لازم بود بگيد تا ترجمه اش را بنويسم . ولي در ضمن گفته باشم اون چيزهايي كه شما بصورت x,y,z ديديد در حقيقت مختصات ورتكسها يا همان نقاط تشكيل دهنده شيء بوده نه سگمنت .

ممنون از راهنمايي هاتون
نقل قول:

منظورت ورتکس ه ، نه ؟

از بابت اين اشتباه هم ببخشيد Question

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


4 شنبه 13 تير 1386 - 21:27
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
از بابت اين اشتباه هم ببخشي

من منظورم فقط راهنمایی بود ، خدایی نکرده قصد جسارت نداشتم Crying or Very sad

از اطلاعات nahid هم ممنونم .
دارم گورو گور یاد می گیرم .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir


اين نامه توسط _Akhtar در 5 شنبه 14 تير 1386 - 11:38 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
jonathan
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 8 ارديبهشت 1385
تعداد ارسالها: 1166
محل سكونت: شيراز


5 شنبه 14 تير 1386 - 10:53
پاسخ بصورت نقل قول
کی گفت شما جسارت کردی آقا ؟

منم ممنونم.

_________________
Then you came right in
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
tearing out my soul
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |