Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> DirectX و VB
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

کدوم زبون برای ساخت بازی بهتره
++C
30%
 30%  [ 4 ]
++C
30%
 30%  [ 4 ]
++C
30%
 30%  [ 4 ]
#C
0%
 0%  [ 0 ]
VB
0%
 0%  [ 0 ]
JAVA
7%
 7%  [ 1 ]
مجموع آراء : 13

DirectX و VB
نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


جمعه 29 تير 1386 - 20:17
پاسخ بصورت نقل قول
سلام به DirectX کارهای عزیز ، یه سوال از حضورتون داشتم :
چطوری داخل وی بی از کتابخانه های DirectX استفاده می شه ؟
و یه راهنمایی کوچیک برای کار در این زمینه (از کجا شروع کنم)


0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط شنبه 30 تير 1386 - 17:48 در 4 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


شنبه 30 تير 1386 - 03:51
پاسخ بصورت نقل قول
@_Akhtar:
به نظر میاد کارتون گیره! یه سری به اینجا بزنید، امیدوارم مشکلتون حل بشه (کلمه ویژوال بیسیک رو سرچ کنید) یه سه تا کتاب اینجا هست که درباره برنامه نویسی بازی با ویژوال بیسیکه، شاید بدرد خورد... البته نمیدونم سر فصل هاشون چی هست و بدرد بخور هستن یا نه!

یه چیز دیگه، اگه تمایل دارید با Net. کار کنید توصیه می کنم یه سری به سایت مایکروسافت بزنید، درباره XNA یه کمی مطالعه کنید، Visual C# Express 2005 و XNA Game Studio رو دانلود کنید، برید توی XNA Club، XNA Creator و بقیه سایت های مرتبط (کافیه کلمه XNA رو سرچ کنید) و Tutorial هاشون رو مطالعه کنید و کلا به جای VB با #C کار کنید... البته این فقط یه پیشنهاده... جسارت نباشه، تصمیمش با خودتونه... Surprised

موفق و پیروز باشید. Laughing

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
salso
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 اسفند 1385
تعداد ارسالها: 29
محل سكونت: تهران


شنبه 30 تير 1386 - 08:57
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
كنجكاو خان اين سايتي كه گفتي كتابا رو مي فروشه و امثال ما هم كه پول نداريم



اينم لينكش :
http://rapidshare.de/files/27201029/1590590511.zip





اينم لينكش :
http://rapidshare.de/files/10136028/1931841160.zip

Embarassed
[/img]

_________________
If you want to be understood , Listen ... .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


شنبه 30 تير 1386 - 09:58
پاسخ بصورت نقل قول
@ کنجکاو
مثل همیشه از راهنماییتون ممنونم
در مورد کار با ویژوال استودیو ، خودمم خیلی علاقه دارم ولی لا مروّت برای حرفه ای ها ساخته شده ، این VB هم به زور کلاسهای دبیرستان توی پاچمون رفته وگرنه هیچوقت طرفش نمی رفتم (آخه هیچ جا صحبتی ازش نمی شه) .
این XNA Creator دیگه از کجا پیداش شده ؟! توی بازار نیست ؟؟ یا ک.ر.ک توی اینترنت پیدا می شه ؟؟ حجمش چقدره ؟؟ .
منبع هم که گفتین واسش زیاده پس فقط می مونه زبونش . زبونش چیه ؟
نقل قول:
03:51

شمام مثل من بی خوابی زده بود به سرتون ؟ Very Happy

نقل قول:
اينم لينكش :

صالح جان ، اینا لینک چیه ؟

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Kochol
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 1 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 298


شنبه 30 تير 1386 - 11:48
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
تو vb6 یا دات نت.
توی دات نت پس از نصب DX SDK توی سولوژن اکسپلورر رایت کلیک کن و Add refrence رو بزن تو لیستی که باز می شه microsoft.directx و microsoft.directx.direct3x و ... هر چی لازم داری اضافه کن.

بعد تو فایل های سورست کد زیر رو بنویس تا بتونی ازش استفاده کنی.
كد:

Imports Microsoft.DirectX.Direct3D
...


ولی من یه پیشنهاد دارم برو سی++ یاد بگیر با تمام سختی هایی که برات ممکنه داشته باشه چون افراد بیشتری هستند که با سی کار می کنند و گروه تشکیل دادن برات راحت تر می شه و نکته خیلی مهم 90% منابع اموزشی به این زبان هستند.

_________________
Kochol Game Engine

[img]http://barnamenevis.org/forum/image.php?type=sigpic&userid=6875&dateline=1258101798[/img]
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي 2190
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: جمعه 26 فروردين 1384
تعداد ارسالها: 402
محل سكونت: تهران


شنبه 30 تير 1386 - 11:54
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون اكبر جان ( كوچول)
منم با اكبر موافقم بهتره كه با سي پلاس پلاس كار كني .

در مورد سايت flazx من خودم شخصا دهها كتاب دانلود كردم و 1 تومان هم ندادم .
اين سايت سر تا پا رايگانه ولي در كنار لينك رايگان لينگ فروش اصلي كتاب تو آمازون رو هم براي اطلاع مي ذاره . بايد كمي صبر كنيد تا همه لينك ها مثل رپيد شير و ... و لينك مستقيم از سايت آشكار بشه . Evil or Very Mad
جناب كنجكاو بازگشت دوبارهتون رو تبريك مي گم و اميدوارم كه پروژه نا تمامتون رو با قدرت و نيروي دوباره به اتمام برسونيد Laughing

_________________
به امید روزی که کلمه ای کاش را نگوئیم ....
وبلاگ تیم توسعه سورنا
www.gamedev.ir
ادیتور سورنا
http://sourena.gamedev.ir/
ادیتور سیمرغ
http://simorgh.SourenaGames.com
بازی دوازده رخ - 12 رخ (سیاوش)
www.SourenaGames.com
شرکت نرم افزاری سورنا پردازش
WWW.SOURENACO.IR
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


شنبه 30 تير 1386 - 12:01
پاسخ بصورت نقل قول
من تو VB 6 از DirectX استفاده کردم
وقتی VB رو نسب کنی ، فایلهای DirectX 8 , DirectDraw 7 خودشون با VB نسب می شن. فقط باید به Project > Refrences بری و اونجا Microsoft DirectX رو تیک بزنی ، بعد تمام کلاس های DirectX به پروژه اضافه می شن. برای دیدن تمام کلاس ها و Object های DirectX برو به Object Browser توی VB ( دقیقا یادم نیست کدوم منو ! )

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
salso
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 17 اسفند 1385
تعداد ارسالها: 29
محل سكونت: تهران


شنبه 30 تير 1386 - 12:43
پاسخ بصورت نقل قول
لينك دانلود همون كتاباست
Embarassed

_________________
If you want to be understood , Listen ... .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


شنبه 30 تير 1386 - 17:41
پاسخ بصورت نقل قول
دوستان خوبم ، از راهنمایی همتون ممنونم .

نقل قول:
تو vb6 یا دات نت.

راستش VB رو تو دوران دبیرستان بهمون انداختن ولی .NETو خودم دارم یاد می گیرم که البته بد هم نشد یه چندتا ماشین حسابو بازیهای فکری ساختیم و برای یادگیری زبونهای دیگه هم کمک خوبیه ، چون شباهت زیادی بین زبونها وجود داره (درسته ؟) .
خب یه آمارگیر به تاپیک اضاف می کنم ، لطف کنید نظرتون رو دربارش بگید .

بازم از راهنمایی های همگی ممنونم .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

شعارهای خاموش...!
نويسنده
پيغام
كنجكاو
مدیر پروژه
مدیر پروژه


تاريخ عضويت: 1 شنبه 29 شهريور 1383
تعداد ارسالها: 180
محل سكونت: نپتون-زمين


شنبه 30 تير 1386 - 19:10
پاسخ بصورت نقل قول
@_Akhtar:
نقل قول:
بازم از راهنمایی های همگی ممنونم

چی چیرو ممنون... مگه مهمونی تموم شده... Crying or Very sad

........... Very Happy ..... کجا با این عجله؟

-----------------------------

@salso:
نقل قول:
كنجكاو خان اين سايتي كه گفتي كتابا رو مي فروشه و امثال ما هم كه پول نداريم

شوخیه جالبی بود... فکر کنم عجله کردید... نه نه، درسته Flazx.com یکی از شرکای بزرگه Amazon.comه! از این به بعد قراره وقتی به سایت Amazon.com میریم Redirect شیم روی Flazx.com ! Very Happy

گذشته از شوخی (فقط شوخی کردم) Flazx.com یکی از سایت هاییه که مجموعه ی خیلی خوبی از کتابهای الکترونیکی مجانی رو در اختیار ماها قرار داده و با توضیحی که آقا مهدی زودتر از اونکه من بخوام بگم مرحمت فرمودن، به هیچ وجه لازم نیست هزینه ای بپردازید... Surprised
(یکم بیشتر دقت کنید، معمولا برای هر کتابی 2-3 تا لینک قرار داده شده، زیر تبلیغات سمت راست صفحه!... Download e-book... Wink )

(بابت معرفی کتاب ها هم ممنون)
----------------------------------------

@_Akhtar:
نقل قول:
مثل همیشه از راهنماییتون ممنونم

مثل همیشه مخلصیم... Smile Surprised

نقل قول:
در مورد کار با ویژوال استودیو ، خودمم خیلی علاقه دارم ولی لا مروّت برای حرفه ای ها ساخته شده ، این VB هم به زور کلاسهای دبیرستان توی پاچمون رفته وگرنه هیچوقت طرفش نمی رفتم (آخه هیچ جا صحبتی ازش نمی شه) .

بر عکس! هم وی بی و هم سی شارپ در کلاس نرم افزارهای اداری و تجاری خیلی خیلی کاربرد دارند... هیچ وقت دسته کم نگیریدشون... Cool

توی ایران با این دوتا زبون خیلی خوب میشه پول در آورد، مخصوصا اگه علاوه بر اینها SQL، Oracle و ساختمان داده رو خوب یاد گرفته باشید... بعد با یه قاشق چای خوری CrystalReport میتونید شروع کنید به کارهای درآمد زا... Laughing
(اگه صدای کسی در نمیاد تا ما چیزی بشویم دلیلش اینکه بعضی از آدمای کوته بین فکر میکنن با این کار میتونن جلوی زیاد شدن دست رو بگیرن... ما هم که خودمونو راحت می کنیم... آقا کار نیست... خلاص... Very Happy ... بشینیم فوتبال ببینیم... Shocked )

چیزی رو که فراگرفته اید از دست ندید (فرمودید توی دبیرستان؟) بعدا به دردتون میخوره... Wink

نقل قول:
شمام مثل من بی خوابی زده بود به سرتون ؟ Very Happy

نه، اتفاقا خسته هم بودم... اما خوب کامپیوتر اینطوریه دیگه! بعضی وقت ها باید تا صبح بیدار بمونیم و کار کنیم تا صبح یه کاری رو به یکی تحویل بدیم، یه چیزی رو دمو کنیم و از این چیزا...! مثل شبه امتحان... Very Happy
(فکر کنم طرف تا حالا چیزی در مورد (Ajax (Asynchronous JavaScript And XML نشنیده بود، چون بعد از دمو بهم گفت که خیلی باحال بود... چطوری این کارارو کردید! من هم جو زده...!... شروع کردم... Surprised ... نمی دونم متوجه شد یا نه... Idea )

نقل قول:
این XNA Creator دیگه از کجا پیداش شده ؟! توی بازار نیست ؟؟ یا ک.ر.ک توی اینترنت پیدا می شه ؟؟ حجمش چقدره ؟؟ .
منبع هم که گفتین واسش زیاده پس فقط می مونه زبونش . زبونش چیه ؟

نه بابا، اینهمه زحمت نداره که... Expressه یعنی نسخه ساده شده و مجانیشه... اینم یکی از ترفندهای مایکروسافته... البته این چیزی از قدرتش کم نمیکنه... Laughing
(زبانه اصلیش هم سی شارپه)
اگه تا آخر تابستون صبر کنید (که توصیه می کنم اینکار رو نکنید!) نسخه دوش هم میاد... Razz

اگه اشتباه نکنم XNA Game Studio تقریبا 80~90 مگابایت حجم داره...
C# Express یه iso ی 440~450 مگابایتیه...!
(تازه یه SP1 رو هم به حجم 20~30 مگابایت به این لیست اضافه کنید!)
یه فایل کوچولوی 2 مگی هم هست که بازیکن بازی برای اجرای بازی باید روی دستگاه نصبش کنه... اگه بخوام خلاصه ش کنم باید بگم یه چیزی مثل Net Framework.
کلی هم Starter Kit و Tutorial و Article و وب سایت داره... Laughing
یه بازی کامل هم داره به نام MechCommander (اگه اشتباه نکنم!) که 700~800 مگابایته... شاید نخواهید این یکی رو دانلود کنید... Wink ... چون الان دیگه Content Pipeline در اختیارمون و به دستورهای عجیب و غریب این یکی احتیاجی ندارید تا یه مدل سه بعدی رو لود کنید... به هر حال برای یاد گیری بدم نیست... یکی از پروژه های خفن هم Blade3D یا هم همون Magic XNA قدیمیه که بخاطر مشکل با MS نامش رو عوض کرد (نباید از نام XNA استفاده بشه... Wink )

بنظرم ارزششو داره... (یه شایعاتی هست که قرار از نسخه 2 حرفه ای بشه و پولی؛ بعضی هم میگن که دو نسخه ای میشه Express و Professional... البته طبق معمول ماها که غمی نداریم... Mad )
----------------------------------------

توضیح در مورد XNA:
راستش الان که فکر می کنم باید بگم که نمی دونم چرا تا حالا هیچ صحبت خاصي از XNA نشده (توی PD)... الان که دارم فکر می کنم میبینم باید خیلی خیلی تعجب بکنم... Confused ... ایناهاش... Shocked Shocked Shocked

اگه DirectX SDK روی دستگاهتون نصب باشه و حتی یه ذره با DX کار کرده باشه احتمالا میدونید که معمولا کسانی که با Net. کار می کنن و می خوان نرم افزارهای Multi-Media بسازن، از DirectX Managed استفاده می کنن... خوب نسخه ای که ما داریم از Net Framework 1.1. استفاده میکنه... چرا؟... چون مایکروسافت تولید MDX 2.0 رو متوقف کرد و هرگز اونو به طور رسمی عرضه نکرد... چرا؟... چون رفت سراغ پروژه مشهور XNA...! که خوب البته نمی دونم... (اگه Help همراه کیت دایرکت ایکس رو خونده باشید باید بالای بعضی صفحاتش XNA رو زیاد دیده باشید!) شاید به خاطر این اینجا بحثی دربارش نشده که برای دانلودش باید یک عدد ویندوزه Genuine ناقابل روی دستگاهتون نصب باشه (یا Window Genuine رو با روش! (همون... ه.ک، ک.ر.ک!!!) Win95 دور بزنید و از این جور کارای بد بد!!!) تا بتونید دانلودش کنید...! شاید هم یه نفر باید بره توی تالار معرفی نرم افزارهای ساخت بازی و داد بزنه... Crying or Very sad

به هر حال... اگه خواستید میتونید به سایت Microsoft.com مراجعه کنید، بعد:
1- یا از از منوی سمت راست گزینه Products & Related Technologies را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ صفحه جدید گزینه Games & Xbox رو انتخاب کنید، بعد از اینکه در صفحه جابجا شدید گزینه یکی مانده به آخر یعنی Microsoft Game Studios رو انتخاب کنید... به دنیای بازی سازیه مدرن خوش آمدید... مایکروسافت میگه که #C و XNA متعلق به آینده بازی های کامپیوتری هستند! شاید هم هستند... Very Happy Surprised Laughing

2- یا داخل پنجره LiveSearch کلمه XNA را تایپ کرده و دکمه Enter را بفشارید... سپس...! Very Happy Arrow

3- یا خوب مستقیما به Microsoft Game Studios برید!
----------------------------------------

بعدش هم از منوی سمت چپ گزینه Microsoft XNA رو کلیک کنید یا اصلا مستقیما به Microsoft XNA برید!

بعد هم شروع کنید به گشت و گذار و مطالعه MSDN ... Surprised

اینم یه راه جدید برای ساخت بازی های کنسولی (XBox 360)... البته باید عضو XBox Live باشید ولی خوب... Rolling Eyes

در ضمن کتابهایی که آقا صالح معرفی کردن رو هم فراموش نکنید... Laughing
----------------------------------------

@مهدي2190:
نقل قول:
جناب كنجكاو بازگشت دوبارهتون رو تبريك مي گم و اميدوارم كه پروژه نا تمامتون رو با قدرت و نيروي دوباره به اتمام برسونيد

سلام مهدی جان، چطوری آقا... دلم برای خیلی از قدیمیا (پدر بزرگا) تنگ شده... خبری از آقا اسحاق ندارید؟

پروژه هم براهه اما تا نزدیک اتمام هیچ خبری ازش نخواهد بود... فعلا تصمیم دارم روی Proposal یه چیز کوچولو کار کنم.(تنهایی و اگه تنبلی نکنم) یه چیز خیلی کوچولو که خودم به تنهایی از پسش بر بیام تا توی وقت های اضافه ام به یه نتیجه ای برسه... Surprised ... شاید باعث بشه اون سری مقالاتی رو که 2 سال پیش قرار بود بنویسم رو الان شروع کنم...! Embarassed

----------------------------------------

@همه:
لطفا زود قضاوت نکنید... البته که ++C قویتره (تا کی ازش استفاده کنه)، قویتره به لحاظ آزادی و کنترل بیشتر... این بحث قبلا مطرح شده و من مایل نیستم دوباره به آتیشش دامن بزنم...!... اما یه نفری با ++C مشکله، باور کنید...!... به هر حال یه نگاهی به XNA و امثال این کیت ها بندازید... ضرری که نداره...!... کسانی که می خوان بصورت Hobby یا Indie کار کنن انتخاب خیلی مناسبی خواهند داشت... در ضمن کسانی که قبلا با Net. کار می کردند بهتره زودتر به سمت XNA حرکت کنند تا فرصت رو از دست ندن...! (در واقع XNA نسل جدید کدهای مديریت شده ی دایرکت ایکسه!)

میدونید کی باید از ++C استفاده کنه؟ ماها فقط چون حرفه ای ها از ++C استفاده می کنند، میدونیم که ++C قویتره! معمولا خودمون به این نتیجه نمیرسیم! فقط یه برداشت صحیح از کاره دیگران میکنیم! اگه مایلید بدونید چقدر ++C بلدید یه نگاهی به این لینک ها بندازید... اینها خیلی پایه ای هستند، اما نکته ای (مثل کنکور):

A Simple C++ Quiz

A Second C++ Quiz

The Third C++ Quiz

میدونید چیه؟ بله من هم از ++C استفاده می کنم... چرا؟ چون میتونم باهاش کدهام رو خیلی بهینه تر کنم و اینکارو میکنم... من همین الان میتونم تا 40% سریعتر از روش های استاندارد و معمولی اطلاعات رو از هارد بخونم و تا 15-20% هم سریعتر از روش های معمولی میشه اطلاعات رو از CD و DVD خوند... تازه بدون استفاده از Boost و ابزارهای دیگه... شما ببینید هدفتون از برنامه نویسی چیه؟ اگه میخواین یک فایل رو لود کنید و نمایش بدید و کلا بازی بسازید راه های خیلی ساده تری هم هست...!... ساخت بازی به اندازه کافی مشکل هست... برای کسانی که تازه اول راه هستند ضروری نیست که از ابزارهای استاندارد این صنعت استفاده کنن (Industy Standard Tools) که در واقع همون ++C باشه...... اینهمه ابزار... Glutter، SDL و غیره و غیره (همین XNA !)

----------------------------------------

میدونید؛ مشکل یه جای دیگه است... چند روز پیش من یه توضیحی در مورد یه چیزی دادم بعد یکی گفت که ممنونم اما یه کم مبهم توضیح داده بودی... خوب من چطوری بیام یه چیزی رو توضیح بدم وقتی مطمئن نیستم که حتی اسمش به گوش کسی خورده یا نه؟ نه تنها خود اون بلکه مسائل ساده ای که باید با اونها موضوع رو توضیح داد...! اینجا دو احتمال وجود داره: 1- یا من خیلی بد و مبهم توضیح داده و یا توضیح میدم و یا 2- ماها اطلاعات عمومی بازی سازیمون به اندازه ای نیست که کامل متوجه عمق مطالب همدیگه بشیم... و از اونجا که همیشه حق با مشتریه و من سعی می کنم خودم رو مقصر قلمداد کنم... پس نتیجه می گیریم که اعدام باید گردد... نه بابا دیگه نکشیدم!... Very Happy ... اما اگه لطف میکردن و می فرمودن کجاش مبهم بوده... خوب، من هم سعی می کردم شفاف سازی کنم دیگه (امروز چه خبره همه سیاسی حرف میزنن... Very Happy ) ... خلاصه یه خواهش کوچولویی که دارم اینکه هر وقت مطلبی براتون مبهم بود به نویسنده اش بگید (همراه با دلیلش) تا کمک کنید مطلب روان و ساده تر بشه... اگر هم طرف جواب نداد ناراحت نشید... خودتون برید بگردید بیاد بگید (مثلا) کنجکاو... خجالت نمی کشی... بازم که مزخرف گفتی که...!... فلان چیز ایجوریه نه اونجوری که تو بلغور کردی... Very Happy ... من یه چند بار جواب ندادم اما دیدم همه آماده خورن...!!!... فعال شدن یعنی این... منتظر نمونید... من بعضی وقت ها توی فوروم های خاصی سوالاتی می پرسم... اما خیلی وقت ها خودم بر می گردم میگم زحمت نکشید.... خودم پیداش کردم... Very Happy ... امیدوارم از این چیزا اینجاها بیشتر ببینیم... Laughing

اوه اوه اوه... از بحث ++C خارج شدیم... چند روز پیش یه پسر 13-14 ساله اومده توی یکی از فوروهای بازی سازی یه تاپیک باز کرده بود و به همه توصیه کرده بود که از ++C استفاده کنند چون فکر می کرد که بعد از فقط دو سال ++C کار کردن الان دیگه شده خدای سی پلاس پلاس!!! اعضای سایت هم ریخته بودن سرش که تو هنوز جوونی، تجربه نداری، مگه چند تا زبان برنامه نویسی بلدی که میگی ++C ساده است و یاد گرفتنش کاری نداره؟

اولین باری که تونستم یه مدل داینامیک رو لود کنم و نمایش بدم رو خوب یادمه... می خواستم یه سکانس کوتاه انیمیشن رو لود کنم... فکر می کنید چقدر طول می کشید تا لود بشه؟ 12 ثانیه!!! برای اون سکانس خیلی خیلی طولانی بود... بعده ها تونستم اون مقدار رو به حدود 1.5 ثانیه کاهش بدم (با مطالعه دقیقتر ساختار فایلی که استفاده کرده بودم) بعده ها با فشرده سازی و LOD و غیره تونستم این مقدار رو به کسری از ثانیه تبدیل کنم (18 تا 23 صدم ثانیه)

فکر می کنید الان خیلی احساس خوبی دارم؟ خیلی چیز میز یاد گرفتم؟ بله خیلی راه اومدم اما هنوز هیچ کاری برای این صنعت (حداقل توی کشورم) نکردم... چون فقط خودم رو میدیدم... چند ماه پیش به سرم زد تا روش های جدید Terrain LOD رو از روی Paper های مختلف مطالعه و آزمایش کنم و ببینیم چقدر موثرن... کسی اینجا FarCry رو بازی کرده؟... خاطرتون هست که چه لودینگ طولانی داشت؟... خوب من همیشه توی چند ثانیه یه کوه رو از روی یه HeightMap و با Texture و حتی Detail لود می کردم... به خودم میگفتم که پس چرا این فارکرای اینقدر طول میده؟... بعد از اینکه چندتا مقاله خوندم دست بکار شدم... این کار چند روز طول کشید تا اولین Terrain با LODی که یک Vertex Shader سطح جزئیات اونو کنترل می کرد رو تموم کردم... فکر می کنید چقدر طول کشید تا اون Terrain ایجاد بشه؟... بیش از 3 دقیقه!!! خوب تازه اونوقت بود که دیدم اوه اوه هنوز هم که هنوزه هیچی!!!

البته یه چیزی رو بهتون بگما... همیشه اینطوریه، پس نباید نا امید بشید.... همیشه باید اوا بکار انداخت بعد بهینه کرد... این یه اصل قدیمیه که هنوز هم خیلی ها رعایتش می کنن... روش هایی مثل (TDD (Test Driven Development برای ماها که تعدادمون کمه خیلی خوب هستند چون میتونیم بعدا از ماژول هامون استفاده کنیم... کدهای خودمون... Surprised

----------------------------------------

حالا یه چیز باحال... میدونستید طرفای سال 2000 میلادی همین Sand Box فقط یه Terrain Editor ساده بوده به نام TED؟ این نرم افزار اون موقع 30 دقیقه جون میکنده تا یه Terrain ایجاد کنه!!! ولی حالا نگاه کنید... فقط برید ببینید وقتی مگیدید Crysis یا CryEngine2 چی میشنوید... مگه این CryTek از مریخ اومده؟ (حتما میخواید بگید پول و دولت و فلان و فلان!!!)

ما هیچ وقت اون آدمهای با استعدادی رو که توی گاراژ کار می کردند رو ندیده و نمی بینیم ! فقط نتیجه رو می بینیم که ااااا.... یارو مفت مفت میلیونر شد! اگه ما هم اون پول در اختیارمون بود....... بقیه اش رو هممون میدونیم!

الان گروه های 3-4 نفری نسبتا خوب توی همین سایت تشکیل شدن که خوشبختانه عجله نکردن و هنوز صدای چیزی رو در نیاوردن تا به یه جایی برسن بعد قضیه رو علنی... Laughing ... براشون آرزوی موفقیت می کنم... Razz

----------------------------------------

ما یه زمانی اینجا آدم های قویی در برنامه نویسی به عنوان اعضامون داشتیم... جناب آقای سیدف... جناب آقای تقدیسیان... جناب آقای سلطانی...

اما الان کجان...؟... خوب جناب آقای سیدف مثل اینکه دیدن نه اینجا بخار خاصی نداره... باید توی فوروم های و MailingList های خارجی دنبالشون باشید...(احتمالا اونجا سونا بخارش بهتره Very Happy ) چرا؟ مگه کشورشونو دوست ندارن...؟.... چرا خیلی هم دوست دارن... اما خوب برای چی وقتشونو جایی تلف کنن که کسی حاضر نیست یه کمی مطالعه بکنه و بعد بیاد یه تاپیک بزنه؟ ما نمیریم اول فوروم خودمون (PD) رو سرچ کنیم ببینیم که کسی قبلا مشکلی مشابه ما داشته یا نه... دیگه گوگل و بقیه رو که ول کنید...!!!... فورا میایم یه تاپیک درست میکنیم که آی الان استادم داره منو میکشه یکی یه مدل 3D برام آپ کنه.... یکی برج هانوی... یکی شطرنج و امثالهم... Confused

ما اینجا یه زمانی یک عضوی داشتیم که اخلاق تندی داشت sepul... کسایی که یادشونه که هیچ اما کسانی که یادشون نیست یا ایشون رو نمیشناسن من هم نامشون رو نمی برم تا مساله ای پیش نیاد... ایشون علم این کار رو داشتن و آدم باهوشی هم بودن اما چون اخلاق و رفتارشون تند بود از PD اخراج شدن... ای کاش می شد اشتباهات همدیگه رو اصلاح کنیم و از خصلت های خوب همدیگه استفاده کنیم... Crying or Very sad

متاسفانه باید بگم که خود من هم اگه علی آقا بهم اعتماد نمی کردن و منو نمی بخشیدن الان جزء کاربران اخراج شده بودم احتمالا دیگه هم هیچ وقت اینجا پیدام نمیشد... اشتباه من خیلی بزرگ بود، اما خوشبختانه کرم و بزرگواری علی آقا بیشتر بود و باعث شد من از اون اشتباه تلخ یه درس بزرگ بگیرم... خیلی ها قضیه این مدیر پروژه رو نمی دونن، بعضی ها هم میدونن... به هر حال من هم مایل نیستم خاطرات تلخ گذشته رو زنده کنم... اما بدونید که من خیلی مدیون این سایت و علی آقا هستم... اگر هم دیر به دیر به سایت سر میزنم به خاطر اینکه اول مطالعه و کارای خودمه که برام الویت داره، بعد پاسخ به سوالات و مشکلات دیگران...ولی به هر حال سعی می کنم رابطه ام با این سایت قطع نشه... چون بهش امید دارم و میدونم جواب می گیرم/می گیریم... Laughing

خود علی آقا هم خیلی کم پیدا شدن... Wink ... به هر حال هر کسی یه گرفتاری خاصی داره دیگه... Very Happy

بهرحال این ماها (اعضای سایت) هستیم که باید اول خودمون رو بسازیم و بعد شروع کنیم به آموزش دیگران... هنوز نسل اول بازی سازهای ایران به دنیا نیومدن... البته شایدم ماها باشیم!

پروژه نجات بندر که یادتونه... اگه آقا مرتضی مینشست و با خودش میگفت (ببخشید که خودمونیه... شما بخوانید می فرمودند...) "این GM که در حد و اندازه ما نیست برم سراغ Ogre نه نه RenderWare... میدونم اگه رندر ویر رو گیر بیارم دیگه میشینم بازی میسازم اوف... بیا و ببین... نه نه RW دیگه از دور خارج شده... اووووم... برم سراغ Gamebryo.... اووووه صبر کنم ببینیم... اون این چیه ... C.r.y....E.n.g.i.n.e...2... اوه ایول این دیگه خودشه... خود خودشه...!... نه هر کسی بشینه و این طرز تفکر رو داشته باشه داره اشتباه میره... آقا مرتضی اینکار رو نکرد و پروژه اش رو به اتمام رسوند... (خوب دیگه از حالت خودمونی در میایم... Very Happy )

جناب آقای بصارت دار همت کردن و ان شاء ا... نتیجه اش رو هم دیدن/میبینن... شاید اونطور که لایقشونه نه... ولی خودشون که از کار خودشون راضی باشن کافیه... (البته اگه بعضی ها هم این استعدادها رو دریابن بد نیست.... Wink ... قضیه سیاسی شد... Cool )

چرا گیر دادی به این بنده خدا؟
کی من... نه بابا... من *** بکنم! من برای ایشون احترام خیلی زیادی قائلم و هر وقت هم که موقعیتی پیش بیاد از ایشون یاد می کنم... امیدوارم همینطوری هم ادامه بدن... (آخه مگه فقط وقتی طرف داره با دنیا وداع میکنه باید ازش یاد کرد؟!!! مثل این جوونای طفلی که میومدن مدال بین المللی میگرفتن بعد توی اخبار نشونشون میدادن و به سلامت... دیگه خبری نمیشد! البته شاید الان بهتر شده باشه... Wink )
(البته این تعاریف هم میتونن آدمها رو به زمین بزنن... مگر کسانی رو که به خودشون غره نشن و همیشه به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کنن... خلاصه اینکه من توی دهن آمریکا میزنم..... اااا... ببخشید، اشتباه شد... جو گرفت...! Very Happy Arrow )

من خیلی دوست دارم نام ایران رو همه جا ببینم اما نه دیگه همه جای همه جا که...! (فکر کنم مثال نزنم بهتره!)

خیلی دوست دارم بیام هرچی میدونم و میتونم اینجا بگم (هرچند که خیلی زیاد نیست)... اما خوب چه فایده... خودمو خسته کنم که چی؟ وقتی کسی نمیره مطالعه عمیقتر بکنه... من چی بگم...؟... کسایی که توی سایت بودن و الان دیگه سر نمیزنن چی بگن؟... خیلی ها که الان با شور و اشتیاق دارن کار می کنن هم وقتی اونقدر بزرگ بشن که دیگه میون اعضای سایت جا نگیرن... خوب از اینجا میرن... میرن توی GameDev.net و DevMaster و بقیه سایت ها... اونوقت چی میشه؟ خوب پیشرفت اعضای سایت و کیفیت محتوای سایت میاد پایین...!

خیلی چیزها رو هم دوست دارم به صورت خصوصی به خیلی ها بگم اما خوب من که با کسی آشنایی خاصی ندارم... میگه به تو چه؟ [ قسمتی از متن به علت عدم رعایت انصاف خذف شد ] خوب باید برم ببینم کجای کارم ایراد داره! صورتم کجه...! Very Happy ... دماغمو باید عمل کنم... Surprised ... یا چی، چمه... نمی دونم...!

امیدوارم که این اولین اولین هم کم کم از ذهنمون دور شه... اولین سایت... اولین موتور... اولین اوپن سورس... اولین بازی اکشن...!!! منم فردا میگم اول بازی توی محله مون...!!!!

معمولا اولین ها بهترین نیستند... مخصوصا توی ایران... پس هر وقت چنین چیزی شنیدید سریع خبر دار شین... فرار کنید تا یه چیزی نرفته تو پاچه تون!!! Very Happy

آشپری از روی کتابهای آشپزی که هنر نیست که... بلکه یادگیریه... اگه من 10 تا کتاب آشپزی بزارم جلوم یه چیزایی رو باهم قاطی کنم بعد بگم اولین غذای طبخ ایران که با رستوران های تاپ فرانسه همپایی می کنه... شما بهم چی میگید؟؟؟ کتاب آشپزی مال یاد گیریه... کسی با چندتا کتاب برنامه نویسی و مقاله نمیتونه چیز جدیدی سرهم کنه... البته ایران که با سپند و RD و غیره غیره اینکارو کرده... Crying or Very sad Confused Exclamation
(به هر حال ماها متخصص سرهم بندی هستیم دیگه نه؟ Very Happy )

میخواید من تا یه هفته ی دیگه یه دمو سر هم کنم بیام بگم اولین موتور ایرانی Shader Based که محدودیت 8 نور سخت افزاری رو از پیش روی بازی سازها برداشت؟ تازه نام تکنیک رو هم بهتون نگم تا بسوزید؟ (فایل اجراییش رو هم میزارم!) اینا که هنر نیست... فقط برای یادگیریه... فوق فوقش میشه بهش گفت یه دموی تکنیکی... Very Happy

(هر چی دلم می خواست گفتم... آخه یکی نیست بگه به تو چه... تو کار خودتو بکن...!)

خواهش می کنم بیاید بیشتر و عمیقتر فکر کنیم... وقتی خانم Jade Raymond از طرف UbiSoft به طرفدارهای PoP و AC قول میده که صفحه لودینگ در بازی Assassin's Creed رو بیشتر از 3 ثانیه نخواهند دید (گفته که قول میده زمان لود شدن بازی رو بیاره زیر 3 ثانیه) یعنی نخواهید دید... چرا؟ چون میدونه داره چی میگه... خودتون به این نتیجه برسید که چه زبان... کامپایلر و ابزار و پلتفورمی رو انتخاب کنید... گفتم فکر کنیم... خوب چون يوبی سافت از ++C استفاده کرده پس ++C بهترینه و من هم ++C رو انتخاب می کنم.... خسته نباشم!... آخه اینم شد فکر کردن!!! Very Happy

البته توجه به پیشنهاد دیگران هم به شدت توصیه میشه... اما بشرط باز بودن چشم... Surprised

امیدوارم این مطلب رو به حالت طنز گونه ای خونده باشید تا خستگی ار تن و بدنتون بره و مطمئن باشید که من قصد توهین به هیچ شخص خاصی رو نداشته و ندارم... خلاصه اینکه یکی با DX راحته یکی با OGL یکی با Max یکی با Maya... من توی اوپن جی ال خیلی خوب نیستم... چرا؟ چون کار کردن با Extenstion های مختلفش برام خسته کننده است... شاید یکی بگه چیه این DX... باید 100 خط کد بنویسی تا یه پنچره با یک مثلث ببینی... خوب اون فرد نظرش اینه... من نظرم این نیست، من با D3D راحتم.... این دیگه به خود شخص مربوطه... Mad

شاد و خرم و پیروز باشید... Surprised

_________________
!Sometimes it is difficult to recognize the difference between worthless glass and priceless diamonds, specially about human beings
None of you humans seem to understand! I'm not logged in here with you! YOU'RE LOGGED IN HERE WITH ME


اين نامه توسط كنجكاو در 1 شنبه 31 تير 1386 - 22:21 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |