Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> انجین یا نرم افزار مسیله این است !!!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2  بعدي

انجین یا نرم افزار مسیله این است !
نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


شنبه 13 مرداد 1386 - 23:18
پاسخ بصورت نقل قول
خوب این سوالی بود که قبلا هم برام پیش اومده بود . زیاد هم حرف نمی زنم می تونید بحث های اولیه رو تو این تاپیک ببینید :

http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=173&postdays=0&postorder=asc&start=20

حالا من موندم انجین جدای از نرم افزاره یا اسمه دومی برای نرم افزارهای ساخت بازیه .
خلاصه هنوز توش گیر کردم و فکر می کنم خیلی زشت باشه که این تفاوت رو ندونیم !

( یه تاپیک هم باید بزنیم و کلمات معمول رو توش بنویسیم و یه جورایی نحوه تلفظ کلمات توش گفته بشه تا کمی استاندارد بشیم !! )

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 00:22
پاسخ بصورت نقل قول
--------------------------=

خوب ،

در مورد مساله ی اول من مشکلی ندارم و فرقشو فهمیدم !
در مورد مساله ی دوم هم من تجربه ی زیادی دارم. اگه خودت تاپیک رو ایجاد کنی من هم کمک می کنم. حداقل می تونیم توش ترجمه ای برای لغات بیگانه تعیین کنیم.

--------------------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 01:19
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

در مورد مساله ی اول من مشکلی ندارم و فرقشو فهمیدم !


خوب بي زحمت بگو فرقشو ما هم از نادوني رهايي پيدا كنيم !

نقل قول:

در مورد مساله ی دوم هم من تجربه ی زیادی دارم. اگه خودت تاپیک رو ایجاد کنی من هم کمک می کنم. حداقل می تونیم توش ترجمه ای برای لغات بیگانه تعیین کنیم.


ترجمه نمي خواد . خودشون خوبند . فقط تلفظ ...
زين پس به جاي واژه پليد و نامانوس و غربي ! oncollision بگوييد " وقتي خوردي به من " !!!

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Ali
مدیر کل
مدیر کل


تاريخ عضويت: شنبه 20 تير 1383
تعداد ارسالها: 2983
محل سكونت: On the edge


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 03:04
پاسخ بصورت نقل قول
من به عنوان نوح بازی سازی این تالار سعی میکنم در این بحث شرکت کنم! البته درگیر شدن در اسم عناصر معمولا به دیدگاههای فلسفی بر میگرده که همتون می دونین هیچوقت آخر و عاقبت درستی ندارن و همیشه یه عده اینور قضیه هستن و یه عده اونور قضیه.

به عقیده من بین موتور (انجین) و نرم افزار تفاوت زیادی وجود داره. همونطور که از سم نرم افزار بر میاد، یک سری از کدهای پشت صحنه هستن که استفاده از خواصشون با استفاده از یکسری منو و دکمه و کلیدهای کی بورد براحتی امکان پذیره. مهم نیست این نرم افزار چیکار می کنه. مهم نحوه استفاده از امکاناتش هست که بصورت ویژوال و عموما با موس و کی بورد انجام میشه. به همین دلیل استفاده ازش معمولا آسونه و مخاطبان عمده این نوع استفاده از کامپیوتر رو بر انواع دیگه ترجیح میدن.

اما در مورد موتور ها (که ترجمه engine هستن) قضیه فرق می کنه. یه موتور می تونه به اشکال مختلفی ارایه بشه. از یه فایل .lib گرفته یا یک یا یکسری فایل dll یا یک مجموعه سورس کد شامل سورس اصلی، فایلهای هدر، کتابخانه های مورد نیاز و در برخی موارد یه ادیتور که در واقع همون وظیفه نرم افزاری رو به منظور ساده کردن کار با موتور انجام میده. تقریبا توی هر موتوری دستوراتی برای جابجا کردن و چرخش مدلها وجود داره و اگه یه ادیتور به همراه موتور ارایه بشه که کار طراحی مرحله رو صرفا با استفاده از امکانات تغییر مکان و چرخش ارایه کنه، مسلما خود موتور که مثلا یک فایل dll هست هم می تونه در صورت فراخوانده شدن دستوراتش در برنامه اصلی اون امکانات رو در اختیار برنامه نویس قرار بده.

اینجا شاید درک مطلب یکم ساده تر بشه. نرم افزاری مثل گیم میکر بطور یقین یه موتور دو بعدی در پشت پرده خودش گنجونده که برای سادگی کاربر، توابع موتور رو از طریق یکسری شکل و دکمه و منو در اختیار کاربر قرار میده. اگه بپرسین اشکال دیگه نرم افزارهای ساخت بازی کدومن میشه به دارک بیسیک کلاسیک یا 3d rad اشاره کرد که در واقع یه کنسول به همراه نرم افزار باز میکنن که معادل توابع موجود در موتور رو از شما می خوان و کار مورد نظر شما رو روی بازی پیاده می کنن. شکل دیگش میشه Power render که به عنوان یکسری فایل dll کتابخانه ای در نرم افزار شما قرار می گیره و شما باید مستقیما با هارد کد کردن توابع این موتور داخل برنامه خودتون از امکانات متنوعش برای کنترل مدلها و صحنه ای 3 بعدی استفاده کنین. بقیه نرم افزار ها مثل quest3d یا ویرتولز هم اگه به ساختار نرم افزاریشون دقت کنین می بینین که وضیعت قابل درکی دارن. اینا خودشون نرم افزارن. ولی چیزهایی که شما با استفاده از درگ و دراپ و کلیک و استفاده از کانالها و بلوک ها توشون می سازین با استفاده از موتور اصلیشون (یه نگاهی به پوشه های این نرم افزارها روی سیستمتون بندازین تا با تعداد زیادی از فایلهای plugin یا channel resource که بصورت dll هستن روبرو بشین) تفسیر و سپس اجرا می کنن. یعنی شما اگه توابع موجود در یه فایل dll مثل فایلهای نرم افزار کوئست رو بدنین (که معمولا توی sdk های نرم افزاری میشه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد) میتونین بدون استفاده از خود نرم افزار کوئست و صرفا استفاده از موتورش، از قدرت کوئست در برنامه خودتون استفاده کنین. کاری که توی بازیهایی مثل سایبریا انجام شده چیزی جز این نبوده...


بنابراین در مورد بحثمون در مورد بازی، نرم افزار ساخت بازی در واقع یه موتور (در پشت پرده) هست که توابع داخلش رو با استفاده از یکسری امکانات ویژوال در اختیار کاربر قرار میده. ازونجایی که این کار یه لایه مفسر به برنامه نهایی استفاده می کنه (تا علایم و اشکال و کانال ها دوباره به کد خام تبدیل بشن)، حرفه ایها استفاده از نرم افزار رو دوست ندارن و معمولا هم توصیه نمی کنن. ولی واقعیت امر اینه که اگه از امکانات نرم افزار بدرستی استفاده بشه، این لایه اضافی بار پردازشی چندانی بر دوش برنامه نهایی نمی ذاره و اصل کار، سبک کاری شما و بهینه سازی محصولتونه که بازدهی نهایی رو مشخص می کنه...

_________________
پی سی گیمرز - آرشيو بزرگ بازی های کامپیوتری
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 09:28
پاسخ بصورت نقل قول
ممنونَ چيزاي جديدي توش بود كه هيچ جاي ديگه اي نديده بودم... كامل توضيح داده بوديد Idea
نقل قول:

در مورد مساله ی اول من مشکلی ندارم و فرقشو فهمیدم !

با صحبت هاي علي اقا من هم همه چيزش رو فهميدم Smile
نقل قول:

در مورد مساله ی دوم هم من تجربه ی زیادی دارم. اگه خودت تاپیک رو ایجاد کنی من هم کمک می کنم. حداقل می تونیم توش ترجمه ای برای لغات بیگانه تعیین کنیم.

منم يه زماني داشتم يه لغت نامه (ديكشنري Surprised ) براي بازيساز هاي ميساختم و نياز به كمك زياد هست... ميشه اين كار رو به طور گروهي انجام داد PDT_002

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 13:05
پاسخ بصورت نقل قول
منم هستم .

نقل قول:
زين پس به جاي واژه پليد و نامانوس و غربي ! oncollision بگوييد " وقتي خوردي به من " !!!

و به جای : on not Collision ، بگید : وقتی کاری به کار من نداشتی Very Happy

@Ali
واقعاً استفاده بردیم !! Arrow

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
rastegar
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 1 شنبه 7 مرداد 1386
تعداد ارسالها: 310
محل سكونت: مشهد


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 14:18
پاسخ بصورت نقل قول
آقا من دارم یک وب سایت می زنم یک بخشش همینه
یک دیکشنری آنلاین که کاربر ها می تونن اصطلاحات بازی سازی رو سرچ کنن و اضافه و اصلاح کنن برای بقیه

امکانات دیگه ای هم داره که نمی گم سورپرایز شید

خوشحال میشم شما اساتید عضو افتخاری این وب سایت شید

آخه ثبت نامش شرایط خاصی داره(ولی برای شما دیگه پارتی بازیه) Idea
در ضمن من واقعا به کمکتون احتیاج دارم تو اونجا Evil or Very Mad
هنوز کار کامل نشده
فقط یکی از امکاناتش هلپ فارسیه 3d game studio هست(البته یک پروژه بود تو همین سایت که فعلا معلق موند و من مجبور شدم منتقلش کنم)
اونقدر امکانات داره که طرف برای ثبت نام مجبور شه شرایط سختش رو قبول کنه
نمی دونم کی تموم میشه چون خودم دقیق دقیق نمی دونم

_________________
دانا ترین مردم کسی است که دانش دیگران را به دانش خود بیفزاید. رسول اکرم(ص)
..........................
وب سایت انتقالی و جابه جایی دانشجو
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1524
محل سكونت: اهواز


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 18:21
پاسخ بصورت نقل قول
------------------=

iran_adventure,

'گفتنی نیست ، باید درک کرد !

ممکنه منظور من هم از ترجمه چیز دیگه ای باشه ! شاید چیزی شبیه Wiki !

------------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 19:45
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

یه جورایی نحوه تلفظ کلمات توش گفته بشه


Very Happy Smile
اون يه جورايي رو براي همين روزها گفتم ! مي شه با همون حروف فارسي هم نشون داد به كمك فتحه - كسره و ...

مثلا ايرليخت درسته يا ايرليچ ؟

يا

تركيو >>> ت ( ضمه ) ركيو
تركو >>> ت ( ضمه ) ركو
ترك >>> ت ( ضمه ) رك !
ترگ
من يه جا اين رو هم ديدم !
ترقه >>> ت ( ضمه ) رق ( كسره )

( درضمن اشتباه نكنيد ! به هيچ كدوم از قوميت هاي شريف و دلاور ايران اهانتي نشده !!! Smile )

اگه پايه ايد كه يه تاپيك بزنم ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 14 مرداد 1386 - 20:01
پاسخ بصورت نقل قول
برای علی :
میگم اگه با اون پست نسیتا طویل کلک کار رو نمیکندی، گمون کنم باز یه جنجالی تو این تاپیک بر پا می شد PDT_001

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 2 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |