Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> ++C به علاوه SDL میشه یه بازی خوب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


5 شنبه 29 شهريور 1386 - 17:59
پاسخ بصورت نقل قول
سلام آقا احسان
شاید جای درسته پرسیدن این سوال اینجا نباشه اما جایی بهتر از اینجا پیدا نکردم. دیروز در رابطه با اون الگوی مسیر یابی صحبت کدید من الان یکم فکر کردم یه سوال برام پیش اومد.
شما کارتون را طوری هست که برای طراحی هر مپ باید گراف مربوط بهش را هم آماده کنیم ؟ یعنی هر مپی که درست می کنیم باید یه گراف برای مسیر ها هم براش آماده کنیم ؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 30 شهريور 1386 - 09:27
پاسخ بصورت نقل قول
آره درست حدس زدی!!

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
UNKNOWN
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 5 شنبه 22 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 12


1 شنبه 1 مهر 1386 - 23:47
پاسخ بصورت نقل قول
من مقاله هارو save كردم ايشاا... وقتي سي ياد گرفتم مي رم سراغشون.

دستت درد نكنه كه براي افراد علاقه مند وقت مي ذاري Very Happy
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
مسعود 16 a
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1265


2 شنبه 2 مهر 1386 - 13:48
پاسخ بصورت نقل قول
eta,
ممنون احسان جان Laughing
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 2 مهر 1386 - 18:00
پاسخ بصورت نقل قول
خواهش میکنم.
برای unknown و مسعود :
میشه بگید که از مقالات چه جور استفاده ای بردید.
فقط exe رو دیدید، یا تاپیک رو خوندید، یا کدها رو دقیق خوندید، یا کامپایل و دستکاری هم کردید.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 15 آبان 1386 - 00:24
پاسخ بصورت نقل قول
بابت آموزش ممنون البته من از روي يه سري توتوريال ديگه كار كردم ...

sdl_gfx چه امكاناتي مي ده ؟ براي انيميشن توابعي داره ؟ براي لايه آلفا در png چه طور ؟

من با sdl_image كار كردم يه توتوريال براي اين كار داشت ولي كل عكس شفاف مي شد ! نه قسمتي كه مد نظر است و در برنامه گرافيكي بدون لايه است ...

تو يه آموزشي كه براي انيميشن انجام دادم عكس رو تكه تكه مي كرد و پشت سر هم نشان مي داد آيا تابع خاصي براي اين كار درنظر گرفته شده است يا بايد از همين تكنيك استفاده كرد ؟؟

درضمن من نتونستم فايل رو بگيرم . نمي تونم عضو بشم ...

ممنون

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


3 شنبه 15 آبان 1386 - 20:55
پاسخ بصورت نقل قول
و 2 تا سوال دیگه :

1 - من دنبال sdl_gfx گشتم و تونستم سورس ورژن 2.0.16 رو گیر بیارم ولی من امپایل شده اش رو می خوام که در حال حاضر 2.0.13 رو دارم ولی نتونستم 2.0.16 رو گیر بیارم شما از کدوم ورژن استفاده کردید و لینکی دارید ؟؟

2 - من یه کلاس برای انیمیشن درست کردم ولی به ازای هر آبجکتی که درست می کنم باید یک بار دستور رندر و یک بار هم دستور handle_events رو در حلقه اصلی بزارم . چه طوری می تونم کاری کنم که این عمل خود به خود انجام بشه ؟ یعنی روش بهینه کدوم هست ؟ آرایه ها ؟ vector ؟ و ... ؟
دوستم که قبلنا ! روی انجین کار می کرد یه کلاس به درست کرده بود و هر آبجکتی از کلاسهای مختلف ساخته می شد به این کلاس اضافه می شه و عمل رندر رو انجام می داد ... البته در dx ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 16 آبان 1386 - 18:28
پاسخ بصورت نقل قول
سلام مجتبی

sdl_gfx تاجایی که من می دونم امکاناتی برای کار با primitiveها داره.
مثل رسم بیضی، مستطیل، خط .

نه انیمیشن پیش ساخته نداره.

درباره لایه آلفا اطلاع دقیقی ندارم.

ما از ورژن 2.0.13 استفاده کردیم.
لینک خاصی هم ندارم. اما یه پروژه vc به همراه سورس هست اگه اونو کامپایل کنی نباید مشکلی باشه.

خوب درباره انیمیشن هزار تا راه وجود داره. اما خوب توی همه شون یک بار رندر حداقل هست.
این که از چه راهی استفاده کنی کاملا به بازیت وابسته است.
چندین راه وجود داره. شی گرا و غیر شی گرا.
به نظر راه منطقی اینه که کل آبجکتها توی یه آرایه(vector هم همون آرایه است. که برخی کارها رو اتوماتیک انجام میده. اما ساختار اصلی و هسته ایش همون آرایه است. پس فرقی نمیکنه از آرایه استفاده کنی یا از vector اما خوب vector خیلی خوش دست تره و توابع زیادی برای sort و binary search و ... روی اون قابل استفاده اند پس از vector استفاده کنی بهتره.)
دیگه بقیه اش سر راسته. می تونی یه کلاس داشته باشی با یه مشت فانکشن که روی این آرایه عملیاتی انجام بدن یا هر جور دیگه.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 16 آبان 1386 - 18:49
پاسخ بصورت نقل قول
راستی منظورت از نتونستم قایلها رو بگیرم. فایلهای پروژه بود؟؟

درباره قابلیتهای sdl_gfx حتما این صفحه رو دیدی دیگه!؟
http://www.ferzkopp.net/joomla/content/view/19/14/

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 17 آبان 1386 - 04:11
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

سلام مجتبی


سلام احسان !

نقل قول:

sdl_gfx تاجایی که من می دونم امکاناتی برای کار با primitiveها داره.
مثل رسم بیضی، مستطیل، خط .

نه انیمیشن پیش ساخته نداره.


فقط براي primitiveها ! مسلما ن . چه امكاناتي داشت كه شما ازش استفاده كرديد . البته من براي كار خودم فعلا فقط به انيميشن احتياج دارم پس فكر كنم در هر صورت فعلا به sdl_gfx نيازي ندارم و همون sdl_image كارم رو راه مي ندازه ...

نقل قول:

درباره لایه آلفا اطلاع دقیقی ندارم.


البته خود اس دي ال اين رو داره SDL_SetColorKey كه فكر كنم باهاش كار كردي و من هم فعلا از همون استفاده مي كنم ...

نقل قول:

ما از ورژن 2.0.13 استفاده کردیم.


خوب كامپايل شد ون رو دارم ولي تو توضيحات ورژن هاي بعد يه چيزهايي در مورد لايه آلفا نوشته بود گفتم شايد بهتر باشه اون رو بگيرم ...

نقل قول:

خوب درباره انیمیشن هزار تا راه وجود داره. اما خوب توی همه شون یک بار رندر حداقل هست.


خوب من يه روش از هزار روش رو پياده كردم ! و شي گرا هم هست ولي وقتي روي ايونت هاي موس كار مي كردم متوجه شدم كه براي هر آبجكت بايد تو حلق اصلي دستور رندر و handleEvent رو بزارم پس گفتم بيام كار رو اصولي انجام بدم ...

نقل قول:

به نظر راه منطقی اینه که کل آبجکتها توی یه آرایه(vector هم همون آرایه است. که برخی کارها رو اتوماتیک انجام میده. اما ساختار اصلی و هسته ایش همون آرایه است. پس فرقی نمیکنه از آرایه استفاده کنی یا از vector اما خوب vector خیلی خوش دست تره و توابع زیادی برای sort و binary search و ... روی اون قابل استفاده اند پس از vector استفاده کنی بهتره.)


متاسفانه كتابي كه دارم هيچ چيز در مورد وكتور نگفته . خودم دوست دارم از وكتور استفاده كنم . منبع خوبي براي آموزش مي شناسي ؟

نقل قول:

راستی منظورت از نتونستم قایلها رو بگیرم. فایلهای پروژه بود؟؟


آره ...

نقل قول:

درباره قابلیتهای sdl_gfx حتما این صفحه رو دیدی دیگه!؟
http://www.ferzkopp.net/joomla/content/view/19/14


بله . ولي كامپايل نشده هستند ...

يه سوال :

كد:
GameEngine::GameEngine(vector<GameLoop*> loops):loops(loops)
{
   display = SDL_SetVideoMode(800, 600, 32, SDL_DOUBLEBUF|SDL_HWSURFACE);
}


كد:
:loops(loops)


براي چي بيد ؟؟!

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 7 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |