Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> ++C به علاوه SDL میشه یه بازی خوب
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


2 شنبه 28 آبان 1386 - 19:59
پاسخ بصورت نقل قول
@lord_akinak:

ممنون . یه مقدار سرم شلوغ شده ! + میان ترمی که دارم نتونستم انجینم رو ادامه بدم هنوز روشی که گفتی روش کار نکردم ...

@Pswin:

ممنون . من فعلا نمی تونم کار کنم ولی برای اون موقعی که می خوام شروع کنم می پرسم ! : چون تا حالا از پشته استفاده نکردم نمی دونم از کجا شروع کنم . کجا می تونم اطلاعاتی در موردش پیدا کنم ؟؟

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


2 شنبه 28 آبان 1386 - 20:22
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
میتونی از کتابهای ساختمان داده استفاده کنی. مفاهیم پشته خیلی راحت هستش.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


4 شنبه 30 آبان 1386 - 00:14
پاسخ بصورت نقل قول
چه طوری باید تو sdl عکسم رو بچرخونم ؟!
بعضی محدودیت هاش آدم رو وادار می کنه ازش صرفه نظر کن .
مخصوصا همین چرخش و یا نشناختن لایه آلفا . ولی فعلا برام چرخش مهمه اگه نداره بی خیال بشم ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 1 آذر 1386 - 18:03
پاسخ بصورت نقل قول
SDL_gfx این کار رو می کنه من استفاده نکرده بودم و شک داشتم اما با اولین سرچ مطمئن شدم.

http://www.google.com/search?q=SDL_gfx+rotate+image&btnG=Search

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 1 آذر 1386 - 18:29
پاسخ بصورت نقل قول
مجتبی یه توصیه برادرانه دارم. البته چون طرفم تویی اینو میگم و مطمئنم که برداشت غلط از حرفم نمی کنی.
کارت رو با TGB شروع کردی. بعد بی خیالش شدی رفتی تو کار DX بعد اومدی طرف SDL. احتمالا یه چیزای دیگری هم بوده که من نمی دونم.

فکر می کنم داری بی خودی از این شاخه به اون شاخه می پری.

تو هنوز مهارت کافی برای برنامه نویسی رو نداری. برای همین نمی تونی خوب قابلیت های محیطهای مختلف مقل DX و SDL رو که نیازمند سطحی از توانایی توی برنامه نویسی اند لمس کنی و به نحو مناسب ازشون استفاده کنی. فکر می کنم این که خیلی زود از SDL زده میشی دلیلش همین باید باشه.
در این شرایط به نظرم از شاخه به شاخه پریدن اصلا راه مناسبی نیست.

دو تا پیشنهاد برات دارم.
1- به یکی از ابن موارد SDL یا DX یا حتی همون CDX که نمی دونم چیه بچسب و دست از سرش بر ندار. و تواناییهای برنامه نویسیت رو توش ارتقا بده. اگه یه چیزی رو انتخاب کنی که افرادی باشن توش راهنماییت کنن خیلی بهتره. اما باید خیلی زحمت بکشی و وقت زیادی صرف کنی.
2- یه چیز راحت تر انتخاب کن TGB ، 3Dgs یا هر چیز دیگه که فکرش رو بکنی.

نمی دونم شاید اگه توی همون ابزارهای اصولی تر هم از زبونهای خیلی سطح بالا و اسکریپتی(python, lua, ruby) استفاده کنی باز هم کارت سریع تر پیش بره.
اصلا چرا irrlicht رو ول کردی؟؟!!
ایرلیشت با پایتون می تونه گزینه مناسبی برات باشه.
تصمیم با خودته
امیدوارم که هر کدوم رو انتخاب کنی موفق بشی

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 1 آذر 1386 - 19:06
پاسخ بصورت نقل قول
دليل ول كردن TGB : نداشتن لايسنس فول درنتيجه نمي تونم بازي ساخته شده رو بفروشم !

دليل ول كردن DX : نياز داشتن به آشنايي بيشتر با ++C و پيچيدگي نسبي

دليل خوب بودن SDL ! :
1 . بدون درگير كردن با api توانايي لود عكس رو بهم مي ده .
2 . مشكلي كه تو امروز حلش كردي ! ( والا من يه بار دنبال فرومش گشتم و يه بار هم دنبال جواب يه سوال گشتم - خيلي خيلي كم doc داره به خاطر همين ديگه نگشتم ! ... )

دليل از اين شاخه به اون شاخه پريده :
بازي كه مي خواهيم بسازيم با همون امكانات نيمچه انجينم ! مي تونه ساخه بشه !! ( پانكي نيست .. ) و از اول آشنايي با SDL تا نوشتن نيمچه انجين حدود يه هفته شايدم 2 هفته طول كشيد پس به نظر خودم ارزش اين رو داره كه بهترين ابزار رو پيدا كنم .

ايرليشت هم اصولا براي هدف ديگه اي شروع به يادگيري كردم و هنوز ولش نكردم . از اون براي پروژه هاي 3 بعدي استفاده مي كنم ...

پایتون چي بيد ؟؟!

در كل از راهنماييت ممنون . لينكي كه گذاشتي نديدم اگر مشكلم رو حل كنه همين SDL رو مي رم جلو ( البته يه سرچ مي زنم ببينم شايد CDX هم بد نباشه سايت رسميش كه برام باز نشد ! ) ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 1 آذر 1386 - 19:10
پاسخ بصورت نقل قول
فرمش رو هم فكر كنم پيدا كردم !
و اين لينك همه در مورد SDL مي پرسند تا كتابخونه هاي ديگه ...
http://www.gamedev.net/community/forums/forum.asp?forum_id=61

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 2 آذر 1386 - 10:15
پاسخ بصورت نقل قول
پایتون یه زبون اسکریپتیه در حقیقت مشهورترین و پرکاربردترینشونه. اینا زبونهای خیلی سطح بالا هستن گاهی اوقات 1 خط از کدهاشون کار 5، 6 کد ++C رو انجام میده.
برای irrlicht و ogre و به احتمال زیاد خیلی از م.ت.رهای رایگان دیگه binding پایتون موجوده. یعنی می تونی توی پایتون ازشون استفاده کنی و گرفتار سختیهای ++C نشی.
lua یکی دیگه از زبونهای اسکریپتیه که گمون کنم توی game خیلی بیشتر از بقیه استفاده میشه.
فقط هم برای اینها binding ندارند برای خیلی زبونهای دیگه هم دارند java، ruby و ...

راستی اون لینکه هم سرچ گوگله همون جوابهای اولی کمکت می کنه.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 2 آذر 1386 - 11:14
پاسخ بصورت نقل قول
مرسي

نقل قول:

راستی اون لینکه هم سرچ گوگله همون جوابهای اولی کمکت می کنه.


منظورم اين بود كه چون هنوز رو لينك كليك نكردم نديدمش Very Happy
تو همون لينك هاي اول نگاه كردم پيداش كردم براي چرخش يه SDL_Surfase ديگه مي سازه و به گفته كسي كه جواب داده بود سرعتش كمه و نمي شه در هنگام رندر ازش استفاده كرد و چرخش رو بوجود آورد و پيشنهاد داده بود كه از رندر انجين هايي مثل HGE, hxRender استفاده بشه ...

براي برگشتن به بحث :
اين كدي هستش كه در حال حاظر براي حركت استفاده مي كنم و بد هم نيست :

كد:
   if ( (::abs(velocityX)*( ::SDL_GetTicks() - lastTx))/1000 ) {
      if ( velocityX > 0 )
         offset.x += (velocityX*( ::SDL_GetTicks() - lastTx))/1000;
      else
         offset.x -= (-velocityX*( ::SDL_GetTicks() - lastTx))/1000;
      lastTx = ::SDL_GetTicks();
   }
   if ( (::abs(velocityY)*( ::SDL_GetTicks() - lastTy))/1000 ) {
      if ( velocityY > 0 )
         offset.y += (velocityY*( ::SDL_GetTicks() - lastTy))/1000;
      else
         offset.y -= (-velocityY*( ::SDL_GetTicks() - lastTy))/1000;
      lastTy = ::SDL_GetTicks();
   }


من ديشب تا ساعت 4.5 شب روي كاليژن فكر كردم ! و به يه جاهاي نسبتا خوبي رسيدم .
كاري كه كردم تا يه حدودي تقليد از TGB بود . هر كلاس يه collisionGoroup و يه collisionLayer داره . collisionGoroup مي گه كه شي با چه اجسامي مي تونه برخورد كنه مثلا اگه collisionGoroup عدد 40 باشه بعد از تبديل به باينري مي شه 101000 يعني با اشيايي كه collisionLayer آنها 6 و 4 هستش مي تونه برخورد كنه ...
چون طوري كد رو نوشتم كه تعداد بررسي ها نصف شده بايد collisionLayer و collisionGoroup دقيقا توسط كابر ثبت و نوشته بشه ...

كد:
      for(int i = 0 ; i < (int)mySceneNodes.size() ; i++) {
         for(int j = i + 1 ; j < (int)mySceneNodes.size() ; j++) {
            if ( mySceneNodes[i]->collisionGroup > 0 && mySceneNodes[j]->collisionLayer > 0 ) {
               if (mySceneNodes[i]->collisionGroup/(int)pow((float)2, mySceneNodes[j]->collisionLayer - 1) -
                  mySceneNodes[i]->collisionGroup/(int)pow((float)2, mySceneNodes[j]->collisionLayer)* 2)
                  testCollision(mySceneNodes[i], mySceneNodes[j]);
            }
         }
      }

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 6 آذر 1386 - 22:24
پاسخ بصورت نقل قول
دربراره سرعت باید بگم که تستش کن. بعید میدونم که مشکلی پیش بیاره.

این collision group و layer استاتیک معین میشن دیگه؟

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 6 از 7 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |