تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
2 شنبه 28 آبان 1386 - 19:59
@lord_akinak:
ممنون . یه مقدار سرم شلوغ شده ! + میان ترمی که دارم نتونستم انجینم رو ادامه بدم هنوز روشی که گفتی روش کار نکردم ...
@Pswin:
ممنون . من فعلا نمی تونم کار کنم ولی برای اون موقعی که می خوام شروع کنم می پرسم ! : چون تا حالا از پشته استفاده نکردم نمی دونم از کجا شروع کنم . کجا می تونم اطلاعاتی در موردش پیدا کنم ؟؟
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
4 شنبه 30 آبان 1386 - 00:14
چه طوری باید تو sdl عکسم رو بچرخونم ؟!
بعضی محدودیت هاش آدم رو وادار می کنه ازش صرفه نظر کن .
مخصوصا همین چرخش و یا نشناختن لایه آلفا . ولی فعلا برام چرخش مهمه اگه نداره بی خیال بشم ...
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
5 شنبه 1 آذر 1386 - 18:29
مجتبی یه توصیه برادرانه دارم. البته چون طرفم تویی اینو میگم و مطمئنم که برداشت غلط از حرفم نمی کنی.
کارت رو با TGB شروع کردی. بعد بی خیالش شدی رفتی تو کار DX بعد اومدی طرف SDL. احتمالا یه چیزای دیگری هم بوده که من نمی دونم.
فکر می کنم داری بی خودی از این شاخه به اون شاخه می پری.
تو هنوز مهارت کافی برای برنامه نویسی رو نداری. برای همین نمی تونی خوب قابلیت های محیطهای مختلف مقل DX و SDL رو که نیازمند سطحی از توانایی توی برنامه نویسی اند لمس کنی و به نحو مناسب ازشون استفاده کنی. فکر می کنم این که خیلی زود از SDL زده میشی دلیلش همین باید باشه.
در این شرایط به نظرم از شاخه به شاخه پریدن اصلا راه مناسبی نیست.
دو تا پیشنهاد برات دارم.
1- به یکی از ابن موارد SDL یا DX یا حتی همون CDX که نمی دونم چیه بچسب و دست از سرش بر ندار. و تواناییهای برنامه نویسیت رو توش ارتقا بده. اگه یه چیزی رو انتخاب کنی که افرادی باشن توش راهنماییت کنن خیلی بهتره. اما باید خیلی زحمت بکشی و وقت زیادی صرف کنی.
2- یه چیز راحت تر انتخاب کن TGB ، 3Dgs یا هر چیز دیگه که فکرش رو بکنی.
نمی دونم شاید اگه توی همون ابزارهای اصولی تر هم از زبونهای خیلی سطح بالا و اسکریپتی(python, lua, ruby) استفاده کنی باز هم کارت سریع تر پیش بره.
اصلا چرا irrlicht رو ول کردی؟؟!!
ایرلیشت با پایتون می تونه گزینه مناسبی برات باشه.
تصمیم با خودته
امیدوارم که هر کدوم رو انتخاب کنی موفق بشی
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
5 شنبه 1 آذر 1386 - 19:06
دليل ول كردن TGB : نداشتن لايسنس فول درنتيجه نمي تونم بازي ساخته شده رو بفروشم !
دليل ول كردن DX : نياز داشتن به آشنايي بيشتر با ++C و پيچيدگي نسبي
دليل خوب بودن SDL ! :
1 . بدون درگير كردن با api توانايي لود عكس رو بهم مي ده .
2 . مشكلي كه تو امروز حلش كردي ! ( والا من يه بار دنبال فرومش گشتم و يه بار هم دنبال جواب يه سوال گشتم - خيلي خيلي كم doc داره به خاطر همين ديگه نگشتم ! ... )
دليل از اين شاخه به اون شاخه پريده :
بازي كه مي خواهيم بسازيم با همون امكانات نيمچه انجينم ! مي تونه ساخه بشه !! ( پانكي نيست .. ) و از اول آشنايي با SDL تا نوشتن نيمچه انجين حدود يه هفته شايدم 2 هفته طول كشيد پس به نظر خودم ارزش اين رو داره كه بهترين ابزار رو پيدا كنم .
ايرليشت هم اصولا براي هدف ديگه اي شروع به يادگيري كردم و هنوز ولش نكردم . از اون براي پروژه هاي 3 بعدي استفاده مي كنم ...
پایتون چي بيد ؟؟!
در كل از راهنماييت ممنون . لينكي كه گذاشتي نديدم اگر مشكلم رو حل كنه همين SDL رو مي رم جلو ( البته يه سرچ مي زنم ببينم شايد CDX هم بد نباشه سايت رسميش كه برام باز نشد ! ) ...
تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384 تعداد ارسالها: 2153 محل سكونت: شاهين شهر
جمعه 2 آذر 1386 - 10:15
پایتون یه زبون اسکریپتیه در حقیقت مشهورترین و پرکاربردترینشونه. اینا زبونهای خیلی سطح بالا هستن گاهی اوقات 1 خط از کدهاشون کار 5، 6 کد ++C رو انجام میده.
برای irrlicht و ogre و به احتمال زیاد خیلی از م.ت.رهای رایگان دیگه binding پایتون موجوده. یعنی می تونی توی پایتون ازشون استفاده کنی و گرفتار سختیهای ++C نشی.
lua یکی دیگه از زبونهای اسکریپتیه که گمون کنم توی game خیلی بیشتر از بقیه استفاده میشه.
فقط هم برای اینها binding ندارند برای خیلی زبونهای دیگه هم دارند java، ruby و ...
راستی اون لینکه هم سرچ گوگله همون جوابهای اولی کمکت می کنه.
_________________ تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید
تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385 تعداد ارسالها: 2069 محل سكونت: تهران
جمعه 2 آذر 1386 - 11:14
مرسي
نقل قول:
راستی اون لینکه هم سرچ گوگله همون جوابهای اولی کمکت می کنه.
منظورم اين بود كه چون هنوز رو لينك كليك نكردم نديدمش
تو همون لينك هاي اول نگاه كردم پيداش كردم براي چرخش يه SDL_Surfase ديگه مي سازه و به گفته كسي كه جواب داده بود سرعتش كمه و نمي شه در هنگام رندر ازش استفاده كرد و چرخش رو بوجود آورد و پيشنهاد داده بود كه از رندر انجين هايي مثل HGE, hxRender استفاده بشه ...
براي برگشتن به بحث :
اين كدي هستش كه در حال حاظر براي حركت استفاده مي كنم و بد هم نيست :
من ديشب تا ساعت 4.5 شب روي كاليژن فكر كردم ! و به يه جاهاي نسبتا خوبي رسيدم .
كاري كه كردم تا يه حدودي تقليد از TGB بود . هر كلاس يه collisionGoroup و يه collisionLayer داره . collisionGoroup مي گه كه شي با چه اجسامي مي تونه برخورد كنه مثلا اگه collisionGoroup عدد 40 باشه بعد از تبديل به باينري مي شه 101000 يعني با اشيايي كه collisionLayer آنها 6 و 4 هستش مي تونه برخورد كنه ...
چون طوري كد رو نوشتم كه تعداد بررسي ها نصف شده بايد collisionLayer و collisionGoroup دقيقا توسط كابر ثبت و نوشته بشه ...
كد:
for(int i = 0 ; i < (int)mySceneNodes.size() ; i++) {
for(int j = i + 1 ; j < (int)mySceneNodes.size() ; j++) {
if ( mySceneNodes[i]->collisionGroup > 0 && mySceneNodes[j]->collisionLayer > 0 ) {
if (mySceneNodes[i]->collisionGroup/(int)pow((float)2, mySceneNodes[j]->collisionLayer - 1) -
mySceneNodes[i]->collisionGroup/(int)pow((float)2, mySceneNodes[j]->collisionLayer)* 2)
testCollision(mySceneNodes[i], mySceneNodes[j]);
}
}
}