voldemort مدیر انجمن
تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383 تعداد ارسالها: 392 محل سكونت: تهران
5 شنبه 3 دي 1383 - 16:05 |
|
|
DarkBasic یه زبان برنامه نویسی مبتنی بر موتور DarkBasic است. یعنی شما نمی تونید محدودیتهای موتور پشت صحنه DarkBasic رو دور بزنید. به عنوان مثال اگه این موتور از DirectX8 استفاده کنه دیگه شما نمی تونید از نسخه های جدیدتر DX استفاده کنید و یا شما نمی تونید از OpenGL در DarkBasic استفاده کنید چون مبتنی بر DX است. ولی از همه اینا بگذریم DarkBasic هم زبان قوی و ساده (البته در مقایسه با دیگر زبانها) برای ساخت بازیهاست و هم موتور پشت صحنه اون موتور قوی و خوبیه.
در مورد حجمش هم به دو صرت Exe میسازه. حالت اول منابع رو تو خود exe قرار میده که طبیعتا حجم Exe بالا میره. حالت دوم فقط Exe میسازه و منابع رو از خارج از فایل استفاده می کنه. در زمان کمپایل هم فشرده سازیهی روی فایل exe نهایی انجام میده که باعث میشه حجم نهایی کمتر بشه. این فشرده سازیها مبتنی بر روش فشرده سازی فایلهای Rar است.
و اما مطلبی که می خواستم یه تاپیک جداگانه براش بزنم ولی بهتر دیدم که همینجا در موردش بنویسم اینه که شرکت سازنده DarkBasic یه محصول دیگه هم داره با نام Dark Game SDK که یه موتور 3D قوی مبتنی بر DX9 است و برای استفاده در زبانهای برنامه نویسی (فعلا فقط VC6 و VC.NET) طراحی شده. استفاده از این موتور (طبق گفته خود سایتش) باعث زمان کمپایل کوتاهتر، زمان کمتر مورد نیاز برای شروع بازی، حافظه مصرفی کمتر، اندازه نهایی کوچکتر فایل Exe میشه. در مورد اندازه کمتر فایل Exe در مقابل DarkBasic در مقایسه ای که خود سایت انجام داده حجم فایل DG تقریبا 1.8 در برابر 6.39 مگابایته!
البته فکر می کنم برای ما فعلا همین DarkBasic خیلی خوب باشه. می تونیم به راحتی ضمن یاد گرفتن تکنیکهای برنامه نویسی بازیها، در مورد مسائل تکنیکی دیگه هم با دردسر کمتر تجربه کسب کنیم. |
_________________ First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win |
|