Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> مرجعی برای پیروی از استانداردها
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  بعدي

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


4 شنبه 25 مهر 1386 - 18:46
پاسخ بصورت نقل قول
از اونجايي كه يه بازي يه نرم افزار محسوب ميشه تمام قوانين مهندسي نرم افزار در مورد بازي ها صدق مي كنه. در اين مورد مي تونيد به كتابهای مربوط به مهندسی نرم افزار در ساخت بازیها مراجعه کنید

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


4 شنبه 25 مهر 1386 - 21:55
پاسخ بصورت نقل قول
سلام!
حالا می شه اون فاکتورهایی که به نظر شما می رسه رو بگید؟

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 26 مهر 1386 - 14:36
پاسخ بصورت نقل قول
بله البته بازی هم یک نرم افزاره و کلیه نکاتی که باعث بهبود یک نرم افزار میشه در بهبود بازی هم موثرند.

برای سعید:
گمون کنم باید برای اون فاکتورها یه چیزی حدود 1000 تا 2000 صفحه کتاب بخونی. چرا که به صورت کلی چیزهای مضحکی به نظر میان.
مثلا باید نرم افزار user friendly باشه باید مطمثن باشه. نباید crash کنه. باید در طول زمان سلامت خودش رو حفظ کنه و ...

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


5 شنبه 26 مهر 1386 - 15:32
پاسخ بصورت نقل قول
براي آشنا شدن با اصول طراحي نرم افزار بايد هم زياد مطالعه كنيد و هم بصورت عملي تمرين داشته باشيد. در اين مورد با eta موافقم ولی در این زمینه که بصورت کلی مضحک به نظر می رسند با ایشون موافق نیستم. دلیل اینکه نمیشه به این سادگی بطور کلی این مساثل رو مطرح کرد اینه که خیلی گویا نیستن.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 26 مهر 1386 - 19:03
پاسخ بصورت نقل قول
خوب البته نظر شخصی بود. معمولا افراد با نظر شخصی خودشون موافقند Cool
اما خوب بذار یه ذره شفاف سازی کنم.
من معمولا بعضی کلمات رو به صورت اغراق آمیز به کار می برم.
اینجا می خواستم بگم قضیه یه جورایی سهل ممتنعه(یعنی آسون و مشکل)
یعنی هر کی کلیات رو بشنوه(مثل همون چند موردی که توپست قبل گفتم می گه اینا رو که همه میدونن و شاید خنده اش بگیره.(مضحک رو از این جهت گفتم.)) اما اینکه چه جوری به این اهداف که همه هم میشناسنشون برسیم اصل هنر یه مهندس نرم افزاره.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


جمعه 27 مهر 1386 - 01:49
پاسخ بصورت نقل قول
خب نظرات شخصی دیگه کافیه! برید یه تاپیک دیگه بزنید و اونجا بحثتون رو ادامه بدید Idea

من یکسری فاکتور کلی مینویسم ، شما نظر بدید (پیرامون موضوع!)


~~~~~~~~~~ استانداردهای شخصی! ~~~~~~~~~~~~~

- کلیه مراحل نصب بازی روی سیستم باید ساده و در عین حال اختیارات کافی رو به کاربر بده (در چه مسیری و با چه تنظیماتی ... نصب بشه)
- حد المکان پس از نصب یک میانبر (shortcut) بر روی میز کار (desktop) قرار داده بشه .
- فایلهای بازی نباید ویروسی یا تروجان یا هر نوع مخرب دیگر رو به همراه داشته باشه .
- فایل اجرایی بازی نمی باید! بدون اجازه کاربر در اسناد روی حافظه سیستم دستکاری بکنن .

اجزای داخلی بازی :
- آرم های نمایشی سازندگان و همایت کنندگان می بایسی بصورت سریع و حدالمکان دسته جمعی نمایش داده شوند و به کاربر اجازه عبور سریع (skip) را بدهد .
- منوی بازی شامل گزینه های برای : شروع - انصراف - در صورت لزوم "ذخیره سازی"و"بارگزاری" (Save/Load) و در آخر امکان خروج کامل از بازی ، باشد .

و یک مورد دیگه : باگهای بازی ، می بایستی قبل از عرضه بازی به بازار گرفته شوند .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

با نظرات همدیگه می تونیم کاملش کنیم و ... استفاده کنیم Arrow
نظر شما چیه؟

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


جمعه 27 مهر 1386 - 09:22
پاسخ بصورت نقل قول
فکر کنم بهتر بیشتر به استانداردهای Develop کردن بازی بپردازیم

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 27 مهر 1386 - 10:21
پاسخ بصورت نقل قول
برای سعید :
اونهایی که گفتی به بیرون بازی مربوط بود و همه درست و نسبتا سهل الوصول هستند. اما اینایی که سیلوستر میگه. از همه مهمترند. که متاسفانه سهل الوصول هم نیستند.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


جمعه 27 مهر 1386 - 11:47
پاسخ بصورت نقل قول
استاندارد که به داخل بازی مربوط نمی شه ، بازی موقعی سنجیده می شه که به اتمام رسیده باشه .
هر بازی می تونه از ساختار داخلی کاملاً متفاوتی تشکیل شده باشه و این به سازنده و شیوه کارش مربوطه .

در اون مورد هم اگر اطلاعاتی (به صورت فهرست وار) دارید ، خوشحال میشم ارائه کنید .

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
voldemort
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 4 شنبه 24 تير 1383
تعداد ارسالها: 392
محل سكونت: تهران


2 شنبه 30 مهر 1386 - 18:35
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

هر بازی می تونه از ساختار داخلی کاملاً متفاوتی تشکیل شده باشه و این به سازنده و شیوه کارش مربوطه


اما همين ساختار داخليه كه نقش اساسي در كيفيت بازي داره. بيشترين هم و غم سازنده ها و منتقدين هم روي همينه. اون اوصلي هم كه در موردش صحبت كرديم بيتشر روي همين قسمت متمركز ميشه.

_________________
First they ignore you;then they laugh at you ;then they fight you ;then you win
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 14 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |