Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> مرجعی برای پیروی از استانداردها
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  بعدي

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 21 بهمن 1386 - 08:57
پاسخ بصورت نقل قول
چارکرم.
شما هم یه دست به گوشه اش بگیر!!

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 21 بهمن 1386 - 08:58
پاسخ بصورت نقل قول
66. بر تصاحب تکیه کنید، و راه را برای طمع باز کنید :
این قانون مرتبط با قانون "تاکید بر اکتشاف" است. بازیکنهای از بدست آوردن چیزهای بهتر، بیشتر و بزرگتر لذت می برند. پس به او اجازه دهید تا قدرتمند و ثروتمند و توانا گردد.

حوزه: مبنایی

67. نشانه های تکامل را به وضوح نشان دهید :
نمایان کردن نشانه های تکامل. عوض شدن قیافه کاراکترها و افراد آنها، دیدن مزیتهای ویژه به صورت بصری و نه فقط در خصوصیات درونی کاراکتر، مشوق بزرگی برای بازیکنهاست. در بازی های چند نفره نیز نمایش دادن این ویژگیها تاثیر مثبتی دارد.

حوزه : روانی، پاسخگویی

68. سختی شکست باید متغیر و قابل قبول باشد:
یک قانون تا حدودی ضعبف است، که با تکیه بر بسیاری از مراعاتهای تولید نتیجه می گردد. اما به طور وضوح قسمتی از فرایند سرگم کردن را به خود اختصاص می دهد و در زمانی که هدف سرگرم کردن کلیه افراد(حتی بازنده ها) باشد کاربرد دارد. با قانون "بازنده جایزه نمی گیرد" در تضاد است.

حوزه: روانی، پاسخگویی

69. نسبت به هر عمل بازیکن عکسالعمل نشان دهید(نیوتن را ضایع نکنید!) :
به عنوان یک روند ایده آل شما باید به کلیه اقدامات بازیکن با روش صوتی، تصویری یا با استفاده از هر دو روش پاسخ بگویید.

حوزه : روانی، پاسخگویی

70. بازیکن را با جلوه های ظریف بصری هدایت کنید :
آبجکتها را دور ظریف و جذاب ترسیم کنید تا بازیکن با کشیده شدن به سمت آنها در محیط بازی هدایت گردد.

حوزه: طراحی مراحل

توجه: بند 70 رو بخونید. به دلیل عدم شفافیت مجبور شدم بخشهاییش رو از ترجمه حذف کنم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 25 بهمن 1386 - 16:40
پاسخ بصورت نقل قول
71. چیزهایی که قیافه مشابه دارند باید رفتار مشابه نیز داشته باشند :
این یک جلوه از قانون یکنواختی است. که گزینه مناسبی برای اعمال کردن در زمانی است که سایر جنبه های این قانون واضح به نظر نمی رسند.

حوزه : ساده سازی، پاسخگویی

توجه : به متن انگلیسی هم نگاهی بندازید.

72. بار عاطفی باید بر زمان بارگذاری قلبه داشته باشد:
یک زمان بارگذاری طولانی تنها زمانی قابل پذیرش است که بازیکن در سطح بالای از احساس عاطفی نسبت به بازی قرار داشته باشد.

حوزه : روانی

73. چیزی رو که می بینید باید صداش رو هم بشنوید :
تا جایی که می تونید برای کلیه عناصر قابل دیدن صحنه صداگذاری کنید. برای اشیاء و اتفاقات هم به همین ترتیب.

حوزه : پاسخگویی

توضیح مترجم: این کار باعث میشه که بازیکن به طرز خارق العادع ای بازی رو واقعی تصور کنه.

74. صدا می تونه قبل از دیده شدن منبعش شنیده بشه:
این یه تکنیک توی فیلمهاست. شما می تونید صدای یک رویداد یا کاراکتر رو قبل از ورودش به چارچوب صحنه بشنوید.

حوزه: روانی

75. در روند بازی استثنائاتی طراحی کنید و انها رو تقویت کنید:
این قانون با قانون "اعتماد بازیکن رو بدست بیارید و اون رو از دست ندید" همپوشانی داره.

حوزه: روانی، تناسب

توجه: لطفا متن انگلیسی رو بخونید. داره میگه overlaps یعنی همپوشانی داره و معمولا overlap به معنی اینه که دو تا قضیه یه کار یا نیاز رو به اشکال مختلف انجام میدن یا بر آورده می کنن. جوری که یکیشون هم کفایت می کرد. در قسمت حوزه هم عبارت consistency اومده اما تیتر داره ضدیت رو بیان می کنه.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 26 بهمن 1386 - 21:11
پاسخ بصورت نقل قول
76. مراحل را طوری طراحی کنید که از خراب شدن عملکرد دوربین جلوگیری شود:
متقابلا از طراحی هایی که ایرادها(یا حتی نقاط ضعف ها) را در الگوریتمهای مرتبط به دوربین، نمایان می نمایند نیز خودداری کنید. مثل راههای تنگ و باریک.

حوزه: طراحی مرحله در بازیهای 3 بعدی

77. به بازیکن امکان زیاده خواهی را بدهید:
و به گونه ای که در بسیاری از بازیها مشهود است، در زمان پایان بازی چیز دیگری که بازیکن دوست داشته باشد به آن برسد باقی نگذارید.

حوزه: روانی

78. تعداد کلیکها را به حداقل برسانید:
(بدون شرح!!)

حوزه: ساده سازی

79. تاثیرات اقدامات قبلی را در بازی اعمال کنید(نیاز به دستور مجدد را حد اقل کنید):
کمی مشابه با قانون "رشته هایی از اعمال قابل پیشبینی طراحی کنید" است.

حوزه: ندارد(اما "ساده سازی" حوزه مناسبی باید باشد.)

80. هر روز بازی را انجام دهید:
منظور شما توسعه دهنگان هستید نه آزمایش کننده ها.

حوزه: ماورایی، توسعه

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید



اين نامه توسط eta در 5 شنبه 2 اسفند 1386 - 20:49 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


1 شنبه 28 بهمن 1386 - 00:56
پاسخ بصورت نقل قول
همچنان استفاده میبریم.
توی این دوره و زمونه چیزی که کم پیدا میشه (شایدم پیدا نمیشه) جونمرده! Idea

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 28 بهمن 1386 - 09:54
پاسخ بصورت نقل قول
باشه!!
چیز زیادی هم نمونده.
ببرید!!!!

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 2 اسفند 1386 - 20:50
پاسخ بصورت نقل قول
این قسمت هم انجام شد. بعدی ها رو کی انجام میده؟!

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 3 اسفند 1386 - 11:12
پاسخ بصورت نقل قول
81. همواره عمیقتر از اونی که هست نشونش بدید(باید یه اصطلاح باشه):
تکنیک خوبیه ولی ناقصه.

حوزه: روانی

82. زمانبندی را به سبک هالیوودی انجام دهید:
برای کارهایی که باید در زمانی محدود صورت بگیرند اما در همین محدوده انعطاف پذیرند، از این تکنیک استفاده کنید: در 5% از وقت بدترین اتفاقات پیش می آید.5% دیگر شامل موفقیتهای بزرگ به تشویقهای بزرگ خواهد بود و در 90% بقیه زمان بازیکن همواره در شرف رسیدن به موفقیت قرار دارد.

حوزه: روانی

83. مراحل را بر طبق داستان پس زمینه تهیه کنید: حتی اگر بازیکنها هرگز در طی بازی با برخی از عناصر داستان پس زمینه آشنا نمی شوند، مراحل را کاملا بر اساس یک داستان پس زمینه معین طراحی کنید.

حوزه: داستان

84. اعتماد بازیکن را جلب نمایید و آن را از دست ندهید:
به بازیکن اجازه دهید تا نحوه عملکرد بازی شما را بفهمد و از این دانسته خود در بازی کردن استفاده نماید.

حوزه: روانی، یکنواختی

85. اجازه بدهید تا اقدامات بازیکن تاثیرات ماندنی بر بازی داشته باشند:
اگر اعمالی که بازیکنها انجام می دهند، تاثیرات دائمی بر بازی داشته باشند بازی بسیار واقعی تر به نظر خواهد رسید. مثلا خرابی ها تا زمانی که تعمیر نشوند باقی بمانند. یا اقدامات خوب و یا خصمانه قبلی بر روابط بعدی تاثیرگذار باشند.

حوزه: ماورایی، پاسخگویی

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید



0 بار اين نامه ويرايش شده است كه آخرين بار توسط شنبه 4 اسفند 1386 - 20:50 در 3 بوده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 4 اسفند 1386 - 19:31
پاسخ بصورت نقل قول
86. بین طراحی بازی و طراحی تجربه تفاوت قائل شوید:
(Not sure I know what this means - NF)
این یعنی خود یارو هم نفهمیده. زیادی زور نزنید!

حوزه: ماورایی

87. احساس قدرتمندی و منحصر به فرد بودن رو به بازیکن القا کنید:
مشابه قانون "کاری کنید که بازیکن احساس هوشمند بودن بنماید(شماره 59)"

حوزه: روانی

88. قابلیت تشخیص یعنی حرکت، کشیدن حاشی، رنگ، کنتراست، تکسچر، صدا به همین ترتیبی که بیان شد:
نتیجه تحقیقات مایکروسافت بر روی اینکه "بازیکن چگونه اشیا، ساختمانها و واحدها را بر روی صحنه بازی تشخیص می دهد."

حوزه: ماورایی، روانی

89. بر روی اکتشافات غیر قابل انتظار تاکید نمایید:
با اکتشافات غیر منتظره نواحی، کاراکترها و محلهای جدید تاثیر احساسی بر بازیکن بگذارید.

حوزه: روانی

90. برای کلیه عناصر بازی ارزش و اعتبار برابری قائل شوید:
هرگز یک زمان کوتاه به یک عنصر از بازی ندهید، همه عناصر در به وجود آوردن تاثیر گذاری بازی مشارکت دارند. اگرچه زمانی که به هر کدام اختصاص می یابد ممکن است متفاوت باشد.

حوزه: ندارد اما حوزه طراحی به نظر مناسب می آید.

91. چیزی حدودی 10%(وقت، کار، هزینه، طراحی و ...) نیز برای خصوصیاتی از جمله کوررنگی، مشکلات شنوایی و چپ دست بودن، هزینه کنید:
حتی اقلیت مخاطبان را نیز فراموش نکنید.

حوزه: ندارد اما طراحی مناسب است.

92. اضافات را حذف کنید:
بدون هیچ گونه ملاحظه ای کلیه عناصر بازی را که تاثیری بر لذت و درک بازیکن ندارند از بازی حذف کنید.

حوزه:ماورایی، ساده سازی، داستان

93. از "منحنی اعتنا" برای یافتن نقاط کور استفاده نمایید:
ترسیم منحنی توجه بازیکن در طی گذار از بخشهای مختلف گیم پلی می تواند در یافتن نقاط مشکل دار کمک نماید.

حوزه: ماورایی

94. برای تشخیص مشکلات بازی می توان از تشریحیه(narrative) بازیکن استفاده کرد:
در فازهای اولیه طراحی داستان یا بازی می توان از تشریحیه ای که از دید بازیکن نوشته می شود و به بیان گیم پلی و احساس او در حین بازی می پردازد، برای یافتن مشکلات آینده استفاده نمود.

حوزه: ماورایی

95. سیستمهای امتیازدهی را به گونه ای طراحی کنید که بازیکن قابلیت دخل و تصرف در آن را داشته باشد:
اگر چه این کار معمولا مفید است ولی در بازی های مهم و جدی تقریبا حیاتی نیز به نظر می رسد. چرا که با این کار دست بازیکن (یا مدرس) را باز می گذاریم تا با تغییر سیستم امتیازدهی بر اهداف آموزشی مورد نظر خویش تاکید نماید.

حوزه: بازیهای جدی

96. رشته های از اتفاقات قابل پیش بینی طراحی کنید:
احساس وجود سیستم علت و معلول را به بازیکن القا نمایید. عناصری را که بازیکن توان ادراک تاثیر آنها در روند بازی را ندارد، وارد بازی نکنید
حوزه: ماورایی، روانی

97. از سیاست های اجبار کننده که انتخاب بازیکن را محدود می نماید دوری کنید:
بازی را جوری طراحی کنید که بازیکن مجبور به انجام یک عمل مشابه در سرتاسر بازی نشود.

حوزه: ماورایی، تعادل

98. فاضاهای متمرکز طراحی نمایید:
به بازیکن اجازه دهید تا پس از کسب قدرت و قابلیتهای جدید به محلهایی که قبلا در آنها بوده بازگردد.

حوزه: روانی، طراحی

99. یک چارچوب و مبنا برای ارتباطات اجتماعی در بازی ایجاد نمایید:
خوبه ولی بعضا ناقصه

حوزه: بازیهای چند نفره

100. با بازیکن ابزار سنجش پیشرفت و همچنین شاخصی برای شناسایی نحوه بهتر شدن بدهید:
همین!

حوزه: پاسخگویی

101. پول رو روی صحنه بازی هزینه کنید:
زمان رو صرف ایجاد قابلیتهایی که بازیکن بعید است به آنها توجه نماید، نکنید.

حوزه: تولید

102. پیچیدگی ترکیبی ایجاد نمایید:
با تنظیم ارتباطات بین چند سیستم کوچک، یک سیستم پیچیده تهیه نمایید. تلاش نکنید که با ایجاد تغییرات در یک سیستم پیچیدگی را به شکل مصنوعی در آن بنگجانید.

حوزه: مبنایی

103. کارهای معمول را طوری طراحی کنید که به آسانی قابل انجام باشند:
یک قانون در ارتباط با رابطها. هرچه عملی بیشتر انجام بگیرد باید ساده تر قابل انجام باشد.

حوزه: ساده سازی

104. نقاط ضعف را به نثاط قوت تبدیل نمایید:
قانون جودو دوباره اومد! یادتونه؟! شماره 37. وقتی که در تنگنا قرار گرفتید. و همه محدودیتها بر علیه شما هستند دنبال راههایی بگردید که اون محدودیت ها را به یک راه حل جالب تبدیل می نمایند. کاری کنید که محدودیتها موافق شما عمل کنند نه بر علیه شما.

حوزه: ماورایی

توضیح مترجم: راه انجام این کار مستقیم جلوی محدودیتها ایستادن نیست. بلکه پیشبینی اونا و استفاده از اونا به نفع خودتونه. من جودو حالیم نیست اما تو کشتی خودمون یه چیزی داریم به اسم پیش انداز(گمون کنم) اینجوریه که وقتی طرف مقابلت اصرار بالایی به پیشروی داره و به شدت به طرف تو میاد یه جاخالی بده. برو کنار بعد مچ پاشو بگیر.

105. مناطق خطرناک و امن را توامان در بازی داشته باشید:
وقای قراره بازیکن در محیط حرکت کنه، خصوصا به سرعت، مناطقی را که باید به سرعت از آنها گذشت و مناطقی را که باید در آنها درنگ نمود را در بازی بگنجانید.

حوزه: تنوع

توضیح مترجم: خطری که همیشه بازیکن رو تهدید کنه بعد از مدتی عادی میشه.

106. در اولین فرصت امکان تفریح کردن رو برای بازیکن ایجاد کنید:
در بازیهای رویدادی( casual games ) نیاز اصلی، اطمینان یافتن از جذاب بودن بازی از ابتداست. اگر بازی یک بازی گران و بزرگ است، این قانون چندان اهمیتی ندارد اما در همان شرایط نیز می تواند موثر باشد.

حوزه: بازیهای رویدادی

توضیح مترجم: شطرنج و پازل و بازیهای کوچیک فلش و... از این بازیها هستند.

107. کل قوانین را در سه جمله خلاصه کنید:
در بازیهای رویدادی شما باید بتوانید کلیه قوانین را در سه جمله خلاصه نمایید.

حوزه : بازیهای رویدادی

108. از طریق امتیازات به بازیکن عکس العما نشان دهید:
در بازیهایی که کسب امتیاز مهم است. کسب امتیاز را با استفاده از صداها و جلوه های گرافیکی مختلف به اطلاع بازیکن برسانید.

حوزه: پاسخگویی

109.قابلیتهای مختلف در برابر هر چالش:
به بازیکن اجازه دهید تا با استفاده از قابلیتهای متفاوت امکان غلبه بر یک مشکل را داشته باشد.

حوزه: ماورایی، تنوع

110. مراحل آموزشی را درون خود بازی بگنجانید:
به جای استفاده از مراحل آموزشی، دستورالعمل ها را در طی پیشرفت بازی به بازیکنها بیاموزید.

حوزه: ماورایی

111. کاراکترها را با اعمال آنها بشناسانید:
در یک سناریو کاراکتر به یک شخصیت اطلاق می گردد اما در یک بازی تعاملی کاراکتر با کارهایی که انجام داده، انجام می دهد و می تواند انجام دهد، شناخته می شود.

حوزه: ماورایی، داستانی، پاسخگویی

112. واقعیت ها را پرداخت کنید:
کاراکترهای معین از اجرام بدون صورت بسیار بهترند. به همین ترتیب یک تهدید پویا از یک تهدید منفعل نیز جذابتر است

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 4 اسفند 1386 - 22:28
پاسخ بصورت نقل قول
کلکشو کندم Evil or Very Mad

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 12 از 14 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |