Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> ایده های ریز و درشت برای داستان بازی
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي

ایده های ریز و درشت برای داستان ب
نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 6 آذر 1386 - 22:13
پاسخ بصورت نقل قول
سلام بچه ها:
این اواخر یه ایده هایی به ذهنم خطور کرد. گفتم بد نیست ایم جور چیزها در اختیار همه قرار بگیره چرا که باعث باز شدن ذهن و به فعالیت در اومدن مغز هم میشه.
این تاپیک رو میسازم تا علاقه مندان بتونن ایده های ریز و درشت خودشون رو توش مطرح کنن.

و اما ایده من :
تا حالا از این فیلمهایی که آینده رو تصویر می کنند زیاد دیدین. همگی تقریبا یک تصویر مشترک از آینده ارائه میدن ::یه دنیای پر از ماشین و کامپیوتر:: خوب به نظر میاد آینده داره به همین طرف حرکت می کنه.
اما ما که آینده رو فهمیدیم! چرا جلوتر نریم!؟
به نظرتون آیندهء آینده چه شکلی خواهد بود؟؟

به نظر من بعد از این که بشر مدت مدیدی با این ماشینهای ابله سر و کله زد متوجه میشه که اینها یک مشت آهن پاره بدرد نخور بیشتر نیستند. دستگاههایی که شعور ندارن! و هر گز هم نتونستن توی زمینه هوش مصنوعی به اون معنای واقعی خودش برسن. زمانی که هوش مصنوعی مطرح شد . صاحبان این ایده خیلی ذوق کردن و تصور میکردن که هوشمند شدن ماشین نقطه عطف دنیا خواهد بود. اما خیلی زود خام بودن خیالاتشون مشخص شد.
همون اول گفتن ظرف ده سال ما یه کامپیوتر میسازیم تا قهرمان شطرنج دنیا رو ببره. اما این کار 50 سال طول کشید. تازه همون زمان هم اون کامپیوتر بر اساس رفتار های مشخص حریف که از بازیهای قبلی اون تهیه شده بود تونست اون شطرنج باز رو ببره یعنی اگه به جای اون من مینشستم و بازی می کردم شانس برد بیشتری داشتم.
بگذریم قرار بود در عرض 50 سال روباتهای فوتبالیست بسازن اما چه کشی اومد این پوزشون.
خلاصه اگر چه هوش مصنوعی کم کم پیشرفت می کرد اما این پیشرفت به حدی کند بود که به جای یک موتور در درون بدنه علم به عنوان یک ترمز برای کند کردن حرکت اون عمل می کرد.
بالاخره افرادی پیدا شدن که به ناکارآمدی این ماشینها اعتقاد داشتند. اونها چاره کار رو در چیزی به نام سیستمهای زنده می دونستند.
عجب اسم جالبی!!
سیستم زنده عبارت می باشد از یه تعداد واحد یا موجود زنده که در کنار هم و با همکاری با هم توانایی انجام یک کار خاص رو که برای اون تولید و تربیت شده بودن رو داشتن.
گفتم تولید و تربیت. علم ژنتیک همزمان با پیدایش نظریه های مخالف ماشین به پیشرفتهای جالبی دست پیدا کرد. اولین نشانه این پیشرفت که بشر به اون رسید یک جفت کفش بود!!
یک جفت کفش که اون رو موجودات ریز ذره بینی تشکیل میدادن. این کفشها خصوصیات خیلی جالبی داشتن. اول از همه خصوصیت ازلی موجودات زنده در عالم یعنی ترمیم آره ترمیم. اگه کفش پاره میشد بعد از مدتی خودش رو ترمیم می کرد.
دوم خصوصیت به طرز جالبی با یه نیاز موجودات زنده همخوانی داشت. نیاز به غذا. موجودات ذره بینی به کار رفته در سیستم کفش به عنوان غذا از باکتریها استفاده می کردند. به این ترتیب دیگه از بوی گند حاصل از فعالیت این باکتریها هیچ خبری نبود.
و یک سری خصوصیات دیگه ... .
این اولین نمونه بود. کم کم با پیشرفت علم ژنتیک انواع واحدهای زنده ساختمانی تولید شدند واحد های شفاف، واحدهای نورانی، واحد های حادی الکتریسیته، واحدهای زرهی و در صدر اونها کابوس ماشینها واحدهای متفکر قرار داشتند.


این یه ایده بود. حالا تصور یک دنیای بنا شده بر پایه این تکنولوژی جدید رو به عهده خودتون می ذارم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
_Akhtar
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 10 فروردين 1386
تعداد ارسالها: 1212


3 شنبه 6 آذر 1386 - 23:59
پاسخ بصورت نقل قول
ایده جالبیه ... ولی به نظر خودت باهاش چه سبک بازی میشه ساخت؟ PDT_001
مثلاً میشه یه بازی علمی تخلی ساخت که داخش دشمنها از درو دیوار سرازیر میشن و هیچ جوری هم نمیشه از بینشون برد مگر اینه جلوی ترمیم شدنشونو گرفت .
خوبه ، مخصوصاً با پیشرفت سخت افزار دیگه به هیچ مشکلی بر نمیخوریم .

نقل قول:
این اواخر یه ایده هایی به ذهنم خطور کرد.

منظورت چیه؟؟ نکنه می خوای از پیشمون بری؟! Shocked

_________________
تو هم مثل من تازه واردی؟
از اینجـــا شروع کن! <<<


www.Saeed-Shahriyari.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 8 آذر 1386 - 18:26
پاسخ بصورت نقل قول
>بیشتر ایده برای داستان بود تا بازی. باید فکر کرد دید چه قدر برای بازی مناسبه.

>حالا منظورم ترمیم با اون سرعت نبود همون سرعت عادی که بدن آدم هم ترمیم میشه.

>نه بابا کجا برم. هستیم حالا حالا.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mojtaba k2
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 1 شنبه 2 دي 1386
تعداد ارسالها: 44


1 شنبه 9 دي 1386 - 01:18
پاسخ بصورت نقل قول
(با اجازه از دوست عزيز احسان)
تا اينجا همه چيز به خوبي و خوشي پيش ميره.اين علم جديد به حدي پيشرفت ميكنه كه محققين به ايده فنا ناپذير كردن انسانها مي رسند و كم كم در محاففل علمي بحث ساخت اندام
بوسيله سيستم هاي زنده روي كار مياد.موسسه مثلث كه علم ساخت اين موجودات رو در اختيار داره به يكي از متخصصين خودش به نام كاوه كيان دستور ميده كه روي اين پروژه كار بكنه.حالا اينجا به يك شخصيت مكمل نياز داريم كه معمولا خانوم خبرنگار هست!اين خانوم بايد به كاوه اخطار بده و از آينده تاريك انسان فنا ناپذير بگه!
كاوه به اين مسايل توجهي نمي كنه اولين نمونه ي انسان فنا ناپذير در لابراتوارهاي مخفي شركت مثلث توليد ميشه اما كاوه متوجه خطر بزرگي در مورد اين نمونه ميشه اون سعي مي كنه به مديريت شركت اخطار بده اما اونها نه تنها به حرفهاش گوش نمي كنند بلكه با درست كردن پاپوش او را روانه زندان مي كنند.
3سال بعد
در اين مدت علم فنا ناپذيري به شدت پيشرفت مي كنه اما هنوز گران هست و فقط افراد ثروت مند توانايي به خدمت گرفتن اون رو دارند.كاوه از زندان آزاد مي شه و با كمال تعجب با خانمي روبرو مي شه كه 3 سال پيش از دفترش بيرونش كرده بود.اون به كاوه مي گه كه ديگربراي آن روزنامه كار نمي كنه.از طريق سارا.كاوه متوجه اتفاقات مشكوكي مي شه كه در حال رخ دادن است.بعضي از نمونه ها تبديل به موجوداتي شدند كه ديگران را گاز مي گيرند در ابتدا روند انتقال 6 ماه بود اما هرچه جلوتر مي روند اين روند كوتاهتر مي شه.
خسرو چراغي كه يكي از ثروتمند ترين افراد به شمار مياد هم تبديل به يكي از همين موجودات مي شود و با گاز گرفتن خدمت كاري شخصي اش اون رو تبديل به يكي مثل خودش مي كنه.
حالا كاوه و سارا با هم تصميم مي گيرند كه برنامه هاي شركت مثلث رو متوقف كنند...
اين چيزي مثل سلسله بازي هاي اويل خواهد بود.به نظر من در ساخت اين بازي بايد كشتن زامبي ها را تنوع بخشيدو امكاناتي مثل هك كامپيوترهاي شركت مثلث و چند خطي كردن داستان را هم به بازي اضافه كرد.مثلا شما تنها مي توانيد يكي از اين سه نفر را نجات دهييد (بچه 5 ساله-برادرتان-نامزدتان!) همين مساله بازي باز را درگير مي كند و احتمال اين كه بازي را 3 بار به پايان برساند افزايش مي يابد!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 11 دي 1386 - 12:25
پاسخ بصورت نقل قول
خوب mojtaba خان بد نیست. یعنی خوبه.
اما خوب هدف این تاپیک مطرح کردن ایده است نه نوشتن داستان دنباله دار.
اگرچه پست شما می تونه جواب خوبی برای سعید و یک نمونه عملی از نحوه استفاده از این ایده باشه.

از شنیدن ایده های ریز و درشت بقیه هم خوشحال می شیما

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mehdico
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 2 شنبه 19 بهمن 1383
تعداد ارسالها: 1523
محل سكونت: اهواز


3 شنبه 11 دي 1386 - 21:33
پاسخ بصورت نقل قول
-------------=

سلام.

فکر کنم این ایده ی "سیستم های زنده" رو از کتاب ..... (بهتره اسمشو نگم) گرفتید. اگه هم اینطور نیست بگو تا بهت معرفیش کنم!

این همون بحث روبات های بیولوژیکی هست.

فایل زیر رو ببین :

http://uploadbazar.com/205a.zip

-------------=
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 12 دي 1386 - 10:12
پاسخ بصورت نقل قول
من که همینجوری زد به سرم. من زیاد کتاب نمی خونم.

ولی خوب مرسی از تذکر بذار لینک رو ببینم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 12 دي 1386 - 11:00
پاسخ بصورت نقل قول
یا فایلت zip نیست یا ایراد داره.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Ice
در حال رشد
در حال رشد


تاريخ عضويت: 5 شنبه 26 مهر 1386
تعداد ارسالها: 79
محل سكونت: در يك كوهستان برفي


4 شنبه 12 دي 1386 - 12:56
پاسخ بصورت نقل قول
اتا جان ايده خوبي مي شه اگر خوب پرداخته بشه...
منم يه ايده هايي دارم .مثلا بيايم يه چيزايي رو با هم جمع كنيم .مثلا زمين و آسمون رو يا شب و روز رو با هم مخلوط كنيم .(ولي فكر نكنم به اين راحتي ها بشه باهاش كاري كرد و براي بازي گيم ژلي درست حسابي از توش در آورد).يعني چيزايي كه هميشه از هم جدا بودند نمي دونم ييهو زد به سرم!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 12 دي 1386 - 18:12
پاسخ بصورت نقل قول
خوبه. همون یه هووشه که خوبه.
اگر چه چیز زیادی نفهمیدم از حرفات اما می خوام بگم خودت رو رها کن<مودبا نخونن> گور بابای گیم پلی کردن </مودبا نخونن> هرچی به ذهنت میرسه و به نظرت یه چیز نو یا جالبه و جذابه بگو. بالاخره یه روزی به درد یکی می خوره.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه 1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |