Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> برنامه نویسی با زبان های C++ و Delphi و VB -> شروع برنامه‌نويسي
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي

نويسنده
پيغام
MahanGM
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 20 شهريور 1386
تعداد ارسالها: 1846
محل سكونت: USS Terra Nova


1 شنبه 10 شهريور 1387 - 10:46
پاسخ بصورت نقل قول
مهدي 2190, حرف شما حكم صند داره باسه ما ! Surprised من با سي شارپ كار نكردم.

_________________
I have a dream that little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character. I have a dream today
هیچ راه فراری نیست!
http://www.dreamfactory.ir
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


جمعه 22 شهريور 1387 - 23:27
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

اصولا سینتکس C# برای بازیسازی مشکلی ایجاد نمی کنه اما وقتی از کلاس های دات نت فریم ورک استفاده میشه سرعت برنامه پایین میادش.

کلا CLI ها ( java , .نت) با بازیسازی مشکل دارن. اونها به علت اینکه از یه واسط استفاده میکنن باعث کاش کارایی میشن.

تا حالا C++ بهترین گزینه بوده و باقی میمونه. علتش هم اینه که مایکروسافت اون رو طراحی نکرده (پس فاقد اشتباه هستش). Wink

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


جمعه 22 شهريور 1387 - 23:38
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

اما وقتی از کلاس های دات نت فریم ورک استفاده میشه سرعت برنامه پایین میادش.

فکر نمی کنم ،سرعت چندان تفاوتی نداره .

نقل قول:

کلا CLI ها ( java , .نت) با بازیسازی مشکل دارن. اونها به علت اینکه از یه واسط استفاده میکنن باعث کاش کارایی میشن.

.net با استفاده از xna توی ساخت بازی مشکلی نداره . میشه بگید منظورتون از کاهش کارایی چیه ؟

نقل قول:

علتش هم اینه که مایکروسافت اون رو طراحی نکرده

Shocked
صرفا دست نداشتن MS در یه کار نشون دهنده از فاقد اشتباه بودنه اون کاره ؟!!!
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


شنبه 23 شهريور 1387 - 00:00
پاسخ بصورت نقل قول
سلام

ببینید یکی از مواردی که دات نت روی اون تاکید داره globalization هستش. این موزد خودش به تنهایی موارد دیگه ای رو مثل ساختارهای یونی کدی رشته ها و یا زمانها و تاریخ ها و ... مطرح میکنه که تمامی این موارد در یه بازی به شکل Internalize شده لازم نیستند و استفاده از اونها فقط به معنی کاهش سرعت و استفاده بیشتر از حافظه هستش. دات نت برای نرم افزارهای تجاری خیلی خوب جواب میده اما برای نرم افزارهای سیستمی و بازیها عملا به درد نمی خوره.

همون تفاوت سرعت کوچیک هم داخل بازیسازی خیلی مهمه.

عملا چون کایکروسافت سعی میکنه همه چی رو آسون کنه باعث اشتباه شدن همه چی میشه. یعنی MS همه چی رو فدای آسون شدن کرده. و آسون کردن و یا خلاصه کردن بعضی چیزها یعنی اشتباه که MS داره اونو مرتبا تکرار میکنه.

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


شنبه 23 شهريور 1387 - 00:09
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

برای نرم افزارهای سیستمی و بازیها عملا به درد نمی خوره.

اتفاقا در عمل که خیلی هم بدرد می خوره ، پیشنهاد می کنم یه سرچی درباره با XNA بزنید.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


شنبه 23 شهريور 1387 - 00:30
پاسخ بصورت نقل قول
http://www.devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=108115
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


شنبه 23 شهريور 1387 - 00:38
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
برای من با دات نت یه درایور USB بنویس و یا یه BootSector رو برنامه نویسی کن.

اگه اینکار رو کردی من فردا میرم و از دانشجوییم انصراف میدم و دور کامپیوتر رو هم تا آخر عمرم خط می کشم.

عملا نمی تونی هیچ کدوم از موارد زیر رو با دات نت طراحی کنی:

اجزای سیستم عامل ( کرنل، mem manager، process manager و ...)
درایور های سخت افزاری.
برنامه های کراس پلت فرم.
و کلا هر چیزی که مربوط به سیستم در سطح پایین هستش.

و طراحی موارد زیر با دات نت اشتباه هستش:
بازی
برنامه های موبایل.
ویروس ها و تروجانها


خوب شما عملیش کنید ما ببینیم. تمام بازیهای میلیون دلاری با C++ ساخته میشن و این منوال ادامه داره و علتش هم اینه که بازیسازها راحتی نمی خوان اونها دنبال قدرت و کنترل بالا هستند تا بتونن به نتیجه مطلوبشون برسن.

موفق باشید

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
مهدي بازيان
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 5 تير 1384
تعداد ارسالها: 430
محل سكونت: اصفهان


شنبه 23 شهريور 1387 - 08:49
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:


برای من با دات نت یه درایور USB بنویس و یا یه BootSector رو برنامه نویسی کن.

بحث ما سر ساخت بازی با .net هست. حالا چه توانایی خیلی کارها را داشته باشه چه نداشته باشه .

نقل قول:

و طراحی موارد زیر با دات نت اشتباه هستش:
بازی

XNA هنوز 2 سال نیست که معرفی شده و همین 2 سال هم کارهای زیادی باهاش انجام شده برای نمونه هم http://visual3d.net را معرفی کنم .


نقل قول:

خوب شما عملیش کنید ما ببینیم

اتفاقا دارم همین کارا می کنم. ولی خیلی ها زودتر این کارا کردند و اتفاقا در عمل خیلی خوب جواب داده .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 23 شهريور 1387 - 09:43
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
منم وارد بحث میشم!
به نظر من مهدی و pswin شما هر دو هم درست می گین هم اشتباه.
اونب که پوبا(با اجازه) میگه که با ++C میشه برنامه نویسی سیستمی کرد و با زبونهایی مثل net. و ... نمیشه رو کاملا درست می گه اما خوب مهدی هم راست می گه اینا به بازی چه ربطی داره.
توی بازی قسمتهایی که مستقیما با سیستم درگیر هستن یا مثلا مدیریت حافظه یا کلا چیزهایی که نیاز به کنترل زیاد داره رو بهتره(به جورایی باید چون بعضی وقتها با زبونهای دیگه نمیشه) با زبونی مثل ++C در آورد و قسمتهایی مثل گیم پلی و روند داستان و ... رو بهتره با زبونهای اسکریپتی درآورد. گمون می کنم در دنیای فعلی هم همه همین کار رو می کنند.

کلا اگه توی بحثها به جای اینکه فقط روی نکات اشتباه هم تاکید کنید اول نکات درست حرفهای همدیگه رو تایید کنید. سه چهار تا پست جا به جا بشه می بینید مساله حل شده.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
Pswin
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: جمعه 29 دي 1385
تعداد ارسالها: 261
محل سكونت: پشت کامپیوترم


شنبه 23 شهريور 1387 - 14:37
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
بله eta جان حق با شماست روند بازی رو معمولا با یه ادیتور و یکسری اسکریپ به بازی میدن. دات نت برای طراحی ادیتور خیلی مناسبه اما برای یه گیم انجین!!!!!!!!!

_________________
سمینار تخصصی بازی سازی و گرافیک کامپیوتری (یکشنبه 29 آذر 1388 - 9:30 صبح تا 13 بعد از ظهر ):
http://barnamenevis.org/forum/forumdisplay.php?f=28
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 3 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |