Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> فلان کار رو چه جوری می کنن؟؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي

نويسنده
پيغام
مسعود 16 a
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 4 شنبه 29 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 1265


5 شنبه 10 دي 1388 - 22:44
پاسخ بصورت نقل قول
به صورت از پیش رندر شده می شه انجام داد مثلآ این شات از بازی سرباز (کار قدیمی خودم!)


ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alireza68
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 6 دي 1388
تعداد ارسالها: 10


5 شنبه 10 دي 1388 - 23:00
پاسخ بصورت نقل قول
راهي جز اين نيست نه؟
مثلا يه كاراكتري كه چراغ قوه در دست داره و هر جا كه ميره اشيا با نور اون چراغ قوه درخشان تر بشن ( ميدونيد كه منظورم چيه؟) البته از لحاظ منطقي خودم هم فكر نميكنم كه بشه هم چين كاري رو در يه پرو‍ژه دو بعدي انجام داد .
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


5 شنبه 10 دي 1388 - 23:38
پاسخ بصورت نقل قول
نمیدونم GM ساپورت میکنه یا نه، ولی با یه عکس تیره (نه کاملا سیاه) و با آلفایی خاکستری که توش تصویر نور چراغ قوه هست، میشه با جابجا کردن این عکس روی کل محیط بازی، محیط رو تاریک تر کرد و فقط قسمتهایی که نور چراغ قوه تو آلفا قرار گرفته کاملا روشن دیده بشه.
حالا این که چه جوری این عکس رو به کاراکترتون متصل کنین و همراه با کاراکتر بچرخونینش به GM بستگی داره.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


5 شنبه 10 دي 1388 - 23:42
پاسخ بصورت نقل قول
نمیدونم GM ساپورت میکنه یا نه، ولی با یه عکس تیره (نه کاملا سیاه) و با آلفایی خاکستری که توش تصویر نور چراغ قوه هست، میشه با جابجا کردن این عکس روی کل محیط بازی، محیط رو تاریک تر کرد و فقط قسمتهایی که نور چراغ قوه تو آلفا قرار گرفته کاملا روشن دیده بشه.
حالا این که چه جوری این عکس رو به کاراکترتون متصل کنین و همراه با کاراکتر بچرخونینش به GM بستگی داره.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alireza68
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 6 دي 1388
تعداد ارسالها: 10


جمعه 11 دي 1388 - 00:05
پاسخ بصورت نقل قول
omid3098 نوشته:
نمیدونم GM ساپورت میکنه یا نه، ولی با یه عکس تیره (نه کاملا سیاه) و با آلفایی خاکستری که توش تصویر نور چراغ قوه هست، میشه با جابجا کردن این عکس روی کل محیط بازی، محیط رو تاریک تر کرد و فقط قسمتهایی که نور چراغ قوه تو آلفا قرار گرفته کاملا روشن دیده بشه.
حالا این که چه جوری این عکس رو به کاراکترتون متصل کنین و همراه با کاراکتر بچرخونینش به GM بستگی داره.

كد ها ش رو بلديد؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


جمعه 11 دي 1388 - 00:16
پاسخ بصورت نقل قول
نه متاسفانه.. از GM تقریبا هیچی نمیدونم! ولی برای شبیه سازی نور چراغ قوه تو فضای دو بعدی این روش قابل پیاده سازیه. البته به احتمال زیاد GM خودش امکاناتی رو برای این کار داشته باشه. Shocked

پ.ن. به خاطر تکرار پست ها متاسفم.

_________________
برای مبارزه با تاریکی شمشیر نمی کشم، شمع می افروزم.(زرتشت)
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alireza68
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 6 دي 1388
تعداد ارسالها: 10


جمعه 11 دي 1388 - 00:28
پاسخ بصورت نقل قول
ميشه يه كم اون روش رو واضح تر توضيح بدين ؟
راستي با چه موتوري كار ميكنيد؟
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


جمعه 11 دي 1388 - 03:13
پاسخ بصورت نقل قول
اولین راهی بود که برای شبیه سازی تاریکی و نور چراغ قوه به ذهنم رسید! شاید بقیه بچه ها ایده های بهتری داشته باشن! (اینم واسم جالبه که تا الان بیدارین و روی این قضیه کار میکنین! Laughing)
شما به یک عکس خیلی بزرگ نیاز دارین. 3 برابر طول و عرض پنجره بازی. کل عکس باید سیاه باشه. وقتی شما عکس رو توی Photoshop یا Gimp باز میکنین، باید به Channel های اون یه channel اضافه کنین به اسم Alpha. این channel در ابتدا کاملا سیاهه و تغییراتی که شما روی اون میدین به صورت سیاه و سفید اعمال میشه. برای اطلاعات بیشتر درباره Alpha Channel میتونین این متن رو بخونین
قسمتی از عکس اصلی که معادل اون توی Alpha Channel مشکی باشه، توی نتیجه نهایی دیده نمیشه. و به همین ترتیب، اگه عکس شما کاملا سیاه باشه ولی آلفای خاکستری داشته باشه، میتونه به صورت transparent اون طرفش رو نشون بده. پس اگه این عکس روی کل محیط شما قرار بگیره، اونو تاریکتر نشون میده. حالا اگه روی مرکز این alpha ی خاکستری رنگ یه شکلی شبیه به نور چراغ قوه رو به صورت کاملا سفید در بیارین، (برای امتحان میتونین یه مثلث سفید وسط آلفا بکشین) اون قسمتی از محیط که زیر این نور چراغ قرار میگیره تحث تاثیر تاریکی عکستون قرار نمیگیره و اینجوری انگار همه محیط تاریکه و نور چراغ قوه اون قسمت خاص رو روشن میکنه.
نکته مهم اینه که فرمتی از تصاویر که شما برای این کار استفاده میکنین باید Alpha channel رو ساپورت کنه که طبق متنی که امروز توی همینجا خوندم، اگه اشتباه نکنم GM فرمت PNG رو ساپورت میکنه. اگر هم نکرد میتونین فرمت های tga یا dds یا TIFF رو امتحان کنین.
درنهایت شما باید مرکز این عکس رو به کاراکترتون لینک کنین و با چرخش کاراکتر، عکس رو هم بچرخونین که چراغ قوه با کاراکتر تغییر کنه.
موفق باشین. Evil or Very Mad

شرمنده انقدر دیر شد..( 3:00 صبح! ) سرعت اینترنتم خیلی کند بود. مجبور شدم فیلم نگاه کنم تا الان که میشه حداقل 4 تا page باز کرد! دیگه دارم میمیرم! Confused
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
alireza68
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 1 شنبه 6 دي 1388
تعداد ارسالها: 10


جمعه 11 دي 1388 - 11:27
پاسخ بصورت نقل قول
omid3098 نوشته:
اولین راهی بود که برای شبیه سازی تاریکی و نور چراغ قوه به ذهنم رسید! شاید بقیه بچه ها ایده های بهتری داشته باشن! (اینم واسم جالبه که تا الان بیدارین و روی این قضیه کار میکنین! Laughing)
شما به یک عکس خیلی بزرگ نیاز دارین. 3 برابر طول و عرض پنجره بازی. کل عکس باید سیاه باشه. وقتی شما عکس رو توی Photoshop یا Gimp باز میکنین، باید به Channel های اون یه channel اضافه کنین به اسم Alpha. این channel در ابتدا کاملا سیاهه و تغییراتی که شما روی اون میدین به صورت سیاه و سفید اعمال میشه. برای اطلاعات بیشتر درباره Alpha Channel میتونین این متن رو بخونین
قسمتی از عکس اصلی که معادل اون توی Alpha Channel مشکی باشه، توی نتیجه نهایی دیده نمیشه. و به همین ترتیب، اگه عکس شما کاملا سیاه باشه ولی آلفای خاکستری داشته باشه، میتونه به صورت transparent اون طرفش رو نشون بده. پس اگه این عکس روی کل محیط شما قرار بگیره، اونو تاریکتر نشون میده. حالا اگه روی مرکز این alpha ی خاکستری رنگ یه شکلی شبیه به نور چراغ قوه رو به صورت کاملا سفید در بیارین، (برای امتحان میتونین یه مثلث سفید وسط آلفا بکشین) اون قسمتی از محیط که زیر این نور چراغ قرار میگیره تحث تاثیر تاریکی عکستون قرار نمیگیره و اینجوری انگار همه محیط تاریکه و نور چراغ قوه اون قسمت خاص رو روشن میکنه.
نکته مهم اینه که فرمتی از تصاویر که شما برای این کار استفاده میکنین باید Alpha channel رو ساپورت کنه که طبق متنی که امروز توی همینجا خوندم، اگه اشتباه نکنم GM فرمت PNG رو ساپورت میکنه. اگر هم نکرد میتونین فرمت های tga یا dds یا TIFF رو امتحان کنین.
درنهایت شما باید مرکز این عکس رو به کاراکترتون لینک کنین و با چرخش کاراکتر، عکس رو هم بچرخونین که چراغ قوه با کاراکتر تغییر کنه.
موفق باشین. Evil or Very Mad

شرمنده انقدر دیر شد..( 3:00 صبح! ) سرعت اینترنتم خیلی کند بود. مجبور شدم فیلم نگاه کنم تا الان که میشه حداقل 4 تا page باز کرد! دیگه دارم میمیرم! Confused

ممنون. بايد امتحانش كنم .ر چند كه يه كم سخت به نظر ميرسه. Crying or Very sad
راستي تا 3 صبح شما بيدار بودين؟ Shocked
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
omid3098
بازی ساز
بازی ساز


تاريخ عضويت: 2 شنبه 14 آبان 1386
تعداد ارسالها: 132
محل سكونت: كرج


جمعه 11 دي 1388 - 13:38
پاسخ بصورت نقل قول
من واقعا شرمنده ام..الان که دوباره بررسی کردم دیدم اگه نور چراغ قوه رو تو وسط خود عکستون (Channel RBG) سفید نکنین، نور چراغ قوه به صورت سیاه روی محیط قرار میگیره!
این تصاویر رو ببینید:
عکس اصلی یه چیزی توی این مایه ها باید باشه:



و آلفای عکس هم یه چیزی توی این مایه ها:



حالا قسمت سیاه عکس با آلفای خاکستری نقش شب رو برای محیط ایفا میکنه و قسمت سفید عکس با آلفای سفید باعث میشه محیط زیر اون به صورت عادی نمایش داده بشه.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |