Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> ساخت بازی های کامپیوتری به وسیله نرم افزار Game Maker -> فلان کار رو چه جوری می کنن؟؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4

نويسنده
پيغام
xmontazer
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 9 مهر 1390
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: كرج


شنبه 9 مهر 1390 - 18:13
پاسخ بصورت نقل قول
سلام دوستان....
من يه سوال درباره ي هوش مصنوعي گيم ميكر دارم
يه بازي دارم مي سازم که پلير به چهار جهت اصلي حرکت مي کنه.چيکار کنم دشمن وقتي دنبالم مياد.چهار جهت اصلي رو رعايت
کنه...يعني وقتي من به طرف پايين حرکت مي کنم..دشمن هم تغيير اسپرايت بده و به طرف پايين دنبالم بياد.

اينم سورس .درست کنيد بذاريد همينجا.بقيه هم استفاده کنن


http://s2.picofile.com/file/7148948595/3.gmk.html

_________________
ناجي موعود نزديك است
.
.
.
.
.
.
.
آماده شويد

asre12.blogfa.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


شنبه 9 مهر 1390 - 19:45
پاسخ بصورت نقل قول
دوست عزیز اول از همه ورودتون رو تبریک میگم
+ اینجا هیچ چیزی رو آماده و شتسه و رفته تحویل نمیدن برعکس راهنمایی میکنن که شما چطور خودتون به بهترین نحو این کار رو انجام بدین و یا بهتر بشه گفت آموزش میدن با نمونه کد و ....

بعید میدونم کسی بیاد و کلا سورس رو براتون ادیت کنه و بگه بیا اینم بازیت آماده
ولی برای تغییر اسپرایت میتونید از نمونه زیر کمک بگیرید که همین کار رو انجام میده برای هر اسپرایت اسم اون رو قرار میدید
كد:

    sprite_index = up;


Good Luck ....

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
xmontazer
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 9 مهر 1390
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: كرج


شنبه 9 مهر 1390 - 20:27
پاسخ بصورت نقل قول
اين كد رو تو step بعد از دستورات هوش مصنوعی بنویسم Neutral

_________________
ناجي موعود نزديك است
.
.
.
.
.
.
.
آماده شويد

asre12.blogfa.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
xmontazer
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 9 مهر 1390
تعداد ارسالها: 4
محل سكونت: كرج


شنبه 9 مهر 1390 - 20:38
پاسخ بصورت نقل قول
داداش من نمي گم شسته رفته بازيمو بهم بديد....
اگه بدوني من سر اين موضوع چقدر در جا زدم اين حرفر نمي زدي.
فكر كنم متوجه سوالم نشدي...
سوال من در مورد هوش مصنوعيه... اگه سورسمو دانلود كنيد مي فهميد.
منتظرم...... Neutral

_________________
ناجي موعود نزديك است
.
.
.
.
.
.
.
آماده شويد

asre12.blogfa.com
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
shakala
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 20
محل سكونت: تو لباسام


5 شنبه 14 مهر 1390 - 20:13
پاسخ بصورت نقل قول
سلام من مي خواستم بدونم چجوري وقتي پريدم رو كله دشمن بميره و چجوري دمو بزارم مثلا وقتي ژريدم رو كلش مرد فلان دمو رو نشان بده و چجوري براي ساخت بازي ماريو كاري كنم هر 100 سكه 1 جون شه و از نردبان چجوري بره بالا باز هم سوال دارم ولي براي ..... Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Wink Exclamation Question Idea Arrow Neutral Mr. Green PDT_001 PDT_002

_________________
خدايا گناهان مرا فقط تو ديدي تو هم شتر ديدي نديدي


اين نامه توسط shakala در جمعه 22 مهر 1390 - 12:16 ويرايش شده است.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
knight-rak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 21 خرداد 1388
تعداد ارسالها: 405
محل سكونت: BOOTSTRAP LOADER


5 شنبه 14 مهر 1390 - 23:13
پاسخ بصورت نقل قول
شما اول خسته نباشی بعدا سلام خوب واسه همه ی اینا که گفتی شاید قبلا توضیح داده شده باشه ولی

برای اینکه بعد از برخورد بمیره توی آبجکت دشمن یه اونت برخورد با پلییر تعریف کن و بعدش از destroy استفاده کن که بره سطل آشغال
* منظور شما از دمو چی هست ؟؟؟ | این چیزی هست که من میدونم ازش اگر اشتباه هستش بگید منم درستش رو بدونم خوش حال میشم : دمو به یک نسخه برای نمونه و یا خیلی ساده تر آزمایشی از یه بازی یا برنامه میگن که برای نمایش و نشون دادن برنامه به کاربر بصورتی که کاربر خودش بتونه اونو تست کنه میگن که با محدودیت هایی همراه هست

شاید منظور شما انیمیشن مردن هستش که اجرا بشه اونم بعد از اینکه درواقع بر خورد کرد و قبل از نابود شدن و رفتن به سطل آشغال شما میاید و اسپرایت رو با یه اسپرایت که مردن رو انیمیت کرده عوض میکنید بعدشم میترکونیدش

برای اون قضیه چون و سکه هم از متغییر برای شمارش تعداد سکه ها استفاده میکنید که اگر از اسکور یا همون امتیاز استفاده کنید بهتره و بعدش یه شرط میخواد که اگر تعداد به 100 رسید > تعداد رو صفر کن و به تعداد لیو یا همون جون یدونه اضافه کن

این آخری رو اگر از همون ابجکت ها و یا همون شرتکات هایی که خود گیم میکر داده بخواین استفاده کنید کار راحت تر میشه ولی پیشنهاد میشه از کد نویسی استفاده کنید

اگر تخصصی تر از این جواب ها رو میخواید اساتید لطف کنن و بیان جواب بدن

_________________
18.
به تکبر از مردم روی مگردان و به خودپسندی بر زمين راه مرو ، زيرا خدا هيچ به ناز خرامنده فخر فروشی را دوست ندارد
(سوره:لقمان آیه: 18 )
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

س
نويسنده
پيغام
shakala
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 20
محل سكونت: تو لباسام


1 شنبه 24 مهر 1390 - 10:41
پاسخ بصورت نقل قول
من این کد از یکی از دوستان پرسیدم کد برای اینکه وقتی از روی کله ی کسی پریدی بمیره اما ارور میده و باید ایگنور بزنی

if (y < other.y)
{
with(other)
{
instance_destroy();
instance_create(other.x,other.y,oDeadEnemy);
}
}
else
{
instance_destroy();
instance_create(x,y,oDeadPlayer);
}[/quote][/list]

_________________
خدايا گناهان مرا فقط تو ديدي تو هم شتر ديدي نديدي
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 24 مهر 1390 - 10:46
پاسخ بصورت نقل قول
shakala, متن ارور رو بنویس!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
shakala
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: شنبه 2 مهر 1390
تعداد ارسالها: 20
محل سكونت: تو لباسام


1 شنبه 24 مهر 1390 - 18:18
پاسخ بصورت نقل قول
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Collision Event with object object3
for object human:

Error in code at line 12:
instance_create(x,y,oDeadPlayer);
^
at position 24: Unknown variable oDeadPlayer


___________________________________________ خطا در شماره اقدام 1 از رویداد برخورد با جسم object3 برای انسان جسم : اشکال در کد در خط 12 : instance_create (X ، Y ، oDeadPlayer) ^ در موقعیت 24 : نامعلوم متغیر oDeadPlayer

_________________
خدايا گناهان مرا فقط تو ديدي تو هم شتر ديدي نديدي
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
AshkaN_666i
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 آبان 1389
تعداد ارسالها: 951
محل سكونت: NoWhere Land


1 شنبه 24 مهر 1390 - 18:34
پاسخ بصورت نقل قول
shakala, من دقیقاً این مورد رو قبلاً برای شما توضیح داده بودم:

یه آبجکت به نام oDeadPlayer بساز و توش انیمیشن مردن پلیر رو بزار, ( مثلاً مثل بازی ماریو اول به بالا میره بعد هم از روم خارج میشه).
یه آبجکت هم به نام oDeadEnemy بساز و همین کارو برای دشمن کن.

این ارور به خاطر اینه که آبجکتی به نام oDeadPlayer نداری!

_________________
-

If you say pls, because it is shorter than "please", I will say no, because it is shorter than yes
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 4 از 4 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |