Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> تالار علوم -> کمک در مورد مقیاس ها؟؟
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي

کمک در مورد مقیاس ها؟؟
نويسنده
پيغام
kaktous
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 22 مهر 1384
تعداد ارسالها: 9
محل سكونت: پشت كامپيوترم


2 شنبه 8 بهمن 1386 - 22:01
پاسخ بصورت نقل قول
با سلام....میخواستم کمکی بگیرم در مورد چیدمان محیط....
برای چیدن محیط خوب خیلی مهم هست مقیاسی که داریم زمین رو میچینیم نصبت ساختمون ها دیوارها به نسبت آدم موجود در صحنه.
میخواستم بدونم آیا باید از کتابخانه های فیزیک در این مورد استفاده کرد؟ فرمول و روش خاصی داره؟ و یا اینکه به صورت چشمی این چیدمان صورت میگیره؟
با تشکر قبلی
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


2 شنبه 8 بهمن 1386 - 23:06
پاسخ بصورت نقل قول
سوال از طرف يه برنامه نويسه يا يه مدل ساز ؟

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kaktous
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 22 مهر 1384
تعداد ارسالها: 9
محل سكونت: پشت كامپيوترم


2 شنبه 8 بهمن 1386 - 23:17
پاسخ بصورت نقل قول
از طرف یک برنامه نویس....فرض بگیرید مدل سازه من اومده خونه ساخته ماشین درخت و غیره...خوب من میخوام بچینم در بازی....
برای مقیاس های اینها که درست چیده بشه راهنمائی خواستم
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


3 شنبه 9 بهمن 1386 - 01:15
پاسخ بصورت نقل قول
شما به عنوان برنامه نويس ميتونيد واحدها رو اعمال كنيد و مدل ساز شما با توجه به واحد هاي شما مقياس اشيا رو نسبت به هم متناسب در مياره.
مثلا برنامه نويس هاي موتور Unreal مقیاس رو 16pixel/metr انتخاب کردن ، بنابراین هر 16 پیکسل توی Unreal یک متر میشه ، و مدل ساز اول یه عکس رو که خط کشی شده و مقیاس ها رو مشخص میکنه وارد محیط 3d میکنه و اندازه ها رو نسبت به اون میسنجه ، این طوری مثلا اسلحه یه کاراکتر اندازه هیکلش نمیشه و متناسب با اون (و کل صحنه) در میاد.
البته اگه هم مدل ساز این کار رو نکنه ، با Scale کردن میشه مقیاس ها رو درست کرد که اصلا کار عاقلانه ای نیست ...
http://i29.tinypic.com/2vltcn9.jpg

لطفا لینک به عکسهای بزرگ رو با تگ img ارسال نکنید.

مرسی
احسان

( اين عكسي هست كه سايت 3dsmax به عنوان مثال ارائه کرده بود )

واحد ها مهم ترین چیز هستن ، بعد از اینکه واحد ها رو ایجاد کردید ، مثلا واحد رو توی برنامه تون 30pix/met گرفتید ، قد یه آدم حدودا 60 تا 70 pixel و ... در میاد ...
اگه باز هم اشکالی هست ، جزئیات کارتون رو توضیح بدید ( موتور ، API ، زبانش و ... ) ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
kaktous
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: جمعه 22 مهر 1384
تعداد ارسالها: 9
محل سكونت: پشت كامپيوترم


3 شنبه 9 بهمن 1386 - 20:30
پاسخ بصورت نقل قول
با تشکر از راهنمائی عالی تون...راستش من فعلا جدی کار نمیکنم دارم فقط تمرین میکنم و دوستی دارم که به 3ds max وارده...و میخواستیم شروع به ساختن یک مثال کنیم. یه آدم سه بعدی بسازیم و چند تا خیابون و خونه...برای همین این مسئله برام پیش اومد که درست تر اینه که مدل ساز اندازه ها رو درست در بیاره یا من باید اندازه ها رو اصلاح کنم.
در حقیقت من از انجین خاصی استفاده نمیکنم ، فعلا دارم روی 3D Game Studio استفاده میکنم....که خود خودش scale داره و غیره که بهتر از من میدونید خودتون Smile

پس ما واحد رو اول مشخص میکنیم چیزی که شما پیشنهاد دادید در مورد موتور unreal فرضا.
بعد مدل سازی میکنیم.
برای دوربین سوم شخص هم که دوربین رو به همون نسبت بالاتر از سطح زمین قرار میدیم.
چیزه دیگه ای مونده که من باید بدونم در این مورد؟Surprised

با تشکر از شما
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 1 از 1 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |