Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> من يك تازه واردم از كجا شروع كنم ؟!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
liantec
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 1 شنبه 28 آبان 1385
تعداد ارسالها: 718
محل سكونت: تهران ، بوشهر


4 شنبه 24 بهمن 1386 - 17:17
پاسخ بصورت نقل قول
eta,
منم دقیقا با همین قسمتش بودم. Idea
هر کدوم از این بخشها لینک داره که توضیحات خوبی دارن.

_________________
وبنوشت های احسان دهقانی
موتور جستجوگر میانبر
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


4 شنبه 24 بهمن 1386 - 20:02
پاسخ بصورت نقل قول
مرسي بچه ها ...

نقل قول:

کاریه که مجتبی شروع کرده


البته مطرح كردن تو تاپيك پيشنهاد خودت بود ...

خوب راستش اگه همين جوري بياد يه نفر راهنمايي بخواد مي تونم كمك كنم ولي به صورت جامعش رو نمي دونم چه طوري بايد بگم ! اين جا هم گفتم تا اونهايي كه بلدند كار رو شروع كنند . ناسلامتي ما يه نفر رو داريم كه تو همايش بازي سازان ! برنامه ارايه داده اونها هم بايد كمك كنند ...

نقل قول:

نگاه سازمانی رو کنار میذاریم


متوجه نشدم .
به نظر من اول نكات كلي رو بگيم :
كه :
1 . بازي سازي يك كار گروهي هستش .
2 . تو قسمت خودتون فقط بايد كار كنيد و در اون تخصص پيدا كنيد .
3 . ...

ولي از اونجايي كه ما نمي تونيم طبق اصول عمل كنيم ! ( به دليل مشكلات و ... ) ممكن است بخواهيد به صورت تك نفره بازي را بسازيد هر چند پيشنهاد ما تشكيل گروه حداقل 2 نفره هست . يك نفر كار گرافيك و يك نفر كار برنامه نويسي ...

ما بيشتر در مورد برنامه نويس توضيح مي ديم .
حلا نوبت دسته بندي افراد و ابزارها است ...
يكي جلو بيافته اين قسمت رو بنويسه ...

مقالات قبلي هم خوبه از اونها هم مي شه استفاده كرد .

نقل قول:

به نظر من دسته بندی راه حل خوبی هستش ولی مهارتهای قبلی افراد هم باید در نظر گرفته شه. مثلا فردی که شی ++ رو خوب بلده بهتره با یه ابزار قدرتمندتر کار کنه تا یه ابزار مبتدی


پويا جان شما هم دسته بندي خودتون رو بگيد با هم كاملش مي كنيم ...

نقل قول:

این صفحه از ویکی پدیا و زیرمجموعه هاش میتونه مفید باشه


مرسي . همون طور هم كه خودتون گفتيد زياد به گروه هاي بازي سازي تو اين سايت اشاره نشده هرچند دليلش هم مشخصه و اينكه به اشتباه همه فكر مي كنند بازي سازي يا برنامه نويسي هست يا كار گرافيك . تجربه ثابت كرد هر كي سوال مي پرسه در مورد ابزار برنامه نويسي هستش و ما براي موارد اندك تو قسمت اول نكات اصلي رو مي گيم هرچند ممكنه كسي رعايت نكنه ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 24 بهمن 1386 - 20:33
پاسخ بصورت نقل قول
>>>>>>>>نگاه سازمانی رو کنار میذاریم<<<<<<<<<
منظورم این بود که بازی رو به عنوان صنعت بهش نگاه نکنیم و نیایم ساختار کمپانی ها رو توضیح بدیم!

>>>>>>>>
به نظر من اول نكات كلي رو بگيم :
كه :
1 . بازي سازي يك كار گروهي هستش .
2 . تو قسمت خودتون فقط بايد كار كنيد و در اون تخصص پيدا كنيد .
3 . ...
<<<<<<<<<

شماره 3 : توی هر گروهی دو دسته آدم وجود دارن : متخصصها و مدیرها(یا ناظرها) مدیرها و ناظرها باید از کلیه مسایل اطلاعاتی داشته باشند. البته میشه این رو برای تازه کارها نگفت چون اونا که یه کاره مدیر نمیشن PDT_001

-----------------------
ابزارهایی که باهاشون کار می کنیم به چند چیز بستگی داره.
اول سطح مهارت و نوعش
دوم شرایط و هدف پروژه(به نظرم بازیسازی که روی بازی کار نکنه زیاد معنی نداره. باید سعی کنیم همیشه روی یک پروژه کار کنیم و در حین اون آموزش ببینیم.)
این اصلا جالب نیست که ما یه ابزار رو قبل از مشخص بودن پروژه انتخاب کنیم. کاری که تو این فروم خیلی ها می کنن. اول ابزار رو انتخاب کردن و بعد هر بازی ای خواستن بسازن با اون ابزار می سازن. باید کمی شجاع بود و دنبال ابزارهای تازه و البته مناسب برای هر کاری گشت.
-----------------------

می گم مجتبی هر چند پست یه بار متن مقاله تا اون لحظه رو تهیه کن و توی یه پست بزن. فکر کنم لازم باشه.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


5 شنبه 25 بهمن 1386 - 12:34
پاسخ بصورت نقل قول
خوب من صفحه اول رو به روز كردم ...

متن راهنما تا اين لحظه :

اصول كلي :
1 . بازي سازي يك كار گروهي هستش .
2 . در يك زمينه خاص فعاليت كنيد ولي اگر مجبور بوديد در چند زمينه كار كنيد ( مثلا گرافيك و برنامه نويسي ) سعي كنيد در يكي از زمينه ها بيشتر كار كنيد تا در آن تخصص پيدا كنيد .
3 . اول نوع بازي و هدف خود را مشخص كنيد بعد ابزار متناسب با آن را انتخاب كنيد .
4 . ابزار انتخابي بايد با اطلاعات و مهارت شما تناسب داشته باشد ( البته امكان دارد بخواهيد اول سطح خود را بالا ببريد بعد به بازي سازي بپردازيد ! )
5 . هرگز فكر نكنيد بازي سازي كار ساده اي است شايد 1 يا 2 سال اول صرف تحقيق و مطالعه شود .

=================================================

احسان اگه متن صفحه اول ايراد داشت خودت درستش كن اول اينكه ممكنه اشكال توش باشه و دوم اينكه من هفته بعد نيستم ...
از بقيه هم مي خوام اگه ايرادي مي بينند بگند و تو كامل شدنش كمك كنند .

دسه بندي افراد رو يكي شروع كنه ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 25 بهمن 1386 - 16:30
پاسخ بصورت نقل قول
خوبه. درباره حجمش فکر کنم در حد دو صفحه مناسب باشه.
بهتره یه سر فصل داشته باشیم و بر اساس اون مطالب رو تهیه کنیم.

این رو به عنوان سر فصل توصیه می کنم. بعدا بقیه می تونن جاهایی رو که نیاز باشه بگن تا تغییر بدیم.

مقدمه(بازی سازی چیه)
راه موفقیت(اصولی که باید رعایت بشن.)
+++ تلاش کنید
+++ گروهی کار کنید و سعی کنید در یک زمینه متخصص بشید.
-----------تخصصهای مختلف.
-----------تکنیکها و ابزارهای مورد نیاز برای هر تخصص.
+++این شرایط پروژه است که ابزارهای مناسب رو معین می کنه.
-----------سطح مهارت اعضا هم یکی از شرایطه اما تنها شرط نیست.
-----------سبک بازی
-----------سطح بازی
-----------تکنیکهای مورد نیاز
+++توی ایران کیا طالب بازی اند.


اینو توی پست اول هم می نویسمش.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 25 بهمن 1386 - 16:37
پاسخ بصورت نقل قول
برای دسته بندی تخصص ها فکر کنم منبعی که احسان(2) معرفی کرد مناسب باشه.

افرادی که در یک گروه بازی ساز فعالیت می کنن در یکی از این دسته ها جا میگیرند:
برنامه نویس
طراح
هنرمند
صدا گذار
تهیه کننده
آزمایش کننده

در زمان تکمیل متن میشه از لینک مقاله ویکی پدیا تعاریف هر کدوم رو در آورد.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 25 بهمن 1386 - 16:54
پاسخ بصورت نقل قول
و اما دسته بندی افراد تازه کار:

این پیشنهاد منه:

-من دوست دارم تو ساخت یک بازی شریک باشم. زمینه فعالیت چندان برام مهم نیست.
-من میخوام برنامه نویسی بازی رو یاد بگیرم ولی تا این لحظه کد نویسی نکردم.
-من کمی با زببونهای برنامه نویسی آشنایی دارم و دلم می خواد برنامه نویس بازی باشم.
-من می میرم برای کد نوشتن.
-من می خوام یه موتور بازی بسازم.
-من دوست دارم بتونم سریع بازی بسازم.
-من به کار در زمینه گرافیک بازی علاقه دارم.
-من موزیک می سازم.
و ...

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 26 بهمن 1386 - 07:29
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

مقدمه(بازی سازی چیه)
راه موفقیت(اصولی که باید رعایت بشن.)
+++ تلاش کنید
+++ گروهی کار کنید و سعی کنید در یک زمینه متخصص بشید.
-----------تخصصهای مختلف.
-----------تکنیکها و ابزارهای مورد نیاز برای هر تخصص.
+++این شرایط پروژه است که ابزارهای مناسب رو معین می کنه.
-----------سطح مهارت اعضا هم یکی از شرایطه اما تنها شرط نیست.
-----------سبک بازی
-----------سطح بازی
-----------تکنیکهای مورد نیاز
+++توی ایران کیا طالب بازی اند


در اين مورد خوبه ولي به نظرم هرچه ساده تر باشه و زودتر به دسته بندي افراد و ابزار برسيم بهتره . اگه توجه كنيد داريم براي افراد تازه كار مطلب رو تهيه مي كنيم . نبايد تو خود راهنما سوال و ابهام بوجود بياد . اگر متن مسايل زيادي رو عنوان كنه باز هم شك و گمان بوجود مياره ...

برای دسته بندی تخصص ها فکر کنم منبعی که احسان(2) معرفی کرد مناسب باشه.

نقل قول:

افرادی که در یک گروه بازی ساز فعالیت می کنن در یکی از این دسته ها جا میگیرند:
برنامه نویس
طراح
هنرمند
صدا گذار
تهیه کننده
آزمایش کننده


اين هم خوبه ولي :
من متوجه نشدم كدوم گرافيست هستش ؟! بعد از عنوان اين دسته بندي اشاره مي كنيم كه در ايران زياد طبق اين دسته بندي كار انجام نمي شه و اكثرا يا برنامه نويس هشتند يا گرافيست ... ( راستش نمي دونم كلي بگيم و مطالب اصلي رو بگيم يا راهنمي رو طوري بگيم كه فقط به درد ما ايرانيا بخوره ؟! هر كدوم يه مزايا و معايبي داره ... )

نقل قول:

-من دوست دارم تو ساخت یک بازی شریک باشم. زمینه فعالیت چندان برام مهم نیست.
-من میخوام برنامه نویسی بازی رو یاد بگیرم ولی تا این لحظه کد نویسی نکردم.
-من کمی با زببونهای برنامه نویسی آشنایی دارم و دلم می خواد برنامه نویس بازی باشم.
-من می میرم برای کد نوشتن.
-من می خوام یه موتور بازی بسازم.
-من دوست دارم بتونم سریع بازی بسازم.
-من به کار در زمینه گرافیک بازی علاقه دارم.
-من موزیک می سازم.
و ...


خوبه ...

دسته بندي ابزارها :

از نظر نوع كاركرد :

api :
انجين :
اديتور :
نرم افزار : ( با اسكريپت مثل torque و بدون اسكريپت quest3d )
mod سازي :

از نظر قيمت :

معرفي ابزارهايي رايگان

و در آخر به عنوان پيشنهاد چند مسير رو نشون مي ديم .
يكي از مسيرها :
مي توانيد با استفاده از ابزارهاي رايگان و يا نرم افزارهاي نسبتا ارزان بازي هاي ساده 2 بعدي يا 3 بعدي توليد كرد و در سايت هايي نظير رفلكسيو به فروش گذاشت .

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 26 بهمن 1386 - 07:34
پاسخ بصورت نقل قول
راستي براي هر مسير مي تونيم لينك ها و كتابهايي رو مشخص كنيم . مثلا براي كساني كه مي خوان ابتدا ++C ياد بگيرند كتاب مربوط به اون رو معرفي كنيم و يا لينك سايت هاي آموزش رايگان رو بزاريم . براي dx كتاب رو معرفي كنيم . براي ogl , sdl هم همين طور . براي مدل سازها و گرافيست ها منبع معرفي كنيم و ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 26 بهمن 1386 - 09:01
پاسخ بصورت نقل قول
iran_adventure نوشته:
راستي براي هر مسير مي تونيم لينك ها و كتابهايي رو مشخص كنيم . مثلا براي كساني كه مي خوان ابتدا ++C ياد بگيرند كتاب مربوط به اون رو معرفي كنيم و يا لينك سايت هاي آموزش رايگان رو بزاريم . براي dx كتاب رو معرفي كنيم . براي ogl , sdl هم همين طور . براي مدل سازها و گرافيست ها منبع معرفي كنيم و ...

خیلی خوبه

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 2 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |