Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> من يك تازه واردم از كجا شروع كنم ؟!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 26 بهمن 1386 - 09:51
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
در اين مورد خوبه ولي به نظرم هرچه ساده تر باشه و زودتر به دسته بندي افراد و ابزار برسيم بهتره . اگه توجه كنيد داريم براي افراد تازه كار مطلب رو تهيه مي كنيم . نبايد تو خود راهنما سوال و ابهام بوجود بياد . اگر متن مسايل زيادي رو عنوان كنه باز هم شك و گمان بوجود مياره ...

حرفت که منطقیه اما این که کجا زیادیه رو نمی دونم.
علی الحساب جاهایی که فکر می کنی اضافه است رو قرمز کن
نقل قول:
اين هم خوبه ولي :
من متوجه نشدم كدوم گرافيست هستش ؟! بعد از عنوان اين دسته بندي اشاره مي كنيم كه در ايران زياد طبق اين دسته بندي كار انجام نمي شه و اكثرا يا برنامه نويس هشتند يا گرافيست ... ( راستش نمي دونم كلي بگيم و مطالب اصلي رو بگيم يا راهنمي رو طوري بگيم كه فقط به درد ما ايرانيا بخوره ؟! هر كدوم يه مزايا و معايبي داره ... )

گرافیستها همون هنرمند ها هستند. درباره بقیه اش هم موافقم.

نقل قول:

دسته بندي ابزارها :

از نظر نوع كاركرد :
api :
انجين :
اديتور :
نرم افزار : ( با اسكريپت مثل torque و بدون اسكريپت quest3d )
mod سازي :

ادیتور این وسط با بقیه همخونی نداره. یه ابزار جانبیه. با بقیه میشه یه بازی کامل ساخت ولی با ادیتور که نمیشه.

نقل قول:


از نظر قيمت :

معرفي ابزارهايي رايگان

و در آخر به عنوان پيشنهاد چند مسير رو نشون مي ديم .
يكي از مسيرها :
مي توانيد با استفاده از ابزارهاي رايگان و يا نرم افزارهاي نسبتا ارزان بازي هاي ساده 2 بعدي يا 3 بعدي توليد كرد و در سايت هايي نظير رفلكسيو به فروش گذاشت .

بقیه هم خوبه

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


4 شنبه 1 اسفند 1386 - 14:22
پاسخ بصورت نقل قول
پست اول رو به روز كردم :

=====================================================
فهرست تا این لحظه:

مقدمه(بازی سازی چیه)
راه موفقیت(اصولی که باید رعایت بشن.)
+++ تلاش کنید
+++ گروهی کار کنید و سعی کنید در یک زمینه متخصص بشید.
-----------تخصصهای مختلف.
-----------تکنیکها و ابزارهای مورد نیاز برای هر تخصص.
+++این شرایط پروژه است که ابزارهای مناسب رو معین می کنه.
-----------سطح مهارت اعضا هم یکی از شرایطه اما تنها شرط نیست.
-----------سبک بازی
-----------سطح بازی
-----------تکنیکهای مورد نیاز
+++توی ایران کیا طالب بازی اند.

=====================================================

مقدمه :

اصول كلي :

1 . بازي سازي يك كار گروهي هستش .
2 . در يك زمينه خاص فعاليت كنيد ولي اگر مجبور بوديد در چند زمينه فعاليت كنيد ( مثلا گرافيك و برنامه نويسي ) سعي كنيد در يكي از زمينه ها بيشتر فعاليت كنيد تا در آن تخصص پيدا كنيد .
3 . اول نوع بازي و هدف خود را مشخص كنيد بعد ابزار متناسب با آن را انتخاب كنيد .
4 . ابزار انتخابي بايد با اطلاعات و مهارت شما تناسب داشته باشد ( البته امكان دارد بخواهيد اول سطح خود را بالا ببريد بعد به بازي سازي بپردازيد ! )
5 . هرگز فكر نكنيد بازي سازي كار ساده اي است شايد 1 يا 2 سال اول صرف تحقيق و مطالعه شود .

تخصصهای مختلف :

در يك گروه بازي ساز افراد با تخصص هاي مختلف با هم كار مي كنند كه بعضي از اين تخصص ها به قرار زير است :

برنامه نویس
طراح
گرافيست
صدا گذار
تهیه کننده
آزمایش کننده
و ...

البته در ايران زياد طبق اين دسته بندي كار انجام نمي شه و اكثرا بازي سازي رو به دو تخصص گرافيك و برنامه نويسي تقسيم مي كنند . پيشنهاد ما اين است كه حداقل يك گروه 2 نفري تشكيل دهيد و يك نفر كار گرافيك و يك نفر كار برنامه نويسي را انجام دهد . توجه كنيد كه حداقل را گفتيم ...

تکنیکها و ابزارهای مورد نیاز برای هر تخصص :

در اين سايت بيشتر به ابزار برنامه نويسي پرداخته شده و فعلا به ابزار برنامه نويسي مي پردازيم .

ابزار ها و تكنيك هاي برنامه نويسي :

استفاده از api ها و ساخت انجين با استفاده از آنها :

استفاده از كتابخانه هاي گرافيكي كه بر پايه api ها هستند :

كار با انجين آماده :

استفاده از نرم افزار هاي تخصصي ساخت بازي : ( با اسكريپت مثل torque و بدون اسكريپت quest3d )

mod سازي :

انتخاب مسير مناسب با توجه به مهارت و سليقه ! شما :

شايد اين مهمترين قسمت مقاله باشد كه با توجه به سطح مهارت و علاقه شما مسير مناسب را به شما نشان مي دهد . ما اين قسمت را به صورت پرسش و پاسخ مطرح مي كنيم .

-من می خوام یه موتور بازی بسازم . چه بايد بكنم ؟

-من دوست دارم بتونم سریع بازی بسازم . چه بايد بكنم ؟

-من میخوام برنامه نویسی بازی رو یاد بگیرم ولی تا این لحظه کد نویسی نکردم . چه بايد بكنم ؟

-من کمی با زببونهای برنامه نویسی آشنایی دارم و دلم می خواد برنامه نویس بازی باشم . چه بايد بكنم ؟

-من دوست دارم تو ساخت یک بازی شریک باشم. زمینه فعالیت چندان برام مهم نیست . چه بايد بكنم ؟

-من به کار در زمینه گرافیک بازی علاقه دارم . چه بايد بكنم ؟

و ...

معرفي منابع براي شروع يادگيري :

directX :

ogl :

sdl :

++C :

=====================================================

نقل قول:
من می میرم برای کد نوشتن .


بيشتر توضيح بده !

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


5 شنبه 2 اسفند 1386 - 11:51
پاسخ بصورت نقل قول
یعنی بعضی ها دیوانه کذ نوشتنن و با هیچی بیش از اون حال نمی کنن!

خوب اگه بخوایم طبق فهرست پیش بریم، به این مطالب نیازمندیم.

مقدمه
تلاش کنید
تکنیکها و ابزارهای مورد نیاز برای هر تخصص.
این شرایط پروژه است که ابزارهای مناسب رو معین می کنه.
توی ایران کیا طالب بازی اند.

فکر میکنم دونه دونه شروع کنیم و کاملشون کنیم.

یه چیزی هم که نباید فراموشش کنیم. پرداختن به موتورها و ابزارهای آماده به اندازه api ها و ابزارهای سخت تره.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 3 اسفند 1386 - 10:56
پاسخ بصورت نقل قول
مقدمه:
متنی که در پیش رو دارید، با همت چند نفر از اعضای سایت طراحان پارسی و با هدف کمک به افراد تازه وارد در یافتن مسیر صحیح تهیه گردیده است. امید است که بدین ترتیب شما به راحتی بتوانید در ابتدای ورود به سایت مسیر مناسب را بیابید و دیگر مجبور به پرسیدن سوالهایی مانند:
"من تازه کارم. ازکجا باید شروع کنم."
"به من کمک کنید."
"با چی شروع کنم ."
و ...
نباشید.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 3 اسفند 1386 - 13:25
پاسخ بصورت نقل قول
مقدمه خويه . كلا جاهايي كه نياز به انشا داره ! خودت بنويس من انشا ام ضعيفه ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 3 اسفند 1386 - 13:26
پاسخ بصورت نقل قول
directX :

بهترين منبعي كه براي آموزش directX وجود دارد كتاب Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0 مي باشد . با گوگل كردن اسم كتاب به همراه كلمه rapidshare به راحتي مي تونيد كتاب رو پيدا كنيد ...

ogl :

Tutorial هاي سايت http://nehe.gamedev.net/ رو مي تونيد در قسمت چپ صفحه پيدا كنيد .

sdl :

http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php

اين سري آموزش كه در لينك هاي سايت پايين هم موجوده مي تونه از ابتدا شما رو با sdl آشنا كنه بعد از اون مي تونيد آموزش هاي بعدي سايت پايين رو انجام بديد ...

http://www.libsdl.org/tutorials.php

++C :

كتاب C++ How to Program Deitel براي شروع از ابتدا بسيار عالي هست . در فصول آخر اين كتاب مي تونيد شي گرايي رو هم ياد بگيريد ...
ترجمه اين كتاب از دكتر مرتضي صاحب الزماني در بازار پيدا مي شود ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


جمعه 3 اسفند 1386 - 14:45
پاسخ بصورت نقل قول
آره دیگه حالشو ببر هر جاش که در پیته من بنویسم. چه کنیم دیگه مدیریت تاپیک با توه!!
چشم قربان Mad

========================
راه موفقیت:

در ساخت بازی اصولی وجود داره که عمل کردن به اونا راه رو برای شما هموارتر خواهد کرد. ما با توجه به تجربه ای که توی این مدت کسب کردیم، مواردی رو به عنوان اصل، یعنی نکته ای که رعایت اون ضروری به نظر میرسه، براتون ذکر می کنیم. با رعایت این اصول شما در حقیقت از تجربیاتی که بقیه در طول دو سه سال کسب کردن استفاده خواهید کرد و در نتیجه در بسیاری از موارد به اندازه دو سه سال پیش خواهید افتاد چرا که محبور نیستید به راه هایی برید که تضمینی برای اونها وجود نداره و احیانا به شکست و شروع دوباره منجر می شه. البته برخی از این اصول ممکنه ابتدایی و ساده به نظر برسن. بپردازیم به اصول:

تلاش کنید:
بازی نقطه تلاقی بسیاری از تکنولوژی ها، تکنیک ها، قابلیت ها، هنرها و ...های دیگر است.
توی بازی شما اولین چیزی که باید برای بازیکن بسازید یه دنیای مجازی قابل لمس برای بازیکنه و دنیا به محیطی گفته میشه که ذره ذره اون با هم در تعامل هستند و بر روی هم تاثیر میذارن.
شما برای این که بتونید توانایی خلق یک دنیای کامل رو داشته باشید، باید به شدت تلاش کنید شما باید ارتباط بین ذره ذره اجزای تشکیل دهنده این دنیا رو درک کنید و چگونگی برقراری ارتباط بین این ذرات رو یاد بگیرید. شما باید عینا و با تلاشهای مکرر برای ساختن دنیای مجازی به دونه دونه نکات موجود این دنیا پی ببرید. بعد از اون شما باید بتونید این قدرت رو پیدا کنید که نیازهای موجود در دنیا رو درک کنید و با شناختن راهها و تکنیکهای مختلف بتونید چاره ای برای هر نیاز بیاندیشید. اون موقع شما می تونید دنیای خودتون رو بسازید.
ممکنه در ابتدا این حرفها برای شما سنگین به نظر بیاد و یا حتی از عظمتی که در این حرفها بهش اشاره شده وحشت کنید. در این لحظه چیزی که باید توی ذهنتون داشته باشید اینه که یه دنیا فقط باید کامل باشه. دنیا نباید حتما بزرگ باشه ممکنه دنیای بازی شما به اندازه یک اتاق کوچیک باشه. ممکنه یک کمد باشه. می تونه یک دیوار باشه میتونه یک شهر باشه و هر کدوم از اینا می تونند در هر سطحی از جزئیات تصور شده باشن. چیزی که مهمه اینه کا شما تجربه و تکنیک ساخت دنیا رو داشته باشید از اینجا به بعدش رو دیگه کفایت می کنه که یه دنیا برای خودتن تعریف کنید و با تجربه ای که پیدا کردید بسازیدش.
خوب حالا که با تعریفات شاعرانه و فیلسوفانه ساخت بازی آشنا شدید بذارید این حرفها رو دور بریزیم و کمی هم به مادیات آلوده بشیم.
==========================

ببین اگه خیلی دری وری گفتم عوضش کنم.
گفتی انشا بنویس. منم نوشتم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


جمعه 3 اسفند 1386 - 23:55
پاسخ بصورت نقل قول
ممنون

=================================================

چرا بازی های ویدئویی ؟

اگر شما یک بازیکن باشید ، احتمالا جواب این سوال را می دانید ، اما در هر صورت ارزش پرسش را دارد : چرا بازی های ویدئویی بسیار محبوب هستند ؟ و چرا بسیاری از مردم علاقه مند به یادگیری و ساخت بازی های خودشان هستند ؟ من فکر می کنم دلیل آن علاقه به ساخت تمام یک محیط کوچک توسط خودتان است ، در حالی که تنها محدودیت مهارت های تکنیکی و تصور شما می باشد . هدف این کتاب تقویت کردن ذهن شما و ایجاد جرقه هایی می باشد .

برای فهمیدن بهتر اینکه چرا اکثر مردم به سمت بازی های ویدئویی جذب می شوند ، دلیل محبوبیت فیلم ها در جوامع مدرن را بررسی می کنیم . تعداد کمی از ما قادرند فیلم بزرگی را تماشا کنند بدون اینکه در بعضی مواقع بازی کردن نقشی در فیلم را در خیال خود تجسم نکنند . بازی های ویدئویی ما را یک قدم فراتر از تماشاچی یک نقش خواهند برد و در یک داستان تاثیرپذیر شرکت می کنیم . در اصل ، تمام بازی های ویدئویی ما را قادر به رفتن به دنیای دیگر و تاثیرگذاری در آن می کنند ، حتی اگه دنیایی بسیار کوچک شامل یک بکگراند و چند موجود بیگانه باشد . وقتی شما در حال قدم زدن در یک بازی هستید و هر صحنه ای پنجره ای برای ورود به صحنه جدید است که از شما می خواهد وارد آن شوید و ببینید چه اتفاقی در آنجا در حال وقوع است .

حرف های رویایی کافی است – چه چیز بازی های ویدئویی معنای یک برنامه نویس بازی را میدهد ؟ از دیدگاه یک سازنده بازی ، بازی های ویدئویی به خاطر اینکه نیازمند استعداد وسیعی هستند جذاب هستند . بازی های ویدئویی برای ما میسر می سازد که اطلاعات معمول تکنیکی را با توسعه نرم افزار ، گاهی اوقات فراتر از این ، با اطلاعات عکس ، انیمیشن ، افکت های صوتی و موسیقی پیوند دهد . و این حتی داستان را هم که یکی از جنبه های بازی است – جایی که تمام صحنه های بازی ساخته می شوند - را شامل نمی شود . با ساخت یک بازی از ابتدا تا انتها ، شما به واسطه درجات تخصصی که به صورت منظم بدست می آورید به صورت تقریبی یک فرد متمدن شده اید . همچنین شما به صورت موفقیت آمیز خواهید توانست علایق متفرقه را ترکیب کنید و یک اثر که برای دیگران هم لذت بخش خواهد بود بوجود بیاورید .به این دلیل است که بسیاری از ما شیفته بی حد و اندازه طراحی و توسعه بازی می شویم .

================================================

اين ترجمه قسمتي از كتاب Teach Yourself Game Programming in 24 Hours هستش . گفتم حالا كه مي خواي كمي مقدمه چيني كني از اين هم استفاده بش بد نيست . ببين اگه به درد مي خوره ازش استفاده كن ( فقط زياد نشه )

خوب فكر كنم يواش يواش بايد بريم سراغ قسمت "انتخاب مسير مناسب با توجه به مهارت و سليقه ! شما "
كسي غير از احسان نبود ؟!

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


شنبه 4 اسفند 1386 - 10:00
پاسخ بصورت نقل قول
هه، من این "کسی غیر از احسان نبود" رو یه جای دیگه پرسیدم!!
کسی نبود! گمون نمی کنم تو هم کسی پیدا کنی!!

----------
با ساخت یک بازی از ابتدا تا انتها ، شما به واسطه درجات تخصصی که به صورت منظم بدست می آورید به صورت تقریبی یک فرد متمدن شده اید .
---------
؟؟؟

یه خلاصه ای از این رو توی مقدمه بذاری خوبه.

اما بعضی جاهاش با اون تلاش کنید من تداخل داره به این ترتیب تلاش کنید هم خلاصه تر میشه.

---------
حرف های رویایی کافی است
---------
وقتی اینو >>خوب حالا که با تعریفات شاعرانه و فیلسوفانه ساخت بازی آشنا شدید بذارید این حرفها رو دور بریزیم و کمی هم به مادیات آلوده بشیم. << می نوشتم یاد همین که این جمله خیلی وقتها برای سویچ کردن به متن اصلی استفاده میشه بودم.

خوب حالا با اینایی که گفتیم پست اولو به روز کن ببینیم چه شکلی شد!
می تونی هرچی مقدمه چینی توی تلاش کنید بوده رو به مقدمه منتقل کنی یا درصورت تکراری یا غیر ضروری بودن حذفش کنی.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
مصطفي سپهريان
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: جمعه 24 آذر 1385
تعداد ارسالها: 1147
محل سكونت: تو يه فلش مموري دو گيگ


شنبه 4 اسفند 1386 - 20:07
پاسخ بصورت نقل قول
eta, iran_adventure,
چرا من هر چي از همون اول مي نوشتيد رو مي خوندم و فيض مي بردم...

_________________
«پشتکار»«پشتکار»«پشتکار»
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 3 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |