Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> من يك تازه واردم از كجا شروع كنم ؟!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 19 اسفند 1386 - 13:20
پاسخ بصورت نقل قول
من یه مدتیه بد مشغولم. عجله نکن. کم کم درستش می کنیم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 19 اسفند 1386 - 21:16
پاسخ بصورت نقل قول
من هم همين طور سرم شلوغ بود .
عجله ندارم ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
سيلوستر
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: 5 شنبه 27 مرداد 1384
تعداد ارسالها: 499
محل سكونت: مشهد - One of back street boys


1 شنبه 19 اسفند 1386 - 22:14
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:
من هم عقيده ام اينه كه روي مباحثي پيش بريد كه حتي بعضي از افرادي كه تا حالا بازي ساختن هم نمي دونن. تا بدرد همه بخوره

مباحثی که یک نفر که بازی ساخته هم بهش برنخورده نمی تونه زیاد کاربردی باشه

_________________
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 19 اسفند 1386 - 22:38
پاسخ بصورت نقل قول
برای سیلوستر:
خوب آره. البته این که ما متنی بنویسیم که این جور خواسته ها رو برآورده کنه از عهده ماها خارجه. من هر چی زور میزنم نمی تونم معنی جمله رو درست بفهمم چه برسه به این که ...

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mutantevil
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 1 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 6
محل سكونت: تهران


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 11:30
پاسخ بصورت نقل قول
سلام.
این اولین پست من تو تالاره!
این تاپیک انقدر خوب بود که حیفم اومد پست نگذارم!
به هر حال اساتید محترم به بزرگی خودشون ببخشن.

اما در مورد دسته بندی افراد من تو یه پروژه ای که هرگز انجام نشد یه همچین دسته بندی ساختم.

  • Project Management & Direction
  • Storyline & Scripting
  • QA & Testing
  • Graphic Artists

    • sketchers
    • 2D Graphic
    • 3D Graphic

  • Sound & Music Artists
  • Programmers

    • Engine
    • Game & Logic
    • Network
    • Packaging
    • Adaptation


اینا به ترتیب اولیت از بالا به پایین گفتم
البته اینا Role هستن معنیش این نیست که برای هر کدوم چند نفر لازمه یک نفر می تونه تو چند Role فعالیت داشته باشه.

در ضمن از اونجایی که در ایران بعید سرمایه گذاری درست حسابی رو بازی انجام بشه و ساختار تیمی متمرکز بتونیم استفاده کنیم بهتره برای ساخت بازی از ساختارهای توسعه متن باز و توسعه همزمان برای مدیریت پروژه استفاده بشه.

بازم از حضور اساتید پوزش می طلبم. Question

_________________
Einstein was right, Time is relative to the observer!
When you are looking down the barrel of a gun time slows down,
your whole life flashes by, heart break and scraps.
Max Payne
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 14:05
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
خوش اومدي ...

اين جا خودتون رو معرفي كنيد تا با توانايي هاتون آشنا بشيم
http://www.persian-designers.com/forum/viewtopic.php?t=742&start=240

دسته بندي هاي شما هم خوب و كامله / بيشتر هدف توي اين تاپيك اين بود كه افرادي كه قبلا يه راه هايي رو رفتن مسير رو به بقيه نشون بدن / اگه با مسيري هم آشنا هستيد بگيد ( مثلا اگه يكي بخواد Project Manager بشه بايد چيكار و ...‌ )

آقايان مجتبي و احسان / بابا( مامان ) اين تاپيك پوسيد به يه ساماني برسونيدش ....

[edit]:
نقل قول:
برای ساخت بازی از ساختارهای توسعه متن باز و توسعه همزمان برای مدیریت پروژه استفاده بشه

بله / ولی بازم تو ایران جواب نمیده ، برای این کار هم هماهنگی لازمه و در ضمن فعلا هر کسی یه جوری سر خودشو گرم کرده و کمتر کسی حاضر به همکاری هست ...

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
mutantevil
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 1 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 6
محل سكونت: تهران


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 15:11
پاسخ بصورت نقل قول
Lord عزیز ممنون از خوشامد گویی
من هدف تاپیک رو فهمیدم Confused دسته بندی که ارایه دادم هم به همین منظور بود. در واقع میخواستم بگم اولا این دسته بندی شدنیه تو ایران اگه درست مدیریت بشه. ثانیا اولویت ها را نشون بدم.
البته دسته بندی برا پروژه های بزرگه

نقل قول:
مثلا اگه يكي بخواد Project Manager بشه بايد چيكار و ...‌


مدیریت پروژه هم کاری نداره فقط تجربه می خواد و دانش مهندسی نرم افزار

نقل قول:
بله / ولی بازم تو ایران جواب نمیده ، برای این کار هم هماهنگی لازمه و در ضمن فعلا هر کسی یه جوری سر خودشو گرم کرده و کمتر کسی حاضر به همکاری هست


شاید منظورم رو بد گفتم منظورم از روش های Open Source استفاده از این روش ها در هماهنگی تیم بود.

همه می دونیم کار تیمی در ایران تعریف نشده است و پروژه های تیمی یه جورایی محکوم به شکست. گیم هم که اصلا غیر تیمی نمشه راجع بهش فکر کرد. پس باید یه جوری تیم رو تشکیل داد که بشه مدیریتش کرد. ساختار تیمی متمرکز اصلا جواب نمیده چون هم سرمایه کلان می خواد هم تعهد زیاد توسط افراد. اما ساختارای تیمی غیر متمرکز اینترنتی مث همونایی که تو Open Source ها استفاده میشه لازمه.
ولی مدیریت چنین تیمی به مراتب سخته و هزینه هماهنگیش بدون استفاده از ابزار بی نهایت زیاده.
در ضمن ساختار تیمی باید کاملا کنترل شده باشه. یعنی وظیفه های کوچک شده و قابل انجام توسط یک نفر که به فرد داده بشه و تا یه تاریخ مشخص از فرد گرفته بشه. یعنی خلاصه قضیه اینکه همه نمی تونن در اثنای ساخت نظر بدن!!

ببینین در ایران بازی سازی خیلی مشکل داره. ولی نباید صورت مسأله رو پاک کرد. اینایی که گفتم از تو کتابا فقط در نیومده داره تو دنیا جواب میده.

در مورد همکاری هم تا وقتی Plan پروژه معلوم نباشه کسی همکاری نمی کنه. ولی اگه کارها مشخص باشن میشه به این و اون داد که انجامش بدن.

_________________
Einstein was right, Time is relative to the observer!
When you are looking down the barrel of a gun time slows down,
your whole life flashes by, heart break and scraps.
Max Payne
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 16:48
پاسخ بصورت نقل قول
@ علي آقا :

ممنون . در مورد دسته بندي خيلي ممنون . ما سعي كرديم كه راه حل هاي عملي در ايران رو در اين تاپيك بگيم و البته اشاره اي هم به دسته بندي و بازي سازي اصولي بكنيم . البته همين الان به ذهنم رسيد كه امكان اين هست كه در دو قسمت هم راه حل عملي و هم راه حل اصولي رو بيان كرد ... ( اگر شما هم كمك كنيد مي تونيم زودتر به هدف تاپيك برسيم ... اگه مطلبي داشتيد كه بتوني در صفحه اول قرار بگيره و كامل كننده اونها باشه ممنون مي شم بيان كنيد )

در مورد تاپيك هم حق با پيمان هستش متاسفانه من وقت نكردم كاملش كنم . همين الان هم كه دارم مي نويسم با عجله دارم اين كار رو مي كنم !

در مورد كار گروهي تو ايران هم فكر نكنم تو اين چند سال اتفاق بزرگي بيافته . ولي نسبت به آينده اميدوارم . كار گيم واقعا بزرگ هستش و تا باهاش درگير نشيم سختي اون رو متوجه نمي شيم . ( اين رو با ديدن پرو‍‍‍‍ژه هاي كوچكي كه انجام دادم متوجه شدم ! ) . تا وقتي هم كه در مورد يك بازي به صورت جدي تصميم گيري نشه ( منظورم همون قضيه مالي اش هست Smile ) نمي شه در مورد كار گروهي صحبت كرد . چون در اين صورت هيچ تعهدي به كار نيست ... و اگر هم كاري رو به صورت جدي شروع كرد كار تيمي از راه دور واقعا مشكل خواهد بود و يا بهتر بگم چنين مديري براي اين كار وجود نداره !

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 17:34
پاسخ بصورت نقل قول
برای لرد:
چی بگم!! اینجا رو یادم رفته بود. مشغله هم زیاد دارم. حالا که ما مدتیه رفتیم کنار و دیگه تداخلی بین نظرات پیش نمیاد. اگه وقت داری تو ادامه بده وگرنه که باید خودم یه فکری بکنم.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 19:36
پاسخ بصورت نقل قول
سلام
من غیرتی شدم!!
یه دو سه ساعت وقت گذاشتم و یه جورای کاملش کردم.

البته توی زمینه گرافیکش باید کاملتر بشه.

نظرتون رو بگید لطفا.

مقدمه :

در ساخت بازي اصولي وجود داره که عمل کردن به آنها راه رو براي شما هموارتر خواهد کرد. ما با توجه به تجربه اي که توي اين مدت کسب کرديم، مواردي رو به عنوان اصل، يعني نکته اي که رعايت اون ضروري به نظر ميرسه، براتون ذکر مي کنيم. با رعايت اين اصول شما در حقيقت از تجربياتي که بقيه در طول دو سه سال کسب کردن استفاده خواهيد کرد و در نتيجه در بسياري از موارد به اندازه دو سه سال پيش خواهيد افتاد چرا که محبور نيستيد به راه هايي بريد که تضميني براي اونها وجود نداره و احيانا به شکست و شروع دوباره منجر مي شه. البته برخي از اين اصول ممکنه ابتدايي و ساده به نظر برسن.

به عنوان بخشي از مقدمه بد نيست به خلاصه بخشي از مقدمه >>اسم نويسنده اش چيه؟؟<< در کناب Teach Yourself Game Programming in 24 Hours توجه کنيد:
چرا بسياري از مردم علاقه مند به يادگيري و ساخت بازي هاي خودشان هستند ؟ من فکر مي کنم دليل آن علاقه به ساخت تمام يک محيط کوچک توسط خودتان است ، در حالي که تنها محدوديت مهارت هاي تکنيکي و تصور شما مي باشد .
براي فهميدن بهتر اينکه چرا اکثر مردم به سمت بازي هاي ويدئويي جذب مي شوند ، دليل محبوبيت فيلم ها در جوامع مدرن را بررسي مي کنيم . بازي هاي ويدئويي ما را يک قدم فراتر از تماشاچي يک نقش خواهند برد و در يک داستان تاثيرپذير شرکت مي کنيم . در اصل ، تمام بازي هاي ويدئويي ما را قادر به رفتن به دنياي ديگر و تاثيرگذاري در آن مي کنند ، حتي اگه دنيايي بسيار کوچک شامل يک بکگراند و چند موجود بيگانه باشد . وقتي شما در حال قدم زدن در يک بازي هستيد و هر صحنه اي پنجره اي براي ورود به صحنه جديد است که از شما مي خواهد وارد آن شويد و ببينيد چه اتفاقي در آنجا در حال وقوع است .

خيلي خوب به اصول کلي بازيسازي(از نظر ما البته) و نکات قابل ذکر درباره هر کدوم، توجه کنيد:

بايد تلاش کنيد

اکثر کساني که به سايت ما وارد شده اند(براي اولين بار) از جمله از خيلي از مديران و نويسندگان همين مقاله، اول اهدافي مثل ساختن بازيهايي در سطح مافيا و مکس پين و ... داشتن ولي بعد از مدتي متوجه شدن که کار پيچيده تر از اين حرفهاست و عده زياديشون سرخورده شدن و بازي ساختن رو در همون ابتدا کنار گذاشتن.
يک بازي نقطه تلاقي بسياري از تخصص ها و هنرهاي روز دنياست و يک بازي موفق بازي اي هستش که به صورت متناسب در کليه زمينه ها سرمايه گذاري کرده باشه. يک صدا گذاري و موسيقي ضعيف، يک داستان ضعيف، يک گرافيک ضعيف ، يک طراحي و برنامه نويسي ضعيف و ... به تنهايي مي تونن کل يک بازي رو که در ساير جنبه ها کاملا قوي کار شده، به يک بازي ضعيف تبديل کنن.

بايد در زمينه اي متخصص بشيد

اون افرادي که مي فهمن بازي ساختن به تلاش زيادي احتياج داره نکته بعدي که بايد بهش توجه داشته باشن اينه که بازي ساختن علاوه بر کار بالا به واردي هم نياز داره يک نفر به تنهايي نمي تونه روي کليه جنبه هاي ساخت بازي به بهترين نحو کار کنه. براي همين قدم بعدي که در راستاي نزديک شدن به موفقيت اينه که در يک زمينه مرتبط با بازي متخصص بشيد. توانايي ها و مهارتهاتون رو در نظر بگيريد و در يکي از زمينه ها وارد بشيد.
توي يه بازي به تخصصهاي زيادي نيازه. از جمله تخصصهايي که ملموس هم هستن ميشه به موارد زير اشاره کرد:

برنامه نويس
طراح
گرافيست
داستان نويس
صدا گذار
تهيه کننده
و ...

هر چنر که در ايران زياد طبق اين دسته بندي كار انجام نمي شه و اكثرا بازي سازي رو به دو تخصص گرافيك و برنامه نويسي تقسيم مي كنند . پيشنهاد ما اين است كه حداقل يك گروه 2 نفري تشكيل دهيد و يك نفر كار گرافيك و يك نفر كار برنامه نويسي را انجام دهد . توجه كنيد كه اين از نظر ما حالت حداقليه و ايده آل نيست ...

-> تکنيکها و ابزارهاي مرتبط با هر تخصص رو بشناسيد و به اونها مسلط بشيد.

اين قسمت عمده کاري هستش که ما توي سايتمون انجام ميديم. يعني تجربيات خودمون رو در استفاده از ابزارها و تکنيکها مختلف در اختيار همديگه ميذاريم تا بتونيم هرچه سريعتر در تخصص مورد نظرمون پيشرفت کنيم.
بنابراين، در يك زمينه خاص فعاليت كنيد ولي اگر مجبور بوديد در چند زمينه فعاليت كنيد ( مثلا گرافيك و برنامه نويسي ) سعي كنيد يكي رو به عنوان تخصص اصلي انتخاب کنيد و محور اصلي فعاليت هاتون رو روي اون تخصص بنا کنيد.

گروه تشکيل بدين

خوب تاحالا فهميديم که بايد فکر يه شبه بازي ساختن رو از سرمون بيرون کنيم و بعد از اون هم دونستيم که عقلاني نيست که به اين فکر باشيم که همه چيز رو ياد بگيريم و خودمون همه نيازهاي بازي ساختن رو بر آورده کنيم. اين دو مساله ما رو به اين سمت هدايت مي کنه که در راه ساخت بازي بايد گروهي رو از افراد و تخصصهاي مختلف تشکيل بديم، چرا که به اين ترتيب زحمتها بين افراد تقسيم ميشه. گذشته از اون به دليل استفاده از افراد متخصص در هر زمينه نتيجه بهتري با کار کمتري حاصل ميشه.

ابزارهاي مناسب خودتون رو انتخاب کنيد(روي سخن با برنامه نويس هاست.)

خوب ما يه گروه تشکيل داديم و يه بازي رو انتخاب کرديم. البته بازي آماده نيست که ما انتخابش کنيم خود طرح بازي رو هم بايد ساخت. بگذريم فرض ميکنيم مراحل پرورش ايده و ساخت طرح اصلي رو گذرونديد. حالا سوال جنجالي اي که ميپره وسط چيه؟ بـــــــــــله با چي بايد بازي رو بسازيم. اينجاي قضيه يه مقداري پيچيده است. در شرايط عادي(يعني شرايطي که محدوديتي توش وجود نداره) ميشه گفت عامل اصلي تعيين کننده بازي و گيم پلي و شرايط اونه. اما ما در شرايط عادي وجود نداريم!! بزگرترين محدوديت بيشتر ماها اينه که تازه کاريم يا تجربه کافي نداريم يا سواد مورد نياز رو در بعضي زمينه ها نداريم يا (بهتره بگم "و" چون اين مشکل هميشه هست!) بودجه اي براي ساخت بازيمون نداريم يا هر چيز ديگه. اين محدوديتها ما رو مجبور مي کنن که ملاحظاتي رو هم در تصميممون دخيل کنيم.
براي شروع به شما توصيه مي کنيم با هر ابزاري که راحت تر هستيد کار رو آغاز کنيد اما به همراه بالا رفتن تجربه و سوادتون ابزارهاي ديگر رو هم بيازماييد و هرگز متکي به يک ابزار خاص نمانيد.
يعني در اوايل کار معيار انتخاب بيشتر شتاب دادن به روند پيشرفته ولي در ادامه بايد به شرايط و قابليتهاي فني مورد نياز براي هر بازي توجه بيشتري بشه
پس مواردي که بايد در انتخاب ابزار مد نظر باشن عبارتند از:
سطح مهارت اعضا
سبک بازي
سطح بازي
تکنيکها و قابليتهاي مورد نياز
و ...

ايده محوري رو فراموش نکنيد

کار زياد و به کار گيري افراد متخصص عواملي اند که در صنعت بازيسازي يا شايد بهتر باشه بگيم بازيسازي صنعتي عامل اصلي پيشرفت محسوب ميشن. در اين ميان ميشه با استفاده از ايده هاي جذاب و پرداخت مناسب کمبود اون عوامل رو تا حد زيادي در پروژه هاي وطني جبران کرد. به داستان و ايده اصلي بازيتون بها بديد و تا حد ممکن روش وقت بذاريد، چرا که اون تنها زمينه ايه که پول تاثير چنداني در کيفيتش نميتونه داشته باشه.


خوب قبلا بهتون گفتم که ما نوي سايت بيشتر به بحث در رابته با ابزارهاي مختلف پردازيم. پس بذاريد يه مرور سريعي هم روي تکنيکها و ابزارهاي مختلف داشته باشيم:

ابزار ها و تكنيك هاي برنامه نويسي :

استفاده از api ها و ساخت انجين با استفاده از آنها:
اسامي Opengl و OpenAl و DirectX رو شنيديد؟ SDL رو چه طور؟ (نشنيديد هم حالا بشنويد!!)
اينها API هايي هستند که نقش رابط بين نرم افزار و سخت افزار گرافيکي و صوتي رو بر عهده دارند و امکانات بسيار سطح پاييني رو در اختيار مي ذارن که مي تونه مبناي گرافيک و صداي بازي شما رو تشکيل ميده. به دليل سطح پايين بودن اين api ها استفاده از اونا به طور مستقيم در ساخت بازي چندان منطقي به نظر نمي رسه. عمده کاربرد اين ابزارها در تهيه ابزارهاي سطح بالاتريه که براي ساخت بازي مناسب ترند.

استفاده از موتورهاي هايي كه بر پايه api ها هستند :
به ابزارهاي سطح بالاتري که قبلا اشاره کرديم معمولا موتور گفته ميشه. موتورها ممکنه به برخي نيازهاي خاص بازي بپردازند و امکاناتي براي بر طرف کردن اونها ارائه کنن از جمله موتورهاي گرافيک، فيزيک، هوش و ... که در اين صورت بايد براي ساخت يک بازي چند تا از اونها رو ترکيب کرد و يا اينکه يک قدم جلوتر رفته باشند و اين امکانات رو به صورت يک جا جمع آوري کرده باشن و در اختيار بذارن.

استفاده از نرم افزار هاي ساخت بازي :
اگرچه مرز بين موتور و نرم افزار هميشه يکي از مسائل مورد اختلاف در سايت ما بوده ولي به عنوان يک مطلب مورد قبول عموم به اين اشاره کرد که نرم افزارها عموما امکانات سطح بالاتري نسبت به موتورها ارائه مي کنن و اکثرا به همراه يک محيط گرافيکي توسعه بازي هستن. نرم افزارها ساده ترين ابزارها براي ساخت بازي هستن اما از انعطاف کمتري هم در مقايسه با ابزارهاي سطح پايين تر مثل موتورها و API ها برخوردارند.

توصيه ما : اگر قبلا برنامه نويس بوده ايد و نسبتا حرفه اي هستيد ! مي توانيد از انجين(همون موتور) ها و در صورتي که به توان برنامه نويسيتون مطمئنيد از API ها هم استفاده كنيد. اگر قبلا برنامه نويس بوده ايد ولي زياد حرفه اي نيستيد مي توانيد از نرم افزارها و يا موتورهاي سطح بالابراي ساخت بازي استفاده كنيد و اگر اصلا برنامه نويسي نكرده ايد پيشنهاد مي كنيم اول برويد كمي برنامه نويسي كنيد !!
البته فراموش نکنيد که توان بالاتر همواره نتيجه بهتري به شما ميده پس به کار با نرم افزارها اکتفا نکنيد و قدرت خودتون رو بيشتر کنيد.

و اما گرافيستها:

گرافيك در بازي سازي خودش چند قسمته.

1 . طراحي 2 بعدي
2 . مدل سازي 3 بعدي ( مهمترين و سخت ترين قسمت طراحي كاراكتر مي باشد )
3 . ساخت مدلهاي فيزيکي(براي موارد ويژه مثل neverhood)
و ...

اگر توي يک پروژه کوچيک مشغوليد ممکنه کليه موارد رو يک نفر بر عهده بگيره اما اگه يک پروژه بزرگ و مهم در بينه براي گرافيک هم بايد يک تيم تشکيل بشه و هر کدوم از اين نيازها به دست فرد متخصصش بر طرف بشه.

معرفي منابع براي شروع يادگيري :

directX :

بهترين منبعي كه براي آموزش directX وجود دارد كتاب Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0 مي باشد . با گوگل كردن اسم كتاب به همراه كلمه rapidshare به راحتي مي تونيد كتاب رو پيدا كنيد ...

ogl :

Tutorial هاي سايت http://nehe.gamedev.net/ رو مي تونيد در قسمت چپ صفحه پيدا كنيد .

sdl :

http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php

اين سري آموزش كه در لينك هاي سايت پايين هم موجوده مي تونه از ابتدا شما رو با sdl آشنا كنه بعد از اون مي تونيد آموزش هاي بعدي سايت پايين رو انجام بديد ...

http://www.libsdl.org/tutorials.php

++C :

كتاب C++ How to Program Deitel براي شروع از ابتدا بسيار عالي هست . در فصول آخر اين كتاب مي تونيد شي گرايي رو هم ياد بگيريد ...
ترجمه اين كتاب از دكتر مرتضي صاحب الزماني در بازار پيدا مي شود ...

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 5 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |