Contacts
صفحه اصلی پورتال | صفحه اصلی تالار | ثبت نام | اعضاء | گروه ها | جستجو | پرسش و پاسخ | فروشگاه الکترونیکی | خرید پستی بازی های کامپیوتری





صفحه اول انجمنها -> اصول اولیه در طراحی بازیهای کامپیوتری -> من يك تازه واردم از كجا شروع كنم ؟!
 

ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع ديدن موضوع قبلي :: ديدن موضوع بعدي
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 19:38
پاسخ بصورت نقل قول
برای پیمان:
حالا وقتشه که یک بار برای همیشه سر این موضوع:
"به دليل سطح پايين بودن اين api ها استفاده از اونا به طور مستقيم در ساخت بازي چندان منطقي به نظر نمي رسه. عمده کاربرد اين ابزارها در تهيه ابزارهاي سطح بالاتريه که براي ساخت بازي مناسب ترند. "
بحث کنیم. البته اگه تو بخوای.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
iran_adventure
مدیر انجمن
مدیر انجمن


تاريخ عضويت: شنبه 4 آذر 1385
تعداد ارسالها: 2069
محل سكونت: تهران


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 19:54
پاسخ بصورت نقل قول
ops !

دستت درد نكنه . من به صورت كلي خوندم . سعي مي كنم تو يه فرصت با دقت بخونم نظرم رو بگم ...

_________________
Make something happen
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


1 شنبه 1 ارديبهشت 1387 - 22:54
پاسخ بصورت نقل قول
نقل قول:

البته اگه تو بخوای.

اي بابا ... يه طوري ميگي انگار dx ماله بابامه !
حالا کار ندارم ...
توی اون یکی تاپیک چندتا نمونه گزاشتم که مستقیما از dx استفاده کرده بودن / ولی دیگه برای فرقی نمیکنه ، هر چی دست کمتر بشه کار ما هم کمیابتر میشه ...!! Smile
بنابراین بحثی نیست ...
نتیجه گیری »
نقل قول:

"به دليل سطح پايين بودن اين api ها استفاده از اونا به طور مستقيم در ساخت بازي چندان منطقي به نظر نمي رسه. عمده کاربرد اين ابزارها در تهيه ابزارهاي سطح بالاتريه که براي ساخت بازي مناسب ترند. "


فقط زود تر این مقاله رو تموم کنیم /
از این که هی تاپیک بزنن "فلان کار رو چجوری می کنن" واقعا کفرم در میاد .... شرف تحقیق کردن رو به فنا دادن رفت ... /

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


2 شنبه 2 ارديبهشت 1387 - 08:38
پاسخ بصورت نقل قول
بحث نكنيم!! حيف شد كه!!!

باشه سعي مي كنم كاملش كنم. ولي نياز به تكميل و به روز رساني خواهد داشت.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
mutantevil
کاربر جدید
کاربر جدید


تاريخ عضويت: 3 شنبه 1 فروردين 1385
تعداد ارسالها: 6
محل سكونت: تهران


2 شنبه 2 ارديبهشت 1387 - 17:29
پاسخ بصورت نقل قول
eta جان

نقل قول:
گروه تشکيل بدين


آقا میشه نحوه این رو هم توضیح بدی. برای خود من مشکل ترین بخشش همینه یعنی بقیشو می دونستم ولی اینکه چطوری و از کجا میشه چند تا آدم علاقه مند با تخصص های مختلف رو پیدا کرد؟!

_________________
Einstein was right, Time is relative to the observer!
When you are looking down the barrel of a gun time slows down,
your whole life flashes by, heart break and scraps.
Max Payne
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
lord_akinak
متخصص ساخت بازی
متخصص ساخت بازی


تاريخ عضويت: شنبه 15 ارديبهشت 1386
تعداد ارسالها: 349
محل سكونت: Hell


3 شنبه 3 ارديبهشت 1387 - 19:35
پاسخ بصورت نقل قول
ابزار های سطح پایین یا بالا ؟
این سوال فقط برای برنامه نویس ها مطرح هست. حتی کسانی که به برنامه نویسی علاقه دارن (و تجربه ندارن) و تصمیم دارن ساختن بازی رو با ابزارهای سطح پایین شروع کنن باید بگم: "دست نگه دارید. این کار برای کسی که تا به حال برنامه نویسی نکرده ، در حد ابتدایی اون حداقل بیش از یک سال زمان خواهد برد ، این کار پرهزینه ، طاقت فرسا و در یک کلمه غیر ممکن است ، باید از ابزارهای سطح بالاتر شروع کنید ..."

اما برنامه نویس ها:
اگر یک برنامه نویس نیمه حرفه ای ( حداقل یکسال تجربه مفید با یکی از زبان ها ) هستید ، باز هم استفاده از ابزارهای سطح پایین کار سخت و طاقت فرسایی خواهد بود ، برنامه نویس حرفه ای بودن فقط مشکل برقراری ارتباط با زبان برنامه نویسی را برای شما حل خواهد کرد ، قسمت سخت کار ، منطبق شدن با api ها است.
مسئله فقط opengl یا directx نیست ، موتور بازی چیزی بسیار ، بسیار ، بسیار !!! پیچیده تر از یک موتور گرافیکی است، یک موتور بازی باید از گرافیک ، فیزیک ، ورودی و خروجی ( input/output system ) ، فایل ، شبکه ، صدا ، هوش مصنوعی ، اسکریپت ، سخت افزارهای مختلف و ... پشتیبانی کند /
در عین حال باز هم قضیه اینجا تمام نمیشود ، بعد از این که تمام موارد بالا را آماده کردید ، بدترین قسمت کار شروع می شود : هماهنگ کردن تمام اجزا ، فیزیک و رندر و صدا باید همخوانی داشته باشند ، هوش مصنوعی نباید مجموعه بازی را کٌند، کند یا تحت تاثیر منفی قرار دهد و صدها باید و نباید دیگر ...

شاید ساختن یک بازی خوب با ابزارهای سطح بالا ، به صورت تک نفره ممکن باشد ( همان طور که در همین سایت شاحد خیلی از این بازی ها هستیم ) اما ، ساختن مجموعه یک موتور بازی توسط یک نفر """ غیر ممکن است """.

برای تصمیم گیری باید اول هدف خودتون رو مشخص کنید ، بین کسی که از ابزارهای سطح بالا و کسی که از ابزارهای سطح پایین استفاده میکند یک تفاوت عمده هست:
اولی یک بازی ساز ، دومی یک توسعه دهنده بازی است. یک توسعه دهنده ممکن است در تمام طول عمرش هیچ بازی نسازد ولی در ساخت یک بازی مهمترین نقش را دارد ، بدون توسعه دهندگان ، صنعت بازی سازی وجود نداشت و شاید ، بدون بازی سازها هم هیچ بازی ساخته نمیشد ( يه جورايي قضيه مرغ و تخم مرغ ) ...

انتخاب با شماست ، اگر برای معرفی خودتون توی دنیای game از لقب "طراح بازی" خوشتون میاد‌ (‌ يا به عبارتي فقط علاقه مند به طراحي بازي خودتون هستيد )‌ ، ابزارهای سطح بالا مناسب شماست ( و اگه یه برنامه نویس حرفه ای هستید می تونید به سرعت با ابزارهای سطح بالای قوي ارتباط برقرار کنید و شاید ضرف 6 ماه خروجی های قابل قبولی ارائه کنید )

اما اگر به فکر لقب " توسعه دهنده بازی های رایانه ای " هستید ، روزهای سختی رو براتون پیش بینی می کنم !

من بازی سازم ، از کجا شروع کنم :
- > برای شناختن ابزارهای مختلف سطح بالا به google مراجعه کنید ، اکثر سایت های فارسی نرمافزارهای مختلف بازی سازی رو معرفی و نمونه هایی رو با اون ها ارائه دادن ، این سایت ها می توانند نقطه شروع خوبی باشند/

من توسعه دهنده هستم ، از کجا شروع کنم :
اول از همه ، نترسید ، شما تنها نیستید /
مهم ترین قسمت های موتور بازی که نیاز به طراحی و صرف زمان و هزینه هستند :
گرافیک / هوش مصتوعی / فیزیک / صدا / اسکریپت
هستند.
بیشترین مانور معمولا روی گرافیگ / فیزیک و اسکریپت هست.
به طور معمول کسانی که علاقه به تحقیق در ضمینه بازی سازی دارند سراغ توسعه موتور گرافیک بازی می روند ، برای رفع نیاز قسمت های دیگر سراغ دنیای opensource بروید ، موتور های فیزیک / اسکریپت و هوش مصنوعی و .. زیادی روی نت وجود دارن ، باید از بین اون ها یکی ( یا چندتا !! ) رو انتخاب کنید ، موتور گرافیک خودتون رو بسازید و وارد مرحله برقراری ارتباط بین اون ها بشید ( کسی که یه اینجای کار برسه ، عملا دیگه نیازی به کمک نداره و خودش میتونه گلیمشو از آب بکشه بیرون ، این فقط در جهت دلگرمی تازه کاران بود ; )

چند تا توصیه برای توسعه دهندگان بازی :
- > گروهی کار کنید ، این کار به تنهایی ، حتی اگر توسعه فقط روی یکی از قسمت ها باشد ، به شدت شکنجه آور است ...
- > اصولی کار کنید ، همیشه اولین کدی که پیدا کردید رو توی موتورتون paste نکیند،
- > وقتی کار به طراحی یک موتور بازی می رسد ، باید از آخرین تکنیک ها و تکنولوژی ها استفاده کرد ، باید سیاست مدار بود !، خودتون رو بروز کنید ، ساید خبری microsoft ، ساید ها devmaster و gamedev بهترین جا برای این کار و رفع اشکالات شما هستند ..

یک توصیه برای بازی سازها :
- > ساختن بازی، صنعتی رو برای ما بهمراه نخواهد داشت ، این موضوع از ارزش کار شما ( بازی شما ) چیزی رو کم نمی کنه ، اما برخی رفتار ها به صنعت بازی ( توسعه ، توسعه ، توسعه ..! ) صدمه میزنه ، از این کار های بد اجتناب کنید ..!!

------
اینم سهم من ...
Smile

_________________
And hell was so cold
All the vases are so broken
And the roses tear our hands all open
Mother mary miscarry
But we pray just like insects
The world is so ugly now
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ديدن وب سايت كاربر نام كاربري در پيغامگير Yahoo
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 3 ارديبهشت 1387 - 21:23
پاسخ بصورت نقل قول
آفرین پیمان!!!

متنت عالی بود. هم تصور من رو در رابطه با مواردی که میخواستم باهات بحث کنم عوض کرد و هم مسائل بسیار مهمی رو که قبلا به هیچ وجه بهشون پرداخته نشده بود رو به نحو کاملا واضحی روشن کرد.
ایول.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


3 شنبه 3 ارديبهشت 1387 - 21:55
پاسخ بصورت نقل قول
برای علی :
خوب با توجه به معرفی ای که کردید، در حقیقت شما چندان نیازمند خواندن این مقاله نیستید. چرا که می دونید توسعه نرم افزار چه مراحلی داره. پس سوالاتون رو به این صورت تعبیر می کنم که شما می خواین یه گروه تشکیل بدین و شروع به بازی ساختن کنید و حالا چند تا همکار می خواین.
اگه اینطوریه به تالار درخواست همکاری برین و در خواستتون رو اونجا مطرح کنید. اما یه چیزی که شاید شما توی تجربیات قبلیتون بهش نرسیدین و من توی این مدت تجربه اش کردم اینه که تشکیل یه تیم بازیسازی اینترنتی اونقدرها هم که هلو به نظر میاد، هلو نیست و ممکنه ناکامیهای اولیه شما رو مایوس هم بکنه. افراد توی این سایت(البته مخصوص اینجا نیست همه جا مسلما همینجوریه) به کسی که نمیشناسنش به همین راحتیا برای تشکیل تیم اعتماد نمی کنن. البته نمی دونم سوابقی که برای خودتون ذکر کردید چه قدر در تصمیمات بقیه تاثیرگذار خواهد بود. به هر حال امتحانش بی ضرره. می شه امتحان کرد.

پیشنهاد من اینه: اگه میتونید یه تیم محلی تشکیل بدید. یعنی از افراد اطراف خودتون استفاده کنید اما اگه نشد و شما عجله ندارین و به خصوص اگه هنوز وارد مقوله بازیسازی نشدید، مدتی رو در این سایت و سایتهای دیگه مشغول کسب تجربه و تمرین بشین و نتایج تلاشهاتون رو در معرض دید بقیه بذارین. اون موقع میشه با شناختی که بقیه از شما و شما از بقیه پیدا میکنید، به تشکیل یه تیم اینترنتی موفق هم امیدوار بود.

برای بقیه:
نکته آموزشی در این پست اگه گفتین چیه؟!!
نمی خواد زور بزنین! اول جوابو بخونین بعد زور بزنین!
جواب: بنده در این پست به عنوان یک عامل هوشمند عمل کردم!!!(یک عامل غیر هوشمند در این شرایط میومد و همون مباحث تئوری و اصولی مربوط به تشکیل گروه رو توضیح میداد.) من سوال رو با شناختهایی که از طرف داشتم، پردازش کردم و این اجازه رو به خودم دادم که برداشت دیگری رو از این سوال بکنم. در این شرایط ممکنه بدون صرف انرژی و وقت اضافه مشکل علی آقا رو حل کرده باشم یا این که به تمام معنا گند زده باشم. مشابه این اتفاق می تونه در بازی بیفته. زمانی که شما بر مبنای اطلاعات یا پردازشهای ناکافی تصمیمی رو اتخاذ بکنید.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نويسنده
پيغام
kooshy
پیر بازی سازی
پیر بازی سازی


تاريخ عضويت: 3 شنبه 14 شهريور 1385
تعداد ارسالها: 784
محل سكونت: آسمون


3 شنبه 3 ارديبهشت 1387 - 22:12
پاسخ بصورت نقل قول
lord_akinak,
عالي بود

_________________
اگه زندگی سخته ……
اگه مشکلات زیاده ……
اگه بیکاری ……
اگه نیاز به سرمایه داری ….

نگران نباش …..
ما برات دعا می کنیم.
ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي
 

نويسنده
پيغام
eta
مدیر سایت
مدیر سایت


تاريخ عضويت: 2 شنبه 27 تير 1384
تعداد ارسالها: 2153
محل سكونت: شاهين شهر


4 شنبه 4 ارديبهشت 1387 - 09:38
پاسخ بصورت نقل قول
خوب دیگه تقریبا داره کامل میشه. متن منو مجتبی رو یه ذره دیگه دستکاری کنیم، آماده است.

_________________
تالار اصول ->صفحه ها، مقالات و تاپیکهای مفید

ارسال  بازگشت به بالا
ديدن مشخصات كاربر ارسال پيغام خصوصي ارسال ايميل
 

نمايش نامه هاي ارسال شده قبلي:   
ارسال يك موضوع جديد   پاسخ به يك موضوع    صفحه 6 از 10 تمام ساعات و تاريخها بر حسب 3.5+ ساعت گرينويچ مي باشد
برو به صفحه قبلي  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  بعدي


 
پرش به:  


شما نمي توانيد در اين انجمن نامه ارسال كنيد.
شما نمي توانيد به موضوعات اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن ويرايش كنيد
شما نمي توانيد نامه هاي ارسالي خود را در اين انجمن حذف كنيد
شما نمي توانيد در نظر سنجي هاي اين انجمن شركت كنيد


unity3d

بازگردانی به فارسی : علی کسایی @ توسعه مجازی کادوس 2004-2011
Powered by phpBB © 2001, 2011 phpBB Group
| Home | عضويت | ليست اعضا | گروه هاي كاربران | جستجو | راهنماي اين انجمن | Log In |